Acum un an am cumpar un Twingo din 1996, 1239cc , 8 valve, injectie monopunct si 55hp, culoare negru si ca dotari standart: inchidere cu telecomanda geamuri electrice si oglinzi electrice. In accea vara m-am mutat de la Braila si la Craiova si ramasesm in familie doar cu o masina un Fiat Albea din 2008 ... avand nevoie de inca o masina putin cam grabit am ales-o pe asta care parea destul de ok , dar nu prea a fost asa.
Masina am luat-o la 155.964 km iar in prezent zile trecute am facut 180.000, masina fusese de Austria, imediat dupa ce am cumparat-o am facut un drum de braila , unul de mare , si totul parea ok masina extern lua cam 5.5-6l/100 ceea ce era ok, apoi am avut ceva probleme pe la mecanica si in prima faza inainte de inmatriculare am schimbat, ulei (Elf) + filtru, filtru de aer si benzina, ambii pivotii, si un cap de bara, am facut rar-ul cu o mica interventia doar pentru a trece mai repede, totul a iesit ok, noxe ok, masina a iesit euro 2, am inmatriculat-o si apoi am inceput sa circul cu ea. Intre timp cu aproprierea iernii am schimbat antigel, ulei in cutie, prin noiembrie prietena mea care avea o Toyota Yaris 1.4 D4D, pleaca cu masina mea prin oras si cand se intoarce imi zice ca e pedala de ambreaiaj moale ... trist lucru cobor la masina calc ambreiajul de 2 ori, zic clar placa dusa si chiar asa a si fost s-au dus vreo 4-5 dinti de la soare, dau cutie jos ma uit acolo vad ca e de 160mm , ma duc la magazin si iau unul de 180mm de Logan disc+placa ca rulmentul nu se potrivea si am luat de laguna ca era pe stock. Asta s-a intamplat pe la 171000 km.
Exact inainte de Craciun raman fara permis si deja una din probleme aparuse, incepusem sa consume cam 10litri in oras problema care este si acuma dupa parerea mea cred ca am injectorul decalibrat, in fine extern destul de ok cam 7 , plecam de Craciun cu prietena la Braila evident ea la volan, ajungem acolo totul ok, pana cand inainte de revelion la viraje stanga mai tari se auzeau niste trosnituri puternice care zdruncinau toata masina ... dupa lungi discutii si constatarii ajungem la Craiova inapoi cu morcovul in fund masina odata cu cresterea vitezi scotand un sunet infernal din cutie si dupa ce o dau jos constat ca se fisurare axu care tine sateliti , si apoi sa rupt si o bucata din el, am stans bani si mi-am luat o cutie JB1 058 tot pe un twingo , am montat-o am schimbat atuncea si rulmentii pe fata + flanse la amortizor , reconditionat electromotorul , o planetara noua o tripoda noua, mi-am montat o instalatie de GPL la mana a doua dar cu plamane nou si de atuncea probleme mecanice s-au cam terminat, si pe GPL merge mai bine ca pe benzina cu un consum cam de 7-8litri in oras si 6-7 exterior eu zic ca este super ok. Ca viteza maxima si pe benzina si GPL tot atat atinge 155km/h.
Pro si contra legat de masina:
PRO
- stabila
- foarte spatioasa la interior
- sistemul de culisare in fata si in spate al banghetei
- frane bune standart
Contra
- piese scumpe chiar foarte scumpe pt clasa ei ( ca ex: amortizor spate cel mai ieftin 160 ron bucata, un arc stock 200 ron bucata, rulmenti la varianta cu abs sunt ~ 220 ron /buc.)
- probleme cu tabla apare rugina mai ales la cele fabricate inainte de '99
- unghi de bracaj imens dubele care le conduc zilnic (Fiat Ducato, Ford Tranzit) pot fi intoarse dintr-o singura manevra pe 3 sensuri de circulatie, cu twingo nu reusesc cateodata nici pe 4.
- cutia de viteze extrem de lunga pentru motoraul ei cea originala este asa 1,2,3 lungi (cu a2a prinde 84km/h) 4,5 scurte , grupul lungul ... e groaznica.
Tinand cont ca tot ce este facut la masina este facut doar de mine ... o singura problema nu ii dau de cap cu flansele de amortizor noi pe fata , ramane spatiu intre oala si piulita care strange amortizor + flansa in oala - sistemul este ca la Logan, Clio 1 -2, Twingo 2, cel cu o singura piulita pe amortizor care strange si flansa cu ansamblu amortizor in oala.
Problema este des intalnita pe site-urile de afara si aceeia o rezolva montand TOP SOLID MOUNTS , mié mi se par destul de scumpe pentru tara asta in care traim . Un link sa vedeti despre ce vb:
http://www.k-tecracing.com/show_prod...d=2847&appid=4.
Aicea poate imi spuneti si mie o ideie cum sa o rezolv !!!
Modificari aduse pana acuma(in ordine cronologica)
- evacuare de la catalizator in colo Remus pentru twingo speciala. (Destul de silentioasa)
- folie geamuri
- cotiera custom, modificata din una de Ford Mondeo
- interior complet iluminat pe leduri
- poziti custom pe led
- iluminat nr. pe led.
- triple red-smoke, apoi facute rosii complet cu semnalizare tot rosie.
- interior complet vopsit in negru culoarea masini peste care s-a aplicat o perla rosie.
- podeaua interior grunduita , vopsita, antifonata cu aluband + o pazla foarte groasa, zgomotorul de rulare s-a diminuat mult.
- traseu alimentare statie audio 35mm2 + rca-uri de studio.
- difuzoare fata MTX Thunder
- subwoofer Pioneer 25cm 400w , nu e montat astept sa ma apuc sa ii fac o incinta custom.
Planuri de viitor:
- arcuri -30mm TA Technics + amortizoare noi pe spate
- incinta subwoofer
- schimbat usa sofer foarte rugina + usa dreapta are multe lovituri in primvara , apoi vopsita integral toata masina.
- jante de aliaj .
- si mai vedem.
Postez si imagini sper in ordinea cronologica.