Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 01-05-06, 14:50   #1
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Cei mai importanti parametrii care trebuie afisati cand vb de motoare turbo

Care credeti ca sunt cei mai importanti parametrii care trebuie stiuti cand vorbim de functionarea unui motor:

1) presiunea turbinei
2) presiunea uleiului
3) temperatura uleiului
......
........
7).........
.........

dupa voi care sunt cei mai importanti 10 parametrii, va rog sa-i treceti in ordinea importantei
200SX is offline   Reply With Quote
Old 01-05-06, 17:51   #2
yknot

Stage 5
 
yknot's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,424
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Cei mai importanti parametrii care trebuie afisati cand vb de motoare turbo

backpressure, surge, flow....
yknot is offline   Reply With Quote
Old 01-05-06, 20:42   #3
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default Re: Cei mai importanti parametrii care trebuie afisati cand vb de motoare turbo

4) EGT, 5)temperatura aerului in galeria de admisiune,
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 01-05-06, 23:21   #4
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Cei mai importanti parametrii care trebuie afisati cand vb de motoare turbo

Quote:
Originally Posted by einstein1984
5)temperatura aerului in galeria de admisiune,

care credeti ca ar fi un sampling rate (numarul de citire al parametrului intr-o secunda) si o intarziere , ok in cazul acestui parametru, in galeria de admisie ajunge de la 10 la 20 grade sa zicem instant si pana cand senzorul percepe saltul de la 10 la 20 grade

si de cate ori pe secunda sa fie citit acest parametru
200SX is offline   Reply With Quote
Old 01-05-06, 23:23   #5
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Cei mai importanti parametrii care trebuie afisati cand vb de motoare turbo

pentru ce parametrii credeti ca ar fi necesare grafice?

turatie , boost , afr ,........
200SX is offline   Reply With Quote
Old 01-05-06, 23:27   #6
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Cei mai importanti parametrii care trebuie afisati cand vb de motoare turbo

Quote:
Originally Posted by yknot
backpressure, surge, flow....
flow, adica sa se stie debitul de aer din admisie ? (sa fie afisata valoarea de la debitmeru?)
- la ce ar ajuta sa vezi live acest parametru?

backpresure , te referi la presiunea gazelor de evacuare (ca eventual sa stabilesti un raport intre presiune evacuare/admisie) ?
200SX is offline   Reply With Quote
Old 02-05-06, 18:08   #7
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default Re: Cei mai importanti parametrii care trebuie afisati cand vb de motoare turbo

Daca acul indicatorului de temperatura se balangane in fata ochilor , nu ai facut nimic. Parametrii de mai sus sunt importanti pentru setarea ECU, pentru condus ai nevoie doar de presiunea in galeria de admisiune. Restul le monitorizeaza calculatorul si te anunta el daca ceva e in neregula, luaind si masurile necesare.
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 02-05-06, 20:43   #8
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Cei mai importanti parametrii care trebuie afisati cand vb de motoare turbo

1. Temperatura uleiului
2. Temperatura apei
3. Presiunea uleiului
4. Presiunea turbo
5. EGT

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 02-05-06, 22:35   #9
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Cei mai importanti parametrii care trebuie afisati cand vb de motoare turbo

nu ma intereseaza neprat sa se balangane un ac in fata ochilor ca oricum nu ai cums a stai cu ochii pe 10 ace si sa mai si conducii., ir in timpul curselor cel mult te uiti la turometru (dar imediat duap cursa poti sa te uiti daca e pe grafice si sa vezi cum a mers masina)

ma intereseaza mai mult din punct de vedere al unei analize, loghezi acesti parametrii (daia si intrebam de sampling rate) si apoi cand ai timp stai acasa in botosei la caldura, te uiti frumos pe grafice si analizezi situatia.


cam asta e problema pentru care intreb eu de parametrii astia.


o problema neelucidata este cea a temperaturi idin galeria de admisie
stie cineva cum variaza in timp, ceva date despre ea, pt ca senzorii pe care i-am gasit eu pentru asa ceva au o caracteristica "aberanta" zic eu
tip de ajungere la valoarea corecta: 60 sec aer stationar (nu e cazul)
10 sec aer in miscare (aicea ne incadram)

ma gandesc ca o cursa tine 15-20 sec maxim sa zicem, motorul sat frumos la relanti, iti indica temperatura in admisie de 10 grade sa zicem, iei startul sare temperatura in 20 grade, dar senzorul indicain priam secunda 11 .... pe la secunda 10 din cursa indica si el corect...... hop si cursa se termina, si tu care te uiti mai tarziu pe grafice nici nu stii daca temperatura a urcat constant sau daca a sarit brusc, dar senzorul a trebuit sa astepte..... (transferul termic) (asta e un scenariu imaginat in realitate nu stiu cum variaza temperatura aerului din admisie, deci luati si treba asta ca o intrebare)
200SX is offline   Reply With Quote
Old 03-05-06, 09:57   #10
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default Re: Cei mai importanti parametrii care trebuie afisati cand vb de motoare turbo

1. EGT sau AFR
2. boost
3. RPM ca sa ai un reper cand le compari
4. Nimic altceva, ca nu ti-ar folosi decat ca sa te incurce.

Ti-ar mai trebui si cuplu si putere, dar nu poti sa le ai pe toate...
__________________
TUNING TO PERFECTION
www.mastertuner.ro
Bucuresti, Teiul Doamnei 92
Tel.:0722275522/021 242 42 81
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 09-05-06, 15:57   #11
stealth r/t tt

Stage 5
 
stealth r/t tt's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 306
Default Re: Cei mai importanti parametrii care trebuie afisati cand vb de motoare turbo

tu ce ai pe masina obd 1? cu ce faci tu datalogin?
IMO despre sampling un dataloger f. bun face sampling la peste 140 samples/sec, marea majoritate dar performante fac insa in jur sau putin peste 110. eu cam asa ceva am sa imi iau, problema pe care o am eu este ca in anii 94-95 se facea tranzitzia de la obd1 la obd 2, iar eu am unul care este un hybrid intre cele 2.

referitor la ce spui tu
offtopic sau nu: ai schimbat turbina pana la urma? cu ce?

daca ai schimbat turbina eu as urmari senzoru de knock pentru inceput (asta daca motoru tau are asa ceva), timing si injector DC % + o2 senzor, AFR. cat despre boost e bine de vazut cat de mult boost poti sa mergi pana si nu faci knock, stiu ca tu ai un MBC si Boost gauge.
binenteles ca nu trebuie sa uiti si de cele enumerate mai sus: presiune ulei, temperaturi ulei&apa, gaze evacuare, si admisie.
__________________
www.ToolMan.ro

Vanzari si Service la standarde ridicate
Husqvarna|Makita|Benza|Oregon|Fronius|Unior

tel: 0244 347414 / 0721 991892
stealth r/t tt is offline   Reply With Quote
Old 09-05-06, 16:05   #12
stealth r/t tt

Stage 5
 
stealth r/t tt's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 306
Default Re: Cei mai importanti parametrii care trebuie afisati cand vb de motoare turbo

Quote:
Originally Posted by 200SX
nu ma intereseaza neprat sa se balangane un ac in fata ochilor ca oricum nu ai cums a stai cu ochii pe 10 ace si sa mai si conducii., ir in timpul curselor cel mult te uiti la turometru (dar imediat duap cursa poti sa te uiti daca e pe grafice si sa vezi cum a mers masina)

ma intereseaza mai mult din punct de vedere al unei analize, loghezi acesti parametrii (daia si intrebam de sampling rate) si apoi cand ai timp stai acasa in botosei la caldura, te uiti frumos pe grafice si analizezi situatia.


cam asta e problema pentru care intreb eu de parametrii astia.


o problema neelucidata este cea a temperaturi idin galeria de admisie
stie cineva cum variaza in timp, ceva date despre ea, pt ca senzorii pe care i-am gasit eu pentru asa ceva au o caracteristica "aberanta" zic eu
tip de ajungere la valoarea corecta: 60 sec aer stationar (nu e cazul)
10 sec aer in miscare (aicea ne incadram)

ma gandesc ca o cursa tine 15-20 sec maxim sa zicem, motorul sat frumos la relanti, iti indica temperatura in admisie de 10 grade sa zicem, iei startul sare temperatura in 20 grade, dar senzorul indicain priam secunda 11 .... pe la secunda 10 din cursa indica si el corect...... hop si cursa se termina, si tu care te uiti mai tarziu pe grafice nici nu stii daca temperatura a urcat constant sau daca a sarit brusc, dar senzorul a trebuit sa astepte..... (transferul termic) (asta e un scenariu imaginat in realitate nu stiu cum variaza temperatura aerului din admisie, deci luati si treba asta ca o intrebare)
e buna si treaba cu balanganitu' chiar daca nu le vezi in timpul cursei, doar daca ai un palm top care sa stea acolo si sa poti sa vezi live.
legat de problema ta cu aer cat mai rece in admisie multi merg fara capota motor. poti sa incerci
stealth r/t tt is offline   Reply With Quote
Old 09-05-06, 22:18   #13
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Cei mai importanti parametrii care trebuie afisati cand vb de motoare turbo

OFFTOPIC: mai e deschis un topic pe tema asta, aicea as vrea doar comentarii legate de parametrii.

Turbina nu am schimbat-o este in plan, dar cred ca abea la toamna fac ceva pt ca acuma o luna doua ma chinui sa termin facultatea

dataloging etc etc fac cu un dispozitiv facut de mine, din pacate nu pot realiza un sampling mai mare de 10-40 ori pe secunda datorita intarzierilor pe care le am date de convertorul analogic digital si de interfata seriala de comunicare, momentan proiectul a trecut din faza de testat prin casa in faza de testat pe masina, dar inca nu investesc in echipamente fscumpe pt ca ma intai trebuie sa fie functional ca logica structura si abea apoi umblu la viteza.

oricum cand il pun la un sampling de 40x pe secunda din ce-mi dau eu seama mai mult decat am nevoie momentan.


in alta ordine de idei ca sa fie si ceva ontopic

in cazul unui senzor de temperatura pentru ulei, care ar fi temperatura optima pentru motor la care trebuie sa se afle uleiul (masurat undeva in blocul motor sau la filtrul de ulei in nici un caz nu-l masor in baia de ulei pt ca acolo este mai rece de obicei)

care ar fi o temperatura critica pentru ulei, si sub ce tempertura nu e recomandat sa fie forjat motorul.

camaceiasi intrebare pentru presiunea uleiului
care este un minim care este un maxim un optim...

pentru ca foarte importantdinpunctul meu de vedere nueste sa iti fie indicat unanimit parametru ci maiales sa-l interpretezi corect
200SX is offline   Reply With Quote
Old 14-05-06, 22:42   #14
yknot

Stage 5
 
yknot's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,424
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Cei mai importanti parametrii care trebuie afisati cand vb de motoare turbo

pentru ulei, temp minima este de 80 iar maxima de 120, insa difera in functie de tipul de ulei folosit, astea sunt temperaturi pt un ulei "obisnuit"
yknot is offline   Reply With Quote
Old 15-05-06, 15:45   #15
Lucian

Stage 5
 
Lucian's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 5,032
Member of:
[Streetline-CCC]
Default Re: Cei mai importanti parametrii care trebuie afisati cand vb de motoare turbo

Mircea sa inteleg ca vrei sa-ti faci un display micutz care sa-ti arate parametrii astia ?
Lucian is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2025 4Tuning -