Quote:
Originally Posted by WhiteRaven
@ eyeball - norocosule ... ai si una de cox si una de plimbare cu consum mic.
|
trebuie sa explic cum s-a intamplat sa am doua ca la inceput vroiam numai una.
aveam un ford orion 1.8d care il cumparasem de la fratele meu cu 400 la 270000km, si care avea atunci vreo 320000. intr-o plimbare intr-un weekend pe la mont st michel, am vrut sa mergem la acvariu la st malo, si ajungand la o intersectie in st malo pe la 6 seara, paf se opreste motorul singur, nu mai am nimic in viata, nici electricitate, nici warninguri, nici klaxon, nimic de tot. pur si simplu a murit.
cu 1 an mai devreme vazusem o celica gti de vanzare langa unde stau, mana 1 intretinuta, problema era ca avea 300000km si costa 2500 atunci, ceea ce era putin avand in vedere starea masini si toate facturile de intretinere la dealer, am stat o ora sa zbor cu privirea peste toate, masina saraca nu avusese nicio pana in viata ei
mi-a parut rau ca nu am putut sa o iau atunci pe aceea, dar nu aveam finantele.
deci in martie m-am trezit sa imi caut masina in buget limitat, avand 1500.
in franta nu poti sa gasesti decat foarte greu celica in stare buna cu banii astia, asa ca mai intai cautam o corolla sau ceva mic sa imi foloseasca de transport de la un punct a la un punct b.
din intamplare am nimerit pe un anunt pe ebay in germania, care parea foarte real si detaliat, tipul avand profil de peste 150, evaluari numai pozitive. asa ca am avut incredere (si bine am facut). masina a pornit de la 500, si a ajuns la 1110. vorbesc de cea rosie 1.6 sti bineinteles. am luat trenul cu banii in buzunar (11 ore si peste 1000km), am dormit acolo si m-am intors cu ea. am facut o afacere pentru ca nu a fost accidentata niciodata, e super curata in interior, motorul merge brici si mi-a venit si cu 2 seturi de cauciucuri, iarna si vara, amandoua pe genti de aluminiu. singurele reparatii imediate au fost sa sudez toba la nivelul flexibilui de toba primara, si sa ii schimb sonda lambda. mai am de facut rulmentii dar nu e urgent.
numai ca am avut belele mari sa o imatriculez, nu e inca imatriculata si suntem aproape in noiembrie. vina a fost mai intai prostia mea, pentru ca nu m-am informat mai intai, acest model cu aceasta motorizare (cod AT180) nu a fost importat de toyota in franta. eu luasem imatriculare si asigurare temporara de o luna, si dupa 3 saptamani serviciul de imatriculari imi raspunde ca ei nu au auzit de asa ceva si ca trebuie sa ma adresez la toyota pt un certificat de identificare. am cerut hartiile, le-am completat, cu un cec de 120
, si a trebuit sa astept 3 luni jumate pana dobitocii de acolo au binevoit sa se miste! de fapt ei la inceput miau zis 4-5 saptamani, si dupa aceasta perioada neprimind nimic am sunat, si atunci tipa imi zice 8-10 saptamani. eu zic: "stati domnisoara dar cand am trimis eu dosarul asteptarea era de 4 sapt. nu e treaba mea ce dosare suplimentare au venit intre timp dar al meu trebuia sa treaca de mult". si m-a tot plimbat aia la telefon la fiecare 2 sapt sunam, aceeasi poveste, ca va sunam etc. dupa a 6 oara am pierdut rabdarea, am sunat la serviciul de clientela, si m-am plans. sa ma credeti pe cuvant, am primit 3 zile dupa asta hartiile, cu data in ziua care sunasem.
in acest timp, masina se transformase de mult in "pitic de gradina", generand certuri cu taicamiu. asigurarile de aici nu vor sa te asigure cu placa straina, si nici nu ai dreptul sa circuli. va dati seama ce frustrare sa treci prin fata masinii care te-ai chinuit sa o iei in fiecare zi, si care nu poti sa o folosesti, ce neputinta.
prin iunie deja ma saturasem sa astept, si mi-am pus in cap sa iau o rabla de 500 de pe ebay aici, si sa imi bag picioarele in ea pana crapa
din intamplare iar, am nimerit pe un anunt, "vand toyota celica, problema electrica, etc", 500. am ezitat sa pun un pret pe ea, anuntul facand 4 linii, fara poze, iar evaluarea vanzatorului era de 1. i-am trimis mail dar nu a raspuns. nimeni nu a pus un pret pe ea si s-a terminat fara sa fie cumparata. 3 zile dupa terminare, primesc un mesaj cu poze si scuze de la vanzator, care se pare ca fusese in strainatate etc.
cand am vazut pozele am sarit direct pe ocazie, am sunat omu si l-am intrebat cand pot sa vad masina. el nu prea era disponibil si vroia sa ma amane pe la sfarsitul saptamanii, eu il sunasem luni si am facut forcing, intreband unde locuieste si a acceptat sa imi dea adresa sa o vad din exterior. m-am dus pe loc si am fost deceptionat la prima impresie, era zgariata de jur imprejur, avea usa dreapta busita, cele 4 aripi busite mai mult sau mai putin, revopsita prost de tot, rugina pe frane, mizerie inside, etc... dar dupa prima impresie m-am uitat mai atent. cauciucuri noi, frane ruginite numai la suprafata si kilometraj de 165000km. m-am gandit bine si l-am sunat sa ii spun ca o iau imediat. omul i-a fost un pic frica, masina nu mai mersese de peste 6 luni, si mi-a zis ca vrea sa faca totul in regula si sa ii faca un control tehnic obligatoriu de lege aici pt transactie, control facut ca masina nerulanta (70). deci am conclus cu el un pret de 570, ramanea sa ma sune la sf saptamanii sa facem actele.
la sf saptamanii ma suna omu sa imi spuna ca mai are pe unu interesat, dar ca ar prefera sa mi-o vanda mie ca a conclus cu mine intai, dar ca il cam doare inima sa o lase pt asa putin
la chinezi daca renegociezi poti sa fii blacklisted for ever din afaceri. i-am zis ca ii dau 100 in plus si ca e ultimu meu pret, si a zis ok. si asa am luat eu o celica cu 670. cand mi-a dat toate actele si hartiile, am observat ca intr-adevar avea cauciucuri de 10000km, factura de 660 (continental premium contact), radiator nou si alternator nou. are si ambreiaj schimbat la 150000km (750), si a fost intretinuta mecanic vorbind.
asa am luat o celica prapadita din exterior, dar in stare buna, cel putin asa credeam eu atunci
ca sa o repar am avut nevoie sa schimb bateria si sa curat contactele la alternator, erau oxidate si nu mai incarca (asta descria el ca problema electrica
)
vazand cat de bine mergea si dupa un rodaj de frane, am avut increderea sa ii dau in blana, si am regretat amar. dupa 500km de mers cu ea, am observat un zgomot bizar de fier contra fier, si am avut imediat transpiratii. de asemenea, peste 100km/h era frig in masina si temperatura scadea repede.
vina a fost a mea ca nu am controlat starea lichidului de racire. acesta, probabil nu fusese schimbat de multa vreme, si a luat rugine, termostatul s-a spart si din fericire s-a blocat intr-o pozitie semi deschisa, insa bucata care s-a rupt s-a dus in pompa de apa si a spart rulmentul, din fericire totusi a continuat sa functioneze, insa turbina a venit in contact cu corpul pompei si a facut un sant de 2mm de adancime
am stat 2 sapt cu ea sa o fac cate o ora doua pe zi, principala problema a fost ca lipseam de scule calumea, unele suruburi la toyota parca ai zice ca lea strans schwarzenegger, is cam sado maso japonezii astia. macar asa esti sigur ca nu o sa desfaca niciodat singure. am spart cateva chei de proasta calitate si le-am inlocuit cu facomuri, scumpe dar garantate pe viata.
din lipsa de bani am fost nevoit sa imi gasesc o piesa de ocazie, insa norocul meu a fost sa gasesc o celica la dezmembrarile unde merg eu de obicei. abia venise, pe roti nu tractata, si cand am vazut starea generala m-am aranjat cu oamenii sa le iau blocul motor + cutie intreg, mi-l vindeau pt 200, cu tot ce e in compartiment si tot cablajul si computerul. am revenit 3 zile mai tarziu cu banii, insa intre timp altii trecusera pe acolo si devastasera compartimentul motor, la taiat nu la demontat. asa ca am lasat balta si am luat numai pompa de apa 20, 2 usi rosii intacte si intregi 50 bucata (apoi m-am aranjat cu o cunostinte care avea nevoie de geamuri si mi-au revenit la jumatate) si niste plastice de interior (e cam gaurit la mine) gratis. mai vroiam sa mai iau chestii de pe ea dar n-am mai avut bani.
am remontat cureaua de distributie insa o data montata mi-am dat seama ca nu mai e intinsa bine, avea un pic de joc, asta pentru ca atunci cand am demontato am fortat un pic pe ea si s-a intins, pentru ca nu intelesesem bine cum functiona tendorul pe masina asta. s-a manifestat imediat prin un motor putin mai zgomotos, cu unele mici vibratii la anumite turatii, dar merge.
am comandat o curea la toyota (66), ma duc maiine sa o iau.
cea rosie am fost nevoit sa o trec la omologare individuala pe 30 septembrie, si am asigurat-o temporar pt o zi. m-a prins politia la 2 noaptea in timp ce rodam franele, insa au fost draguti si au inteles situatia in care eram si m-au lasat sa plec fara nimic. am scapat de o amenda de 90, de imobilizarea masinii si luat-ul la depozit (unde e 130 pe zi).
la omologare mi-au gasit cauciucurile neconforme si trebuie sa le trimit o factura sa le dovedesc schimbarea lor cu unele bune, apoi o sa am semaforul verde pt imatriculare.
in septembrie am avut increderea in cea gri ca sa ii dau bici o zi pe circuit la folembray la 130km de paris in nord, acolo se organizeaza o data pe luna "gti days", platesti 40 pe jumatate de zi sau 55 pe zi, si te dai pe un circuit de vreo 2km cat vrei.
cu ocazia asta am facut un filmuletz (nu se vede prea bine impresia de viteza din cauza pozitionarii si calitatii aparatului, dar se vede ceva).
il puteti viziona aici, pe google video:
http://video.google.fr/videoplay?doc...04037761355892
mi-am vandut vechiul ford cu 500 tot pe ebay.
cam atat pe moment, dar sincer sa fiu, daca as fi fost mai experimentat cu cumparatul/vanzara masinilor, as mai fi asteptat 2-3 luni sa am ceva bani in plus sa imi iau una singura in stare buna din franta, acum am pe brate pt moment una neimatriculata si una busita