Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > OPEL > Masina mea Opel

Reply
 
Thread Tools
Old 17-12-09, 16:41   #1
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Maşina mea: Vectra A Turbo 4X4 (C20LET Power)

Aceasta este noua achizitie a mea,are motorul mult visat de mine,multi cunosc masina aceasta.Ca si date tehnice al masinii ar fi urmatoarele:
-motor C20LET cu chiuloasa Cosscast
-blow off Forge
-radiator de apa mai mare (cel de C20XE),deci probleme cu incalzirea peste limita a motorului nu vor fi la vara
-intercooler mai mare montat frontal
-admisia marita

Masina are sistemul de 4X4 perfect functional,are kit nou de ambreaj Sachs etc
Deja masina este inmatriculata in Bihor

Acuma i-as ruga pe cei care au sau au avut LET-uri sa imi dea niste sfaturi de upgrade dar deocamdata fara a schimba internele motorului si sa se pastreze pe cat se poate si o fiabilitate ridicata a motorului avand in vedere ca este masina de zi cu zi.
Doua intrebari am pt cei mai experimentati:cam la ce putere si cuplu rezista cutia de transfer stock? iar cea de a doua intrebare,daca stie sa imi spuna cineva care sunt pasii care trebuie facuti daca faci upgrade la motor cu stage-urile celor de la EDS,ca nu e doar softul ci sunt si alte chestii care mai trebuiesc schimbate
Voi reveni si cu poze mai multe si cu masina mai curata
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	17122009.jpg
Views:	498
Size:	429.8 KB
ID:	1225544   Click image for larger version

Name:	17122009(001).jpg
Views:	453
Size:	349.8 KB
ID:	1225545   Click image for larger version

Name:	17122009(002).jpg
Views:	312
Size:	382.9 KB
ID:	1225546  

Click image for larger version

Name:	17122009(003).jpg
Views:	568
Size:	424.3 KB
ID:	1225547  
__________________
VECTRA A TURBO 4X4 C20LET POWER
DACIA 1310 TURBO INJECTION CONVERTED

DVR'S GARAGE- https://www.facebook.com/profile.php?id=100009200577468
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 17-12-09, 17:19   #2
SAX1987
4Tuning International Member


Stage 5
 
SAX1987's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 2,804
Member of:
[4Tuning International]
[2 Roti]
[BMW]
Default Re: Vectra A Turbo 4X4 (C20LET Power)

Felicitari pentru achizitie. E cumva masina care avea nr. de inmatriculare VID?
SAX1987 is offline   Reply With Quote
Old 17-12-09, 17:30   #3
GTXR

Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,803
Member of:
[Opel]
[FORD]
Default Re: Vectra A Turbo 4X4 (C20LET Power)

Felicitari pentru acihizitie ,ai facut o alegere buna ,la cele mai multe intrebari cred ca iti poate raspunde GTA.
GTXR is offline   Reply With Quote
Old 17-12-09, 17:51   #4
elyx13

Stage 5
 
elyx13's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 1,254
Member of:
[Opel]
Default Re: Vectra A Turbo 4X4 (C20LET Power)

Felicitari, o masina foarte frumoasa si cu performante superbe
elyx13 is offline   Reply With Quote
Old 17-12-09, 18:30   #5
aleks_t

Stage 3
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 163
Default Re: Vectra A Turbo 4X4 (C20LET Power)

cutia de transfer rezista la cuplu, nu asta e problema. problema este felul in care il aplici.
ce o omoara cel mai des este diferenta de rotatie dintre puntea fata-spate rezultata din:
-cadere incorecta a rotilor spate (uzura bucsi brate, utilizare arcuri mai scurte/sport decat cele originale fara montarea unui kit de bucsi excentrice)
-dimensiuni cauciucuri/jante diferite (diametru nu latime)

sa nu tragi frana de mana in mers
evita socurile la plecare (plecari din 7000rpm). o metoda NEortodoxa daca vrei sa faci o plecare din ture multe ar fi sa patinezi foarte putin ambreiajul pana se lanseaza putin masina. avantajul e ca ambreiajul nu crapa la fel de usor ca si cutia de transfer. dezavantajul ar fi ca incingi ambreiajul la plecari repetate, sau ca o cutie de transfer SH e mai ieftina decat un ambreiaj bun, iar munca de a le schimba este aceeasi.
nu incerca sa te invarti cu masina pe suprafata aderenta.

daca vrei sa prelungesti viata cutiei semnificativ, pune buton pe 4x4, decupleaza-l la drumuri lungi si baga un ulei bun. un mobil1 75w90 spre exemplu (la pret accesibil)

felicitari pt achizitie, bine ai venit in club
aleks_t is offline   Reply With Quote
Old 17-12-09, 18:37   #6
h0rm0n

Stage 5
 
h0rm0n's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 649
Member of:
[Opel]
Default Re: Vectra A Turbo 4X4 (C20LET Power)

Felicitari pentru achizitie, asteptam de ceva vreme deschiderea topicului cu noua masina !

Pe langa partea technica, ma gandesc ca o sa "atingi" putin si la partea de "look"... din ce vad eu, spoilerul din fata nu e "aranjat" frumusel !

In rest, spor si bafta !
__________________
Friend of 'F'
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ

http://www.My Astra F/Under Construction.html

■ now: Astra F '94 GSi (C18XE) ■
■ now: Astra F '97 (X16SZR) ■
■ ex. Astra F '96 (X16SZ) ■
■ ex. Astra F '92 (C14NZ) ■
h0rm0n is offline   Reply With Quote
Old 17-12-09, 19:03   #7
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: Vectra A Turbo 4X4 (C20LET Power)

Multumesc tuturor pt aprecieri si cuvintele de lauda Ca sa raspund tuturor intrebarilor,da masina a avut inainte CJ 01 VID.Putin voi lucra si la partea estetica a masinii,in sensul ca voi aranja putin bara de fata,ii voi schimba plasa cu una neagra,la fel si cea de la masca,voi pune pragurile de 2000 edition ca sa fie kit-ul complect si stock ca si de fabrica si la bara fata va veni protectia aceea de cauciuc ca sa nu se beleasca bara de la pietre si alte cele(la fel ca si cea care am pus-o si pe Astra),probabil va primii si aceasta capota un bad boy look,dar toate la timpul lor.Momentan i-am luat 4 cauciucuri identice de iarna de 205/55/16 pt ca cele care le-a avut masina cand am luat-o erau 215/55/16 insa frecau mai ales cele din fata din cauza latimii.Urmeaza kit nou de distributie care e comandat deja,ulei Castrol Edge sport 10w60 care e cumparat deja impreuna cu filtrul de ulei si cel de aer,iar bujiile DENSO Iridium sunt comandate si le astept de la Mihai(elspa),deci sunt cheltuieli acuma asa ca look-ul va mai astepta putin, dar toate la timpul lor.

@aleks_t:multumesc frumos pt toate explicatiile date,unele din ele le stiam dar altele nu,deci sunt foarte bine primite,mai ales ca sunt la inceput si inca ma familiarizez cu ceea ce inseamna LET-ul dar mai exact ce inseamna sa ai 4X4.Legat de faza cu butonul de decuplare a sistemului de 4X4,butonul e montat deja,mai trebuie tras firul prin siguranta 19 parca e,insa aici am o intrebare,e adevarat ca se poate strica vreo componenta la sistemul de 4X4 daca te tot joci cu el si tot il cuplezi si decuplezi?Uleiul stiu ca e nou si in cutie,insa nu stiu exact de care este,trebuie sa vb cu fostul proprietar dar daca bine stiu parca ceva ATF a bagat(nu sunt sigur).
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 17-12-09, 19:21   #8
aleks_t

Stage 3
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 163
Default Re: Vectra A Turbo 4X4 (C20LET Power)

Quote:
Originally Posted by salfkm View Post
Multumesc tuturor pt aprecieri si cuvintele de lauda Ca sa raspund tuturor intrebarilor,da masina a avut inainte CJ 01 VID.Putin voi lucra si la partea estetica a masinii,in sensul ca voi aranja putin bara de fata,ii voi schimba plasa cu una neagra,la fel si cea de la masca,voi pune pragurile de 2000 edition ca sa fie kit-ul complect si stock ca si de fabrica si la bara fata va veni protectia aceea de cauciuc ca sa nu se beleasca bara de la pietre si alte cele(la fel ca si cea care am pus-o si pe Astra),probabil va primii si aceasta capota un bad boy look,dar toate la timpul lor.Momentan i-am luat 4 cauciucuri identice de iarna de 205/55/16 pt ca cele care le-a avut masina cand am luat-o erau 215/55/16 insa frecau mai ales cele din fata din cauza latimii.Urmeaza kit nou de distributie care e comandat deja,ulei Castrol Edge sport 10w60 care e cumparat deja impreuna cu filtrul de ulei si cel de aer,iar bujiile DENSO Iridium sunt comandate si le astept de la Mihai(elspa),deci sunt cheltuieli acuma asa ca look-ul va mai astepta putin, dar toate la timpul lor.

@aleks_t:multumesc frumos pt toate explicatiile date,unele din ele le stiam dar altele nu,deci sunt foarte bine primite,mai ales ca sunt la inceput si inca ma familiarizez cu ceea ce inseamna LET-ul dar mai exact ce inseamna sa ai 4X4.Legat de faza cu butonul de decuplare a sistemului de 4X4,butonul e montat deja,mai trebuie tras firul prin siguranta 19 parca e,insa aici am o intrebare,e adevarat ca se poate strica vreo componenta la sistemul de 4X4 daca te tot joci cu el si tot il cuplezi si decuplezi?Uleiul stiu ca e nou si in cutie,insa nu stiu exact de care este,trebuie sa vb cu fostul proprietar dar daca bine stiu parca ceva ATF a bagat(nu sunt sigur).
butonul se trage din mufa ECU-ului de 4x4 care e situat undeva in spatele panoului de sigurante. ai 2 fire negre, unul mai in mijloc, altul intr-o extrema (ori dreapta ori stanga). se pune intrerupator pe cel care se afla intr-una din cele 2 extreme. nu mai tin minte exact, trebuie sa rasfoiesc putin si iti voi zice exact. daca tragi intrerupator din siguranta, poti doar decupla 4x4, nu il mai poti cupla la loc. eroarea se stocheaza in ECU si se sterge doar cand opresti/repornesti motorul.

nu se strica absolut nimic, acelasi lucru care il vei face cu butonul, se intampla ori de cate ori apesi pedala de frana. de fiecare data cand apesi frana (in mers) se decupleaza spatele.
ai verificat daca mai tine presiune acumulatorul hidraulic?

Last edited by aleks_t; 17-12-09 at 19:26.
aleks_t is offline   Reply With Quote
Old 18-12-09, 00:10   #9
Ford_V6

Stage 5
 
Ford_V6's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,103
Member of:
[MERCEDES]
[FORD]
Default Re: Vectra A Turbo 4X4 (C20LET Power)

Nu arunca banii pe ECU uri upgradate de la EDS sau V-Max sau orice alt tuner ... la presiune mare din pacate injectia motronic este depasita de evenimente si viteza de lucru a ECU ului este foarte mica fata de procesele termodinamice care au loc in motor. Treci pe standalone cat mai rapid si vei evita f multe probleme si o sa iesi si mai ieftin

Cutia de transfer o sa cedeze mai devreme sau mai tarziu la peste 300 de cai .... de asemenea daca nu ai un ambreiaj heavy-duty la 300 cp si 4x4 cuplat cand pleci de pe loc cu el usor patinat risti sa patineze pana la capat in treapta a 1-a ... realizezi ca se incinge si patineaza in toate treptele din momentul ala.

Foarte multi gresesc sufland in LET uri cu presiuni mari si incercand sa compenseze din benzina aceasta presiune ... treaba asta merge pana la un punct ... dupa acel punct pierzi pistonul 3

Retine ca la aceste motoare puterea nu vine musai din presiune cat mai mare ... trebuie lucrat la eficienta volumetrica a motorului si la sistemul de management ! Cand o sa obtii 250 de cai la presiune stock din LET atunci poti spune ca ai un LET tunat
__________________
punktsidelacapat.ro
Ford_V6 is offline   Reply With Quote
Old 18-12-09, 10:28   #10
Esperache
Daewoo Driver

Stage 5
 
Esperache's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,643
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DAEWOO]
Thumbs up Re: Vectra A Turbo 4X4 (C20LET Power)

Quote:
Originally Posted by salfkm View Post
Aceasta este noua achizitie a mea,are motorul mult visat de mine,multi cunosc masina aceasta.Ca si date tehnice al masinii ar fi urmatoarele:
-motor C20LET cu chiuloasa Cosscast
-blow off Forge
-radiator de apa mai mare (cel de C20XE),deci probleme cu incalzirea peste limita a motorului nu vor fi la vara
-intercooler mai mare montat frontal
-admisia marita

Masina are sistemul de 4X4 perfect functional,are kit nou de ambreaj Sachs etc
Deja masina este inmatriculata in Bihor

Acuma i-as ruga pe cei care au sau au avut LET-uri sa imi dea niste sfaturi de upgrade dar deocamdata fara a schimba internele motorului si sa se pastreze pe cat se poate si o fiabilitate ridicata a motorului avand in vedere ca este masina de zi cu zi.
Doua intrebari am pt cei mai experimentati:cam la ce putere si cuplu rezista cutia de transfer stock? iar cea de a doua intrebare,daca stie sa imi spuna cineva care sunt pasii care trebuie facuti daca faci upgrade la motor cu stage-urile celor de la EDS,ca nu e doar softul ci sunt si alte chestii care mai trebuiesc schimbate
Voi reveni si cu poze mai multe si cu masina mai curata
Sincere felicitari pentru achizitie, insa tin sa te anunt ca ti-ai luat un aspirator cu o mare putere de absorbtie a banilor !
Quote:
Originally Posted by Ford_V6 View Post
Nu arunca banii pe ECU uri upgradate de la EDS sau V-Max sau orice alt tuner ... la presiune mare din pacate injectia motronic este depasita de evenimente si viteza de lucru a ECU ului este foarte mica fata de procesele termodinamice care au loc in motor. Treci pe standalone cat mai rapid si vei evita f multe probleme si o sa iesi si mai ieftin

Cutia de transfer o sa cedeze mai devreme sau mai tarziu la peste 300 de cai .... de asemenea daca nu ai un ambreiaj heavy-duty la 300 cp si 4x4 cuplat cand pleci de pe loc cu el usor patinat risti sa patineze pana la capat in treapta a 1-a ... realizezi ca se incinge si patineaza in toate treptele din momentul ala.

Foarte multi gresesc sufland in LET uri cu presiuni mari si incercand sa compenseze din benzina aceasta presiune ... treaba asta merge pana la un punct ... dupa acel punct pierzi pistonul 3

Retine ca la aceste motoare puterea nu vine musai din presiune cat mai mare ... trebuie lucrat la eficienta volumetrica a motorului si la sistemul de management ! Cand o sa obtii 250 de cai la presiune stock din LET atunci poti spune ca ai un LET tunat
Foarte mare dreptate cu standalone-ul, insa cu pistoanele ... eu stiam ca pica pistonul 4, drept pentru care se recomanda sonde EGT pe fiecare cilindru.
Esperache is offline   Reply With Quote
Old 18-12-09, 11:02   #11
Radu_print

Stage 5
 
Radu_print's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,058
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[2 Roti]
Default Re: Vectra A Turbo 4X4 (C20LET Power)

bravoo mai, ti-ai luat in sfarsit motorul pe care il voiai
acuma sa nu ne uiti numa pe astia mai mici, cu mai putini cai
bafta multa cu noua masina, sunt convins ca o sa ai mare grija de ea
Radu_print is offline   Reply With Quote
Old 18-12-09, 12:47   #12
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: Vectra A Turbo 4X4 (C20LET Power)

@aleks_t:mersi pt explicatii,te rog cand poti si gasesti sa imi spui exact cum se leaga butonul de decuplare a sistemului de 4X4 ca sa il pot face,butonul e montat deja,mai trebuie trase firele doar,deci jumatate de pas este facut deja ca sa zic asa Legat de acumulatorul hidraulic,banuiesc ca la sfera aceea te referi,stiu ca a fost schimbata de catre fostul proprietar desi nu era defecta,sistemul de 4X4 functioneaza fara probleme,servodirectia merge ok,deci banuiesc ca functioneaza si sfera

@Ford_V6:multumesc pt parerea si sfaturile tale,sincer nu am stiut ca asa sta treaba cu softurile de la tuneri ca EDS,Vmax etc cum ai zis si tu,cat traieste omul invata si doar intreband poate evita anumite greseli
Daca poti sa imi explici putin cum e exact faza cu axa pe admisie de SFI si cu intarziatul ei(asta referitor la ce te-am mai intrebat cand ti-am trimis pm).Nu tin neaparat sa obtin sute de cai,insa pe cei pe care ii obtin as vrea sa fie cat mai fiabili posibili ca sa zic asa.Eventual daca se poate niste recomandari de piese pt motor pt a scoate cei 250cp cum ai zis tu fara a mari presiunea in turbina,cat si o recomandare de Standalone ar fi foarte bine venite

@Esperache:multumesc pt aprecieri stiu ca te costa ceva bani ca sa intretii o astfel de masina dar mi-am asumat aceasta raspundere in momentul in care am luat-o.Apropo,a ta in ce stadiu este,se mai lucreaza la ea?Bafta multa si tie in continuare

@Radu_print:da,asa e,am reusit insfarsit sa imi cumpar masina cu motorul mult visat.Stai linistit Radule ca am grija de masina si nu ii uit nici pe cei cu cp mai putini pt ca nu sunt genul acela de persoana si nu uit de unde am plecat Oricum daca nu voi primii banii pe care i-am cerut pe Astra nu o voi vinde asa de dragul de a da-o,pt ca stiu cat am muncit pe ea si in ce stadiu este si estetic dar mai ales tehnic,deci s-ar putea sa o tin si pe aceea sa vedem ce va fi,mai ales dupa sarbatori pt ca acuma lumea nu prea are bani de cumparat masini
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 18-12-09, 12:58   #13
GJ 64 GAB

Stage 5
 
GJ 64 GAB's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 6,033
Member of:
[Moderators]
[Hyundai]
[Opel]
Default Re: Vectra A Turbo 4X4 (C20LET Power)

Felicitări pentru această achiziţie, era maşina mult dorită de tine!... Te-ai mişcat rapid, ai şi trecut-o pe numele tău!... Felicitări!...
Aşaaa... Acum am şi eu o întrebare... Cum ai făcut de ţi-au dat ăştia număr pătrat?!...

Baftăă!
__________________

Prietenii adevăraţi se gândesc mereu la tine!
R.I.P, Adiţă!

Tragedia vietii este ca imbatranim prea devreme si devenim intelepti prea tarziu.
GJ 64 GAB is offline   Reply With Quote
Old 18-12-09, 16:06   #14
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: Vectra A Turbo 4X4 (C20LET Power)

Da,era masina mult dorita si motorul mult visat.Cu actele si trecutul pe numele meu m-am miscat destul de repede intradevar,cand stiu ca am ceva de facut nu prea imi place sa aman,asa ca ma misc cat de repede pot.
Ai un pm de la mine
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 18-12-09, 20:03   #15
GJ 64 GAB

Stage 5
 
GJ 64 GAB's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 6,033
Member of:
[Moderators]
[Hyundai]
[Opel]
Default Re: Vectra A Turbo 4X4 (C20LET Power)

Quote:
Originally Posted by salfkm View Post
Da,era masina mult dorita si motorul mult visat.Cu actele si trecutul pe numele meu m-am miscat destul de repede intradevar,cand stiu ca am ceva de facut nu prea imi place sa aman,asa ca ma misc cat de repede pot.
Ai un pm de la mine
Merci de răspuns!
GJ 64 GAB is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -