Sub nici o forma nu o iau ca un atac la persoana. Ma mir totusi ca nu intelegi sau incerci sa dai o alta forma la ceea ce am spus. Am sa incerc sa ma exprim mai babeste de acum incolo.
Poate ca vrei tu sa spui ceva, sa iesi in evidenta...nu am sa ma obosesc sa contrazic ce ai spus, doar am sa explic inca odata ce cred a nu ai inteles.
Daca citesti ai sa vezi ca se refera la studiul pentru Niva si nu la cum au scos pe strada rusii masina, fiind o foarte mare diferenta. De ce au facut altfel ...
Pentru axa am crezut ca nu trebuie sa spun tot si ca este subinteles faptul ca daca ma refet la
misorarea cercului de baza de fapt consider ca se obtine o axa bruta care se poate prelucra si se fac alte profile, nicidecum nu se pastreaza cama in original cu un ax micsorat...
O masina nu ar functiona cu cercul de baza micsorat si atat, sau ar functiona defectuos.
El de micsoreaza ca sa se poate face la alta scara o alta diagrama de deschidere a supapelor.
Normal ca daca ai fi luat doar cercul de baza axele s-ar fi deschis mult mai mult, dar de fapt micsorai cercul de baza apoi la scra se lua varful scazand si el proportional, pastrand aceeasi deschidere ca inainte, iar apoi se proiecteaza in functie de cele doua repere toata cama. Nimeni nu poate fi atat de ... incat sa se apuce sa scada cercul de baza si sa lase inaltimea cotei la cota initiala, montand axa pe motor.
In limbajul celor care lucreaza cu astfel de piese
micsorarea cercului de baza este o operatie care face o cama identica ca unghiuri cu raza de baza misorata, totul facandu-se proportional. Operatiunea se refera la ax si cama nu doar la ax.
Te rog sa incerci sa prinzi tot rationamentul.
Ca un fapt divers pe vremuri aveam o Honda XLR 650 model Paris Dakar cu rezervor imens de vreo 40l... fantastica motocileta asta enduro dar fiind veche mai avea si ea bubele ei si am avut un accident la motor.
O axa cu came s-a zgariat rau chiar pe cama.
Motocicleta avea 4 supape pe cilindru, un sngur cilindru dar doua carburatoare si doua evacuare, era chiar un model de competitie de vreo 60-70cp. Vreau sa spun ca foarte sensibila si avea nevoie de o functionare echilibrata.
Neavand posibilitatea sa gasesc axa i-am micsorat cercul de baza la cama cu probleme(bineinteles ca nu doar cercul ci tot profilul pastrand diagrama)
Am pus lantul distributia la punct un distantier intre chiulasa - cilindru si am rotit motorul verificand ca lucreaza perfect.
Asa a fost.
Puteam sa fac lafel micsorand cercul de baza dar reprofiland toata axa desi nu cred ca era cineva in stare sa faca mai bine decat era.
Important este ca se poate iar operatia de micsorare a cercului de baza s-a facut la Turbomecanica dar prin anul 1996.
Daca vrei sa faci asta pe o axa de Lada este bine sa ii faci desfasurata pe hartie milimetrica grad cu grad si sa o suprapui cu ceea ce doresti astfel o sa vezi daca e posibil sa obtii exact ce vrei.
Cu noroc ar fi posibila si o defazare usoara intre admisie si evacuare asa cu trebuie ca sa scoata randament mai bun.
Stricand o axa veche dar nu neaparat si avand profilul de axe pe care-l doresti poti face o axa din bucati.
Adica stabilesti axul pe care introducei camele distantierele unul dupa aptul si le presezi eventual le sudezi pe fiecare in parte de ax.
Cu putin noroc ai putea sa folosesti came de la alte masini care sunt apropiate ca dimensiune ...
Vreau sa spun ca axa nu trebuie sa fie construita dintr-o singura bucata de material, nu trebuie neaparat sa fie un corp comun ci poate fi din mai multe parti prelucrate si apoi montate cu grija.