Undeva cam prin luna septembrie 2010 am intrat in posesia unei trape WEBASTO HOLLANDIA 300 Large actionare electrica pe doua pozitii cu 200RON de pe o nexia de cehia, urmand ca intr-un timp cat ma scurt sa ma apuc de montarea acesteia.
Dar pana la montarea propriu zisa a acesteia a trebuit documentarea cat mai anuntita despre montare,,,despre izolatia cu care se face montarea unei trape,,,despre cu ce se taie tabla in acea zona unde va fi montata,,,cat si alte lucruri pentru ca treaba sa iasa cat mai ok,,,deoarece cu acoperisul unei masini nu te poti juca cum te joci schimband un set de roti sau mai stiu eu ce.
Documentarea a durat cam o luna,,,cautand foarfeca electrica pentru tabla,,,kit de adeziv pentru parbriz,,,2-3 prieteni mai priceputi sa ma ajute,,,benzi dublu adezive cat mai bune.
Ca documentati asa informativa am avut si acest video de pe youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=3k82f...eature=related
Gasind materialele necesare,,,foarfeca de tabla(cumparat noua cu 250ron),,,kit adeziv de parbriz de la SIKA Tack-Drivre Made in Suedia 60ron,,,benzi adezive de la bizon dinacelea albe 40ron doua role.
In prima faza a fost masurarea trapei,,,am avut eu un sablon(de fapt acele chenar al trapei care l-am decupat de pe masina veche)care am trasat in mare parte de pe acelea,,,dar dupa am schimbat pozitia un pic mai in fata, am demontat interiorul de pe plafon,am dat si acea traversa de sustinere care era din stalp in stalp jos,,,mai avea o banda de aluband pe acolo,,,am dat-o si pe aceea jos.
S-a dat o gaura cu flexul, iar dupa aceia s-a taiat conturul cu foarfeca electrica.
S-au pregatit suprafete trapei si plafonului, curatinud-se si degresandu-se cum trebuie, s-a dat cu activatorul acela de la kitul de reparatie de prabriz, s-a pus si acel adeziv de parbriz cat mai uniform si intr-un strat cat am consistent,,,pe sub plafon pe margina s-au pus benzi dublu adezive(aecstea fiind pentru sustinerea ramei de jos)
S-au pus rama de exterior si rama de interior s-au prins cele vreo 20-23 de suruburi,s-a montat si sticla in cele 8-10suruburi,iar in final s-a facut legarea la instalatia electrica !!!
IMPORTANT:
Niciodata sa nu utilizati silicon la montarea trapei !!! Siliconul nu ramane lipit, apa infiltrandu-se astfel cu usurinta. Trapele se monteaza exclusiv cu solutie de lipit pe baza de butil! O solutie de lipit buna este mult mai ieftina decat o reparatie a plafonului sau a intreg interiorului masinii, in cazul pagubelor produse de infiltratiile de apa.
Imediat dupa montare a aparut o problema,,,aceia ca am taiat prea fix si s-a cam miscat cand am pus-o,,,iar la inchiderea sticlei atingea putin pe rama si nu se inchidea perfect,,,dar dupa si-a revenit,,,o am montat din luna octombrie,,,o spal si in fiecare si,,,si la o spatamana si la doua,,,si nici picatra de apa in masina !!!
Mentionez ca sunt foarte multumit de trapa,,,nu am avut probleme cu ea pana acum,,,am deschis-o si am inchis-o si pe frig.
Iar acum ca pregatire pentru iarna i-am aplicat pe garnituri niste ulei siliconic de bord, pentru a o proteja.
Toata afacerea asta a costat in jur de 600-650ron
trapa 200ron, foarfeca electrica 250ron, kit parbriz 60, si un drum pana la buzau dupa trapa 150ron.
Am pus si cateva poze de la montaj si pe viitor am sa fac si un filmuletz ca am cateva filmuletze de la montaj,,,insa trebuiesc unite !!!