Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > ALFA ROMEO > Masina mea Alfa Romeo

Reply
 
Thread Tools
Old 20-04-07, 00:11   #31
zapp_robert

Stage 2
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 57
Default Re: Thread dedicat Alfa 33

Salut prieteni!

Posed un autoturism Alfa Romeo 33 i.e. cat. 4x4 SportWagon, cu motor boxer de 1351 cc, fabricatie 1993, serie sasiu ZAR90700005930094, nr. omologare tip: OM52845EST30E.

Problema pe care o am, este ca motorul merge perfect, fara nici o problema, pana la un moment dat cand aprinderea practic este taiata. Fenomenul nu are o frecventa anume, putand merge foarte bine 1500 km fara sa se intample nimic, sau sa se opreasca motorul dupa mai putin de 100 m…

Dupa ce astept o perioada de timp intre 10 minute si 48 de ore, motorul porneste iar fara probleme si, functioneaza… cat vrea el. Se mai intampla sa porneasca si daca zgaltai masina, sau daca o tractez/imping cativa metri, dar procedeul asta nu functioneaza mereu.

Am verificat releele, sigurantele si o multime de mase si contacte, fara rezultat. Concluzia la care am ajuns, este ca de vina nu poate fi decat un semi-conductor sau un micro-releu din centrala electronica de control a motorului.

Problema este ca autoturismul meu e dotat cu doua asemenea centrale, dupa cum arata cablajele si suportii de prindere ale lor, ambele fiind montate de fabricant si nu intr-un service sau in alta parte.

Astfel, cele doua centrale sunt:
- prima, pe care am gasit-o la toate autoturismele asemanatoare, cat si in cartea tehnica si in manualul de service, este o centrala Magneti Marelli 0261200142, si este montata in habitaclul motorului, pe contra-aripa stanga. Are 35 de pini.
- Cea de-a doua, despre care nu am gasit nimic si nici nu am mai vazut-o pe vreo alta Alfa, este in port-bagaj, in stanga rotii de rezerva. Are 25 de pini si pe ea, nu scrie decat Magneti Marelli MCT 100 A. Pe o laterala a carcasei, este poansonat codul: MCT 100 A – 1313.
Responsabila de defectiune, pare sa fie cea de-a doua unitate, care sincer sa fiu, nu prea stiu la ce foloseste. Pare sa fie legata de senzorul de presiune absoluta si de bobinele de inductie, dar data fiind distanta de la ea pana la motor si multitudinea de fire, mi-e foarte greu sa fiu sigur. Oricum, intr-unul dintre momentele cand motorul mergea fara probleme, am scos aceasta centrala si scanteia de la bujii a disparut, lucru care nu s-a intamplat cand am scos cealalta centrala…

Va rog ca, in masura posibilitatilor sa-mi sugerati cum sa rezolv problema pe care o am si daca aveti cumva o astfel de centrala, sa-mi comunicati care este costul acesteia si conditiile de livrare.
zapp_robert is offline   Reply With Quote
Old 26-07-07, 17:38   #32
Paull21

Stock
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 5
Default Re: Thread dedicat Alfa 33

Va salut! Masina mea este o Alfa 33 din 90 motor boxer 1.7 16V de 132Cp cu calculator Motronic 4.1, fara sonda lamda cu debitmetru de aer serie 059.Masina s-a comportat exelent pina acum 2 saptamani.Am probleme cu Alfa mea. De citeva zile nu mai vrea sa porneasca se ineaca la prima cheie. Nu este de vina regulatorul de pres de pe rampa deoarece l-am verificat si nici injectoarele. Toti amicii mi-au spus ca este din debitmetru sau calculator. Unde pot sa gasesc pe cineva care sa se priceapa mai mult la acest tip de masini. Unde se poate face o investigatie completa la partea electronica a masinii.
Paull21 is offline   Reply With Quote
Old 26-07-07, 17:45   #33
Paull21

Stock
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 5
Default Re: Thread dedicat Alfa 33

Dau la schimb motor Alfa boxer 1.7 16V de 132Cp celui care imi porneste Alfa si imi regleaza motorul sa functioneze normal.
Paull21 is offline   Reply With Quote
Old 26-07-07, 17:57   #34
zapp_robert

Stage 2
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 57
Default Re: Thread dedicat Alfa 33

Quote:
Originally Posted by Paull21 View Post
Dau la schimb motor Alfa boxer 1.7 16V de 132Cp celui care imi porneste Alfa si imi regleaza motorul sa functioneze normal.
Sa-ti testeze partea electrica, putin probabil sa gasesti pe cineva... Eu am incercat la Auto Napoli, la reprezentanta Alfa din Bucuresti, degeaba... Zic ca nu au softul necesar, ca masina e prea veche. O solutie, ar fi sa gasesti la cineva un calculator care e sigur bun, sa-l inlocuiesti pe al tau, si sa vezi daca de acolo e problema.

Mai e ceva, care ar putea da simptomele descrise de tine: blocarea senzorului de presiune absoluta. Daca nu stii cum arata, da-mi adresa ta de mail si-ti trimit o poza a lui. E aproximativ triunghiular, putin mai mare decat o cutie de chibrituri, are o priza cu trei pini si un furtun subtire...
zapp_robert is offline   Reply With Quote
Old 26-07-07, 18:00   #35
zapp_robert

Stage 2
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 57
Default Re: Thread dedicat Alfa 33

Este in partea stanga a motorului, aproximativ sub filtrul de aer si e fixat vertical, prins cu o piulita M6, de caroserie. Nu se vede imediat, pentru ca e sub tabla pe care e fixata instalatia de climatizare...
zapp_robert is offline   Reply With Quote
Old 26-07-07, 19:51   #36
Paull21

Stock
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 5
Default Re: Thread dedicat Alfa 33

Quote:
Originally Posted by Mario_b View Post
alfa33, de unde gasesc si eu un manual de service de 1,8 TD???
Caut ca disperatu, chiar nu are nimeni???
Am lasat mesaje pe toate forumurile din lume de alfa si nimic....
am un cd cu multe manuale de reparatie la alfa. spune adresa si iti dau o copie
Paull21 is offline   Reply With Quote
Old 27-07-07, 17:40   #37
alfa33

Stage 5
 
alfa33's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 354
Default Re: Thread dedicat Alfa 33

Quote:
Originally Posted by Paull21 View Post
Dau la schimb motor Alfa boxer 1.7 16V de 132Cp celui care imi porneste Alfa si imi regleaza motorul sa functioneze normal.
Testarea electronicii o poti face la orice service bosch. Sper sa existe si prin Iasi. Sau la oricine are testerul original de la bosch. Legat de problema ta, descrie mai exact ce se intampla. Porneste vre-o clipa? Da semne ca ar avea detonatie? Sau pur si simplu il invarte electromotorul si nu se intampla nimic? Daca e varianta a 2-a incearca urmatoarea treaba. Vezi ca pe cotul dintre debitmetru si galeria de admisie mai exista un furtun care duce in teava cu busonul de ulei. Scoate furtunul respectiv si toarna putina benzina in admisi. Aprox 10-20g. D-ai o cheie. Daca porneste si ramane pornita inseamna ca ai o problema cu un senzor. Cel mai probabil este cel de temperatura, situat langa bloc sub admisia din dreapta (privind dinspre radiator). Daca ce am descris aici nu se intampla, verifica senzorul de turatie aflat pe volanta. Mai intai scoate mufa si verifica contactele. Este posibil sa fie bulit senzorul, motiv pentru care calculatorul nu stie pozitia pistonului 1 si nu poate face secventa de aprindere. Oricum, asta o poti verifica usor daca scoti o fisa si vezi daca da scanteie la masa. Oricum, descrie mai in detaliu problema si gasim o solutie.
__________________
Alfa Romeo 33 1.7 16V Quatrofoglio Verde
Alfa Romeo GTV V6 2.0 Turbo
alfa33 is offline   Reply With Quote
Old 29-07-07, 23:54   #38
ovy_racer07

Stage 5
 
ovy_racer07's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 497
Default Re: Thread dedicat Alfa 33

Salut pe toti...Am si eu o Alfa 33.I,i place foarte mult dar am nevoie de niste idei,pentru un tuning finut.Nu vreau genul "imbunatatita si abtibilduita''.Mersi de ajutor.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC00308.JPG
Views:	218
Size:	82.8 KB
ID:	313576  
ovy_racer07 is offline   Reply With Quote
Old 30-07-07, 11:13   #39
alfa33

Stage 5
 
alfa33's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 354
Default Re: Thread dedicat Alfa 33

vezi pozele cu a mea pe aici. Nu incerca mai mult decat am facut eu ca o strici.
alfa33 is offline   Reply With Quote
Old 30-07-07, 19:22   #40
ovy_racer07

Stage 5
 
ovy_racer07's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 497
Default Re: Thread dedicat Alfa 33

Salut. A ta e super faina.Ceva in genul asta as vrea si eu sa o fac.Peste cateva saptamani intra la vopsit.....sper ca nu te superi ca am luat masina ta ca model.
ovy_racer07 is offline   Reply With Quote
Old 31-07-07, 20:03   #41
ovy_racer07

Stage 5
 
ovy_racer07's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 497
Default Re: Thread dedicat Alfa 33

As vrea sa imi schimb motorul.....acum e de 1.3L, dar l-as vrea pe cel de 1.5L 105Cp. Are careva de vanzare asa ceva???Si daca are,il poate si monta pe masina?
ovy_racer07 is offline   Reply With Quote
Old 04-08-07, 15:17   #42
Mario_b

Stage 3
 
Mario_b's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 112
Member of:
[INSANE RACERS]
Default Re: Thread dedicat Alfa 33

Paule daca ai un motor de 1,7 in plus, care sa si mearga, poate-poate ti-l iau eu ca al meu 1,8 TD a murit de tot.
Ma gandesc serios sa casez masina deoarece ma doare sufletu s-o vad cum sta si rugineste.
Fratilor, feriti-va de diesel la masinile astea, insa cei ce aveti benzina, pastrati-le cu atentie ca sunt bijuterii masinile astea! Tanjesc dupa un 1,7 16v....

Paul, multumesc ptr oferta, dar am luat un manual de la alfa33.
__________________
internetpharmacydir.com
Mario_b is offline   Reply With Quote
Old 05-08-07, 17:52   #43
ovy_racer07

Stage 5
 
ovy_racer07's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 497
Default Re: Thread dedicat Alfa 33

Salut.Imi poti da si mie o copie a manualului pentru Alfa33?
ovy_racer07 is offline   Reply With Quote
Old 05-08-07, 17:55   #44
ovy_racer07

Stage 5
 
ovy_racer07's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 497
Default Re: Thread dedicat Alfa 33

Am ramas azi fara ambreiaj...Nu din cauza discului sau a placii de presiune...ci din cauza unei garnituri cred,de la pompa.Cert e ca presul mi-e plin de lichid de frana.Nu imi mai debraiaza deloc.In rest e ok.Se poate schimba acea garnitura?Sau trebuie sa inlocuiesc pompa?Ma poate ajuta cineva???
ovy_racer07 is offline   Reply With Quote
Old 06-08-07, 19:20   #45
alexalfa

Stage 5
 
alexalfa's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 346
Default Re: Thread dedicat Alfa 33

Salut ! Doar garniturile. Este mai mult decat suficient. Nu-i de loc complicat dar necesita atentie. Schimba si lichidul, deoarece posibil in cel pe care-l ai acum sa fie particule (reziduri metalice) ce sigur vor strica si noile garnituri. Succes si asteptam rezultate. P.S. Schimba cu ocazia aceasta si garnitura cilindrului receptor .Acela de pe cutie.
alexalfa is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -