Eu zic ca gpl merita mai mult.
Ca sa vorbesc pe concret, in cazul meu, am pus gpl pe golful meu, motor pe benzina de 1800cmc. Instalatia a fost pusa cand motorul avea 195.000km acum trei ani, deci pot sa spun ca avea o oarecare uzura morala la ora respectiva.
Pe benzina, urban ia cam 10-11, iar extraurban cam 7-7.5. Pe GPL urban papa cam 11-11.5 iar extraurban cam 8.5-9.....daca e sa fac un calcul elementar, calculand consumul mediu, reiese ca fac o economie de 200lei la 1000km, ceea ce eu zic ca e mai mult decat perfect la un motor de 1800cmc.
Teoriile ca trebuie schimbat uleiul mai repede, sunt pure speculatii....eu fac schimbul cam la 8-9000km si cand scot uleiul (exagerand putin) parca e nou....are vascozitate foarte buna si are transparenta.
Mitul cu motorul distrus, e asa cum am spus, un mit....in cazul meu masina deja avea km suficienti cand a fost pusa instalatia, deci dupa aceste mituri ar fi trebuit sa pice demult, dati fiind km deja facuti cu motorul si km care i-am facut de atunci, in proportie de 80% pe gaz.
Argumentul cu diesel la canistra la juma de pret cade pentru ca asa cum a spus cineva mai sus ca nu ar pune gpl pe motorul lui, nu cred ca ar pune nici diesel la canistra in motor. Cine are minte nu baga posirci in motor.
Cum ca masina cu GPL ar fi o bomba pe roti, e o alta teorie rasuflata. Cine afirma asta are idee cate sisteme de protectie(electrovalve) are o instalatie de gaz pe tot traseul ei? Sau la ce presiune e facut sa reziste un rezervor de gaz? Problemele de miros de gaz in masina si scurgeri de gaz apar la instalatiile neomologate si prost reglate, iar mirosul oricum apare de la esapament daca amestecul e prea bogat si nu arde tot gazul.
Daca imi fac un calcul minim, cu economia din gpl pe un an, mi-am platit rovinieta si asigurarea pe anul respectiv si mi-au ramas si bani pentru revizia instalatiei, ceea ce cred ca e suficient de bine.
PS motorul merge impecabil chiar daca are niste ani si km parcursi, fara sa se fi umblat la nimic in el.