Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > RENAULT > Masina mea Renault

Reply
 
Thread Tools
Old 22-08-11, 21:26   #1
TheEnZo

Stage 5
 
TheEnZo's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,248
Member of:
[DAEWOO]
Default Twingo 1.2i (C3G + GPL)

Acum un an am cumpar un Twingo din 1996, 1239cc , 8 valve, injectie monopunct si 55hp, culoare negru si ca dotari standart: inchidere cu telecomanda geamuri electrice si oglinzi electrice. In accea vara m-am mutat de la Braila si la Craiova si ramasesm in familie doar cu o masina un Fiat Albea din 2008 ... avand nevoie de inca o masina putin cam grabit am ales-o pe asta care parea destul de ok , dar nu prea a fost asa.

Masina am luat-o la 155.964 km iar in prezent zile trecute am facut 180.000, masina fusese de Austria, imediat dupa ce am cumparat-o am facut un drum de braila , unul de mare , si totul parea ok masina extern lua cam 5.5-6l/100 ceea ce era ok, apoi am avut ceva probleme pe la mecanica si in prima faza inainte de inmatriculare am schimbat, ulei (Elf) + filtru, filtru de aer si benzina, ambii pivotii, si un cap de bara, am facut rar-ul cu o mica interventia doar pentru a trece mai repede, totul a iesit ok, noxe ok, masina a iesit euro 2, am inmatriculat-o si apoi am inceput sa circul cu ea. Intre timp cu aproprierea iernii am schimbat antigel, ulei in cutie, prin noiembrie prietena mea care avea o Toyota Yaris 1.4 D4D, pleaca cu masina mea prin oras si cand se intoarce imi zice ca e pedala de ambreaiaj moale ... trist lucru cobor la masina calc ambreiajul de 2 ori, zic clar placa dusa si chiar asa a si fost s-au dus vreo 4-5 dinti de la soare, dau cutie jos ma uit acolo vad ca e de 160mm , ma duc la magazin si iau unul de 180mm de Logan disc+placa ca rulmentul nu se potrivea si am luat de laguna ca era pe stock. Asta s-a intamplat pe la 171000 km.

Exact inainte de Craciun raman fara permis si deja una din probleme aparuse, incepusem sa consume cam 10litri in oras problema care este si acuma dupa parerea mea cred ca am injectorul decalibrat, in fine extern destul de ok cam 7 , plecam de Craciun cu prietena la Braila evident ea la volan, ajungem acolo totul ok, pana cand inainte de revelion la viraje stanga mai tari se auzeau niste trosnituri puternice care zdruncinau toata masina ... dupa lungi discutii si constatarii ajungem la Craiova inapoi cu morcovul in fund masina odata cu cresterea vitezi scotand un sunet infernal din cutie si dupa ce o dau jos constat ca se fisurare axu care tine sateliti , si apoi sa rupt si o bucata din el, am stans bani si mi-am luat o cutie JB1 058 tot pe un twingo , am montat-o am schimbat atuncea si rulmentii pe fata + flanse la amortizor , reconditionat electromotorul , o planetara noua o tripoda noua, mi-am montat o instalatie de GPL la mana a doua dar cu plamane nou si de atuncea probleme mecanice s-au cam terminat, si pe GPL merge mai bine ca pe benzina cu un consum cam de 7-8litri in oras si 6-7 exterior eu zic ca este super ok. Ca viteza maxima si pe benzina si GPL tot atat atinge 155km/h.


Pro si contra legat de masina:
PRO
- stabila
- foarte spatioasa la interior
- sistemul de culisare in fata si in spate al banghetei
- frane bune standart
Contra
- piese scumpe chiar foarte scumpe pt clasa ei ( ca ex: amortizor spate cel mai ieftin 160 ron bucata, un arc stock 200 ron bucata, rulmenti la varianta cu abs sunt ~ 220 ron /buc.)
- probleme cu tabla apare rugina mai ales la cele fabricate inainte de '99
- unghi de bracaj imens dubele care le conduc zilnic (Fiat Ducato, Ford Tranzit) pot fi intoarse dintr-o singura manevra pe 3 sensuri de circulatie, cu twingo nu reusesc cateodata nici pe 4.
- cutia de viteze extrem de lunga pentru motoraul ei cea originala este asa 1,2,3 lungi (cu a2a prinde 84km/h) 4,5 scurte , grupul lungul ... e groaznica.

Tinand cont ca tot ce este facut la masina este facut doar de mine ... o singura problema nu ii dau de cap cu flansele de amortizor noi pe fata , ramane spatiu intre oala si piulita care strange amortizor + flansa in oala - sistemul este ca la Logan, Clio 1 -2, Twingo 2, cel cu o singura piulita pe amortizor care strange si flansa cu ansamblu amortizor in oala.
Problema este des intalnita pe site-urile de afara si aceeia o rezolva montand TOP SOLID MOUNTS , mié mi se par destul de scumpe pentru tara asta in care traim . Un link sa vedeti despre ce vb: http://www.k-tecracing.com/show_prod...d=2847&appid=4.
Aicea poate imi spuneti si mie o ideie cum sa o rezolv !!!

Modificari aduse pana acuma(in ordine cronologica)
- evacuare de la catalizator in colo Remus pentru twingo speciala. (Destul de silentioasa)
- folie geamuri
- cotiera custom, modificata din una de Ford Mondeo
- interior complet iluminat pe leduri
- poziti custom pe led
- iluminat nr. pe led.
- triple red-smoke, apoi facute rosii complet cu semnalizare tot rosie.
- interior complet vopsit in negru culoarea masini peste care s-a aplicat o perla rosie.
- podeaua interior grunduita , vopsita, antifonata cu aluband + o pazla foarte groasa, zgomotorul de rulare s-a diminuat mult.
- traseu alimentare statie audio 35mm2 + rca-uri de studio.
- difuzoare fata MTX Thunder
- subwoofer Pioneer 25cm 400w , nu e montat astept sa ma apuc sa ii fac o incinta custom.

Planuri de viitor:
- arcuri -30mm TA Technics + amortizoare noi pe spate
- incinta subwoofer
- schimbat usa sofer foarte rugina + usa dreapta are multe lovituri in primvara , apoi vopsita integral toata masina.
- jante de aliaj .
- si mai vedem.

Postez si imagini sper in ordinea cronologica.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC02789.JPG
Views:	204
Size:	2.13 MB
ID:	2127754   Click image for larger version

Name:	DSC02788.JPG
Views:	93
Size:	2.27 MB
ID:	2127755   Click image for larger version

Name:	DSC02787.JPG
Views:	90
Size:	2.14 MB
ID:	2127756  

Click image for larger version

Name:	DSC02782.JPG
Views:	222
Size:	2.00 MB
ID:	2127757   Click image for larger version

Name:	DSC03259.JPG
Views:	216
Size:	1.14 MB
ID:	2127758   Click image for larger version

Name:	DSC03261.JPG
Views:	269
Size:	1.19 MB
ID:	2127759  

Click image for larger version

Name:	DSC03395.JPG
Views:	157
Size:	2.13 MB
ID:	2127760   Click image for larger version

Name:	DSC03396.JPG
Views:	90
Size:	2.02 MB
ID:	2127761   Click image for larger version

Name:	DSC03398.JPG
Views:	130
Size:	1.98 MB
ID:	2127762  

Click image for larger version

Name:	DSC03555.JPG
Views:	125
Size:	1.93 MB
ID:	2127763   Click image for larger version

Name:	DSC03563.JPG
Views:	157
Size:	2.00 MB
ID:	2127776   Click image for larger version

Name:	DSC03569.JPG
Views:	123
Size:	1.92 MB
ID:	2127777  

Click image for larger version

Name:	DSC03976.JPG
Views:	101
Size:	501.5 KB
ID:	2127778   Click image for larger version

Name:	DSC03996.JPG
Views:	310
Size:	901.3 KB
ID:	2127779   Click image for larger version

Name:	DSC04013.JPG
Views:	317
Size:	2.33 MB
ID:	2127780  

Click image for larger version

Name:	DSC04016.JPG
Views:	231
Size:	2.21 MB
ID:	2127781   Click image for larger version

Name:	DSC04020.JPG
Views:	189
Size:	1.92 MB
ID:	2127782   Click image for larger version

Name:	DSC04028.JPG
Views:	247
Size:	1.62 MB
ID:	2127783  

Click image for larger version

Name:	DSC04035.JPG
Views:	162
Size:	1.58 MB
ID:	2127784   Click image for larger version

Name:	DSC04039.JPG
Views:	385
Size:	1.52 MB
ID:	2127785  
__________________
E36/5

Date de contact dezmembrari skoda :
0764 616 000 / adybadguy@yahoo.com

Schimb o multitudine de piese ramase in urma dezmembrari a trei skoda octavia 2 1.9tdi cu o masina de cilindrie mica . ( Gen Fiat Seicento, Punto, Opel Corsa B ... etc.)
TheEnZo is offline   Reply With Quote
Old 22-08-11, 21:57   #2
myk-e

Stage 5
 
myk-e's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 408
Default Re: Twingo 1.2i (C3G + GPL)

Sper ca am inteles bine.. s-a umblat la piulita amortizorului, ai schimbat amortizorul? Am patit asta la un Golf mk4, am pus piulita noua din cutia amortizorului si la oala am constatat ca atunci cand il strang, are joc 2-3 mm. Am pus piulita veche, mai subtire, si s-a strans perfect.

Bafta cu ea!
myk-e is offline   Reply With Quote
Old 23-08-11, 19:26   #3
TheEnZo

Stage 5
 
TheEnZo's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,248
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Twingo 1.2i (C3G + GPL)

Sa mai pun cateva poze recente cu masinuta si cateva poze cu problema amortizoarelor pe fata.
- am schimbat pe fata tampoanele la amortizor si rulmentii cu unii noi de la SACHS, acum nici 4000 de km, piulitele de strangere sunt cele originale cred, eu asa am luat masina cu ele.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC04032.JPG
Views:	68
Size:	1.53 MB
ID:	2128540   Click image for larger version

Name:	DSC04033.JPG
Views:	57
Size:	1.61 MB
ID:	2128541   Click image for larger version

Name:	DSC04034.JPG
Views:	77
Size:	1.53 MB
ID:	2128542  

Click image for larger version

Name:	DSC04036.JPG
Views:	78
Size:	1.55 MB
ID:	2128543   Click image for larger version

Name:	DSC04040.JPG
Views:	91
Size:	1.63 MB
ID:	2128544   Click image for larger version

Name:	DSC03786.JPG
Views:	90
Size:	1.47 MB
ID:	2128545  

Click image for larger version

Name:	DSC03787.JPG
Views:	103
Size:	1.32 MB
ID:	2128546   Click image for larger version

Name:	DSC03791.JPG
Views:	105
Size:	1.48 MB
ID:	2128547   Click image for larger version

Name:	1.png
Views:	90
Size:	149.9 KB
ID:	2128548  

Click image for larger version

Name:	2.png
Views:	101
Size:	153.3 KB
ID:	2128549   Click image for larger version

Name:	twingo-20140206-cyn.jpg
Views:	94
Size:	131.0 KB
ID:	2128551   Click image for larger version

Name:	twingo-20184639-XFL.jpg
Views:	88
Size:	138.4 KB
ID:	2128552  

TheEnZo is offline   Reply With Quote
Old 23-08-11, 22:40   #4
sequention_cielo

Stage 5
 
sequention_cielo's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 375
Member of:
[RENAULT]
Default Re: Twingo 1.2i (C3G + GPL)

Imi place deocamdata ce ai facut, felicitari si eu am avut la un moment dat sa cumpar una pentru nevasta-mea , dar nu a iesit partea financiara, poate mai incolo, mai pune poze cu ea si ziua sa vad stopurile cum arata si interiorul(pe intuneric arata interiorul super )
sequention_cielo is offline   Reply With Quote
Old 24-08-11, 09:18   #5
myk-e

Stage 5
 
myk-e's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 408
Default Re: Twingo 1.2i (C3G + GPL)

Deci amortizoarele au ramas aceleasi. Ori iti lipseste un taler care se opreste la baza filetului pe tija.. ori flansele nu sunt ce trebuie. Ai comparat 100 % piesele noi cu cele vechi?
myk-e is offline   Reply With Quote
Old 05-09-11, 21:02   #6
TheEnZo

Stage 5
 
TheEnZo's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,248
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Twingo 1.2i (C3G + GPL)

In urma zilei de ieri masina s-a ales cu buba.

In timp ce ma plimbam prin orasul minunat alaturi de tovarasa , pe o trecere de pietoni se arunca o "gazela" de 80-90kg fara cea mai mica ezitare cum ar sari in brate sotului, si trezindu-se in mijlocul zebrei isi aduce aminte ca trebuie poate sa se si asigure, eu foarte aproape de trecere pe banda 2, cu o viteza regulamentara de 45-50km/h , moment in care rup franele in doua aproximativ pana la limita aderentei ca de am Michelin pe fata , in timpul franari ud um pic pe jos n-am vazut o groapa pe care am luat-o cu piciorul pe frana in blana ... opresc regulamentar cu niste trosnituri mirifice, dar "gazela" de tip balena esuata a scapat nesifonata vazandu-si in continuare de drum ... aprin avarile dat jos din masina constata roata stanga pozitie ciudata + planetara iesita din cutie, impins masina pe margine constatat mai atent ca amortizorul e cam fugit de la locul faptei ... trist ... scos sufa trag masina pana in parcare acasa , unde azi n-am avut ched de ea.

Daca se adevereste a fii tija de la amortizor indoita , va urma un set de arcuri si un set de amortizoare fata noi cu mici tendinte mai sportive, sper sa nu fie ceva destul de grav ... maine daca imi vine chefu ma apuc de demontat .

Si cateva poze cu isprava:
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC04062.JPG
Views:	107
Size:	2.03 MB
ID:	2142020   Click image for larger version

Name:	DSC04063.JPG
Views:	105
Size:	2.07 MB
ID:	2142021   Click image for larger version

Name:	DSC04064.JPG
Views:	90
Size:	2.14 MB
ID:	2142022  

Click image for larger version

Name:	DSC04065.JPG
Views:	101
Size:	2.10 MB
ID:	2142023  
TheEnZo is offline   Reply With Quote
Old 06-09-11, 02:45   #7
myk-e

Stage 5
 
myk-e's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 408
Default Re: Twingo 1.2i (C3G + GPL)

Cred ca e mai grav decat un amortizor, daca zici ca a sarit si planetara din cutie. De undeva a plecat si nu ma gandesc decat la bascula/lonjeron.
myk-e is offline   Reply With Quote
Old 06-09-11, 21:23   #8
TheEnZo

Stage 5
 
TheEnZo's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,248
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Twingo 1.2i (C3G + GPL)

Dupa doua ore de tot desfacut la masina am descoperit cam tot ce era de constat in legatura cu defectul.
- celebra problema a masinilor aceastea , aceea punte fata(un fel de cadru motor) care uneste bratul stang cu bratul drept , a cedat si la mine ... (toate pana prin 2001 cand au trecut si iei la lucruri galvanizate, ruginesc destul de accentuat)
- in momentul cedari , cand a aparut fisura in ea, si bratul s-a deplasat cam 1-1.5cm, a indoit si foarte putin tija de la amortizor. in rest din ce am observat tirantul si capul de bara au scapat si cred ca si bratul a scapat m-am uitat atent la el si nu a facut nici un fel de cuta.
- problema este acuma , ca aceaa punte noua ajunge cam peste 1400 ron, la sh eu una buna n-am gasit , cam toate care le-am gasit erau ruginite sau deja mai proaste decat era a mea si deci sunt intr-o oarecare cumpana ca nu prea stiu ce sa fac, ma bate gandu sa aduc altu de afara sa imi iau ce am nevoie ...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC04068.JPG
Views:	240
Size:	1.46 MB
ID:	2143086   Click image for larger version

Name:	DSC04069.JPG
Views:	160
Size:	2.16 MB
ID:	2143087   Click image for larger version

Name:	DSC04070.JPG
Views:	182
Size:	2.05 MB
ID:	2143088  

TheEnZo is offline   Reply With Quote
Old 17-09-11, 22:34   #9
B 79 D X R

Stage 5
 
B 79 D X R's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 379
Member of:
[RENAULT]
[DAEWOO]
Default Re: Twingo 1.2i (C3G + GPL)

Cred ca e cea mai buna idee sa aduci alta de afara...
B 79 D X R is offline   Reply With Quote
Old 09-10-11, 20:09   #10
tabokubmw

Stage 5
 
tabokubmw's Avatar
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 1,154
Default Re: Twingo 1.2i (C3G + GPL)

Asta cu "gazela de 80 -90 " de kg e taree) mai bine zis vaca
tabokubmw is offline   Reply With Quote
Old 09-10-11, 22:01   #11
TheEnZo

Stage 5
 
TheEnZo's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,248
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Twingo 1.2i (C3G + GPL)

M-am apucat sa o fac, mai putin si termin.
- schimb cadru motor cu unul bun , noroc cu un prieten care mi l-a gasit.
- i-am luat brate noi pe fata
- amortizoare noi de logan
- si i-am gasit o pereche de arcuri fata rosi de pe un clio.
TheEnZo is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -