Zona tehnica Ford Zona tehnica, secrete, tips&tricks Ford |
05-02-10, 23:32
|
#1
|
Old School Cars
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 10,674
Member of: [FORD] [Old School Cars] [BMW] [MERCEDES]
|
Transformare OHC, 1.6 in 1.8 sau 2.0
Am auzit ca la anumite motoare OHC de 1.6(taunus, sierra, capri) pot fi alezate blocurile sa accepte pistoane de 1.8/2.0 pt un tuning, marirea compresiei etc.
Am gasit mai multe tipuri de motoare 1.6:
LAR 61kw/LCT 55kw
1593 cmc alezaj 87.7 mm si cursa 66.0 mm
LSD
55kw
1597 cmc alezaj 81.3 mm si cursa 76.9 mm
LSF
53kw
LSE
55kw
Datele sunt luate de pe wikipedia si site-uri de profil(Ford), desi am vazut taloane de LAR de 51kw si 1593 cmc sau de LCT cu 1576 cmc, sa fie anomalii ale RAR-ului?
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Pinto_engine
Stiu ca exista si 1.6GT(Capri I, anumite Taunus) cu carb Weber 32/36, serpisori ce au 88cp, totusi n-am gasit pe net tipul motor.
Blocurile de 1.6 se impart din start in 2 categorii, mai vechi(16) si mai noi(165), scrie in relief langa seria motor.
Totusi, nu stiu ce tip motor(LAR, LCT, LSF, LSE etc) e cel mai potrivit pentru a fi alezat si pt a primi pistoane/arbore/chiulasa de 1.8/2.0 OHC.
Date 1.8 si 2.0 OHC
1.8(1796 cmc) HC E REB, alezaj 86.2 mm si cursa 76.9 mm 66 kW
2.0(1994 cmc) alezaj 89.4 mm si cursa 79.4 mm NET 77kw
2.0(1993 cmc) alezaj 90.8 mm si cursa 76.9 mm 64kw(inceputul anilor 70)
Am si de 1.8 si de 2.0 piese(motoare destule), problema e ce tip de 1.6 sa caut pt aceasta conversie?
Oare, ajunge doar sa fie blocul model vechi 16 si alezat, intra pistoane de 1.8/2.0, eventual si chiulasa, sau trebuie anumite tipuri de 1.6 cu bloc 16, ca sa se poate "mari"?
Trebuie si arborele schimbat, de exemplu 1.6 tip LSD are aceeasi cursa cu 1.8 si 2.0....
Intrebari, intrebari..unde gasesc pe net o conversie de genul, sa aflu mai multe, banuiesc ca la noi n-au facut multi, dar pe dincolo poate...
Last edited by florin_cars; 05-02-10 at 23:35.
|
|
|
06-02-10, 11:29
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of: [FORD]
|
Re: Transformare OHC, 1.6 in 1.8 sau 2.0
Quote:
Originally Posted by florin_cars
Am auzit ca la anumite motoare OHC de 1.6(taunus, sierra, capri) pot fi alezate blocurile sa accepte pistoane de 1.8/2.0 pt un tuning, marirea compresiei etc.
Am gasit mai multe tipuri de motoare 1.6:
...
Datele sunt luate de pe wikipedia si site-uri de profil(Ford), desi am vazut taloane de LAR de 51kw si 1593 cmc sau de LCT cu 1576 cmc, sa fie anomalii ale RAR-ului?
...
Stiu ca exista si 1.6GT(Capri I, anumite Taunus) cu carb Weber 32/36, serpisori ce au 88cp, totusi n-am gasit pe net tipul motor.
...
Intrebari, intrebari..unde gasesc pe net o conversie de genul, sa aflu mai multe, banuiesc ca la noi n-au facut multi, dar pe dincolo poate...
|
Si eu am constatat ca nu erau foarte strict limitate codurile de motor. Ce am gasit despre 1600 GT (Capri mk1, mk2, mk3) puteau fi cu cod B-HC-LE-LCE (unele coduri apareau si la alte 1600,nu doar la GT...), iar cilindreea era data:
-1592 / 87,62x66,0 (GT mk1) dar putea fi si
-1599 / 80,98x77,62 (GT mk2) sau
-1599 /87,67x66 (GT mk3)
Toate aveau 88 cp si carburator dublu corp Weber 32/36 DGV. Unele date sunt de pe site-uri nemtesti, altele dupa cele englezesti, si este posibil sa se fi strecurat unele erori, sau poate este vorba de ''special-itati'' D sau GB
Aceleasi date de cilindree pot sa apara si la alte 1600 cmc -de 64cp, 68cp, 72 cp- dar astea aveau carb simplu corp.
|
|
|
06-02-10, 11:46
|
#3
|
Stage 5
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of: [FORD]
|
Re: Transformare OHC, 1.6 in 1.8 sau 2.0
Quote:
Originally Posted by florin_cars
|
Interesant ca pe Escort 1,6 RS si 1,8 RS erau deja motoare DOHC inca din 1971
Pe o lista cu motorizari care au fost pe Capri mk1 gasisem 1,6 DOHC, dar pt ca nu mai apareau alte informatii, crezusem ca era o simpla eroare ...
|
|
|
06-02-10, 19:40
|
#4
|
Old School Cars
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 10,674
Member of: [FORD] [Old School Cars] [BMW] [MERCEDES]
|
Re: Transformare OHC, 1.6 in 1.8 sau 2.0
nope, nu-i eroare deloc, n-ai auzit de Escort(MK I) Mexico? intereseaza-te si vezi ce e pe acolo pe sub capota
cine stie de modificarile astea?
bil mi-a dat ideea initiala si o parte din informatii, dar cu tipurile motor e o adevarata harababura, nimeni nu stie nimic sigur
|
|
|
23-02-10, 17:05
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,658
|
Re: Transformare OHC, 1.6 in 1.8 sau 2.0
Florine, TE ASIGUR ca motoarele fabricate pana in 85' cele cu 16 pe bloc au TOATE alezaju' mare si cursa scurta.....aceste motoare pot fi alezate la cota celui de 2,0....mai simplu e sa il faci de 1,8 (pui doar internele+chiulasa).
__________________
Ford Power
|
|
|
23-02-10, 17:52
|
#6
|
Old School Cars
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 10,674
Member of: [FORD] [Old School Cars] [BMW] [MERCEDES]
|
Re: Transformare OHC, 1.6 in 1.8 sau 2.0
arborele nu e identic, trebuie si el luat din 1.8/2.0?
|
|
|
23-02-10, 21:22
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,658
|
Re: Transformare OHC, 1.6 in 1.8 sau 2.0
In blocul de 1,6 pui internele de 1,8 sau 2L..... inclusiv arborele (chiar daca e la fel.....nu are aceeasi echilibrare cu pistoanele).
|
|
|
24-02-10, 23:37
|
#8
|
Old School Cars
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 10,674
Member of: [FORD] [Old School Cars] [BMW] [MERCEDES]
|
Re: Transformare OHC, 1.6 in 1.8 sau 2.0
multumesc, am informatia, daca se va ajunge la transformare, o sa si postez un feedback, momentan interesa pe o cunostinta, dar raman si eu pe fir
|
|
|
|
|