Un raliu cu final tragic
- Raliul Iaşiului oprit pe PS 8 după un tragic accident
- S-au strâns 576,5 Euro pentru campania: „Race and Help”
- Următoarea etapa: Raliul Clujului (19 – 21 iunie)
Raliul Iaşiului 2009 s-a încheiat prematur, în circumstanţe tragice, în timpul specialei cu numărul 8, când echipajul Lucian Garbacea/Tudor Marza a fost implicat într-un accident soldat cu moartea pilotului. Raliul a fost oprit imediat şi ultima proba anulată.
În prima zi a Raliului Iaşiului, Alex Filip şi Bogdan Iancu nu au ieşit din oraş, chiar dacă etapa a treia din Campionatul Naţional de Raliuri era una pe macadam. Super speciala Ripa Galbena a fost programat chiar pe străzile oraşului, iar echipajul 79 a început raliul în formă maximă.
Alex Filip şi Bogdan Iancu au terminat super speciala cu timpul de 1:28,1 şi la finalul primei zile au ocupat locul 3 la grupa A. „Am încercat să facem spectacol, fără să pierdem foarte mult timp. Atmosfera creată de spectatori pe probă a fost extraordinară. Suntem în grafic şi cu obiectivul pe care ni l-am propus aici, aşa că sunt mulţumit”, a spus Alex Filip, la finalul primei zile din Raliul Iaşiului.
Echipajul 79 a plecat sâmbătă, în ziua a doua a cursei, cu un singur obiectiv: acela de a termina cu o victorie în Raliul Iaşiului. Pe speciala Tacuta, prima probă a zilei secunde, Alex Filip a mers puţin mai prudent şi a pierdut peste 10 secunde în lupta pentru prima poziţie. Echipajul cu numărul 79 a mărit ritmul şi după speciala a patra se află pe poziţia a doua în clasamentul grupei A. „În speciala a patra am făcut o mică greşeală, ne-am răsucit şi am pierdut vreo 5 – 6 secunde. Fără această greşeală am fi fost acum pe prima poziţie”, a spus Alex Filip, în primul parc de service al zilei secunde.
Alex Filip şi Bogdan Iancu au mers excelent la cea de-a două trecere pe specialele Tacuta, Dobrovat şi Poieni şi se aflau la două secunde în spatele liderului grupei A. „Totul a funcţionat perfect până acum. Este primul raliu pe macadam pentru noi, dar ne înţelegem foarte bine în maşină, iar acest lucru se vede în timpii obţinuţi pe probe. Vom ataca pe ultimele două probe şi sunt sigur că putem câştiga acest raliu”, a spus Bogdan Iancu, copilotul echipajului 79, la cea de-a doua oprire în parcul de service.
Din păcate, Raliul Iaşiului s-a terminat prematur din cauza unui tragic accident pe proba specială cu numărul 8. „La aproape 3 kilometri de sosirea pe această probă, echipajul Lucian Garbacea/Tudor Marza, care lua startul în faţa mea, era răsturnat, iar copilotul cerea ajutor. În prima fază, viteza fiind foarte mare pe acel sector nu am sesizat intenţia, crezând că îmi face semn să trec mai departe, Tudor Marza ştiind că suntem în luptă pentru prima poziţie. După ce am trecut de ei, în câteva fracţiuni de secundă am realizat că erau gesturi de disperare şi nu de încurajare şi am oprit imediat pentru a vedea ce s-a întâmplat. Bogdan Iancu, copilotul meu, s-a dat jos şi a fugit către maşina rămasă în urma noastră la aproximativ 50 – 70 metri. Am făcut şi eu acelaşi lucru. L-am văzut apoi pe Tudor Marza venind spre noi şi care ne-a cerut disperat să mergem la sosire şi să anunţăm de urgenţă ambulanţa, ceea ce am şi făcut”, a spus Alex Filip.
În urma acestui accident, Raliul Iaşiului a fost oprit, dar din nefericire pilotul Lucian Garbacea a murit în urma impactului provocat de lovirea unui pom. „Regret enorm acest accident pentru că Lucian Garbacea fost un om pe care l-am apreciat pentru modestia şi bunătatea lui, un om care m-a ajutat atunci când am avut nevoie şi un pilot cu un fair-play ieşit din comun. Toţi membri echipajului 79 transmit sincere condoleanţe familiei şi fiului său, pilotul Lucian Garbacea jr.”, a adăugat Alex Filip.
Echipajul cu numărul 79 a primit din oficiu, pe speciala a opta, acelaşi timp cu cel al concurentului de pe locul 1 - Nistor Duval, iar ultima probă a fost anulată. Alex Filip şi Bogdan Iancu au terminat raliul pe locul 2 la grupa A.
Odată cu etapa de la Timişoara, echipajul cu numărul 79 a demarat şi campania „Race and Help”: la fiecare cursă, sponsorii lui Alex Filip vor dona câte 5 Euro pentru fiecare kilometru de probă specială parcurs, în scopuri caritabile. Astfel, la Raliul Iaşiului, în contul „Race and Help” au mai intrat 576,5 Euro sumă totală, strânsă pentru Fundaţia Hospice „Casa Speranţei” Braşov, fiind acum de 1181,5 Euro.
Raliul Clujului, următoarea etapă din Campionatul Naţional de Raliuri Dunlop, este programat, pe asfalt, în perioada 19 – 21 mai. Înaintea acestei etape, Alex Filip şi Bogdan Iancu vor lua startul şi în etapa de viteză în coastă programată la Alba Iulia în perioada 12 – 14 iunie.
REZULTATE – RALIUL IAŞIULUI 2009 ( etapa a 3-a din 8 ) - GRUPA A *
1. Nistor Duval/Raoul Papp – Citroen C2 R2
2. Alexandru Filip/Bogdan Iancu - Citroen C2R2 + 00:02,0
3. Edwin Keleti/Victor Ponta – Renault Clio + 00:22,5
4. Bogdan Barbu/Sebastian Barbu – Renault Clio + 01:44,7
5. Alexandru Mitroi/Sorin Colceriu – Honda Civic Type R + 02:16,4
6. Lucian Sauciuc/Andreea Dobasu – Renault Clio + 02:39,9
7. Ernest Mullner/ Eugen Pop– Skoda Fabia RS TDI + 02:48,0
8. Lucian Garbacea jr/Mihai Lazarescu – Citroen C2 R2 + 03:40,6
Clasament general – grupa A (dupa Raliul Iasiului 2009):*
1. Alexandru Mitroi 18 puncte, 2. Edwin Keleti 16 p, -. Ernest Mullner 16 p, 4. Lucian Garbacea jr 15 p, 5. Nistor Duval 14 p, 6. Alex Filip, 13 p, 7. Bogdan Barbu 6 p, 8. Lucian Garbacea 5 p, 9. Ciprian Savu 3 p, -. Cristian Enache 3 p, 11. Adrian Dragan 2 p, -. Szabo Csongor 2 p, 13. Mircea Calin Bucur 1 p.
În 2009, echipajul Alex Filip/Bogdan Iancu contează pe sprijinul partenerilor: Orange România, Citroën România, Coza Advertising, Cefin, Converse, Colina Motors şi Grand Auto – dealer Citroën Iaşi.