Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > VOLKSWAGEN > Volkswagen tuning

Reply
 
Thread Tools
Old 08-04-08, 15:14   #1
AXEL_SS

Stage 4
 
AXEL_SS's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 285
Default Bara stabilizatoare - Strut Brace

Salutare tuturor. Am si eu o intrebare legata de barele stabilizatoare. Se merita sa-ti pui asa ceva? Cum se monteaza? Ce avantaje si dezavantaje are? Este cineva printre voi care are asa ceva pe masina? Va rog sa spune-ti aici pareri.
Va multumesc anticipat
AXEL_SS is offline   Reply With Quote
Old 09-04-08, 11:21   #2
CJ-01-WOB
Observator 4tuning


Stage 5
 
CJ-01-WOB's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 5,269
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[REDACTOR 4TUNING]
[4Tuning International]
[VW]
[Nissan]
[Mitsubishi]
[Toyota]
[MERCEDES]
Default Re: Bare stabilizatoare (este indicat sau nu)

sunt mai multe feluri de bari stabilizatoare.
principalul lor rol este de a rigidiza masina /suspensia

under car ->







engine bay ->





in car ->




rear strut brace ->




ce e de fapt o bara stabilizatoare :
bara stabilizatoare are rolul de a ''lega'' impreuna stalpii celor 2 telescoape pentru a forma un tot unitar , pentru a minimaliza presiunea pusa pe un brat sau altul in timpul unor viraje in forta.
in mod normal cand virezi se pune presiune pe o parte sau cealalta ceea ce poate cauza o pierdere a tractiunii. bara are rolul de a impiedica flexarea stalpilor aplicand o presiune egala asupra lor in viraje.
in concluzie : rigidizeaza sasiul ,subvirajul e redus , minimalizeaza uzura cauciucurilor .

Montajul unei astfel de bari e un mod extrem de bun pentru a-ti solidifica suspensia.

sunt folosite la masinile de performanta in general .

personal am pe ambele masini o astfel de Strut Brace si daca exista posibilitatea , le recomand.
e un upgrade si un mod adus masinii.
__________________

Fresh Touring Origination
CJ-01-WOB is offline   Reply With Quote
Old 09-04-08, 12:49   #3
bestboyalex

Stage 2
 
bestboyalex's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 44
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[VW]
Default Re: Bara stabilizatoare - Strut Brace

interesant topic , interesant raspuns ....
bestboyalex is offline   Reply With Quote
Old 09-04-08, 22:12   #4
AXEL_SS

Stage 4
 
AXEL_SS's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 285
Default Re: Bara stabilizatoare - Strut Brace

CJ-01-WOB, poti da mai multe detalii despre ce masini e vorba(ai spus ca ai pe masinile personale). Cum sunt aceste bare? Cum se prind efectiv de masina? De caroserie sau de capu amortizorului? Cu suruburi? Ce efecte secundare au? Sunt convins ca au si un minus... pt ca nu exista avantaj fara dezavantaj. Pe masina mea m-ai sfatui sa-mi pun asa ceva? E masina de la semnatura. Mentionez ca pe spate am suspensie sport iar pe fata normala. Vreau ca lumea sa inteleaga cat mai bine fiecare componenta de tuning si ce rol are ea, si daca se merita pt o masina in cauza. De aceea rog cat mai multe detalii.
Cu respect
AXEL_SS is offline   Reply With Quote
Old 09-04-08, 23:07   #5
CJ-01-WOB
Observator 4tuning


Stage 5
 
CJ-01-WOB's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 5,269
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[REDACTOR 4TUNING]
[4Tuning International]
[VW]
[Nissan]
[Mitsubishi]
[Toyota]
[MERCEDES]
Default Re: Bara stabilizatoare - Strut Brace

Quote:
Originally Posted by AXEL_SS View Post
CJ-01-WOB, poti da mai multe detalii despre ce masini e vorba(ai spus ca ai pe masinile personale). Cum sunt aceste bare? Cum se prind efectiv de masina? De caroserie sau de capu amortizorului? Cu suruburi? Ce efecte secundare au? Sunt convins ca au si un minus... pt ca nu exista avantaj fara dezavantaj. Pe masina mea m-ai sfatui sa-mi pun asa ceva? E masina de la semnatura. Mentionez ca pe spate am suspensie sport iar pe fata normala. Vreau ca lumea sa inteleaga cat mai bine fiecare componenta de tuning si ce rol are ea, si daca se merita pt o masina in cauza. De aceea rog cat mai multe detalii.
Cu respect
Quote:
Originally Posted by AXEL_SS View Post
CJ-01-WOB, poti da mai multe detalii despre ce masini e vorba(ai spus ca ai pe masinile personale). Cum sunt aceste bare?
e vorba despre un golf si un mitsubishi. pe golf am OMP intre telescoape atat sus cat si sub masina. pe mitsu am o bara din fibra de carbon.dar asta e putin relevant acum.


Quote:
Originally Posted by AXEL_SS View Post
Cum se prind efectiv de masina?
relativ simplu.

asa arata o bara stabilizatoare de sub capota




cum se ataseaza de masina simplu
in general cumperi bara dupa specificatiile masinii
exista firme specializare , tuneri ai marcilor sau independenti care produc aceste parti pt performanta.
ele vin exact la dimensiune /lungime/inaltime si gu gaurile deja facute pentru suruburile de la telescoape
->






Quote:
Originally Posted by AXEL_SS View Post
Ce efecte secundare au? Sunt convins ca au si un minus... pt ca nu exista avantaj fara dezavantaj.
din cunostintele mele nu stiu sa existe vre-un efect negativ al lor
repet sunt piese pt performanta masinii , deci de upgrade.
pe langa efectul lor benefic au si rolul de a ''infrumuseta'' compartimentul motor.

Quote:
Originally Posted by AXEL_SS View Post
Pe masina mea m-ai sfatui sa-mi pun asa ceva? E masina de la semnatura. Mentionez ca pe spate am suspensie sport iar pe fata normala.
efectul barilor stabilizatoare se face simtit doar dupa montarea unei suspensii sport , suspensia originala fiind prea moale pentru a face diferenta in urma montarii unor astfel de bare.
daca merita sa iti pui?
depinde ce ai de gand sa faci cu masina
ultimele generatii ale golfului au caroserii mai grele mai rigide deci probabil efectul barilor este mai mic in comparatie cu generatiile mai vechi.
intervin si preferintele personale.



Threadul este unul general si de informare . Adica se aplica si pentru celelalte Marci.Cine are completari/experiente poate completa.
CJ-01-WOB is offline   Reply With Quote
Old 09-04-08, 23:17   #6
AXEL_SS

Stage 4
 
AXEL_SS's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 285
Default Re: Bara stabilizatoare - Strut Brace

Multumesc de informatii. Acum sa revin la ce firme producatoare sa alegem si din ce material. Pe piata am vazut bare stabilizatoare din otel dar si din aluminiu. Banuiesc dpdv al rigiditatii cele de otel sunt mai bune, e material mai dur. Aluminiu intradevar e mai usor dar se poate deforma... Ce parere aveti?
Referitor la ce vreau sa fac cu masina... nimic special ca sa zic asa. Doar vreau sa am o tinuta mai buna in viraje si implicit de drum. Nu vreau pt race. Adica sa se potriveasca unui condus sport
AXEL_SS is offline   Reply With Quote
Old 09-04-08, 23:23   #7
CJ-01-WOB
Observator 4tuning


Stage 5
 
CJ-01-WOB's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 5,269
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[REDACTOR 4TUNING]
[4Tuning International]
[VW]
[Nissan]
[Mitsubishi]
[Toyota]
[MERCEDES]
Default Re: Bara stabilizatoare - Strut Brace

ca orice produs exista zeci/sute de variante pentru a alege.
depinde de buzunarul fiecaruia si de preferinte.

e ca si cand mergi la alimentara si ai de ales intre 100 de sortimente de suc .


recomand:

www.google.com
www.ebay.co.uk
www.howstuffworks.com
CJ-01-WOB is offline   Reply With Quote
Old 09-04-08, 23:30   #8
yulasinio
Honda Driver


Stage 5
 
yulasinio's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,101
Member of:
[4Tuning International]
[Honda]
Default Re: Bara stabilizatoare - Strut Brace

In completare la ce a zis wob (imi pare rau ca nu mai traduc dar mi-e lene)

A strut bar is to reinforce the strength of a vehicle's chassis to enhance handling and safety.
Mounting a strut bar is one of the most common upgrades on a car. The Strut Bar is designed to tie the two opposing strut towers together as a single solid unit. The purpose of a strut bar is to reduce flex that these towers experience during hard cornering. When taking a turn a car's strut towers normally flex, resulting in body flex and losing some traction.
As Strut Bars are designed to keep your strut towers from flexing, they distribute the pressure applied to one strut tower when taking a turn to both towers instead of just one.
  • Increases structural rigidity
  • Improves handling and steering response
  • Provides more linear, predictable cornering
Si pt cei interesati in teorii intrati AICI pt mai multa documentare
__________________
yulasinio is offline   Reply With Quote
Old 09-04-08, 23:58   #9
AXEL_SS

Stage 4
 
AXEL_SS's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 285
Default Re: Bara stabilizatoare - Strut Brace

Ce observ eu in unele poze... e ca sunt modele de bare stabilizatoare care necesita gaurirea caroseriei pt prinderea suruburilor. Ori asemenea operatie mai ales intr-o zona a masinii care e supusa coroziunii f puternice mi se pare o mare prostie. Am sa revin cu niste poze cu compartimentu motor la golfu meu sa vede-ti cum e cu capetele amortizoarelor.
AXEL_SS is offline   Reply With Quote
Old 11-04-08, 11:52   #10
GopPo

Stage 5
 
GopPo's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,678
Member of:
[VW]
[Opel]
Default Re: Bara stabilizatoare - Strut Brace

este indicat fata-spate sau doar fata....
GopPo is offline   Reply With Quote
Old 11-04-08, 15:27   #11
yulasinio
Honda Driver


Stage 5
 
yulasinio's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,101
Member of:
[4Tuning International]
[Honda]
Default Re: Bara stabilizatoare - Strut Brace

Quote:
Originally Posted by GopPo View Post
este indicat fata-spate sau doar fata....
Este bine sa pui fata-spate daca ai bani, daca nu eu as pune prima data pe fata si apoi pe spate. Eu am avut pe fata din fabrica iar acum mi-am pus si pe spate...si se simte diferenta pe drumurile virajate
yulasinio is offline   Reply With Quote
Old 19-05-08, 14:54   #12
snack86

Stage 2
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 33
Default Re: Bara stabilizatoare - Strut Brace

Din cate vad eu nu sunt piese greu de realizat.Este indicat sa iti faci tu dupa o bara de firma?
snack86 is offline   Reply With Quote
Old 24-01-09, 12:39   #13
mikai

Stage 2
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 62
Default Re: Bara stabilizatoare - Strut Brace

e important sa fie facute de un constructor autorizat? sau nu e nici o problm dak sunt ''home made''?
mikai is offline   Reply With Quote
Old 24-01-09, 15:51   #14
vdub

Stage 5
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 1,749
Default Re: Bara stabilizatoare - Strut Brace

Quote:
Originally Posted by AXEL_SS View Post
Ce observ eu in unele poze... e ca sunt modele de bare stabilizatoare care necesita gaurirea caroseriei pt prinderea suruburilor. Ori asemenea operatie mai ales intr-o zona a masinii care e supusa coroziunii f puternice mi se pare o mare prostie. Am sa revin cu niste poze cu compartimentu motor la golfu meu sa vede-ti cum e cu capetele amortizoarelor.
credeai ca se lipesc cu superglue?
vdub is offline   Reply With Quote
Old 16-02-09, 00:38   #15
charlieptm

Stage 5
 
charlieptm's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 482
Member of:
[VW]
Default Re: Bara stabilizatoare - Strut Brace

conteaza foarte mult o bara de rigidizare pe masina mai ales daca iti place sa o "calci" pe serpentine sau ai un mers mai "zmucit" sa nu mai vorbin de slalomuri cand caroseria este supusa multor forte
charlieptm is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -