Quote:
Originally Posted by dal3x
Iarta-ma ca ma bag in seama...insa DE CE ai renunta la stopul de ceata?
Chiar ti se pare o idee buna sa risti siguranta ta si a masinii tale pentru a avea un bec de dat inapoi in + ?
Poate arata mai bine asa...insa ce te faci pe o ceata densa (cum de multe ori gasim pe strazile din Romania) si te trezesti cu un TIR in spatele tau ?
|
Siguranta mea sau a masinii mele este influentata exact 0 de faptul ca am sau nu ceata pe spate. Pe cand la mersul inapoi acest bec in plus ma ajuta foarte mult - de obicei cand bag masina in garaj, in curte sau cand parchez intr-un loc intunecos, o spun din experienta personala.
Pe de alta parte, fara sa fiu rautacios e foarte putin probabil ca pe timp de ceata vreun TIR sa mearga atat de repede incat sa ma loveasca din spate. Asta s-ar putea intampla doar daca as stationa pe carosabil. Si in acest caz fie ca ai stopuri de ceata sau nu esti o victima sigura. Am mers pe ceata cu vizibilitate minima si NICIODATA nu am fost in pericolul de a il lovi pe cel din fata pentru ca nu avea stopul de ceata aprins, desi mi s-a intamplat de multe ori sa intalnesc astfel de masini in trafic. Faimoasele Dacii 1300-1310 "cum de multe ori gasim pe strazile noastre din Romania" nici macar nu au bec de ceata si totusi inca ruleaza bine mersi si pe ceata, ploaie sau ninsoare.
In orice caz intensitatea luminii de ceata pe spate este la fel de mare ca atunci cand calci frana asa ca daca cel din spate nu ma observa cand franez si intra in mine cu siguranta nu ma va observa nici daca am acest bec aprins pe timp de ceata. Chiar si asa cand esti lovit din spate legea spune ce cel ce te loveste e vinovat pentru nerespectarea distantei regulamentare.
Una peste alta, dupa parerea mea sunt mai multe argumente pro decat contra. Daca vrei sa gasesti nod in papura sunt 1000 de lucruri in neregula cu a renunta la stopul de ceata.
Eu unul sunt foarte incantat de rezultatul obtinut, tocmai de aia am postat aici, poate se mai gasesc si altii sa sustina ideea.
Numai bine!