Scopul acestui post este de a grupa operațiunile de īnlocuire a filtrului de motorină, aer și polen.
La 1,4 hdi este bine să respectați această ordine de īnlocuire, deoarece ușurează munca și nu trebuie să reluați o operațiune deja facută. Așadar ordinea este urmatoarea:
1. INLOCUIREA FILTRULUI DE POLEN
Locație: după amortizorul drept, in cutia de apă
Se scoate filtrul vechi, operațiunea este extrem de simplă, nu necesită abilități mecanice.
Diferența intre cele 2 filtre. Unghiul din care am facut poza face ca cel vechi sa para mai mare
Elementul filtrant se introduce īn locașul lui ținānd cont ca săgeata marcată pe el să fie īndreptată īn jos
Se apăsă pe filtru pentru a-l poziționa la locul lui. Operațiune īncheiată.
2. ĪNLOCUIRE FILTRU MOTORINĂ
Prima parte este comună cu aceea a īnlocuirii filtrului de aer.
1. se desface capacul motorului.
2. se desface capacul bateriei și se scoate borna negativă. Eu am facut acest lucru deoarece am īnlocuit suportul bateriei si pāsla care īnvelește bateria cu carcasa din plastic, de la modelul mai vechi
3. se desfac cele 3 șuruburi marcate cu cerc roșu de la capacul filtrului de aer
4. se scoate capacul filtrului de aer. Operațiunea este necesară pentru a avea acces facil la conductele de alimentare cu motorină
5. se deșurubează cu ajutorul unui torx 25 cele 2 suruburi marcate cu cerc roșu
6. se desfac cele 2 conducte de alimentare cu motorină. Pentru aceasta se apasă simultan īn direcția săgeților galbene pe capetele conductelor, și īn același timp se trage pentru decuplare.
7. se trage ușor de filtru către faruri pānă ce acesta se eliberează. Īn partea din spate a filtrului există o porțiune care intră īntr-un locaș ce are rolul de a fixa filtrul.
8. Se desfac cele 2 mufe aparținānd sondelor montate pe filtru. Sincer nu știu exact care cum sunt, una are 2 pini, alta 3
9. De pe filtrul vechi se desfac cele 2 sonde
Sonda 1 cu 3 pini. Rol?
Sonda 2 cu 2 pini. Rol? - posibil cea de sesizare a apei
La această sondă se va schimba garnitura verde, vine odată cu filtrul
10. Se montează sondele pe noul filtrul. La introducerea sondei nr.1 am observat că vārful acesteia a īmpins īntr-un fel de căpăcel pe care l-a spart, după care am continuat īnfiletarea.
Operațiunile de montare sunt inverse celor de demontare.
Se amorsează filtrul de motorină apăsānd pe pompița aflată īn stānga filtrului de aer. Operațiunea se execută pānă ce se apasă greu pe corpul pompei. De abia după aceea se pornește mașina.
3. ĪNLOCUIREA FILTRULUI DE AER
La operațiunea precedentă a fost demontat capacul filtrului de aer.
Se scoate filtrul vechi și se curăță cu o cārpă praful de pe admisie. Īn imagine cele 2 filtre
Se introduce cu grijă noul filtru de aer
Se montează capacul filtrului de aer, operațiune inversă celei de demontare.
Am constata că, după schimbarea elementelor filtrante, zgomotul motorului este un pic mai ridicat. Deoarece am terminat tārziu lucrul nu am mai făcut o probă de traseu, să vad cum trage, o voi face māine. Baftă!