20-07-07, 17:24
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Dec 2006
Posts: 513
|
Audi Quattro
nu stiu daca sa mai vb de el in vreun topic dar pe mine masina asta ma marcat profund ...
in martie 1980, un Coupé sport cu tractiune integrala a facut furori la standul Audi de la salonul automobilistic de la Geneva. Pentru prima data, prin Audi quattro, a aparut in oferta un automobil cu performante inalte si tractiune integrala. Pana atunci, acest concept de propulsie isi gasise utilizarea numai la autocamioane si la masinile de teren. Tractiunea integrala permanenta a lui Audi quattro i-a adus succese in motosport pe plan mondial si a fost asimilata rand pe rand de toata paleta modelelor Audi.
astept pareri, comentarii si poze despre masina care a
__________________
THE FUTURE BELONGS TO THE FEW OF US STILL WILLING TO GET OUR HANDS DIRTY.
|
|
|
20-07-07, 17:38
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Dec 2006
Posts: 513
|
Re: Audi Quattro
Produs de serie, fabricat manual
Asadar, dupa ani de teste si incercari, in 1980 a fost realizata si expusa prima versiune a unui turism de serie echipat cu transmisie integrala (folosita pana atunci doar la tractoare si utilaje grele). Masina avea la baza modelul de succes Audi 80, o caroserie coupé, un motor cu injectie, turbo, ce producea 160 CP (ridicati apoi la 200) si accelera de la 0 la 100 km/h in 7,2 secunde, un sistem de franare preluat de pe Audi 200 si foarte multa adrenalina. Cel mai important este faptul ca, spre deosebire de multe din vehiculele-concept prezentate la saloanele auto, quattro a fost fabricat imediat si in serie. Pretul sau era de 49.900 de marci germane, dublu fata de alte modele sport de la acea vreme, si au fost vandute peste 11.000 de bucati pana la sfarsitul anului 1980. Modelul nu era totusi chiar de serie, pentru simplul fapt ca fiecare vehicul era realizat manual, intr-una dintre halele de la Ingolstadt. Daca restul modelelor din uzina se produceau 24 de ore din 24, in hala �quattro� muncitorii, atent selectionati, lucrau numai de la 6.00 pana la 14.00, iar echipa includea si o femeie care le distribuia ceai. Odata strans si ultimul surub, vehiculul intra in teste, unul dintre cele mai severe realizate vreodata la Audi. Motorul era mai intai verificat intr-un ciclu special, apoi suspensia era testata electronic. Urma o verificare la viteza de 160 km/h pe stand si, in fine, un test pe sosele, 60 de kilometri, in zona Ingolstadt, pe drumuri obisnuite si pe autostrada, unde se atingeau viteza de 185 km/h si turatia maxima de 4.000 de rotatii. In timpul acestui program existau prevazute doua opriri pentru verificarea tuturor fluidelor din vehicul. Inainte de plecarea catre clienti, se facea si testul ploii, in care 3,5 tone de apa erau turnate pe vehicul timp de 10 minute. Orice masina accidentata in timpul testarii era demontata, iar piesele ramase intacte erau reciclate in procesul de productie.
Un model disparut in plina glorie
Audi quattro a fost deopotriva un succes de piata si unul sportiv. Piloti precum Stig Blomqvist, Hannu Mikkola sau, mai tarziu, Walter Rohrl, dar si celebra Michele Mouton au dat o alta fata raliurilor din intreaga lume la volanul unor modele quattro, castigandu-le in repetate randuri.
Inventiilor integrate in primul model quattro li s-a adaugat, in 1987, diferentialul Torsen, cel care a transformat diferentialul blocabil manual intr-unul ce functiona automat, facand posibila redirectionarea cuplului de pe rotile ce patinau catre cele care pastrau tractiunea.
In anii care au urmat, sistemul quattro s-a extins pe intreaga gama Audi, devenind dintr-un model echipare. Acesta este motivul pentru care primul quattro a fost rebotezat peste ani "ur" quattro, termenul ur fiind numele primului oras ridicat de om vreodata, in Mesopotamia, simbolizand astfel notiunea de original (germanii folosesc cuvantul ur pentru "original"). Modelul quattro si-a schimbat apoi, de-a lungul anilor, infatisarea, motorul si dotarile - dintre cele mai sofisticate -, pretul sau crescand pana la 96.000 de marci. In 1989, ur-quattro si-a incheiat existenta, in ciuda cererilor uriase, fiind inlocuit de un alt model sportiv, S2, care insa nu a mai cunoscut acelasi succes, in timp ce echiparea quattro este prezenta si astazi pe toata gama Audi.
|
|
|
21-07-07, 17:42
|
#3
|
Stage 3
Join Date: Jan 2006
Posts: 87
|
Re: Audi Quattro
Tot respectul......
|
|
|
28-07-07, 22:28
|
#4
|
Stage 5
Join Date: May 2006
Posts: 1,919
Member of: [DAEWOO] [AUDI] [4Tuning International] [Fanatik MotorSport]
|
Re: Audi Quattro
am avut s1. nu pot sa explic sau sa descriu senzatiile oferite de 300 cp.
masina ca aia nu imi mai pica in mana.
|
|
|
04-08-07, 03:18
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Jul 2007
Posts: 918
Member of: [AUDI]
|
Re: Audi Quattro
destul de rar mai vezi vreuna pe strada..
eu unul cand mai vad cate o raritate ca asta,ma bucur mai mult decat sa vad nu stiu ce model nou aparut. acum nu se mai fac masini atat de rezistente. modelele noi aparute sunt numai plastic si aluminiu. la audi asta am observat din 2005 incoace.
|
|
|
04-08-07, 08:34
|
#6
|
Audi Driver
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 317
Member of: [AUDI]
|
Re: Audi Quattro
..............................typ81............... ......................
|
|
|
04-08-07, 08:49
|
#7
|
Audi Driver
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 317
Member of: [AUDI]
|
Re: Audi Quattro
Quote:
Originally Posted by Nemilosu
am avut s1. nu pot sa explic sau sa descriu senzatiile oferite de 300 cp.
masina ca aia nu imi mai pica in mana.
|
P.S.: Ceai avut tu nu cred ca era s1 ci mai degraba sport quattro. Sper sa nu ma inshel . S1 din cate shtiu yo are 600cp. :P:P:P
|
|
|
07-08-07, 01:26
|
#8
|
Stage 5
Join Date: Dec 2006
Posts: 513
|
Re: Audi Quattro
Quote:
Originally Posted by BN-01-WSO
P.S.: Ceai avut tu nu cred ca era s1 ci mai degraba sport quattro. Sper sa nu ma inshel . S1 din cate shtiu yo are 600cp. :P:P:P
|
eu cred ca a vrut sa spuna s2 ...
|
|
|
13-08-07, 18:00
|
#9
|
Audi Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,291
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [AUDI] [4Tuning International]
|
Re: Audi Quattro
Eu cred ca sunteti pe langa..Luati si va documentati putin si credeti-ma ca nu o zic cu rautate
|
|
|
13-08-07, 18:07
|
#10
|
Audi Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,291
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [AUDI] [4Tuning International]
|
Re: Audi Quattro
Aa,luati si cititi ultimul numar al revistei Cox,este prezentat replica dupa s1..
Nemilosule,oricum am ramas fara cuvinte..
Ai avut s1? =))))))))))
|
|
|
12-09-07, 20:22
|
#11
|
Audi Driver
Stage 5
Join Date: Jun 2006
Posts: 342
Member of: [AUDI]
|
Re: Audi Quattro
asa e nemilos aredreptate
|
|
|
14-09-07, 11:57
|
#12
|
Audi Driver
Stage 3
Join Date: May 2007
Posts: 109
Member of: [AUDI]
|
Re: Audi Quattro
am avut unul dar nu quattro ci tractiune fata 2.200cm din 1986. oricum fugea
de rupea. cand am vandut-o avea 367.000 km si totusi l-am impresionat pe cumparator. pacat ca a luat-o un "gospodar", mi-au spus niste amici ca l-au vazut carand cartofi cu ea
|
|
|
14-09-07, 13:38
|
#13
|
Stage 5
Join Date: Dec 2006
Posts: 513
|
Re: Audi Quattro
Quote:
Originally Posted by CoCaine
Eu cred ca sunteti pe langa..Luati si va documentati putin si credeti-ma ca nu o zic cu rautate
|
praleo daca vb prost si fara rost numai vorbii , Audi S2 coupe e modelul scos de Audi dupa 91 ca urmas al lui Quattro,presupun ca stii din moment ce ai unu ... ceea ce spuneam si mai sus S2 a avut nici decum S1, un S1 exista in Romania si acela e replica mi se pare ca e expus in fata mall-ului din Valcea daca nu ma insel...
|
|
|
15-09-07, 11:58
|
#14
|
Stage 2
Join Date: Sep 2007
Posts: 28
|
Re: Audi Quattro
Tata are un fost coleg de facultate in Germania, care acum se ocupa cu soft topuri pentru Porscheuri vechii.
Ala are un quattro, identic cu ala din prima poza postata aici, numai ca pe alb.
Printre altele a reusit sa ii puna motor de s6 2005, cutie de s6, tren de rulare. Absolut tot e de s6, dar caroseria e alta.
Mai are si un sistem JBL, care scoate in jur de 950 de wati. Dar aia nu mai e asa important, cand vezi cum fuge masina aia...
|
|
|
15-09-07, 11:58
|
#15
|
Stage 2
Join Date: Sep 2007
Posts: 28
|
Re: Audi Quattro
O sa pun poze, cand vine tipu in Romania
|
|
|
|
|