Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > OPEL > Opel tuning

Reply
 
Thread Tools
Old 26-01-11, 17:46   #1
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Cum sa .... "tunam" motorul V6 de Vectra.

Deci, aici incepe... ... .... Ghid pentru incepatori tuning Vectra V6.

Filtre de aer / KITURI DE INDUCTIE
Īn opinia mea, primul lucru pe care ar trebui să-l faceţi pentru a se permite livrarea mai bună a aerului. Acest lucru poate fi realizat īntr-un număr de moduri diferite, īn funcţie de bugetul dvs., timp şi răbdare!
Cea mai simplă modalitate este de a īnlocui filtrul standard cu un panou filtru de performanta, cum ar fi un Pipercross sau K & N. Acestea sunt, īn general, īn jurul 50E şi sunt mai puţin restrictive decāt elementul standard.
Pentru a īnsoţi filtrul imbunatatit poti sa faci ceea ce se numeste “mod 3 ţevi". Aceasta este o modificare a intrari aerului in carcasa standard. Pentru aceasta aveţi nevoie de un pic mai mult timp şi răbdare, deoarece vă va solicita să demontati bara de protectie fata. Mai multe detalii despre cum să realizati această modificare puteti gasi aici pe forum.
Cea de-a treia opţiune este de a cumpăra un kit de inductie. Acest lucru va īnlocui carcasa standard. Din nou, exista 2 tipuri. K &N tradiţionale ,care nu vor da īntr-adevăr cāştig notabil de putere, dar va face un sunet mai frumos atunci cand accelerati. Este īntr-adevăr un zgomot minunat! A doua opţiune este Pipercross Viper . Acest sistem este cea mai bună solutie de 250 de euro.Este o unitate de carbon īnchis cu un flux de aer rece care trece prin grila inferioară. Acesta ia aer rece direct din afara in masinii, şi ştim cu toţii ca un motor funcţionează mai bine cu aer rece. Viper, legat de alimentarea cu aer rece este singurul sistem care este dovedit de a creşte CP. Citat Pipercross in jurul unui cāştig 8bhp, dar aş spune 5bhp este un pic mai realist.

EVACUARE
Următorul este sistemul de evacuare. Cu mai mult aer care vine din motor ai avea nevoie de un sistem decent de evacuare.
Primul pas este mai uşor şi consta in a īnlocui toba finala cu o unitate din oţel inoxidabil aftermarket. Există o mulţime de diferite stiluri si branduri de pe piaţă şi este cu adevărat mai mult o preferinţă personală. Cea mai populara alegere este Magnex sau Borla , īn general costa īn jur de 200E. Toba finala Irmscher standard este din otel inoxidabil, dar īncă destul de restrictiva, deci, dacă performanţa este scopul tau, atunci aş recomanda schimbare ei. Dacă aveţi ceva euro de rezervă şi vrei ceva un pic mai mult unic, atunci puteţi obţine de eşapament făcute la comandă de la companii precum Powerflow.
Următorul este toba intermediara. Toba intermediara Remus din oţel inoxidabil a fost īntotdeauna ceva plăcut tinand cont de costuri, doar īn jur de 50E sau puteti pune o simpla teava de inox si iesiti si mai ieftin. O altă alegere frecventă este intermediara Magnex. Acest lucru are īncă amortizoare de sunet pentru o plimbare liniştită, dar măreşte dimensiunea la 7cm, din nou, permiţānd gazelor o ieşire mai rapidă.
Următoarea parte a sistemului de evacuare este catalizatorul. Acum, pentru ITP veti avea nevoie īn mod evident de el, dar puteţi să-l īnlocuiti cu un catalizator hi-flow sport. Un catalizator normal este de 400 de celule, īn timp ce catalizatorii sport, sunt de 200 de celule. Deoarece nu există rezistenţă ,gazele de evacuare pot iesii mult mai uşor.. Ati putea vorbi la un service pentru fabricarea unui sistem ca sa-l prindeti in suruburi decat astfel īncāt să puteţi īnlocui catalizatorul atunci cānd vine vorba de ITP.
Partea finală, la sistemul de evacuare este galeria de evacuare. Pe motorul V6 există 2 galerii, una fata si una spate. Partea din spate mai ales este predispusa la crapaturi şi un īnlocuitor nou poate fi costisitor. Acestea sunt foarte scumpe şi preţurile variază de la īn jur de 500E – 1000E pentru un set. Acestea fiind spuse, s-a dovedit pentru a elibera un alt 25-35bhp de la motor. Colectoare tubulare pot fi achiziţionate, de la LMF la link-ul următor: http://www.lmfvauxhall.co.uk/store/home.php?cat=2346

Volanta Usoara
Puteţi observa că Vectra dvs. are un loc plat īn jurul 3500rpm. Unul dintre cele mai bune moduri de a netezi acest lucru este de a se potrivi cu o volanta usoara. Volanta standard cāntăreşte īn jur de 15 kg. O volanta usoara elimină de pe 9 kg greutatea standard şi este fabricata din otel. Cele mai bune īncercate şi testate este cea de la Courtenay Sport: http://www.courtenaysport.co.uk/inde...d&productId=29
Aceasta permite motorul sa se invarta mult mai rapid şi permite acceleraţia mai repede. Aceasta este una dintre putine modificari care nu vor creşte de fapt CP, dar īntr-adevăr vor transforma masina.

Modificare clapeta acceleratie.

O altă modificare care nu va creşte CP, dar va face ca masina sa se conduca mai bine este clapeta de acceleratie modificata. Ideea din spatele acestui fapt este că acest lucru face ca pedala de acceleratie sa se simta mult mai receptiva. Acest lucru reduce decalajul dintre apăsarea pedalei de acceleraţie şi corpului clapetei de deschidere, care permite livrarea de aer mai repede. Există cāteva forme diferite pe piaţa şi preţul reflectă calitatea. Cāţiva oameni fac de fapt, propriile clapete de acceleratie prin īndepărtarea crestei din interiorul corpului şi montarea unui fluture mai mare. Acest lucru nu cere multa calificare dar cere o mulţime de răbdare. Cea mai simplă opţiune este pentru a se monta clapete sport care pot fi găsite mai īn jos la acest link: http://www.courtenaysport.co.uk/inde...ewDoc&docId=21

Axele cu came.
Acum ajungem īn cāştiguri de putere mai mare. Camele sunt modul cel mai rentabil de eliberare a energiei de la motor. Singura diferenta dintre un motor GSI/ST200 şi standardul motor V6 sunt arborii cu came. Aceste motoare sunt echipate cu arbori de pe motorizarile de 3.0l. Aceste came pot fi obţinute de la un GSI vechi sau chiar un Omega 3.0l şi se potrivesc direct pe V6. Axele vor fi marcate cu un "G" şi ar trebui să fie la un preţ īn jur de 100E. La montarea axei poate doriţi, de asemenea, sa puneti o curea de distributie şi pompa de apă. Aceste axe de 3.0l s-au dovedit să producă pānă la 25bhp. Daca vrei sa fi un pic diferit, companii precum Piper şi Courtenay fac, de asemenea, propriile lor came de performanţă şi, de asemenea, pot reprofila axe existente.

Alte metode mici:
Alte mici modificări rentabile pe care l-ai putea face ar fi să se montati difuzorul de admisie inferior al distribuitorului de la un motor de 3.0l. Acestea sunt mai puţin restrictive şi permit fluxul de aer sa intre mai usor īn motor. Acestea trebuie să fie disponibile īn jur de 30E de pe eBay.
Un regulator de presiune de combustibil mai mare ar putea fi montat astfel īncāt să puteţi regla cantitatea de combustibil ce intra īn motor. Mai mult aer īn motor va avea nevoie, de asemenea, mai mult combustibil pentru a lucra . Presiunea standard este o unitate de 3bar. Vectra 2.6 a fost dotat cu un regulator de 3.8 bar, care poate fi achiziţionat de la Opel pentru swuma de 40E. Excepţia cazului īn care aveţi de gānd o mare putere decat 4 bar va da overfuel motorului şi nu merită cu deranjul.
Montarea unor bujii de calitate este deasemenea o imbunatatire . Acestea nu vor creşte CP, dar vor oferi o aprindere mai buna. Bujii Iridium de 10mm Magnecore sunt disponibile de la Courtenay Sport īn link-ul de mai sus,sau chiar Bosch produce asemenea bujii de calitate.
Un termostat modificat care ţine temperatura cāt mai jos posibil īn motor este deasemenea ceva care poate fi facut..

Remapare
Dacă aţi efectuat toate modificarile de mai sus, la acest punct poate doriţi să luati īn considerare un remap. Acest lucru va spune ECU dumneavoastră cu privire la modificările care le-aţi făcut şi cum să le folosească pentru cele mai bune performante. Asiguraţi-vă că efectua toate modificari inaintea unui remap. Cele mai multe Vectra cu modificarile de mai sus vor avea īntre 200-220bhp. Remaparea , īn general, costa in jur de 300 Euro,si se poate face chiar la noi la EDS Opel. Evitati lucruri de genul "Superchips", deoarece acestea sunt doar o hartă presetata şi nu sunt adaptate la masinile voastre si modificarile aduse.
__________________
R.I.P. Opel Vectra B2 2.5 V6 CDX



Audi A2 1.4tdi 75BHP (sold)



Hyundai Tucson 2.0 CRDI 140BHP

cangri is offline   Reply With Quote
Old 26-01-11, 17:46   #2
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Re: Cum sa .... "tunam" motorul V6 de Vectra.

CĀŞTIGURI MAI MARI PUTERE

Conversie motor 3.0/3.2L
Dacă chiar vrei să mergi pentru putere mare (220bhp +), apoi modul cel mai simplu şi cel mai rentabil este de a face un transplant de motor. 3.0 sau 3.2 litri, motoarele pot fi găsite īn Omega şi Vectra mai noi. Layout-ul la motorul de bază de pe 2.5/2.6/3.0/3.2 este identic, astfel īncāt aceasta permite o conversie destul de “bolt on”. Veţi avea nevoie să demontati motorul 3.0/3.2 si sa-l reconstruiti cu o mulţime de piese originale de pe 2.5. Piese schimbate , vor include pompa de apa , volanta, ambreiajul, auxiliare (de exemplu, alternator etc), admisia . CP standard ai motorului de 2.5 sunt 170. CP standard pe 3.0 şi 3.2 sunt de 207 si, respectiv, 217. Prin urmare, aceasta este o creştere 40/50bhp pentru aproximativ 1000E īn funcţie de costul motorului şi,montaj.

Mai multe clapete de acceleratie.
In loc sa folositi doar corpului clapetei unic şi original al sistem de admisie de aer, puteţi ajunge mai departe cu toate acestea şi puteti folosi corpuri individuale de acceleratie pentru fiecare cilindru al motorului. Există o serie de diferite companii care produc un kit pentru V6. Kit-ul va include, īn general, colectorul de admisie nou, organele de acceleratie şi conductele relevante. Aceste kituri s-au dovedit a produce īn jurul 30bhp. Dacă intenţionaţi să modificaţi motorul la această etapă va trebui să luati īn considerare un sistem "standalone" de gestionare a ECU ca unitate standard !
Supraalimentare
Oamenii vorbesc adesea despre supraalimentarea motorului V6. Se pot folosi kit`uri supercharger făcute pentru motorul V6, Daca sunteti mecanic bun sau cunoasteti pe cineva acest kit se poate proiecta usor.. Unitatea compresor īn sine costă īn jur de 500E şi atunci ar trebui să faceti conductelor corespunzătoare şi intercooler pentru ea. Cāştigurile au fost observate īn jurul cifrei de 30bhp.

TURBO
Turbo peV6 este posibil, dar vei avea nevoie de mai bine de 5-10k E Dar va fi necesara reconstrucţia motorului dupa fiecare rulare! Internele motorului V6 nu sunt adecvate pentru utilizarea cu un turbo şi energia termică generată de acest lucru ar topi pur şi simplu motorul.

Alte lucruri care trebuiesc luate in vedere

Dacă puneti 220 + CP pe roţile din faţă poate doriţi să luati īn considerare o cutie de viteze F28 6 viteze de la o Calibra veche / Cavalier turbo. Dacă sunteţi mulţumit de cutia F23 originala cu 5 viteze atunci un diferential custom va ajuta sa puneti toata puterea pe drum
cangri is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -