Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DAEWOO > Masina mea Daewoo

Reply
 
Thread Tools
Old 12-04-12, 09:01   #1
CatalinFoto

Stage 2
 
CatalinFoto's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 30
Member of:
[DAEWOO]
Default Tico B - 45 - MTA

Salut tuturor!

Am achizionat astazi un exemplar frumos tico din 2000, 90.0000 km si vreau sa ma alatur si eu voua pentru a ma ajuta in mai multe privinte pt ca sunt convins ca va pricepeti.

In primul rand pentru ca este achizitie noua si trebuie sa o pun la punct(nu ca ar avea ceva in moemntul asta dar vrea sa fiu eu linistit) as vrea sa stiu si eu urmatoarele lucruri:

1. Ce ulei folositi voi?
2. Ce lichid de frana?
3. Ce imi recomandati la o prima 'revizie personala' sa ii fac.

Pe viitor intentionez urmatoarele:

-culoare verde mat
-jante
-vreau sa o cobor
-geamuri fumurii
capota lungita peste colturile farurilor + angel eyes (aici astept sfaturi si pareri)
-retapitare interioara.

Cam atat pe termen scurt, sper sa reusesc relativ repede lucrurile astea (pana la toamna).

In scurt timp si cateva poze ca sa avem aici inceputul si sper in cateva luni finalul.

Imi cer scuze adminilor - cer adminilor sa mute postul in zona corespunzatoare(masina mea)

Last edited by CatalinFoto; 12-04-12 at 09:06.
CatalinFoto is offline   Reply With Quote
Old 13-04-12, 08:10   #2
CatalinFoto

Stage 2
 
CatalinFoto's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 30
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Tico B - 45 - MTA

Nu ma ajuta nimeni?
CatalinFoto is offline   Reply With Quote
Old 13-04-12, 08:37   #3
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Tico B - 45 - MTA

La Cielo folosesc:
- ulei Motul 5w40, dar daca iti consuma ulei poti pune 10w40, cam 40 lei/l;
- lichid de frana OMV dot 5.1 (compatibil dot 3), 17 lei/500 ml, intra 1 l la Cielo.
- Schimba-i uleiul, filtrul de ulei, filtrul de aer si filtrul de benzina in primul rand. Verifica rotile, sa nu ai joc in rulmenti, bucsi, pivoti, bielete, capete de bara... verifica rulmentii fata/spate sa aiba vaselina in ei, daca nu au pune-i. La fel si pt rulmentii de la flansele amortizoarelor.

Daca toate merg bine, faci doar verificari generale. Vezi cu consumul cum stai, poate e nevoie de reglaje ale carburatorului.
__________________
"Stiu ca sunt prost...dar cand ma uit in jurul meu, ma simt mult mai bine" (Ion Creanga)
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 13-04-12, 08:51   #4
CatalinFoto

Stage 2
 
CatalinFoto's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 30
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Tico B - 45 - MTA

Salut Geo,

Multumesc frumos pentru raspuns.

Aseara am reusit sa fac primul drum cu ea si am tras urmatoarele concluzii:

- un zumzait la rulare, care este mai des o data cu viteza
- pedala frana slaba si implicit frana in sine
- baterie slaba, porneste greu si trebuie sustinuta la cheie cu acceleratie altfel moare, dupa 2-3 accelerari sta f bine la relanti.

Am gasit-o fara apa in instalatie.

Mentionez ca masina sta din luna septembrie a anului trecut. Poate asta este si cauza celor mentionate mai sus. Un prieten mi-a spus ca inainte sa trag concluzii sa mai merg cativa km cu ea, poate totul tine de praf, rugina, etc depozitate pe sistemul de franare si rulare.


Astept cu interes pareri.
CatalinFoto is offline   Reply With Quote
Old 13-04-12, 08:52   #5
CatalinFoto

Stage 2
 
CatalinFoto's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 30
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Tico B - 45 - MTA

Quote:
Originally Posted by Geo_ZGA View Post
La Cielo folosesc:

Daca toate merg bine, faci doar verificari generale. Vezi cu consumul cum stai, poate e nevoie de reglaje ale carburatorului.
Consumul il fac zilele astea, masina a primit un plin cadou de paste. O sa folosesc metoda plin / 100 km / plin.
CatalinFoto is offline   Reply With Quote
Old 13-04-12, 10:55   #6
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Tico B - 45 - MTA

Zumzaitul la rulare poate fi din mai multe cauze... rugina depusa pe discuri/tamburi, care se duce folosind-o, de la anvelope, de la rulment (caz in care trebuie schimbat, asta se poate verifica cu ea ridicata pe cric sau elevator si tras/invartit de roata)...
Uitasem de frane, foarte importante de altfel...verifica placutele si ferodourile pe spate sa nu fie uzate rau, garniturile sa nu fie rupte, sa nu-ti piarda lichid de frana pe undeva... si schimba sau completeaza lichidul de frana, plus o aerisire (se incepe de la roata stanga spate, de la distanta cea mai mare de pompa la cea mai mica).
Bateria posibil ca trebuie schimbata, dar poti verifica si alternatorul daca incarca bine. Intai si intai curata bornele de eventualii oxizi si da-le cu putina vaselina (stiu ca e "old school" dar e eficienta vaselina).
Faptul ca nu sta pornita la prima cheie poate sa fie si din cauza socului, sau a diverselor mizerii adunate prin carburator, poate chiar si filtrul de aer imbacsit.
Mai schimba-i si bujiile (ceva de calitate, NGK, speciale pt Tico), masoara fisele sa nu depaseasca 6-7 kohmi (pe la 8-9 deja merge prost masina, ale mele au cam 3-4, una singura e spre 5).
Aprinderea in sine poate fi verificata, incluzand capac delco, lulea... si fisele + bujiile.
Vezi unde s-a dus apa aia... nu e normal. Ai grija sa nu mergi fara apa, calezi motorul. Sa pui apa dedurizata cu antigel, antigelul nu e bun doar pt inghet, lubrifiaza si pompa de apa.
Tico are distributie pe curea sau pe lant? Ar fi bine sa o schimbi si pe aia cu prima ocazie, nu poti sa stii cand si daca a fost schimbata...
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 13-04-12, 11:14   #7
CatalinFoto

Stage 2
 
CatalinFoto's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 30
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Tico B - 45 - MTA

Multumesc frumos pentru raspunsul detaliat.

Am notat pe lista tot si sper ca in cel mai scurt timp sa le fac pe toate, momentan stau prost cu bugetul, am platit-o cash si m-a lasat lefter.

Spune-mi te rog ce se intampla daca merg cu apa normala in instalatie cateva zile.

Alternatorul incarca bine, tata e electrician si l-a verificat. Nu sta la relanti cel mai probabil din cauza filtrului de aer, pt ca bateria invarte electromotorul fara probleme, undeva la benzina/aer se gatuie. o sa verific filtrul de benzina si aer.

Stiu ca toate sunt importante dar m-am gandit sa prioritizez in felul urmator:

1. schimb filtre (toate) + ulei
2. placute
3. antigel


Si mai am o problema, acul de la temperatura apei nu se ridica, ea se incalzeste, baga caldura in masina, porneste si ventilatorul daca este cazul, dar nu imi arata pe bord. Unde este tabloul de sigurante la tico ca zau ca nu il gasesc.
CatalinFoto is offline   Reply With Quote
Old 13-04-12, 11:20   #8
costi322

Stage 5
 
costi322's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 512
Default Re: Tico B - 45 - MTA

Completez cum a zis si colegul mai sus,deoarece si eu am avut cam aceleasi defecte...,deoarece nu am circulat cu masina, cu frana....imi tinea pedala foarte jos,si trebuia sa merg cu frana de mana trasa 2-3 dinti,pt a avea o franare cata de cat buna. Am crezut ca am sabotii dusi,si am luat altii,dar de fapt nu imi functiona mecanismul de autoreglare.Am desfacut totul pe spate si am reglat manual sabotii,curatat si gresat totul.
Verifica sau schimba bujiile,fisele,filtrul de aer ,daca te pricepi capacul de la delcou,luleaua-la mine era aproape arsa si imi pornea foarte greu.La tine cred ca trebuie si carburatorul un pic curatat. In rest cele uzuale filtre,ulei motor,si cutie.

Nota-Tico are doar un aerisitor pe spate,pt frane situat in partea dreapta.
Distributia e pe curea,si ar fi indicat sa o schimbi cat mai repede,daca nu stii istoria masinii.
costi322 is offline   Reply With Quote
Old 13-04-12, 11:21   #9
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Tico B - 45 - MTA

Nu stiu unde este tabloul de sigurante... ori sub bord in stanga de tot, ori in compartimentul motor, probabil.
Acul probabil ca nu merge din cauza ceasului de bord, sau a unor fire/contacte.
Eu zic sa incepi cu franele, sunt cele mai importante. Dupa aceea ulei, filtre etc.
Nu se intampla nimic daca mergi cu apa normala, dar in timp (lung) apar depuneri de calcar si se formeaza o mazga in circuitul de racire. Ideal este sa iei apa dedurizata si antigel, combinate in proportie 50%-50%.
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 13-04-12, 11:36   #10
CatalinFoto

Stage 2
 
CatalinFoto's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 30
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Tico B - 45 - MTA

Quote:
Originally Posted by costi322 View Post
Completez cum a zis si colegul mai sus,deoarece si eu am avut cam aceleasi defecte...,deoarece nu am circulat cu masina, cu frana....imi tinea pedala foarte jos,si trebuia sa merg cu frana de mana trasa 2-3 dinti,pt a avea o franare cata de cat buna. Am crezut ca am sabotii dusi,si am luat altii,dar de fapt nu imi functiona mecanismul de autoreglare.Am desfacut totul pe spate si am reglat manual sabotii,curatat si gresat totul.
Verifica sau schimba bujiile,fisele,filtrul de aer ,daca te pricepi capacul de la delcou,luleaua-la mine era aproape arsa si imi pornea foarte greu.La tine cred ca trebuie si carburatorul un pic curatat. In rest cele uzuale filtre,ulei motor,si cutie.

Nota-Tico are doar un aerisitor pe spate,pt frane situat in partea dreapta.
Distributia e pe curea,si ar fi indicat sa o schimbi cat mai repede,daca nu stii istoria masinii.

Cel mai probabil zumzaitul la mine e tot de la sabotii din spate, pentru soferita care a condus-o a lasat-o cu frana de mana trasa, in concluzie a stat aproape 7 luni cu frana de mana trasa, cand am miscat-o de pe loc era blocata, in cateva sute de metri s-a deblocat, dar se pare ca nu total. O sa incep cu curatatul si apoi aerisire asa cum mi-ati spus. Eliminam intai posibilele cauze ieftine
CatalinFoto is offline   Reply With Quote
Old 13-04-12, 11:44   #11
costi322

Stage 5
 
costi322's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 512
Default Re: Tico B - 45 - MTA

Sigurantele sunt in stanga,jos, dar verifica daca sunt firele puse la sonde. Sondele de temperatura, sunt in spatele carburatorului,in partea de jos dreapta,pe galeria de admisie. Sunt 2 una langa alta.Deci pe galerie cauti nu pe carburator
costi322 is offline   Reply With Quote
Old 13-04-12, 12:34   #12
CatalinFoto

Stage 2
 
CatalinFoto's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 30
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Tico B - 45 - MTA

Am verificat sondele si au firele puse, acum in ce stare sunt firele nu stiu, ideea e ca mai mult tind sa cred ca in bord este ceva neinregula.

Cu ocazia asta poate schimb si luminile din bord, am ceva acasa care cred ca s-ar potrivi
CatalinFoto is offline   Reply With Quote
Old 13-04-12, 12:39   #13
costi322

Stage 5
 
costi322's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 512
Default Re: Tico B - 45 - MTA

Trebuia sa faci si altceva,am uitat sa iti spun,trebuia sa pui cablurile care duc la sonde pe rand cate unul pe caroseria masini,la masa sa vezi daca se intampla ceva in bord. La unul trebuia sa se miste acul la maxim,si la altul sa se aprinda un bec in bord,cred.Asta cu becul in bord nu stiu sigur dar la dacia asa era.

Pt bord pune-i si niste SMD-uri,ca lumina in bord e foarte slaba.
costi322 is offline   Reply With Quote
Old 13-04-12, 13:34   #14
CatalinFoto

Stage 2
 
CatalinFoto's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 30
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Tico B - 45 - MTA

Am observat ca este lumina slaba, tocmai de aia am zis ca le schimb.

in seara asta poate reusesc si sa pun cd-playerul si boxele, momentan are radioul din fabrica

App. de cd-player, e posibil sa intampin ceva probleme? Ce mufe sunt in spate?
CatalinFoto is offline   Reply With Quote
Old 13-04-12, 20:29   #15
B-99-SAA
Daewoo Driver

Stage 5
 
B-99-SAA's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 3,540
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Tico B - 45 - MTA

Schimba distributia, fa revizie la frane si bucsi, pivoti, tot ce tine de siguranta. Becurile din bord sunt W5W, la fel ca cele de pozitie (far si lumina numar spate), se schimba relativ usor. Pune niste poze cu masina
__________________
Ex: '98 Daewoo Tico SX -> sold!
Ex: '00 Daewoo Cielo Hatchback -> sold!

Now: '01 VW Golf variant -> no topic
B-99-SAA is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2025 4Tuning -