Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Old School Cars > Masina mea Old School

Reply
 
Thread Tools
Old 17-02-12, 11:15   #271
k.lada

Stage 5
 
k.lada's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 546
Member of:
[Old School Cars]
Default Re: Masina mea Old School - Lada 1500

Daca e s-o luam asa, intr-adevar e foarte ieftin, in orice caz, nu incape comparatie la piesele de serie/chiar de "competitie" la cele pentru Lada si restul.
Daca e s-o luam pe partea cealalta, uitandu-ma la bugetul meu si la pretul de achizitie al masinii (cam atat a costat cat diferentialul autoblocant fara tva ), e o suma de bani
O cutie de viteze cu 5+1 rapoarte, dinti taiati drepti, cu rapoarte similare cu VFTS, costa exact cat diferentialul acela (1800 lei)
__________________
Lada 1500- under construction
Powered by 2xWeber DCOE 40 - Classic Power for Classic cars
Lada Club Romania
k.lada is offline   Reply With Quote
Old 17-02-12, 11:56   #272
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Masina mea Old School - Lada 1500

Si te ajuta la ... acea cutie? in afara de faptul ca te cam obliga sa mergi cu doape in urechi
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 17-02-12, 19:26   #273
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Masina mea Old School - Lada 1500

Sa nu va puna sfantul sa montati pe o masina de strada pinioane cu dintii drepti.
Va garantez ca o sa va dea jos de la volan.
Ma gandesc daca pe ;ada puntea spate nu poate fi inlocuita cu alta de la o masina occidentala care sa aibe si autoblocant.
Ce uleiuri folositi in cutie si in grupul spate?
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731

SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 18-02-12, 16:41   #274
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Masina mea Old School - Lada 1500

Quote:
Originally Posted by SEBASTIAN View Post
Multe din axele modificate erau facute din axe stoc, unele chiar modificate manul.
Idea era cam asa.
Pentru a reprofila axa se micsora cercul de baza.
Micsorand cercul de baza se obtinea in functie de noul profil diagrama propusa dar pierdea in deschidere. Scadea liftul.
Ca sa compenseze incarcau culbutorii pe una din parti.
Nu era prea complicat.
Cred ca nu ai fost atent la ce ai scris - micsorand diametrul cercului de baza cama devenea in mod cert mai inalta => deschidere mai mare! Pe langa durata mai mare. Probabil ca se incarca (,) culbutorul pentru a asigura jocul (cerc baza mai mic => joc mai mare, ridicand din reglaj se modifica unghiul parghiei si nu e ce trebuie).
N-o lua ca un atac la persoana, nici cel ref la LSD pe Niva nu a avut acest scop! Discutam si zic eu ca nu batem campii, omul e de admirat pt pasiune, iar eu am fost pasionat de Lada, am facut 2 Nive de rally tot teren, inca ma mai bate un gand pervers cu o Lada, atata ca momentan nu sunt bani si, mai acut, nu mai e loc in "laborator"
Cu gaurile ovalizate la carcasa axei a mers la prima tentativa ~20 kkm, dupa aceea s-a refacut motorul si inlocuit axa, s-a dezaxat nitel mai mult, a mers <2000 km, s-a rupt axa, am schimbat-o si s-a rupt iar in 500 km... Nu vad o legatura directa intre dezaxare si rupere, in afara de ceva forte ceva mai mari acolo. Posibil axele din lotul 2 sa fi fost alta calitate. Dezaxarea era facuta la pila si tineam carcasa impinsa cu 2 leviere la montaj pana strangea celalalt suruburile. Daca se face ceva profi pe o freza si se mai si bucseaza gaurile ar trebui sa fie OK ma gandesc. De renuntat s-a renuntat la proiect pt ca a 2-a oara amicul a venit tractat de un camion ~120 km, pe frig si zloata si mai mult cu capul pe geam sa vada in fata, i-a ajuns! Plus ca nici axele nu erau pe toate gardurile si nici moka prin '86...
Cutia aia cu dinti drepti ma gandesc ca o avea si alte rapoarte mai apropiate, nu? O fi si cu craboti???? Punte - multe variante de rigida cu blocant nu prea exista, am cautat si eu pt Manta. Doar daca n-o merge adaptat un "miez" de diferential BMW, sunt cele mai moka si se gasesc relativ usor, din pacate la mine n-am avut cum sa-l potrivesc.

Last edited by john17; 18-02-12 at 16:48.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 18-02-12, 17:08   #275
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Masina mea Old School - Lada 1500

Sub nici o forma nu o iau ca un atac la persoana. Ma mir totusi ca nu intelegi sau incerci sa dai o alta forma la ceea ce am spus. Am sa incerc sa ma exprim mai babeste de acum incolo.
Poate ca vrei tu sa spui ceva, sa iesi in evidenta...nu am sa ma obosesc sa contrazic ce ai spus, doar am sa explic inca odata ce cred a nu ai inteles.
Daca citesti ai sa vezi ca se refera la studiul pentru Niva si nu la cum au scos pe strada rusii masina, fiind o foarte mare diferenta. De ce au facut altfel ...
Pentru axa am crezut ca nu trebuie sa spun tot si ca este subinteles faptul ca daca ma refet la misorarea cercului de baza de fapt consider ca se obtine o axa bruta care se poate prelucra si se fac alte profile, nicidecum nu se pastreaza cama in original cu un ax micsorat...
O masina nu ar functiona cu cercul de baza micsorat si atat, sau ar functiona defectuos.
El de micsoreaza ca sa se poate face la alta scara o alta diagrama de deschidere a supapelor.
Normal ca daca ai fi luat doar cercul de baza axele s-ar fi deschis mult mai mult, dar de fapt micsorai cercul de baza apoi la scra se lua varful scazand si el proportional, pastrand aceeasi deschidere ca inainte, iar apoi se proiecteaza in functie de cele doua repere toata cama. Nimeni nu poate fi atat de ... incat sa se apuce sa scada cercul de baza si sa lase inaltimea cotei la cota initiala, montand axa pe motor.
In limbajul celor care lucreaza cu astfel de piese micsorarea cercului de baza este o operatie care face o cama identica ca unghiuri cu raza de baza misorata, totul facandu-se proportional. Operatiunea se refera la ax si cama nu doar la ax.
Te rog sa incerci sa prinzi tot rationamentul.
Ca un fapt divers pe vremuri aveam o Honda XLR 650 model Paris Dakar cu rezervor imens de vreo 40l... fantastica motocileta asta enduro dar fiind veche mai avea si ea bubele ei si am avut un accident la motor.
O axa cu came s-a zgariat rau chiar pe cama.
Motocicleta avea 4 supape pe cilindru, un sngur cilindru dar doua carburatoare si doua evacuare, era chiar un model de competitie de vreo 60-70cp. Vreau sa spun ca foarte sensibila si avea nevoie de o functionare echilibrata.
Neavand posibilitatea sa gasesc axa i-am micsorat cercul de baza la cama cu probleme(bineinteles ca nu doar cercul ci tot profilul pastrand diagrama)
Am pus lantul distributia la punct un distantier intre chiulasa - cilindru si am rotit motorul verificand ca lucreaza perfect.
Asa a fost.
Puteam sa fac lafel micsorand cercul de baza dar reprofiland toata axa desi nu cred ca era cineva in stare sa faca mai bine decat era.
Important este ca se poate iar operatia de micsorare a cercului de baza s-a facut la Turbomecanica dar prin anul 1996.
Daca vrei sa faci asta pe o axa de Lada este bine sa ii faci desfasurata pe hartie milimetrica grad cu grad si sa o suprapui cu ceea ce doresti astfel o sa vezi daca e posibil sa obtii exact ce vrei.
Cu noroc ar fi posibila si o defazare usoara intre admisie si evacuare asa cu trebuie ca sa scoata randament mai bun.

Stricand o axa veche dar nu neaparat si avand profilul de axe pe care-l doresti poti face o axa din bucati.
Adica stabilesti axul pe care introducei camele distantierele unul dupa aptul si le presezi eventual le sudezi pe fiecare in parte de ax.
Cu putin noroc ai putea sa folosesti came de la alte masini care sunt apropiate ca dimensiune ...

Vreau sa spun ca axa nu trebuie sa fie construita dintr-o singura bucata de material, nu trebuie neaparat sa fie un corp comun ci poate fi din mai multe parti prelucrate si apoi montate cu grija.

Last edited by SEBASTIAN; 18-02-12 at 17:34.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 18-02-12, 17:46   #276
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Masina mea Old School - Lada 1500

Piesa care face legatura intre coada supapei si axa este ca un leagan.
Umbland la partea de comanda a leaganului, adica la axa si micsorandu-i raza este clar ca apar jocuri imposibil de compensat din reglajul standard si nu numai. Depinde de la o masina la alta de talpa si profilul talpii respective care palpeaza axa... In mod normal aceste piese chiar daca cateodata nu par functioneaza cu cote de raza, merg tangential incercand sa copieze profilul axei astfel incat sa transmita intocmai la supapa. Daca avem parghii diferite rezulta un alt rasport de transmisie ...
In multe cazuri este posibil sa fie necesara o interventie si aici, dar nu e mare inginerie, cu piesele pe masa si aparate de masura de precizie se face perfect.

Last edited by SEBASTIAN; 18-02-12 at 17:50.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 18-02-12, 18:00   #277
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Masina mea Old School - Lada 1500

Nah, la axa te contrazic! Eu aveam varianta sa dau axa originala de Manta la dBilas sa mi-o "regrinduiasca" - adica exact sa mcsoreze cercul de baza si astfel sa se poata "juca" si cu profilul camei care ramane mai mare. De fapt axele "intepate" de Opel CIH nu pot ajunge la deschideri mari decat prin micsorarea cercului de baza! Dar suntem off si daca vrei sa detaliem si cu desene o putem face in alta parte decat pe topicul omului...
Despre Niva - my mistake, eu m-am referit strict la Niva stock care are 2 dif open pe punti si interaxial blocabil manual.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 18-02-12, 18:19   #278
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Masina mea Old School - Lada 1500

Nimic din ce ai spus nu este neadevarat. Sunt de acord cu ce spui tu.
Nimic din ce am spus eu nu contrazice teoria pentru Opel.
Este importanta toata solutia si vezi to ansamblul perfect fiind sa incerci sa vezi exact cum e pe motorul la care vrei sa lucrezi in acest caz la Lada.
Ce ti-au spus cei de la firma de tuning respectiva este adevarat, perfect adevarat si urmarit sa fie asa.
Nu poti sa reprofilezi o axa stock pastrand cercul de baza si sa maresti ceva la ea.
Ceva egal durata si ridicarea (lift). Ca o mica paranteza ... lumea discuta de axe spunand lift si durata, dar e mult prea putin corect este sa se discute despre o desfasurata fiecare grad cu liftul lui...
Micsorand cercul de baza obtin un fel de axa bruta.
Atunci ei masoara si pucteaza pe graficul lor unde este liftul maxim suparapun pe diagrama de functionare si vad daca cumva exista vre un risc de functionare mecanic.
Ulterior trec la stabilirea duratei care se masoara in grade.
Durata asta este unchiul obtinut intre locul unde cama ataca supa si unde ii permite sa se aseze la loc pe scaun. 250-320 de grade uzual ...
Liftul se regera la nivelul de miscare al suapei luand cote intre scaun unde face contact cu supapa si supap chiar pe zona respectiva de etansare. Poti masura si pe axa direct dar lumea nu o sa inteleaga exact.
Liftul maxim este chiar deschiderea maxima a supapei.
Liftul apare pe fiecare zona in care supapa este atacat puntand fi si cnstant la un moment dat cand cama are o zona cu o raza mai mare constanta.
La unele masini datorita solutie constructive nu se pot monta axe altele decat cele de fabrica cu lift mai mare din xxx motive.
Pot atinge in carcasa, nu au cum sa comprime mai mult arcul de supa, fizic nu este loc ... Astfel ajung sa apeleze la solutii de compromis. Se poate merge dar nu e laudabil, dar ce sa-i faci cand nu se poate altfel.
Sincer la Opelul tau nu stiu de ce nu au putut face decat asa care este motivul.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 20-02-12, 20:46   #279
TBogdan

Stage 3
 
TBogdan's Avatar
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 114
Default Re: Masina mea Old School - Lada 1500

Salut! F. interesanta discutia voastra .... Intrebarea mea este daca mai sunt ateliere in Romania unde se pot reprofila arborii de distributie?
TBogdan is offline   Reply With Quote
Old 21-02-12, 05:24   #280
k.lada

Stage 5
 
k.lada's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 546
Member of:
[Old School Cars]
Default Re: Masina mea Old School - Lada 1500

Din pacate, din cate stiu eu, nu mai exista. Reprofilarile in principiu se executau unde exista masina de copiat arbori cu came, ultima era la Tractorul Brasov (daca imi aduc bine aminte), si a fost casata cativa ani....
https://www.youtube.com/watch?v=nh94JRGgDc8
k.lada is offline   Reply With Quote
Old 21-02-12, 06:06   #281
aditza579

Stage 5
 
aditza579's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,030
Member of:
[DACIA]
Default Re: Masina mea Old School - Lada 1500

Am intrat un pic pe site-ul fostei fabrici Faur, sa vad ce a mai ramas din ea si am ramas placut surprins, sa vad ca inca mai executa axe cu came de orice fel. Asta scria pe site dar cred ca un telefon dat la ei ar lamuri situatia.
aditza579 is offline   Reply With Quote
Old 01-03-12, 23:13   #282
b08ygs
Dacia Driver

Stage 5
 
b08ygs's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 5,180
Member of:
[DACIA]
[Old School Cars]
Default Re: Masina mea Old School - Lada 1500

https://www.youtube.com/watch?v=czYk8...eature=related

Sigur o sa-ti placa aparitia acelor Lada 1500 ce frumos se miscau in comparatie cu Daciile...
b08ygs is offline   Reply With Quote
Old 02-03-12, 11:36   #283
faustino

Stage 5
 
faustino's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,141
Default Re: Masina mea Old School - Lada 1500

Bravo mah....uite cum aratau "Ladele" si cum aratau Daciile....singura realizare "racing" cred ca erau sigurantele de la capota portbagajului...plus ca "Ladele" pareau echipate mai de fabrica asa....in schimb Daciile din filmuletul asta pun pariu ca multe erau proprietatea personala a pilotului
Totusi vb de anul 1987....nu tu suspensie, nu tu jante....unele au barele pe ele....
__________________
nu te pune cu prostu ca are mintea odihnita
faustino is offline   Reply With Quote
Old 02-03-12, 16:55   #284
b08ygs
Dacia Driver

Stage 5
 
b08ygs's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 5,180
Member of:
[DACIA]
[Old School Cars]
Default Re: Masina mea Old School - Lada 1500

Quote:
Originally Posted by faustino View Post
Bravo mah....uite cum aratau "Ladele" si cum aratau Daciile....singura realizare "racing" cred ca erau sigurantele de la capota portbagajului...plus ca "Ladele" pareau echipate mai de fabrica asa....in schimb Daciile din filmuletul asta pun pariu ca multe erau proprietatea personala a pilotului
Totusi vb de anul 1987....nu tu suspensie, nu tu jante....unele au barele pe ele....
Da adevarat capre de masini dar suntele erau frumoase, in cateva clipuri de la acelasi user aparea si Grigoras cu "Dacia de asistenta Turbo"
b08ygs is offline   Reply With Quote
Old 02-03-12, 20:56   #285
k.lada

Stage 5
 
k.lada's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 546
Member of:
[Old School Cars]
Default Re: Masina mea Old School - Lada 1500

Merci pt video, vazut, placut, ramas impresionat (asta pe scurt)
Nu incap termeni de comparatie, deoarece, constat cu tristete, pe la noi nu s-au prea fabricat in serie mare anumite repere (pt Dacia si orice automobil) gen arbori cu came modificati, putini aveau acces la asa ceva, cei care au avut, pana a existat posibilitatea le-au copiat, si cu asta am ramas. In schimb, la vecini, cu bani, se gasesc de toate, si se fabrica toate oficial, exista trei furnizori. Poate daca nu pleca Nicu Grigoras, era alta poveste acum, cine stie ?
k.lada is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -