Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > BMW tuning

Reply
 
Thread Tools
Old 31-07-12, 20:31   #1
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default calculare compresie

Stie cineva cum se calculeaza compresia daca alezez 1-1,4 mm ? Adica daca acum am compresia 10,5 la 1 si alezez 1,4mm din chiulasa ce compresie voi avea ? Cum fac softul in functie de asta ?
Multumesc anticipat
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 31-07-12, 21:57   #2
JustinCase

Stage 5
 
JustinCase's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 726
Member of:
[BMW]
Default Re: calculare compresie

m50 fara vanos are compresia 10:1, doar cel cu Vanos are 10,5:1

Nu am gasit nicaieri o sursa credibila 100% pentru specificatiile complete ale cilindrului de M50B25, totusi pentru o garnitura de chiulasa de 2.05mm si 1mm taiat din chiulasa o sa rezulte o compresie aproximativa de 11.27:1 (asta daca am calculat eu corect)
__________________
"Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
JustinCase is offline   Reply With Quote
Old 31-07-12, 22:19   #3
florineluspr

Stage 5
 
florineluspr's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,198
Member of:
[Competitor CNCA]
[BMW]
Default Re: calculare compresie

Cum calculati voi cei 10.5/1 Asta insemnand ce? 10.5 Bari pe cilindru?
La mine masurat cu manometrul pe fiecare cilindru 14 bari!
Cum se calculeaza exact raportul de compresie?
florineluspr is offline   Reply With Quote
Old 31-07-12, 22:20   #4
Cata_UNU

Stage 5
 
Join Date: May 2011
Posts: 513
Default Re: calculare compresie

Confundati cu raportul de comprimare.
Cata_UNU is offline   Reply With Quote
Old 31-07-12, 23:58   #5
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: calculare compresie

Quote:
Originally Posted by JustinCase View Post
m50 fara vanos are compresia 10:1, doar cel cu Vanos are 10,5:1

Nu am gasit nicaieri o sursa credibila 100% pentru specificatiile complete ale cilindrului de M50B25, totusi pentru o garnitura de chiulasa de 2.05mm si 1mm taiat din chiulasa o sa rezulte o compresie aproximativa de 11.27:1 (asta daca am calculat eu corect)
Nu conteaza ce confund eu sau ce calcule faci tu . Te rog sa nu mai ma saluti si sa nu mai postezi pe topicurile mele . Vezi de treaba ta.
Nu ne mai cunoastem !

UITA-MA !

Last edited by the_rifle; 01-08-12 at 00:09.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 01-08-12, 00:12   #6
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: calculare compresie

Quote:
Originally Posted by Cata_UNU View Post
Confundati cu raportul de comprimare.
Pai lamureste-ne atunci... Aceeasi dilema cu 14/1 pe testul de compresie o am si eu...
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 01-08-12, 01:07   #7
JustinCase

Stage 5
 
JustinCase's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 726
Member of:
[BMW]
Default Re: calculare compresie

Hai sa te ajut tot eu

Raportul de comprimare (folosim acum termenul corect, nu pe acela care sa-l intelega tot poporul, asta ca sa nu mai spuna Cata_UNU ca facem confuzii), este o valoare care se calculeaza, neavand unitate de masura, ca raport dintre volumul maxim al cilindrului cand pistonul este in cel mai de jos punct si volumul camerei de ardere (sau volumul cand pistonul este la cel mai inalt punct). In acest calcul intra diametrul cilindrului, cursa pistonului, forma pistonului, etc

Compresia in schimb este o valoare masurabila care se refera la presiunea generata in camera de ardere atunci cand pistonul este la cel mai inalt punct. Presiunea in schimb are unitate de masura, acei BAR de care s-a mentionat mai devreme. In teorie compresia poate fi estimata daca se cunoaste raportul de comprimare si capacitatea termica a gazului cu care functioneaza motorul. Formula pentru presiunea (compresia) generata de un motor este data de:
[raportul de compresie] la puterea [capacitatii termice a gazului] inmultit cu presiunea (in BAR) existenta in cilindru la TDC (pistonul se afla in pozitia maxima inferioara, presiunea fiind 1BAR)
Altfel spus pentru motorul nostru M50B25 fara Vanos care are raportul de comprimare 10:1 formula ar arata ceva de genul:
P = 1Bar X 10 la puterea 1,4 = ~25bar
Mai departe ce vedeti voi acolo rezultate ca 14Bar pe cilindru este rezultatul uzurii segmentilor, valvelor si a garniturii de chiulasa plus cel mai important factor la aceasta scadere este timpul de deschidere a supapelor. In general pentru ca motorul sa indeplineasca anumite cerinte de poluare, eficenta, etc, supapele se deschid mai devreme sau mai tarziu si astfel din cei 25Bar teoretici noi citim pe manometru 14Bar (sau ma rog, cat ii iese fiecaruia). Oricum, manualul BMW spune ca orice peste 10bar este ok atata timp cat diferenta intre doua pistoane nu este mai mare de 1Bar.

Sper ca s-a lamurit auditoriul acum cu diferenta intre raportul de comprimare si compresie
JustinCase is offline   Reply With Quote
Old 01-08-12, 01:34   #8
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: calculare compresie

Ti-a cashunat pe mine... ? Vrei sa te iau la flegme sa intelegi ca nu mai avem ce discuta ? Pune-ma pe lista cu Teo , Gogu , Gherasim ... cu cine vrei tu dar uita-ma .

Minunat articol dar inutil... Daca din 25 raman 14 datorita unor factori pe care nu-i cunoaste nimeni degeaba o frecam in formule ...

Last edited by the_rifle; 01-08-12 at 01:58.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 01-08-12, 03:09   #9
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: calculare compresie

Daca spui ca
" pentru o garnitura de chiulasa de 2.05mm si 1mm taiat din chiulasa o sa rezulte o compresie aproximativa de 11.27:1 " vrei sa ne spui de fapt RAPORT DE COMPRIMARE asa cum ne-ai invatat...





"este o valoare care se calculeaza, neavand unitate de masura, ca raport dintre VOLUMUL MAXIM AL CILINDRULUI cand pistonul este in cel mai de jos punct si VOLUMUL CAMEREI DE ARDERE" - Neavand unitate de masura este incomensurabil. E ca de aici pana acolo... Si Cm3 este tot o unitate de masura...


1."volumul maxim al cilindrului cand pistonul este in cel mai de jos punct " - DECI CILINDREE


2."si volumul camerei de ardere " - DECI TOT CILINDREE...

Deci dupa cum ne spui RAPORTUL DE COMPRIMARE ESTE RAPORTUL DINTRE CILINDREE si CILINDREE...


CILINDRÉE s.f. ( dexonline.ro )
1. Volumul cilindrului unei masini de fortă cu piston, cuprins între cele două pozitii opuse ale pistonului.
2. Cantitate de gaze introdusă în cilindrul unui motor cu ardere internă în timpul cursei de admisiune.






Deci una peste alta incerci sa ne aburesti... Vad ca tu confunzi cilindreea cu RAPORTUL DE COMPRIMARE si din doua definitii date de dex le imbarligi rezultand formula dupa care putem calcula raportul de comprimare....




Ia fii atent cat de bine ar suna... Pun pariu ca multi ar zice ca sunt la fel de destept ca tine...

Raportul de comprimare este raportul dintre volumul cilindrului unei masini de fortă cu piston, cuprins între cele două pozitii opuse ale pistonului si cantitate de gaze introdusă în cilindrul unui motor cu ardere internă în timpul cursei de admisiune.




Atat de elaborat ai fost incat te-ai pierdut in propriile idei... Oricum nu-i rau. Ai spus ceva... Decat deloc , mai bine nimic...

Last edited by the_rifle; 01-08-12 at 03:32.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 01-08-12, 04:28   #10
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: calculare compresie


Last edited by the_rifle; 01-08-12 at 04:44.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 01-08-12, 04:44   #11
cheluakame

Stage 5
 
cheluakame's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
Default Re: calculare compresie

Wow, sa inteleg ca e un topic la caterinca?

Nu va cunosc pe niciunul dintre voi, nu stiu daca vorbiti serios sau glumiti, dar ce a zis Justincase este bine, cam neclar dar corect.

Simplu, RC (raportul de compresie) este un raport intre :
Volum Cilindru + Volum Camera de Ardere + Volum Garnitura de Chiulasa / Volum Camera Ardere + Volum Garnitura de Chiulasa, asta este raportul complet.

Exemplu, pentru M50B25 Vanos raportul ar fi :

34 cmc (camera de ardere) + 9.70 cmc (volum garnitura) + 415 cmc (volumul unui cilindru) / 34 cmc + 9.70 cmc => 10.49/1
Daca as fi folosit toate zecimalele ar fi dat 10.5:1 cat spune si producatorul.

Pentru Non vanos este

36 cmc (camera de ardere, este mai mare la non-vanos) + 9.70 cmc + 415 cmc / 36 cmc + 9.70 cmc =>10.0/1


Asta ar fi teoria, practica insa sta diferit.
1. Nimeni nu iti poate spune ce Raport de compresie o sa rezulte daca iei x mm din chiulasa, decat daca a facut el acest lucru, pentru ca aceea camera de ardere are o forma neregulata, si se poate calcula decat daca ai chiulasa data jos.
2. Nu stiu cum vrei sa iei din chiulasa aia 1 - 1.4 mm, cand, din ceea ce am vazut, dupa ~ 0.5 mm dai de scaunele la supape si o poti arunca.

Daca vrei sa maresti RC de la 10 - 10.5:1 cat are M50B25 la 11, respectiv 11.5:1 poti folosi o garnitura de chiulasa de 1 mm fata de 1.75 mm cat are cea stock de BMW. Gasesti la Cometic garnituri de la 0.7 mm pana la 3.5 mm

Cat despre soft, daca ai non-vanos, e mai complicat, ca nu are nici senzor pentru detonatii.
Cel mai recomandat ar fi benzina cu CO mare sau o resoftare facuta.

Insa nu te astepta la rezultate surprinzatoare. O sa creasca cuplul la turatii joase cu cativa NM si or sa se adauge si cativa CP, ceva de genul "maxim şasa cai"

O seara buna, sau data fiind ora, o dimineata buna.
__________________
A four dimension person trapped in a three dimension world

Last edited by cheluakame; 01-08-12 at 04:46.
cheluakame is offline   Reply With Quote
Old 01-08-12, 04:56   #12
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: calculare compresie

Multumesc pt raspuns.
M-ai lamurit. Parca alta coerenta...

Daca zici ca e vorba de 6-10 cai degeaba am deschis topicul... Las motorul asa cum e...

Last edited by the_rifle; 01-08-12 at 05:20.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 01-08-12, 05:32   #13
cheluakame

Stage 5
 
cheluakame's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
Default Re: calculare compresie

Quote:
Originally Posted by the_rifle View Post
Multumesc pt raspuns dar nu este vorba de M50b25 si nu ma interesau obligatoriu rezultatele spectaculoase ci schimbarea internelor de 2,5 cu altele... In configuratia respectiva ar fi vorba de 3064 cm3 cu comprimare de 1,1-1,4mm (in functie de ce garnitura de chiulasa folosesc) si ax de admisie mai agresiv...

In functie de aceste date eu cu ce soft merg... ?


P.S. Ca spune bine sau nu spune bine nu ma intereseaza... Doar sa-si vada de treaba si sa accepte situatia actuala in care nu ne mai cunoastem... Asta daca intelege.
Daca nu, sa bazaie ca musca la cakt...
Pai in M50 poti face multe combinatii. Arbore de S50, S52, M54, pistoane de B25 sau B28, diverse biele ...
In cazul asta, iei softul de la motorul de pe care iei si componentele. Aici nu mai este doar problema cu raport de compresie, ci de cursa diferita a pistonului si raportul biela-cursa.

Cea mai simpla modificare la M50 sunt internele de la M54B30 (pistoane, biele, arbore) o garnitura de 2 mm si electronica aferenta. Pe 2.5 non-vanos o sa iti dea un raport de compresie de 11.5:1, pe vanos 12:1
cheluakame is offline   Reply With Quote
Old 01-08-12, 08:12   #14
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: calculare compresie

Quote:
Originally Posted by cheluakame View Post
Pai in M50 poti face multe combinatii. Arbore de S50, S52, M54, pistoane de B25 sau B28, diverse biele ...
In cazul asta, iei softul de la motorul de pe care iei si componentele. Aici nu mai este doar problema cu raport de compresie, ci de cursa diferita a pistonului si raportul biela-cursa.

Cea mai simpla modificare la M50 sunt internele de la M54B30 (pistoane, biele, arbore) o garnitura de 2 mm si electronica aferenta. Pe 2.5 non-vanos o sa iti dea un raport de compresie de 11.5:1, pe vanos 12:1

Pai da... Asa stiam si eu dar ma interesa sa stiu calculul exact...
Doar ca nu stiu daca trebuie schimbat si softul de M54b30 pt raportul de compresie de 11,5:1... Ma gandeam sa folosesc aceleasi pistoane de pe motorul meu m50b25 si sa pun garnitura mai groasa cu 2mm fata de ce folosesc acum (1,75) datorita faptului ca m50 are pistoanele mai inalte cu 2mm fata de m54b30. Doresc sa pastrez pistoanele mele pt ca am compresia 14 acum. Folosind pistoanele de M54 exista probabilitatea sa nu se pupe cu uzura de pe blocul meu si intru la cheltuieli in plus... Totul tine de buget. Daca un motor M54b30 e in jur de 1000 iar proiectul asta ajunge in 7-800 , mai bine nu-l fac... Oricum n-am cumparat internele de m54 dar ma gandesc daca sa ma bag sau nu... Sincer mie frica de dublu-vanosul ala de pe m54... Imi pare un motor mai fragil decat M50-ul...

Last edited by the_rifle; 01-08-12 at 08:40.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 02-08-12, 00:08   #15
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: calculare compresie

S-a rezolvat.

http://www.csgnetwork.com/compcalc.html
the_rifle is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -