Quote:
Originally Posted by BAMBAKE
foarte interesant ffs-ul asta, trebuie sa ai o transmisie mai forta sa reziste la socurile alea repetate.
|
Dimpotriva socurile date in transmisie sunt mai mici deoarece se sicronizeaza mai bine, turatia cutiei e foarte aproape de turatia motorului. La schimbare in superior motorul indiferent cat calci de mult acceleratia(care se recomanda sa stea in podea) te asteapta la turatia de sicronizare, scade laturatia de preluare a treptei superioare respective nu sta in 9000rpm.
Asta e marele avantaj face sincronizare da socuri mai mici evitand scaderea sub normal si supraambalarea motorului in plus totul se intampla putin mai repede.
Quote:
Originally Posted by GTA
Trecand peste fel si fel de cifre...daca masina are 265cp stock...cum se face rodajul la 301cp????Si probabil va veni un raspuns gen...piese mai performante etc...totusi nu ar fi mai sigur un rodaj la o putere maxim egala cu cea data de producator???
|
Observatia ta este foarte pertinenta, doar ca pedala de acceleratie este la mine si e foarte progresiva. Nu trebuie abuzat de cei 300cp la inceput.
Acum se recomanda sarcini mici, medii cu variatii, cresti incet revii,mergi putin constant apoi urci usor cobori, iar urci nu constant.
In general rodajul de face laputin peste 100cp sa zicem spre 150 la final.
Totusi pentru a observa tot si pentru a incinge putin motorul la final este necesar sa si crestem sarcinile asa ca 300cp sunt suficienti.
Nu a fost un targhet 300cp si fara a face eforturi maxime de obtinere a boostului cu avans moderat si amestec corect asta e puterea pe care o scoate motorul la 5000rpm.
La un moment dat cineva intr-o sala de forta facea impingeri la piept intins pe banheta. Fiind nou miscarile nu erau bine sicronizate miscand putin decalat mainile, astfel bara nu urca in pozitie perfect orizontala. Unul din cei de acolo striga la spraveghetorul respectivului idignat si-i spune nu vezi ca nu poate pune-i greutati mai mici, la care respectivul ii raspune ce vrei sa-i pilesc bara nu vezi ca e goala. Asa si aici cu puterea, nu e tras de ea sa scoata atat la setari corecte si cu putin boost asta e ce sa-i fac.
Oricum partea cu boostul e o oarecare problema deoarece turbo e foarte mare si se antreneaza tarziu facand boost mic la inceput dar cand incepe sa urce urca aproape vertical. Am sa atasez si un grafic in care se vede presiunea masurata in PSI.
Deasemenea am atasat si un grafic compartiv intre actualul si vechiul soft de rodaj, cad utimizam pistoane cosworth pe care nu le recomand la nimeni.