Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > TOYOTA - LEXUS > Masina mea Toyota - Lexus

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 05-02-10, 16:44   #91
DaBotta

Stage 5
 
DaBotta's Avatar
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 2,413
Member of:
[Opel]
[FORD]
[VW]
[Hyundai]
Default Re: TOYOTA Celica 4wd Turbo Carlos Sainz

o bijuterie. Bine ca macar ii la cine trebuie o masina ca si asta. Ai grija de ea ca ii raritate
DaBotta is offline  
Old 06-04-10, 18:31   #92
Nemes Ion

Stage 5
 
Nemes Ion's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 388
Member of:
[Toyota]
Default Re: TOYOTA Celica 4wd Turbo Carlos Sainz

http://www.4tuning.tv/32m5qje3PVU/drift_time_.html
Nemes Ion is offline  
Old 06-04-10, 18:36   #93
Nemes Ion

Stage 5
 
Nemes Ion's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 388
Member of:
[Toyota]
Default Re: TOYOTA Celica 4wd Turbo Carlos Sainz

cam acelasi lucru il face si pe asfalt curat doar ca nu vreau sa fortez diferentialele [ are 3 diferentiale LSD ] nu ca " nu ar tine la gluma " dar imi este cam mila .
Nemes Ion is offline  
Old 07-04-10, 12:54   #94
Laur

Stage 2
 
Laur's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 40
Default Re: TOYOTA Celica 4wd Turbo Carlos Sainz

Mecanic nu ai nevoie de interne forjate nici pt 600cp (500 cp la roata).Este f bine documentatsi sunt multe 3s-gte uri pe net cu puterile astea.Pistoanele sunt forjate "din fabrica" si au insertie de otel pt controlul dilatarii.Ca sa nu mai vorbim de bloc si arbore.Este motor de curse si e gandit ca atare, sa reziste la abuzuri.Si cutia la fel.Nu confunda cu mizeriile (in varianta stock) de Mitsubi/Subaru,la care crapa ori cutia/diferentialul ori scoate biela prin bloc daca te dai la ele.
In schimb nu rezista din cauza electronicii stoc care isi atinge limitele si o sa "prajesti" orice forjate after-market bagi.Cu un ECU stand-alone (care oricum iti va trebui daca vrei sa treci de 300cp) poti face ce doresti fara sa mai investi in interne.
Laur is offline  
Old 09-04-10, 08:03   #95
tm8bnz

Stage 5
 
tm8bnz's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,584
Member of:
[Moderators]
[RR]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: TOYOTA Celica 4wd Turbo Carlos Sainz

Baieti,nu va avanturati in afirmatii !
1. Toate Celicile au doar 2 blocante centralul viscocuplaj si spatele viscocuplaj doar la ST165 si S185 narrowbody,apoi l-au schimbat cu TorSen de la ST185RC (Carlos Seinz) si ST205
2. Motoarele in configuratia stock nu tolereaza mult stres,deci nicidecum nu ating cifrele astronomice de 500 cai cu internele stock,si avem dupa cum urmeaza toleranta maxima a boostului in regim safe:
ST165 (1'st gen) - 12psi (0.8 bar)
ST185 (2'nd gen) - 14 psi (0.95 bat)
ST205 (3'th gen) - 16-17psi (1.2 bar) deja acest motor chiar daca are structura,blocul identic cu cele anterioare,are electronica si chiulassa mult mai evoluate.

Cat despre stand-alone ai dreptate Laur,cam asta e si planul meu pt urmatoarele luni,o sa trec 165u pe Megasquirt sa vad ce pot sa mai storc din el.Dar dupa ce am citit pe forumurile americane am cam mari emotii cu motoru asta ! De aia v-am zis,mai bine suflati in iaurt,ca e scump
__________________
Driving a race car is like sex,all men think they're good at it ! ... Jay Leno

Last edited by tm8bnz; 09-04-10 at 08:10.
tm8bnz is offline  
Old 12-04-10, 11:18   #96
Laur

Stage 2
 
Laur's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 40
Default Re: TOYOTA Celica 4wd Turbo Carlos Sainz

NU sunt 'afirmatii aventurate' ci foarte bine documentate de tuneri care prepara doar motorul asta (indiferent ca e pe celica,supra sau MR2).Iar in discutie aici e vorba de modelul CARLOS SAINTZ, care e cu totul altceva decat GT4 sau AllTrack-ul vandut in america si alea sunt masinile de care "se plang" americanii.E vorba doar de internele de 3sgte care rezista la puterile alea,nu ca si poti obtine sute de cai in configuratia stock.Sunt alte limitari la mijloc,dar banii dati pe interne forjate sunt bani aruncati.Oricum fiecare e stapan pe punga lui si face ce doreste)

O mica explicatie pt cei care nu stiu exact ce e cu modelul ST185 RC Carlos Saintz:

CARLOS SAINTZ este masina facuta din fabrica pentru raliu la grupa N,iar pentru omologare in competitii trebuiau fabricate minim 5000 de bucati in productie de serie cu exact aceleasi specificatii ca pentru concurs (asa era legislatia la vremea respectiva).Nu aveai voie sa aduci nici o modificare de performante fata de varianta de fabrica deci au facut-o din capabila din start.Iar aceste modele au fost numerotate si semnate de campionul mondial care a dat si numele modelului.Sunt diferente mari in ceea ce priveste mecanica,intre aceste modele si st165, st185 Gt4,sau st205 (porturi de admisie imense,turbina "twin entry", intercooler aer-apa dublu ca marime,diferentiale LSD iar cel central reglabil,Cutie de viteze 'uprated' cu racitor de ulei,etc,etc) fata foarte Acestei masini ii trebuie doar echipamentul de siguranta si "ready to race".

Aaa,si inca ceva...pentru a indeplini normele de poluare la motorul a fost restrictionat foarte tare de fabricant,deci cu cateva mici si relativ simple "mod'-uri dar obligatorii pentru fiabilitate de la 208cp poti elibera cei 300cp (care era limita impusa de regulamentul de raliu si pt care a fost gandit motorul) chiar in configuratia stock de pe Carlos Saintz.

@tm8bnz - 1.nu ai precizat faptul ca acea chiuloasa "evoluata" este cea de pe ST185RC CS,care a fost preluata pe ST205,cea de pe ST165 e aproximativ indentica cu cea de pe ST185 serie.
- 2.Presiunile la care faci referire sunt cele de fabrica dar la ST185RC C.S. fuel-cut intra dupa 1.2 bar (17~18psi) fata de stoc care intra la 1bar (15psi)
Si eu oricum ma refeream doar la interne,deci pistoane (care repet sunt forjate de fabrica), biele,arbore,bloc,ca rezista,la toate modelele incepand cu ST165,nu ma refeream la chiuloase,axe cu came,turbine,injectoare,electronica stoc,sa nu se inteleaga gresit.In astea ar trebui investit mai intai.Si e doar un sfat.Nu stiu daca nu ar trebui deschis un alt topic pentru modificari ,pt ca depaseste aria de discutie aici...unde sa putem vorbi despre ce se poate face cu motorul asta.

Oricum sa-mi spui si mie cum merge Megasquirtu' please ca am in plan exact aceeasi achizitie.

Scuze de "off topic", aici isi prezenta omul masina lui...si am ajuns sa discutam de modelul in sine :d.
Laur is offline  
Old 12-04-10, 14:34   #97
tm8bnz

Stage 5
 
tm8bnz's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,584
Member of:
[Moderators]
[RR]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: TOYOTA Celica 4wd Turbo Carlos Sainz

Continuam aici dar un moderator sa faca un split.

Legat de cutie si diff central.
Cutiile generatilor ST165 si ST185 ai aratat in timp slabiciuni la sincroane,in special la treapta 2 care prelua cel mai mare soc,precum si la cutia de transfer ce este calcaiul lui achile la orice integrala cu motor transversal.Da si au umblat putin la raportul final,lungind parca treptele de la 4.25 la 3.8 sau asa ceva in rest e identica,inclusiv racirea uleiului,exista si la mine pe ST165.
Cat despre diferentialul central,putem doar sa visam la "reglabil" mult si bine ! Este un viscocuplaj ordinar si asa a fost de la ST165 pana la ultimele generatii.Singura modificare pe termen de autoblocant,am zis si mai sus,au facut-o la "puntea" spate unde au trecut de la ViscoCupla la un diff mecanic TorSen (cum au STi-urile) si spre bafta mea sunt toate inter-schimbabile (check my topic,mi-am montat unu de ST205)

Si da,asa e chiulassa si tot sistemul de adimisie a fost revizuit pt editia CS,turbina au schimbat-o (de la CT26 la CT20b),fiind una cu pale din ceva aliaj bazat ceramica precum si celebrul twin-scroll prin care au incercat sa reduca cat de cat lagul penibil.
Atat ca nu au renuntat la electronica puturoasa ce se bazeaza 80% in calculul injectiei si raspuns pe AFMul preistoric compromitand in continuare raspunsul motorului si performanta in favoarea fiabilitatii.
Abea la ST205 au schimbat si ei electronica renuntand la AFM

O sa tin topicul meu updatat cand incep cu megasquirtul.Problema mare o ridica senzorii de turatie care spre deosebire de sistemul clasic,simplu si eficient de la Bosh,este unul complicat,stupid si chiar neperformant de la Denso,unde ambii senzori se afla pe axa cu came,axa care din cauza ca este angrenata de o curea prezinta intarzieri sau vibratii (la ordinul de milisecunde).

Last edited by tm8bnz; 12-04-10 at 14:58.
tm8bnz is offline  
Old 12-04-10, 15:36   #98
Laur

Stage 2
 
Laur's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 40
Smile Re: TOYOTA Celica 4wd Turbo Carlos Sainz

Pai se incheiase era supermasinilor din celebra grupa B si a intrat in vigoare noul regulament care functioneaza si astazi in mare parte inca inaintea lui Delta Integrale.Celica(ST165) a fost introdusa ca sa invinga suprematia italienilor de la Lancia.Iar legea respectiva stipuleaza clar: minim 5000 buc in productia de serie.Uite aici:

http://gtfour.supras.org.nz/ST185RC%20description.htm

Nu mai stau sa caut alte link-uri ca e pierdere de timp si pana la urma nici nu are importanta.CS-ul este masina de grupa N punct. Iar denumirea da,a fost un omagiu pt omul care le-a adus campionatul mondial,Carlos sainz.El e european,masina cu care a castigat (ST165 ) era pregatita si introdusa in concurs de TTE (Toyota Team Europe) deci europeana iar modelul ST185RC care urma sa inlocuiasca in Rally ST165 era destinat exclusiv pietei europene si construit dupa experienta din curse a TTE.Deci a fost un gest logic de marketing al celor de la toyota.Si din cauza regulamentului sunt doar 5000 de buc,pt ca e destul de costisitor sa construiesti din uzina o masina de curse,asa ca au recurs la minimum permis.Am fi vrut noi sa fie mai multe(.Vorbeam in numele meu)

Diferentialul central este LSD (cu vasco cuplaj) si are trei pozitii de reglaj pe ultima din ele se decupleaza de tot transmisia catre puntea spate.Aici o descriere mai completa:
http://gtfour.supras.org.nz/gearbox.htm

Oricum hai mai bine discutam despre cum sa mai stoarcem ceva ponei de sub capota,indiferent ca e ST165 sau ST185,ca au de unde.Statistici ca cele de mai sus sunt peste tot, pt cine intereseaza.
Laur is offline  
Old 12-04-10, 18:06   #99
tm8bnz

Stage 5
 
tm8bnz's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,584
Member of:
[Moderators]
[RR]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: TOYOTA Celica 4wd Turbo Carlos Sainz

aaaa,reglajul ala il avem toti,dar nu e ca sa reglezi ceva cu el,e doar pt dobitocii care vin sa iti tracteze masina ca o roaba pe rotile din spate !
Parca avem undeva si un stiker cu asa ceva,plus ca apare un warning mare si in manualul de utilizare al masinii.

Mie imi este greu sa ma bazez pe teorii de aia nu vreau sa cred ca setul este atat de rezistent,si din acest motiv am dat exemplul celor patiti prin state&canada,unde e cam cea mai mare comunitate GT4/Alltrac !

Pe de alta parte uite o celica suparata la vecini ce am apucat sa o vad si live : http://garazs.tv/show.php?e=862&c=watt_laptime



Last edited by tm8bnz; 12-04-10 at 18:12.
tm8bnz is offline  
Old 12-04-10, 23:06   #100
cioara

Presedinte EXTREME RACING CLUB

Stage 2
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 40
Member of:
[Moderators]
[Extreme Racing]
Default Re: TOYOTA Celica 4wd Turbo Carlos Sainz

Carlos Sainz de vanzare....anunt valabil pina la sfirsitul lunii...dupa aceea ma apuca sa o pregatesc de coasta.....
http://www.autorally.ro/bursa/anunt_...n_n0_4103.html

https://www.youtube.com/watch?v=Z28kQGe57_s
cioara is offline  
Old 14-04-10, 15:17   #101
Laur

Stage 2
 
Laur's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 40
Default Re: TOYOTA Celica 4wd Turbo Carlos Sainz

Da,il avem toti,mai putin cei de la ST205 in sus,pt ca au renuntat la el.Regleaza cuplajul diferentialului (cat de LSD) ) pe doua pozitii iar pe a treia e pt decuplare totala,pentru tractare,intradevar.

Super tare unguroaica neagra...poate o vedem si in Romania.Mai ai poze cu ea?Mai pune.In special la motor...
Totusi din cate am vazut pe youtube,nu prea e pusa la punct,k merge cam urat ( si nu vorbesc de relantiul galopat din cauza axelor cu came foarte 'intepate') dar pentru 600cp nu trage cum trebuie...peste 12 sec pe 400, e cam rusine la puterea asta.Doar la o califiacre am vazut ca a scos 11.5 sec care iar e rau.Ar fi trebuit sa fie in jur de 10 sec.Sau poate o fi "piesa aia dintre volan si scaunul soferului de vina,nu stiu...:d
Dar in materie de upgrade-uri ai ce sa vezi...incepand cu camera de admisie marita si cu intrarea pe lateral,ca sa rezolve problema amestecului mai sarac la cilindrii 2 si 3 ,la care din cauza constructiei ajunge mai mult aer decat la ceilalti din capete si risca sa detoneze.
Cu turbina mi se pare ca a exagerat,totusi si poate de asta merge prost...GT51 este exagerat de mare pt motorul asta si pt puterea asta

Last edited by Laur; 14-04-10 at 15:22.
Laur is offline  
Old 14-04-10, 17:08   #102
tm8bnz

Stage 5
 
tm8bnz's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,584
Member of:
[Moderators]
[RR]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: TOYOTA Celica 4wd Turbo Carlos Sainz

O fisa mai veche:

Toyota Celica Turbo

Year : 1992
Motor : 3SGTE 2000 ccm 16 V
0-100 Km/h : ? Sec.
Max. Speed : ~ 300 + Km/h
Horsepower : 560 HP / 505 Nm
Weight : 1380 KG
Turbo : ?
Boost : 1.8 bar
RPM : 9200
Transmission : 5 Speed Manual
Tyres : 17
Wheel Drive : AWD
Driver : Szabolcs Csori

Best 1/4 Mile : 11.83 @ 194 Km/h
tm8bnz is offline  
Old 31-05-10, 12:40   #103
Nemes Ion

Stage 5
 
Nemes Ion's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 388
Member of:
[Toyota]
Default Re: TOYOTA Celica 4wd Turbo Carlos Sainz

d-le Cioara ti am lasat nr de tel pe hi5 , nu m-ai sunat , ti-l las si aici 0723/485.989 [ Ionut ]
Nemes Ion is offline  
Old 31-05-10, 12:54   #104
Nemes Ion

Stage 5
 
Nemes Ion's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 388
Member of:
[Toyota]
Default Re: TOYOTA Celica 4wd Turbo Carlos Sainz

ce este nasol " la noi " este cutia care este f f f lungaaaaaaa , in carte scrie treapta 4 - 207 km/ora , am gasit posibilitatea de a schimba pinioanele in cutie pt ca o cutie ca a lui Gugu [ Gunter Gref ] este cam 7 mi de epuroi . ma refer la cutia X-track de WRC 6 rapoarte scurte etc , depinde f mult ce vrei de la o masina , sa o faci de V.T.M sa o faci de C.N.R sau de drag .
__________________
SERVICE AUTO & INTRETINERE autorizat R.A.R & DIAGNOZA DE ULTIMA GENERATIE & MAGAZIN PIESE & ACESORII AUTO & TUNING & CURATATORIE TAPITERII - PRETURI PROMOTIONALE !!! Mecanic auto si de curse [ V.T.M ] tel.0723/485.989 si 0757/417.378
Nemes Ion is offline  
Old 31-05-10, 13:49   #105
tm8bnz

Stage 5
 
tm8bnz's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,584
Member of:
[Moderators]
[RR]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: TOYOTA Celica 4wd Turbo Carlos Sainz

Dezvolta ce ai gasit,legat de scurtarea cutiei !
tm8bnz is offline  
Closed Thread



- Copyright 2024 4Tuning -