M de la Master, sau cum arata 1000 CP pe un E30
BMW E30 M3. Nimeni nu ii poate refuza titlul de Cea mai buna masina a timpurilor sale. Si ca dovada ca in 2009 gasesti mai multe BMW E30 modificate decat alte modele, M sau non-M.
Insa cand vine vorba de un M3 modificat, se schimba treaba. Tunerii francezi de la DM Performance si-au facut de cap pe un mic M3 E30 din 1988, avand grija ca motorul standard de 2.3 l sa fie inlocuit cu unul de M5 3.8 L (S38 ), si daca tot a venit vorba de modificari, macar sa o faca pana la capat. Motorul a primit astfel pistoane forjate CP Pistons, biele Verti, o turbina Precision PT 76 A/R 96 de 1,4 bari, injectoare Precision Turbo 990 cm si un boost controler de la Apexi, AVCR, printre altele. Per total, 950 CP.
De altfel, jantele BBS LeMans de 18 completeaza partea de design exterior, pentru ca masina nu a fost gandita drept show-car, nicidecum. La capitolul interior/exterior modificarile se regasesc doar in scaune si centuri.
La partea de rulare, superbele jante sunt protejate de pneuri Yokohama Parada 225/35 pe fata si Dunlop SP Race 245/35 pe spate, iar sistemul de franare a fost inlocuit cu cel de pe Porsche 996 GT3 355 mm fata / 315 mm spate.
Modificari:
Motor :
Bloc : 3,8 L M5
Pistoane forjate Cp Pistons.
Biele forjate Verdi.
Chiulasa refacuta
Turbo : Precision Turbo PT 76 A/R 96 (1,4 bari).
Volanta usurata
Radiator aluminiu, pompa de apa electrica
Wastegate : PPF 60 mm.
Dump valve : PPF 75 mm.
Injectori Precision Turbo 990 cm3.
Gestiune Powermod
Software realizat in partenariat - Diapason Motorsport & Kempower in Belgia
Pompe benzina : 2 x Bosch 044 + regulator Aeromotive.
Boost controler : Apexi AVCR.
Transmisie :
Cutie manuala in 5 trepte
Ambreiaj: Sachs Racing.
3.46 autoblocant LSD 25%
Tren rulare:
Jante BBS Le Mans - 8,5'' si 9,5''x18''.
Anvelope Yokohama Parada 225/35 (fata) et Dunlop SP Race 245/35 (spate).
Frane :
Discuri : Porsche 996 GT3 RS - 355 mm (fata) / 315 mm (spate).
Sasiu :
Suspensii reglabile Bilstein.
Punte spate Z3 M
Exterior/Interior :
Scaune Recaro Pole Position.
Centuri Sparco.
Ceasuri : VDO (temperatura apei si presiune ulei), AEM (amestec aer/benzina), Apexi (presiune turbo)
Oglinzi retro DTM carbon