Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

Reply
 
Thread Tools
Old 30-03-10, 18:03   #31
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: GPL vs Diesel

Nu, nu am zis ca nu creste la 10%, posibil sa fie si mai mult, depinde de oras si de stilul de condus DAR cand ai 10% la 1.4 MPI consum in oras sigur nu ai 5% la 1.5 dCI, nu consuma jumatate din cat consuma benzinarul, fie el si pe gaz. Relevant mi se pare consumul MEDIU in conditii normale de exploatare nu taxi.

Quote:
PS - dupa cum spuneam, 1.4 nu consuma 9-10% decat in oras. Ce este relevant - consumul mediu care este in jur de 7%. La 1.5 dCi cat sa fie ? 5% ? In niciun caz nu consuma 3.5% MEDIU. Apropo, normal ca la turatii intra turbina, altfel ar scoate 35CP amarati. Ajutat de turbo ajunge si el la frumoasa cifra de 65CP, o adevarata herghelie.
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 30-03-10, 18:56   #32
GTR

Stage 5
 
GTR's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 3,394
Default Re: GPL vs Diesel

Quote:
Originally Posted by adrian78bmw View Post
nu am inteles la ce te referi?eu ma refeream la anaconda care vorbea de consumul in oras nu creste la 10 la GPL..
Ma refer la faptul ca o instalatie mai proasta poate marii substantial consumul de gaz.
GTR is offline   Reply With Quote
Old 30-03-10, 19:17   #33
fasso

Stage 5
 
fasso's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 2,045
Default Re: GPL vs Diesel

honda civic ... fabricatie 1985, motorul fiind de 1500 cmc. Instalatie de GPL montata prin 1998, deci veche, fara filtre, computere si alte nebunii. La ora actuala masina are cca 300 000 km din care cel putin 150 000 km sunt facuti pe GPL. Motorul NU a fost desfacut niciodata, nu da gram de fum( nici cand e cald, nici cand e rece), condum de ulei ~ 100 g la 2000-3000 km, care se stie ca este boala de honde, fiind motoare de turatie. Diferenta de putere intre gaz - benzina este foarte putin sesizabila, chiar daca masina este pe carburatie. Intrebarea mea care e: de unde debitatia asta cu uzura motorului datorata functionarii pe gpl ?
fasso is offline   Reply With Quote
Old 30-03-10, 19:56   #34
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: GPL vs Diesel

Quote:
Originally Posted by adrian78bmw View Post
...motorina de la canistra 2,5 lei sau gpl?
Aleg GPL. Si cu banii economisiti pe injectoarele ce nu le voi schimba in urma motorinei "la canistra" imi fac o vacanta misto.
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 30-03-10, 20:18   #35
MarioCrT

Stage 5
 
MarioCrT's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 1,234
Member of:
[DACIA]
[SKODA]
Default Re: GPL vs Diesel

Am tot vazut discutii ca doar pe Logan sau dacie in general , se monteaza instalatie de GPL , (Fals) si chestii de genu' ca nu se "inţeapă" , bineinteles pentru ca este dacie .Dacă toate astea sunt adevărate de ce s-au mai omorāt oamenii să scoată asa ceva ?
Vrei să combini puterea şi rafinamentul cu economia de bani? Alfa Romeo MiTo vine cu o propunere elegantă: un 1,4 turbo alimentat cu GPL.

Soluţia dată de GPL s-a dovedit una cāştigătoare īn Italia şi de aceea multe maşini vāndute īn peninsulă vin dotate cu o asemenea soluţie de alimentare. Ultimul model cu GPL din gama producătorului Alfa Romeo este MiTo 1,4 turbo. Cu 120 CP la 5000 rpm şi 206 Nm la 1750 rpm performanţele nu sunt deloc de neglijat.

Emisiile de CO2 sunt de 131 g/km iar acceleraţia 0-100 km/h se face īn 8,8 secunde, viteza maximă fiind de 198 km/h. Autonomia a urcat cu ambele rezervoare pline (cel de GPL are 39 de litri) pānă la 1200 de kilometri.
__________________
http://originals.ro/101590org
MarioCrT is offline   Reply With Quote
Old 31-03-10, 04:30   #36
bano

Stage 5
 
bano's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 474
Default Re: GPL vs Diesel

din 80mi km 45 sant de la canistra deci am iesit mult mai bine dect gpl , 20 litru uneori si moka la jumate fata gpl cu 10 lei facem 100k
bano is offline   Reply With Quote
Old 31-03-10, 10:21   #37
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: GPL vs Diesel

Quote:
Originally Posted by turbojack View Post
Aleg GPL. Si cu banii economisiti pe injectoarele ce nu le voi schimba in urma motorinei "la canistra" imi fac o vacanta misto.
Turbojack dar ce te faci daca iti pica injectoarele la 30mii folosind numai motorina de la peco? Am auzit cazuri, si nu numai la logan, ci si la alte marci de injectoare stricate la 27mii, la 40mii, la 50mii care au bagat doar din Peco. Crezi ca la Peco nu mai scapa aia niste gazolina, niste "apa chioara" mai ales in noptile de vara cand se plictisesc?
Uite, eu stiu pe un tip care baga motorina la canistra in BMW de ani de zile, depinde si de unde o iei si mai ales in ce recipient vine. Oricum apa se lasa la "fund" omu are palnie cu sita fina, iar cand toarna canistra mai lasa 1litru pe care il arunca apoi.
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 31-03-10, 16:23   #38
andreiand1
VW Driver

Stage 4
 
andreiand1's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 264
Member of:
[VW]
Default Re: GPL vs Diesel

Eu zic ca gpl merita mai mult.
Ca sa vorbesc pe concret, in cazul meu, am pus gpl pe golful meu, motor pe benzina de 1800cmc. Instalatia a fost pusa cand motorul avea 195.000km acum trei ani, deci pot sa spun ca avea o oarecare uzura morala la ora respectiva.
Pe benzina, urban ia cam 10-11, iar extraurban cam 7-7.5. Pe GPL urban papa cam 11-11.5 iar extraurban cam 8.5-9.....daca e sa fac un calcul elementar, calculand consumul mediu, reiese ca fac o economie de 200lei la 1000km, ceea ce eu zic ca e mai mult decat perfect la un motor de 1800cmc.
Teoriile ca trebuie schimbat uleiul mai repede, sunt pure speculatii....eu fac schimbul cam la 8-9000km si cand scot uleiul (exagerand putin) parca e nou....are vascozitate foarte buna si are transparenta.
Mitul cu motorul distrus, e asa cum am spus, un mit....in cazul meu masina deja avea km suficienti cand a fost pusa instalatia, deci dupa aceste mituri ar fi trebuit sa pice demult, dati fiind km deja facuti cu motorul si km care i-am facut de atunci, in proportie de 80% pe gaz.
Argumentul cu diesel la canistra la juma de pret cade pentru ca asa cum a spus cineva mai sus ca nu ar pune gpl pe motorul lui, nu cred ca ar pune nici diesel la canistra in motor. Cine are minte nu baga posirci in motor.
Cum ca masina cu GPL ar fi o bomba pe roti, e o alta teorie rasuflata. Cine afirma asta are idee cate sisteme de protectie(electrovalve) are o instalatie de gaz pe tot traseul ei? Sau la ce presiune e facut sa reziste un rezervor de gaz? Problemele de miros de gaz in masina si scurgeri de gaz apar la instalatiile neomologate si prost reglate, iar mirosul oricum apare de la esapament daca amestecul e prea bogat si nu arde tot gazul.

Daca imi fac un calcul minim, cu economia din gpl pe un an, mi-am platit rovinieta si asigurarea pe anul respectiv si mi-au ramas si bani pentru revizia instalatiei, ceea ce cred ca e suficient de bine.
PS motorul merge impecabil chiar daca are niste ani si km parcursi, fara sa se fi umblat la nimic in el.
__________________
"Remember to keep yourself alive, there is nothing more important than that"
andreiand1 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -