30-01-09, 22:37
|
#271
|
Stage 5
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,637
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [A.C.S. Speedline Motorsport]
|
Re: Dacia Nova 1.8 16v
Quote:
Originally Posted by Hexer
0.4 bari inseamna aproape 200 cai la motorul tau si cuplu mult mai bun la turatii mici, dar nu misca nici de 130.
|
De la ce sa fie?......aici chiar ma simt depasit......
|
|
|
31-01-09, 14:28
|
#272
|
Stage 5
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,637
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [A.C.S. Speedline Motorsport]
|
Re: Dacia Nova 1.8 16v
Astazi am ridicat presiunea de supraalimentare.....la 1 bar......acolo sa oprit pe ceas......si rezultatul e asta.E mare diferenta.Din film nici mie nu mi se pare spectaculos.....dar feelingul e total diferit fata de 0.4 bari.
https://www.youtube.com/watch?v=WZxl_Xo5-Pg
https://www.youtube.com/watch?v=qGYVkQtMHDw
https://www.youtube.com/watch?v=Iqi4MfxSBCU
__________________
Dacia Nova 2.0 16v Turbo on gt28rs....Rats on Cocaine...E34 Turbo....Porumbar turbo fara blocant Imi deschid bordel!!!
Last edited by mikafly; 01-02-09 at 14:22.
|
|
|
31-01-09, 16:18
|
#273
|
Stage 5
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,025
Member of: [DACIA] [Old School Cars]
|
Re: Dacia Nova 1.8 16v
arata bine masina , frumusica , sa ai parte de ea
|
|
|
31-01-09, 19:22
|
#274
|
Stage 5
Join Date: Jun 2008
Posts: 810
Member of: [FORD]
|
Re: Dacia Nova 1.8 16v
nu e ea foarte frumusica in momentul de fata :P are un ochi vanat ) oricum frumusetea e ascunsa sub capota, acolo primeste nota 10. daca la 0.4 bar tindea la 200 de cai....la 1 bar cat are? asteptam liniutze cu alte bestii!
|
|
|
31-01-09, 20:48
|
#275
|
Stage 5
Join Date: May 2008
Posts: 9,889
Member of: [Moderators]
|
Re: Dacia Nova 1.8 16v
mikafly...cred ca ai glumit cand ai spus ca din filmare nu ne putem da seama de puterea masinii acum... Nu cred ca ai competitor...sau daca ai...sunt masini de zeci demii de euro. RESPECT...si felicitari.
__________________
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬~ஜ۩۞۩ஜ~▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬~ஜ۩۞۩ஜ~▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
|
|
|
01-02-09, 01:08
|
#276
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
|
Re: Dacia Nova 1.8 16v
Nu stiu de ce n-o scoti p-un drum drept, sa faci o repriza, de exemplu 60-160 in treapta 4.
Eu asa am procedat cu a mea. Si am facut cronometrarea asta-n fiecare din stadiile motorului. In urma comparatiilor si a unor calcule relativ simple poti sa-ti faci o idee destul de precisa asupra evolutiei puterii.
|
|
|
04-02-09, 09:29
|
#277
|
Stage 5
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,637
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [A.C.S. Speedline Motorsport]
|
Re: Dacia Nova 1.8 16v
Quote:
Originally Posted by Muttley
Nu stiu de ce n-o scoti p-un drum drept, sa faci o repriza, de exemplu 60-160 in treapta 4.
Eu asa am procedat cu a mea. Si am facut cronometrarea asta-n fiecare din stadiile motorului. In urma comparatiilor si a unor calcule relativ simple poti sa-ti faci o idee destul de precisa asupra evolutiei puterii.
|
deocamdata nu imi permite vremea sa ies la o proba concludenta.Cu prima okazie de soare si uscat....ies sa vad ce zice....pana atunic....ceatza...umezeala....si lapovita pe alocuri....
|
|
|
04-02-09, 10:23
|
#278
|
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,580
|
Re: Dacia Nova 1.8 16v
Quote:
Originally Posted by mikafly
deocamdata nu imi permite vremea sa ies la o proba concludenta.Cu prima okazie de soare si uscat....ies sa vad ce zice....pana atunic....ceatza...umezeala....si lapovita pe alocuri....
|
Azi e cald si se usuca...
|
|
|
04-02-09, 10:51
|
#279
|
Stage 5
Join Date: Jul 2007
Posts: 935
Member of: [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Dacia Nova 1.8 16v
vezi cu masinile alea pe akolo unde incercasi
|
|
|
04-02-09, 11:50
|
#280
|
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of: [4Tuning International]
|
Re: Dacia Nova 1.8 16v
Quote:
Originally Posted by mikafly
De la ce sa fie?......aici chiar ma simt depasit......
|
0.4 bari inseana cu 40% mai mult aer in galerie. Motorul la maxim are eficineta de 87-92% la umplere aspirat, asta inseamna 0.9 bari vacuum dupa ce e terminat umperea cilindreei. Cu 0.4 bari deia nun umai ca este in poitiv dar in conditii normal motorul primeste cu 45-50% mai mult aer. Asta in sine ar insemna un plus de 45-50% la putere, in schimb prezenta turbinei creaza un backflow de ~20%, dci in total motorul ar tebueia sa fie mai puternic cu 30-35%, deci undeva la 200 cai, asta in cazl daca e reglat bine avansul si amestecul.
|
|
|
04-02-09, 19:18
|
#281
|
Stage 5
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,637
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [A.C.S. Speedline Motorsport]
|
Re: Dacia Nova 1.8 16v
Quote:
Originally Posted by Hexer
0.4 bari inseana cu 40% mai mult aer in galerie. Motorul la maxim are eficineta de 87-92% la umplere aspirat, asta inseamna 0.9 bari vacuum dupa ce e terminat umperea cilindreei. Cu 0.4 bari deia nun umai ca este in poitiv dar in conditii normal motorul primeste cu 45-50% mai mult aer. Asta in sine ar insemna un plus de 45-50% la putere, in schimb prezenta turbinei creaza un backflow de ~20%, dci in total motorul ar tebueia sa fie mai puternic cu 30-35%, deci undeva la 200 cai, asta in cazl daca e reglat bine avansul si amestecul.
|
Este corect ce spui tu,dar parerea mea sincera ,la 0.4 sub nici o forma nu este macar aproape de 200 de cai.Cand am marit presiunea la 1 bar...sa simtit diferenta radicala.Nu inteleg de ce totusi la 0.4 masina merge foarte slab,probabil e si din cauza electronicii care in mod normal este calibrata sa primeasca undeva la 1 bar la sarcina maxima,ea ridicand doar 0.4 de aici si lipsa de performanta.....prea putin aer...si prea multa benzina......zic eu.Sper sa nu starnesc discutii aiurea,si sa imi sara in cap toti cunoscatorii,dar asta este parerea mea.
|
|
|
04-02-09, 21:14
|
#282
|
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,584
Member of: [Moderators] [RR] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Dacia Nova 1.8 16v
benzina e injectata dupa o ecuatie complexa unde una din variabile este implicit citirea senzorului MAP,deci nu are nici o legatura pt ca este direct proportional.Ecu are un target AFR ce trebuie sa il mentina.
Diferenta o face cuplul.Noi oameni suntem pacaliti usor.Urca-te intr-un diesel ordinar de 150 cai sau 120 cai si simte-i cuplul,zici ca rupe planetarele ! Pe de alta parte urca intr-un GTi Editia 30 DSG cipuit,si ai sa adormi ! (e totusi o masina ce face sfertu in ~13s dar nu iti da nici o senzatie)
Iar diferenta de supraalimentare de la 0.4 la 1.0 bar este una foarte mare,pt ca,cresterea nu este una liniara,precum cred multi naivi. Tocmai din acest motiv calculele,cum sunt cele precedente sunt oarecum comice,pt ca sunt estimari aduse de departe ! Mai bine ai zice "mi so destainuit omul pishcot si am sustras urmatoare informatie : Are 200 cai"
Uite de exemplu eu cu 1.7 Turbo,turbina cum ai tu (ziceai ca e de volvo) am rulat tot anul trecut constant la curse cu 1 bar,electronica stock+un piggy ordinar si sunt absolut sigur ca aveam undeva la 160 cai,pt ca nu coboram sub 14s sfertul !
Pe cand acum tot la 1 bar dar cu un Engine Management Full programabil sunt intr-o complet alta masina !
Acelasi motor,aceiasi configuratie,alta electronica => alte performante !
__________________
Driving a race car is like sex,all men think they're good at it ! ... Jay Leno
Last edited by tm8bnz; 04-02-09 at 21:24.
|
|
|
04-02-09, 23:11
|
#283
|
Stage 5
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,637
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [A.C.S. Speedline Motorsport]
|
Re: Dacia Nova 1.8 16v
Quote:
Originally Posted by tm8bnz
benzina e injectata dupa o ecuatie complexa unde una din variabile este implicit citirea senzorului MAP,deci nu are nici o legatura pt ca este direct proportional.Ecu are un target AFR ce trebuie sa il mentina.
Diferenta o face cuplul.Noi oameni suntem pacaliti usor.Urca-te intr-un diesel ordinar de 150 cai sau 120 cai si simte-i cuplul,zici ca rupe planetarele ! Pe de alta parte urca intr-un GTi Editia 30 DSG cipuit,si ai sa adormi ! (e totusi o masina ce face sfertu in ~13s dar nu iti da nici o senzatie)
Iar diferenta de supraalimentare de la 0.4 la 1.0 bar este una foarte mare,pt ca,cresterea nu este una liniara,precum cred multi naivi. Tocmai din acest motiv calculele,cum sunt cele precedente sunt oarecum comice,pt ca sunt estimari aduse de departe ! Mai bine ai zice "mi so destainuit omul pishcot si am sustras urmatoare informatie : Are 200 cai"
Uite de exemplu eu cu 1.7 Turbo,turbina cum ai tu (ziceai ca e de volvo) am rulat tot anul trecut constant la curse cu 1 bar,electronica stock+un piggy ordinar si sunt absolut sigur ca aveam undeva la 160 cai,pt ca nu coboram sub 14s sfertul !
Pe cand acum tot la 1 bar dar cu un Engine Management Full programabil sunt intr-o complet alta masina !
Acelasi motor,aceiasi configuratie,alta electronica => alte performante !
|
Multumesc mult pt postul tau....inca o data dai dovada ca esti intr-adevar un om cu capul pe umeri.
Pt a evita orice fel de dubiu....o sa ii fac un dynotest.Mi-am permis sa spun ca are departe de 200(in minus) cunoscand masina cu performantele si feelingul puterii de fabrica(ale motorului)........am aproximat luand in calcul imbunatatirea comportamentului si a performantelor..(presupun ca nu am castigat mai mult de 50 de cai,si ceva cuplu).....o sa fac si o masuratoare cu un g-tech.Nu cifra e relevanta.......ci imbunatatirea performantelor....
Pt a-ti face o idee mai completa scriu lista de piese:
-Turbina T3 de pe b204ft
-injectoare de b204ft
-Electronica completa de la Renault 21 turbo ECU softat de Elia motorsport.(nu l-am facut eu,asa era pe masina de mult timp,avea si jante Elia si unele elemente aerodinamice tot marca Elia)
Raportul de compresie este 10:1 adica stock
NU am garnitura de chiuloasa metalica,mai groasa ,sau in orice alt fel decat cea normala de duzina.
|
|
|
04-02-09, 23:12
|
#284
|
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of: [4Tuning International]
|
Quote:
Originally Posted by mikafly
Este corect ce spui tu,dar parerea mea sincera ,la 0.4 sub nici o forma nu este macar aproape de 200 de cai.Cand am marit presiunea la 1 bar...sa simtit diferenta radicala.Nu inteleg de ce totusi la 0.4 masina merge foarte slab,probabil e si din cauza electronicii care in mod normal este calibrata sa primeasca undeva la 1 bar la sarcina maxima,ea ridicand doar 0.4 de aici si lipsa de performanta.....prea putin aer...si prea multa benzina......zic eu.Sper sa nu starnesc discutii aiurea,si sa imi sara in cap toti cunoscatorii,dar asta este parerea mea.
|
exact...raspunsul e in electronica
Quote:
Originally Posted by tm8bnz
Pe cand acum tot la 1 bar dar cu un Engine Management Full programabil sunt intr-o complet alta masina !
Acelasi motor,aceiasi configuratie,alta electronica => alte performante !
|
MS?
Quote:
Originally Posted by mikafly
Pt a-ti face o idee mai completa scriu lista de piese:
-Turbina T3 de pe b204ft
-injectoare de b204ft
-Electronica completa de la Renault 21 turbo ECU softat de Elia motorsport.(nu l-am facut eu,asa era pe masina de mult timp,avea si jante Elia si unele elemente aerodinamice tot marca Elia)
Raportul de compresie este 10:1 adica stock
NU am garnitura de chiuloasa metalica,mai groasa ,sau in orice alt fel decat cea normala de duzina.
|
Compresie 10:1 cu 1bar si electronica de pe un motor total indiferent de ce ai pe masina...nu ii dau mult pentru saraca, acum fara joaca, dar motorul pe benzina este foarte sensibil la avans si amestec, ambele trebue sa fie exact cat ii trebue altfel ori speli internele cu benzina, ori detoneaza...eventual incepe sa topeasca pistonul.
Chear acum sa refacut un motor de Civic care desi avea stand alone setat la 0.5 bar, masina a mers foarte bine...dar baetii considerau ca merge si la presiune mai mare... rezultatul nu astepta sa apare, cateva linii si aparau aburi si fum albastru...pistoane rupte intre cele doi regmenti de compresie, cand sa intrebat ce au facut la masina...ziceau ca s-a desfacut boost control-ul...yeah right asa singur...
Electronica nu inseamna nimic fara de a fi reglat perfect, aisi nu e pardon, pot sa fie si Motec la 3000e...
Last edited by Ja_Rule; 04-02-09 at 23:48.
|
|
|
05-02-09, 09:46
|
#285
|
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,584
Member of: [Moderators] [RR] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Dacia Nova 1.8 16v
Quote:
Originally Posted by mikafly
Pt a-ti face o idee mai completa scriu lista de piese:
-Turbina T3 de pe b204ft
-injectoare de b204ft
-Electronica completa de la Renault 21 turbo ECU softat de Elia motorsport.(nu l-am facut eu,asa era pe masina de mult timp,avea si jante Elia si unele elemente aerodinamice tot marca Elia)
Raportul de compresie este 10:1 adica stock
NU am garnitura de chiuloasa metalica,mai groasa ,sau in orice alt fel decat cea normala de duzina.
|
Mult prea curajoasa configuratia ta.Ti-as sugera sa iti cumperi un modul de amplificare a semnalului dat de senzorul de detonatie (+senzorul daca nu il ai pe motor) si sa stai cu ochiul pe ledul ce licare cand motorul detoneaza,s-ar putea sa ai surprize,si mai bine e sa le previi ! Modulul nu e scump,undeva maxim 100 dolari (contacteaza-ma daca vrei unu)
Nu ar strica si un Wideband...dar aia e o investitie mare,si daca nu ai electronica programabila are scop pur informativ
Oricum 10.5 cu debitul unui T3 e o combinatie fatala (si nu ma refer la performante) plus nu mai aducem in discutie timpii de deschidere a camelor,ce sunt foarte mari dat fiind un motorul aspirat in care se sufla aerul.
|
|
|
|
|