Acum ceva timp am inceput sa caut masini de genul celor din lista cu mentiunea ca voiam sa aiba usi pentru toate locurile (deci 4/5). Astfel am ajuns la o lista, nu neaparat in ordine preferintelor:
- megane2 rs 5p;
- leon cupra;
- impreza wrx 2008;
- golf gti 30ed;
- mazda 3 mps;
- focus st.
Au sarit din schema din start:
- asta opc - doar 3 usi, stabilitate deplorabila, putere si cuplu relativ mari pentru o masina fara lsd, etc;
- civic typeR - doar 3 uri, pret marisor in comparatie cu altele care ofera si dotari mai multe;
- golf gti - stabilitate indoielnica (viteze de intrare in viraje cu 1Kmph mai mici decit un citroen C4 cu 110CP), distante de frinare mari (ii ia vreo 5-6m in plus fata de un C4 VTS sa se opreasca de la 100Kmph pe asfalt ud), costa mai mult decit face, service execrabil in reteaua porsche;
- bmw 130i si 123d, pret extraordinar de mare, chiar daca e in parte justificat, bmw fiind una dintre marcile cu adevarat germane;
- lancer X rallyart - nu iesise inca.
Si le-am exclus pe rind:
- megane rs - e facut de renault sport ce nu prea au treaba cu renault, deci fiabilitatea si performantele sint ok. E foarte ok pe circuit, idem pe strazi, consuma rezonabil in oras, arata bine in exterior. Minus: arata oribil in interior. Insa are un pret excelent si dotari foarte bune in acel pret
- leon cupra - acelasi lucru ca si megane-ul rs, mai putin remarca despre pret
- golf gti 30ed - costa semnificativ ai mult decit face (ca si gti-ul normal de 200cp), si mai mult ca sigur a imprumutat din lipsurile dinamice ale GTI-ului de 200cp;
- focus st: 2.5T 5 cilindri si doar 225CP? In rest rezonabil;
- impreza wrx: pentru o masina de zi cu zi (da, si asta se vrea) interiorul racing-like e destul de putin primitor. In rest masina vireaza si accelereaza bine... pina pe la 160-170Kmph, consuma cam mult dar e explicabil din cauza tractiunii integrale, etc. E cam ciudata, stilul asta e intru totul de inteles la un sti, nu si la wrx-ul normal. Si costa multisor.
- mazda 3 mps - accelereaza si frineaza ca un porsche mai mic, sta pe viraje ca o impreza wrx sau focus st, are un interior foarte bine lucrat si gindit, arata bine si in acelasi timp discret, la puterea si cuplul ala primesti evident si autoblocant ca sa nu dai cu masina de gard (cum se intimpla la astra opc), pret foarte bun, fiabilitate mazda. Am comandat-o si am luat-o iar dupa aproape 18k km nu regret decit ca tre' sa-mi pun eu o priza de 12v prin habitaclu ca nu am decit bricheta (la modelele dupa martie 2008 au bagat asta ca standard, probabil s-au trezit).
Deci relativ la lista pe care ai facut-o tu:
1. mazda 3 mps;
2. megane RS (best buy!);
3. focus ST.
Cele de mai sus sint si tunabile daca asta se doreste. Megane-ul rs 5p dupa chip tuning ajunge pe la 270cp, ST-ul pe la 260, MPS-ul pe la 290 sau 310-315 (depinde cine-l face). 3MPS-ul dupa schimbarea evacuarii, admisiei, pompei de injectie si eventual montarea unui FMIC trece mult de 300cp (probabil 320-330 cu turbo stock), samd.