A sosit momentul sa incep un nou thread cu cea de-a treia buburuza din colectie.
Un renault 5 1,6 diesel cu putini cai, fiabila - asta imi place sa cred dar pana acum am avut ceva de lucru la ea, frumoasa din punct de vedere estetic samd.
Masina a avut cateva mici defecte pe care am inceput sa le remediez:
troncanea peste tot in fata - am schimbat: capete de bara - erau muci, pivoti - la fel, bucsi de bara stabilizatoare - rupte in 2 la propriu, amortizoare (cu totul pentru ca cele vechi au fost "adaptate".. nu stiu cum sa ma exprim altfel - amortizoarele fiind de gtt aveau o bucsa sus intre rulment si flansa de prindere pe caroserie care nu se gaseste neam... exceptand anglia dar asta e alta poveste, si au fost puse niste ceva-uri acolo. In plus... probabil pentru a inalta masina, au fost puse 2 elemente din textolid de vreo 2 cm sau ceva asemanator intre flansa de sus a amortizorului si caroserie.
totul a fost inlocuit si acum te unge pe suflet
am schimbat si placutele si discurile cu unele brembo max si placute ferodo ds racing.
curgea ulei pe la planetara scurta pe la burduful care se prinde in 3 suruburi direct in carcasa de aluminiu a cutiei de viteze.
acest fenomen este foarte des intalnit la cutiile astea de viteze pentru ca daca nu e montata bine, curge ulei pe-acolo si ce se gandeste omul cand curge ulei ... hai sa strangem mai tare suruburile... si paf... se duce dracului filetul din aluminiu si apoi curge mai mult ulei pe-acolo...
dar cum exista solutii pentru orice... a fost remediata si aceasta problema.
alta problema care a aparut aseara este electrovana de la pompa de injectie.
motoarele diesel de generatie veche, cum este cazul de fata, nu au nici un fel de element electronic care poate opri motorul (asa cum este la motoarele pe benzina.. sa zicem bobina de inductie... cand ai luat contactul.. gata scanteia si gata motorul). motorul asta diesel se opreste cu ajutorul electrovanei respective care inchide alimentarea cu motorina a injectoarelor.
e... la mine asta a ramas blocata pe "oprit" si nu mai pornea masina...
am sunat un prieten si am aflat un remediu temporar.. se elimina aceasta electrovana si porneste motorul... dar nu se mai opreste decat bagata in viteza, apasat frana si dat usor drumul la ambreiaj
Ce mai e de facut la masina si sper sa le rezolv cat mai curand
trebuie schimbata trapa pentru ca acum este "siliconata" si nu se deschide... bine macar ca nu intra apa inauntru
tampoanele de la motor sunt mancate toate de vreme
trebuie schimbata carapacea de bord ca e sparta, crapata desprinsa
o mica gaura de rugina in portbagaj
polita de portbagaj care e facuta din PAL
banchete spate - partea de jos dreapta ca e descusuta
scaunul de la sofer este descusut, mancat buretele etc.
VREAU SA SUBLINIEZ FAPTUL CA IN CIUDA CELOR ENUMERATE MAI SUS NU REGRET IN NICI UN FEL ACHIZITIA MASINII
acum sa trecem la partile frumoase:
interior de GTT
mocheta rosie de GTT
kit exterior de GTT - copiat dar e facut perfect
volan de GTT
consola centrala mare cu 2 locuri de casetofon - element foarte rar intalnit
bara de rigidizare reglabila intre oale
motorul merge impecabil
cutia este impecabila - exceptand cele de mai inainte
punte spate de GTT cu discuri
discuri de 260 mm de pe clio 16v sau R19 16v ventilate
rezervor suplimentar de gtt - asta e chiar degeaba pentru ca nu e conectata pompa suplimentara de combustibil - cea care face transferul intre rezervorul suplimentar si cel principal - se va elimina cu prima ocazie
si acum cateva poze de la fostul proprietar. eu nu am apucat sa fac poze ca am fost prea ocupat cu rezolvarea problemelor tehnice.