Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DACIA > Dacia tuning

Reply
 
Thread Tools
Old 13-12-09, 11:48   #106
IULY-CLA

Stage 5
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 943
Default Re: Turbina pe Solenza

fiatul gp 14 tjet 120 cp e stoc am vazut modificat rau cu 210 cp si nos 260 cp dar pana la 180 cp modificat din soft si cip parerea mea e ca pana la 180 cp e suficient sa scoti din motor de 14 ca sa aiba o viata lunga la mersu de zi cu zi asta e parerea mea
IULY-CLA is offline   Reply With Quote
Old 13-12-09, 12:04   #107
IULY-CLA

Stage 5
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 943
Default Re: Turbina pe Solenza

am vazut pe net motorul de 14 super nova cu compresor de aer atasat pe motor si actionat la cureaua de la accesorii si alta cu turbo dar nu mai tin minte cati cp aveau
IULY-CLA is offline   Reply With Quote
Old 14-12-09, 13:55   #108
Bogyciu

Stage 5
 
Bogyciu's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,580
Default Re: Turbina pe Solenza

Sunt destule firme care fac asa ceva... din pacate eu personal nu am gasit in Ro nici una.
ynp_46, cam agresiv in exprimare... ce ai rezolvat daca dai un raspuns "taios" unui user pe care nici nu il cunosti? Daca nu stiai chiar a a fost o Supernova albastra care avea compresor si ceva modificari prin motor, din pacate i s-a pierdut urma si nu se mai stie unde a ajuns si cam care erau valorile de putere/cuplu de atunci. Hai sa incercam sa pastram o discutie civilizata, nu e nevoie sa citesti ultimul post si sa arati tuturor cat de bine cunosti tu notiuni de componente turbo in timp ce toti ceilalti habar nu au pe ce lume traiesc...
Bogyciu is offline   Reply With Quote
Old 14-12-09, 14:24   #109
Alejandro
Ford Driver

Stage 5
 
Alejandro's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,522
Member of:
[DACIA]
[FORD]
Default Re: Turbina pe Solenza

Bogyciu - nu tu esti cumva acela care a incercat sa implementeze o turbina de Volvo pe Nova? Firme care fac conversii de la aspirat in turbo sunt destule - Stiu de una prin Arad, inca vreo 2 prin Bucuresti, sunt ca ciupercile dupa ploaie prin Ardeal (acolo parca este o alta lume - parca n-ar fi romania).
Alejandro is offline   Reply With Quote
Old 14-12-09, 18:57   #110
Bogyciu

Stage 5
 
Bogyciu's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,580
Default Re: Turbina pe Solenza

Nu m-am apucat de turbo pt ca in primul rand nu imi permit financiar, si in al doilea rand situatia nu ma avantajeaza. In momentul cand v-a ajunge o a doua masina in familie, cu care sa ma pot misca, am sa ma gadesc si la up-grade in compartimentul motor...

Conversia o poti face si singur, daca te documentezi ffff bine inainte si ai cunostinte peste medie de mecanica. Daca nu te documentezi, ai sa faci un lucru de care poate nu ai sa fii multumit in final si realizezi ca munca si banii investiti au fost in zadar...

Oricum, ca si concluzie, se poate face, cu un efort financiar considerabil, dar e realizabil!
Bogyciu is offline   Reply With Quote
Old 14-12-09, 20:18   #111
Alejandro
Ford Driver

Stage 5
 
Alejandro's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,522
Member of:
[DACIA]
[FORD]
Default Re: Turbina pe Solenza

Desigur ca e realizabil - dar inca odata tu ai fost cel care a incercat proiectul? Stiu ca era un baiat in Tulcea care a incercat aceasta manevra si a facut-o in garajul din spatele blocului (procedura pe care altii o blameaza).
Alejandro is offline   Reply With Quote
Old 14-12-09, 20:20   #112
Bogyciu

Stage 5
 
Bogyciu's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,580
Default Re: Turbina pe Solenza

NU, si nici nu stiu despre cine e vorba... E o Nova Turbo in Tulcea dar are motorul 1,8 16v de Reno 19
Bogyciu is offline   Reply With Quote
Old 14-12-09, 20:25   #113
Alejandro
Ford Driver

Stage 5
 
Alejandro's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,522
Member of:
[DACIA]
[FORD]
Default Re: Turbina pe Solenza

Asa Nova Turbo - stiam ca initial a vrut sa ramana cu motoru de 1.6 parca era sau cel de 1.4 nici nu mai tin minte detaliile - hai ca o dam rau in offtopic.
Alejandro is offline   Reply With Quote
Old 14-12-11, 23:29   #114
RawPower

Stage 1
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 12
Default Re: Turbina pe Solenza

Sunt de parere k proiectul este realizabil ,nu prea vad rostul complicatiilor pt schimbarea motorului .
O turbina de diesel ar merge ,dece nu? ,,Pt k motorina are arderea cu 200 de grade mai mica decat benzina si o topeste,, ar putea sa raspunda cineva -- daca ar fi din plastic da corect ,dar tot din otel e facuta tubina si la turbodiesel si la turbobenzinare ,tot tratate termic sunt am2 ,pana la urma dece ar faceo p cea de diesel mai putin rezistenta?
Ai zis k vrei sa ai 0.5bar ,puterea iti va creste in functie de presiune, procentual! la 1 bar deobicei ai aproape dublu puterea intiala .Iti recomand o turbina de un motor umpic mai mare decat ai tu cilindreea ,1.4 -fara limitare te duci la 6500 ,dar un diesel saracu la 4500 tre sa schimbi deci diferentza de debit .
turbina(sh) 150E intercooler 50E boostcontroler 50E evacuare -admisie pt turbo -100E ,injectoare 150 E ,un soft dedicat 100E si cam astia sunt banii ,600E si k sa mergem p maxim zicem 800E ,fara manopera .
Eu cred k se merita daca vrei sa fi Lup in blana de Oaie
RawPower is offline   Reply With Quote
Old 15-12-11, 11:54   #115
anndi
Dacia Driver

Stage 5
 
anndi's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,282
Member of:
[DACIA]
Default Re: Turbina pe Solenza

Quote:
Originally Posted by RawPower View Post
Sunt de parere k proiectul este realizabil ,nu prea vad rostul complicatiilor pt schimbarea motorului .
O turbina de diesel ar merge ,dece nu? ,,Pt k motorina are arderea cu 200 de grade mai mica decat benzina si o topeste,, ar putea sa raspunda cineva -- daca ar fi din plastic da corect ,dar tot din otel e facuta tubina si la turbodiesel si la turbobenzinare ,tot tratate termic sunt am2 ,pana la urma dece ar faceo p cea de diesel mai putin rezistenta?
Ai zis k vrei sa ai 0.5bar ,puterea iti va creste in functie de presiune, procentual! la 1 bar deobicei ai aproape dublu puterea intiala .Iti recomand o turbina de un motor umpic mai mare decat ai tu cilindreea ,1.4 -fara limitare te duci la 6500 ,dar un diesel saracu la 4500 tre sa schimbi deci diferentza de debit .
turbina(sh) 150E intercooler 50E boostcontroler 50E evacuare -admisie pt turbo -100E ,injectoare 150 E ,un soft dedicat 100E si cam astia sunt banii ,600E si k sa mergem p maxim zicem 800E ,fara manopera .
Eu cred k se merita daca vrei sa fi Lup in blana de Oaie
RawPower ce zici tu este pur teoretic si nici aia documentat/inteles in totalitate.


Se poate pune si turbina de diesel, dar nu va rezista, pentru motivul specificat de tine. Daca nu ma insel, si partea de compresor este diferita pentru a face boost pe o plaja mica de turatie.
Turbina prea mare inseamna lag mare, lucru care nu il doresti.
Si cu 800 de euro investiti mergi cu presiune de 0,2 - 0,3 sa nu crape? E si asta o solutie.
Nu e greu de pus un turbo pe masina, iar daca sti chestiile de baza, o sa si mearga. Majoritatea sunt chestii minore de care iti dai seama ca erau usor de evitat numai dupa ce te lovesti de ele. Deci documentatie cat incape si improvizatii cat mai putine.
De ce spun asta? Pe supernova se poate pune si turbina de golf 1,6 td, dar nu va functiona corect/crapa in scurt timp(sanse foarte mari, fiind second). Se dau banii pe soft, dupa care constati ca tre sa schimbi turbina. Daca trebuie, trebuie si cumperi alta si mai dai odata banii pe soft, flanse, downpipe, evacuare, admisie etc, etc.
Cand se fac asemenea modificari nu tre sa luam piese cele mai ieftine!!! Economia se face dand banii pe piesele care trebuie si se potrivesc cu motorul si ce vrei sa faci cu el.

Decizia apartine fiecaruia, deci spor(t) la treaba.
__________________
The one and only Nova low rider
anndi is offline   Reply With Quote
Old 15-12-11, 13:15   #116
SOLENZAXJG

Stage 5
 
SOLENZAXJG's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,092
Default Re: Turbina pe Solenza

Poti sa pui si turbo si compresor dar nu rezista motorul iti creapa tot se distruge.Eu am fost cu un vw polo cu compresor pe motor 14 65 cp si i-a pus compresor merge foarte bine si la turati si la tot dar trebuie bani investiti sa poti sa ti turbo sau compresorul pe masina.Ce nu dai un ochi si la loganul ala din CLuj cu motor de 1.6 compresor.Si prietenul ala lo dat jos ca tot cu frica ca ii pusca motorul si alte chesti costisitoare.
SOLENZAXJG is offline   Reply With Quote
Old 16-12-11, 15:53   #117
RawPower

Stage 1
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 12
Default Re: Turbina pe Solenza

Quote:
Originally Posted by SOLENZAXJG View Post
Poti sa pui si turbo si compresor dar nu rezista motorul iti creapa tot se distruge.Eu am fost cu un vw polo cu compresor pe motor 14 65 cp si i-a pus compresor merge foarte bine si la turati si la tot dar trebuie bani investiti sa poti sa ti turbo sau compresorul pe masina.Ce nu dai un ochi si la loganul ala din CLuj cu motor de 1.6 compresor.Si prietenul ala lo dat jos ca tot cu frica ca ii pusca motorul si alte chesti costisitoare.
Poftim ? cine sia dat compresoru jos? loganu de 1.6?
RawPower is offline   Reply With Quote
Old 16-12-11, 19:33   #118
SOLENZAXJG

Stage 5
 
SOLENZAXJG's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,092
Default Re: Turbina pe Solenza

Un prieten de pe un polo cu motor 1.4 si este si un logan cu compresor.Aici iti pun topicul la cel cu loganul.https://forum.4tuning.ro/109-masina-m...compresor.html
SOLENZAXJG is offline   Reply With Quote
Old 16-12-11, 19:36   #119
RawPower

Stage 1
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 12
Default Re: Turbina pe Solenza

cunosc bine tot thread-ul ,credeam k zici k vgroza si-a scos compresorul
aceeasi masina am si io 1.6 si la vara daca sunt bani vreau sa merg p varianta turbo
RawPower is offline   Reply With Quote
Old 16-12-11, 19:38   #120
SOLENZAXJG

Stage 5
 
SOLENZAXJG's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,092
Default Re: Turbina pe Solenza

Nu o scos el doara acuma strica tot ce o investit.El tot asa are masina si cred ca mai face pe ea inca multe chesti.
SOLENZAXJG is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -