Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 25-09-07, 10:51   #256
mituc

Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 329
Default Re: Turbo Charger ... Pe ce masina vreti sa il puneti ?

Cei din F1 nu monteaza turbine pentru ca nu le permite regulamentul.

burton, si mie mi se par putini aia 72k km, eu am reusit sa fac 39k km intr-un an jumate (da, cu benzinara, adica astea nu-s masini? ). Depinde insa si cine a mers cu ea, cite alte masini mai avea, la ce o folosea pe asta, etc.
Din cite stiu eu bertone-urile sint ok. Gindeste-te cite opeluri din vremea aia circula acum pe strazi in conditii foarte bune (e plina tara de astre G). Pe de alta parte bertonele e cam greoi, sasiurile de la opel au deja o reputatie nu prea buna, si cum vad ca oscilezi intre bertone si celica si astea-s din clase destul de diferite deduc ca-ti doresti o masina sportiva, responsiva, stabila. Daca nu e diferenta prea mare de pret... eu as merge pe celica (nu inainte insa de a ma uita la gradul de uzura al celor 2, numarul de kilometri, carnetul de service, etc).
mituc is offline   Reply With Quote
Old 25-09-07, 10:56   #257
burton

Stage 2
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 40
Default Re: Turbo Charger ... Pe ce masina vreti sa il puneti ?

da asa e ma intereseaza o masina cu min 180 cai(120 am acum pe 307 benzinar si sunt putini).ca si design imi place mai mult celica aia vttl de 192 cai . am cautat la nemti pe siteuri si am gasit 2001-11500 si 2002 12000,sunt rare si pe-acolo ,ambele full fara piele cu cca 90-120 k cu carte service.oricum la ei daca iei de la un dealer sansa de a se fi umblat la km este apropae nula,stiut fiind ca la ei daca ii reclami si se confirma e amenda penala sau ceva de genu.
burton is offline   Reply With Quote
Old 25-09-07, 11:12   #258
mituc

Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 329
Default Re: Turbo Charger ... Pe ce masina vreti sa il puneti ?

Megane RS e o masina facuta ca lumea. E urita cu draci, dar tu vrei sport, deci n-o sa prea ai timp sa-i asculti pe aia din dreapta/spatele tau spunind ce urita e aia sau al'lalta. Si are si 5 stele euroncap (lucru care conteaza). Gasesti si SH, are 225CP stock, ies 270 dupa chip tuning, daca-i schimbi si turbina cu una mai potenta nici nu vreau sa ma gindesc ce iese.

Daca mergi pe aceeasi idee (SH) poti sa te orientezi si pe leon-uri FR 1.8T mai vechi, stock au 180CP parca, dar din nou poti umbla la ECU in prima faza si eventual apoi la turbina. Si ai 4 stele euroncap (care, repet, conteaza, dai intr-o groapa si te ridici de pe asfalt sau se baga un bou in tine, e bine ca masina sa te poata proteja cit mai bine).

Fiind SH tre' sa te orientezi si spre ceva pentru care gasesti piese, eventual gasesti mai usor o turbina mai mare pe care sa o poti adapta, etc
mituc is offline   Reply With Quote
Old 27-09-07, 12:08   #259
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Turbo Charger ... Pe ce masina vreti sa il puneti ?

Pun si eu o intrebare...poate s-a mai discutat, dar eu nu am vazut.
"Electric Supercharger"... am vazut pe E-bay asa ceva, este "un fel de" turbo (nu ma pricep la "chestiile" astea, asa ca poate vorbesc aiurea) alimentat electric, adaptat direct pe admisie. A montat cineva asa ceva pe masina, prezinta avantaje/dezavantaje asa ceva?
Mi se pare o optiune buna, pt a nu mai face diversele modificari necesare unui turbo normal... s-ar merita sa montez asa ceva pe un motor 1.5 de 59 kw (nu mai transform in cp pt a nu mai aparea confuzie)? Ce ar mai trebui oare modificat pt a monta asa ceva?
__________________
"Stiu ca sunt prost...dar cand ma uit in jurul meu, ma simt mult mai bine" (Ion Creanga)
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 27-09-07, 17:31   #260
mituc

Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 329
Default Re: Turbo Charger ... Pe ce masina vreti sa il puneti ?

E o morisca ce se monteaza pe admisie, se alimenteaza de la baterie si in habitaclu iti aduci un on-off switch. Cind ai nevoie sa zbori apesi butonul. Din cite stiu eu e recomandata folosirea lui doar dupa anumite turatii ale motorului si doar in full throtle (deci cu pedala la fund, cu admisia deschisa maxim).
La un motor de 110CP se ajungea pe la 130. Insa ca orice supliment de aer bagat cu presiune in admisia unei aspirate... trebuie sa aiba niste limite pentru ca altfel e nasol.

Erau mai multe natii de asemenea electric-chargere... iar preturile variau de pe la 85 de lire sterline pina pe la 400 (cu kit cu tot, garnituri, etc). La un moment dat mi-au picat ochii pe asa ceva pentru ca erau facute pentru citroen saxo 1.6i 8v, si era posibil sa se loveasca si la motoarele PSA tu5jp4 (1.6i 16v 110cp) fara prea multe modificari pe la plasticele alea de pe admisie. Dar am zis pass, la cielo 1.5 ar putea sa mearga insa, parca are raportul de compresie ceva mai mic si ar suporta mai usor.
mituc is offline   Reply With Quote
Old 27-09-07, 17:35   #261
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Turbo Charger ... Pe ce masina vreti sa il puneti ?

Pai asta e problema... nu stiu absolut nici o specificatie sau contra-indicatii ale unui asemenea charger...
Si ma gandesc ca, pe langa debitul de aer marit, va trebui probabil sa maresc si debitul de benzina...
probabil ca diferentele de pret erau si legate de kit-ul de montaj si de dimensiuni/puteri.
chiar nu stiu raportul de compresie la masina mea...
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 28-09-07, 10:00   #262
mituc

Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 329
Default Re: Turbo Charger ... Pe ce masina vreti sa il puneti ?

Chargerele astea electrice sint facute sa nu poata impinge prea mult aer in admisie, astfel ca surplusul de aer va fi sesizat de debitmetru sau sonda lambda din evacuare sau ambele, iar injectoarele de benzina in principiu vor face parte surplusului de aer alimentind cu gaz conform datelor primite de la ECU (care la rindul lui primeste datele despre surplusul de aer de la diversii senzori).
Gindeste-te ca atunci cind mergi cu 150Kmph in botul masinii se creaza o presiune mai mare a aerului, si daca admisia e facuta cit de cit rezonabil (desi la masinile mai noi grija principala a producatorilor cred ca e sa nu iei prea multa apa sau praf in bot) atunci va creste si presiunea in admisie, insa nu atit de mult ca in cazul in care vei avea o turbina.

Asa si cu moristile astea (ca practic asta sint), iti maresc (artificial de data asta) presiunea in admisie insa nu atit de mult incit sa se dea prea multe peste cap. Nu e turbo adevarat dar e ceva in plus.
mituc is offline   Reply With Quote
Old 28-09-07, 12:04   #263
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Turbo Charger ... Pe ce masina vreti sa il puneti ?

Ms mult de raspunsuri. Oricum nu am de gand sa pun asa ceva pe masina acum. Spun acum, fiindca mai am destule de facut la masina, incepand cu o evacuare completa.
Probabil ca voi astepta sa aflu sfatul si parerile cuiva care si-a montat asa ceva pe masina. Filtrul de aer oricum era in plan, dar ma gandesc ca impreuna cu aceasta "morisca" (ai zis bine ca asta e) ar aduce un plus de putere.
ceea ce nu stiu eu este cum e cu turatia ei... daca accelereaza direct proportional cu turatia motorului, sau are o turatie constanta...
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 28-09-07, 22:03   #264
mituc

Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 329
Default Re: Turbo Charger ... Pe ce masina vreti sa il puneti ?

Eu stiu ca are doar buton de on/off, nu are potentometru, nu e legata la ECU s-o comande ala sau ceva asemanator. Deci se invirte si ea de cit curent inghite din baterie.
mituc is offline   Reply With Quote
Old 30-09-07, 10:53   #265
MerlinSpitfire

Stage 4
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 179
Default Re: Turbo Charger ... Pe ce masina vreti sa il puneti ?

Quote:
Originally Posted by mituc View Post
Chargerele astea electrice sint facute sa nu poata impinge prea mult aer in admisie, astfel ca surplusul de aer va fi sesizat de debitmetru sau sonda lambda din evacuare sau ambele, iar injectoarele de benzina in principiu vor face parte surplusului de aer alimentind cu gaz conform datelor primite de la ECU (care la rindul lui primeste datele despre surplusul de aer de la diversii senzori).
Gindeste-te ca atunci cind mergi cu 150Kmph in botul masinii se creaza o presiune mai mare a aerului, si daca admisia e facuta cit de cit rezonabil (desi la masinile mai noi grija principala a producatorilor cred ca e sa nu iei prea multa apa sau praf in bot) atunci va creste si presiunea in admisie, insa nu atit de mult ca in cazul in care vei avea o turbina.

Asa si cu moristile astea (ca practic asta sint), iti maresc (artificial de data asta) presiunea in admisie insa nu atit de mult incit sa se dea prea multe peste cap. Nu e turbo adevarat dar e ceva in plus.

Chargerele astea electrice sunt gargara si pot sufla de praf filtrul de aer . Spune-mi ce putere are motorul electric sau cat curent ia la 12v .Ba mai pot si optura admisia .
MerlinSpitfire is offline   Reply With Quote
Old 30-09-07, 20:10   #266
pytyk'
Fiat Driver

Stage 5
 
pytyk''s Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 625
Member of:
[Fiat]
Default Re: Turbo Charger ... Pe ce masina vreti sa il puneti ?

salut este diferenta daca montez o turbina de pe un motor diesel la unul pe benzina? , .
Acum motorul meu e exact ca asta si i-am pus o turbina de 1.9 diesel fiind foarte usor de modificat si montat .( masina mea e punto 1.1 benzina ) asta fiind singura modificare, Asi mai dori ceva sfaturi si indicatii inainte sa-l pun pe masina ce s-ar mai putea face ,ce mai este de facut
va multumesc
__________________
MAXIMUM SPEED* - 98KM/H

*backwards

Last edited by pytyk'; 02-11-08 at 08:50.
pytyk' is offline   Reply With Quote
Old 01-10-07, 09:22   #267
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Turbo Charger ... Pe ce masina vreti sa il puneti ?

Quote:
Originally Posted by pytyk' View Post
salut este diferenta daca montez o turbina de pe un motor diesel la unul pe benzina?
se spune ca turbinele de diesel nu rezista la temperaturile generate de motoarele pe benzina , in special turbinele de diesel cu geometrie variabila
200SX is offline   Reply With Quote
Old 04-10-07, 16:29   #268
sco211
FullSpeed Racing Member

Stage 5
 
sco211's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,364
Member of:
[FullSpeed Racing]
Default Re: Turbo Charger ... Pe ce masina vreti sa il puneti ?

asta ar fii singura problema?

ma gandesc ca se compenseaza cu radiator d ulei...nu?
sco211 is offline   Reply With Quote
Old 04-10-07, 17:49   #269
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Turbo Charger ... Pe ce masina vreti sa il puneti ?

Quote:
Originally Posted by sco211 View Post
ma gandesc ca se compenseaza cu radiator d ulei...nu?

e vorba de aliajele din care sunt facute mecanismele de pe partea de evacuare, nu de racirea ei efectiva ci de piesele care stau in fluxul direct al gazelor de evacuare.

Porsche....... nu mai stiu modelu e parca singura masina care vine de fabrica cu turbine cu geometrie variabila. oricum banuiesc ca pana nu incerci si vezi exact nu ai de unde sa stii exact care ce se intampla

gasesti un golf 1 sau o masian ma iveche un motor ceva de 1000-1100cc, iei o turbina de pe un motor 1.9 TDI si faci o proba
200SX is offline   Reply With Quote
Old 04-10-07, 22:00   #270
sco211
FullSpeed Racing Member

Stage 5
 
sco211's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,364
Member of:
[FullSpeed Racing]
Default Re: Turbo Charger ... Pe ce masina vreti sa il puneti ?

Quote:
Originally Posted by 200SX View Post
e vorba de aliajele din care sunt facute mecanismele de pe partea de evacuare, nu de racirea ei efectiva ci de piesele care stau in fluxul direct al gazelor de evacuare.

Porsche....... nu mai stiu modelu e parca singura masina care vine de fabrica cu turbine cu geometrie variabila. oricum banuiesc ca pana nu incerci si vezi exact nu ai de unde sa stii exact care ce se intampla

gasesti un golf 1 sau o masian ma iveche un motor ceva de 1000-1100cc, iei o turbina de pe un motor 1.9 TDI si faci o proba
as zice preferabil bmw.... ) un motor d 2mii il casesti la 100e
sco211 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -