Ce implică curăţarea injectoarelor ?
Dupa demontarea de pe motor şi marcarea acestora paşii care se fac într-o astfel de operaţie sunt:
Înaintea curăţării în tancul ultrasonic 1. inspecţia vizuală pentru a observa eventualale fisuri, urme de loviri, starea conectorului electric.
2. curăţare şi degresare externă.
3. testul de impedanta – verificarea rezistenţei interne (la 70 grade celsius şi la 25 grade celsius), şi compararea cu valorile producătorului, descoperirea unui eventual defect la bobină.
Testele hidraulice se efectuează pe un echipament ce permite vizualizarea şi măsurarea parametrilor injectorului (atomizare, tip flux, măsurări volumetrice, inchidere injector, reacţie solenoid-dead time la deschidere si inchidere).
Injectoarele se montează pe rampa aparatului de testare unde sunt simulate condiţiile de pe motor (700–9900 rpm, timpi diferiţi de deschidere a injectorului).
Se verifica:
4. testul de închidere (etanseitate)– depistarea unor posibile scurgeri la presiunea de lucru +2 bari când injectorul nu este activat.
5. testul pentru vizualizarea modului de pulverizare (atomizare) în regim liber şi pulsatoriu.
6. testul volumetric de curgere în regim liber şi pulsatoriu.
7. testul de reacţie solenoidală.
8. curăţarea în tancul ultrasonic se bazează pe următorii 3 factori:
A. fenomenul de cavitaţie – care apare la propagarea ultrasunetelor în lichide.
B. utilizarea unui detergent special şi într-o anumită concentraţie în concordanţă cu natura materialului ce trebuie înlăturat (detergent special pentru curatat injetoare –materiale feroase, asigura protectie la coroziune).
C. încălzirea lichidului din tancul ultrasonic şi menţinerea la o temperatură constantă pe întreg ciclul de curăţare. Injectoarele pe durata unui ciclu de curăţare sunt supuse unor secvenţe de activare alternând deschiderea continuă cu deschiderea în regim de impulsuri la diferite frecvenţe. 9. după curăţarea cu ultrasunete injectorul este supus unui flux invers de lichid pentru eliminarea impurităţilor rămase în interiorul acestuia şi eliminarea lichidului de curăţare rămas în injector. Testele 4,5,6, se repetă după curăţarea în tancul ultrasonic.
Datele obţinute la testele după curăţarea cu ultrasunete se compară cu parametrii originali de producţie ai injectorului.
Baza de date cuprinde parametrii a peste 1800 tipuri de injectoare.
Diferenţele între volumele pulverizate de către injectoarele curăţate, măsurate în ambele regimuri de funcţionare nu trebuie sa depăşească 4% pentru motoarele obişnuite şi 1% pentru motoarele de competiţie.
Injectorul se echipează cu o-ringuri noi din NBR, FILTRE NOI, pintle-caps noi unde este cazul.
La finalizarea testelor se eliberează un raport tehnic în care sunt trecute înregistrările tuturor testelor.
Cu ultrasunete se pot curăţa cu rezultate foarte bune jigloare de carburator indiferent de tipul carburatorului, bujii.
De asemenea dispunem de testere:
-pentru diagnoza profesionala dedicate pentru marcile: OPEL, SAAB, VW, AUDI, SKODA, SEAT si alte modele;
- pentru tesatarea sistemelor de aprindere clasice sau electronice in vederea depistarii deteriorarii izolatiei (asa-numita “punere la masa”, sau “furt de curent”) al fiselor si bobinelor.
Cei interesati dati PM pentru detalii. Sunt din Ploiesti.
Pot fi contactat la telefon: 0745.767.363