Quote:
Originally Posted by dukku
De unde stii sigur puterea pe care o dezvolta motorul?
Pune-o pe un dynotester sa vezi ce si cum.Dintr-un motor de 1.4 litri aspirat , cu carburator e cam greu sa scoti 100 de cai .
Adapteaza-i un compresor mecanic, o injectie de la berlina din 2002 si pote scoti 100 de cai.
Cuplul motor care este ? La o berlina normala era de 80 N/M.Asta inseamna ca la motorul tau ar sari de 150.
Nu vreau sa fiu rautacios , nu asta este intentia mea insa pana acum nu am vazut decat un motor modificat care se aude ca ar scoate u nr. de cai.
|
Salut , 1- cele mai puternice motore sunt pe carburatie
2- dintru-un motor de dacie normal pe lant se pot scoate maxim " MAXIM" 104 cp ( 1,6l )
3- din cel de demodernizat se pot scoate maxim 140cp( 1,6 l )
4- asta dupa masina ( demodernizat ) sau cu axa in chiuloasa ( pe curea) are de serie undeva pe la 65-70 cp cel de 1,4l iar ala de 1,6l undeva pe la 75-78cp
5-cand am facut filmuletul aveam pe masina alta chiuloasa " axa cu ridicare mare" arcuri duble pe supapa, chiuloasa lustruita, evacuare marita , alte supape pe admisie , evacuare .
6-arbore usurat, pistoane usurate , biele usurate
si ca sa nu mai continui seria vreu sa iti spun doar ca TATA a lucrat si inca lucreaza in uzina (dacia-renault) la prototip a lucrat ani buni de zile la cele mai faimoase si renumite masini de curse , ei avand banc de teste , acolo se spune tot , cai putere , cuplu , ca sa fiu mai direct cand a spus 100 cp nu am mancat rahat cum mananca alti acum , da recunosc nu mai am 100 dar undeva pe la 80 tot sunt .
7- sunt motoare care nu au nevoie de compresor sau turbo ptr a avea anumiti cai putere , e nevoie doar de atentie muca si putin drag ca sa faci un lucru bun .
8- cuplu nu il stiu dar o sa ma intereses si am sa ii fac si un dynotest
p.s am schimbat chioloasa , ptr ca am spart un scaun de supapa