Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > FORD > Zona tehnica Ford

Zona tehnica Ford Zona tehnica, secrete, tips&tricks Ford

Reply
 
Thread Tools
Old 09-02-09, 14:59   #1
tm08hea

Stage 2
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 40
Default Problema pornire FORD Sierra aparuta dupa un schimb de motor

AM UN FORD SIERRA DIN 1985 BERLINA IN 3 USI SI RECENT AM FACUT UN TRANSPLANT DE MOTOR AM MONTAT UN 2.0 DOHC EFI CU TOT CU INSTALATIA ELECTRICA SI CALC. BORD DAR SE INTAMPLA CEVA CA NU DA SCANTEIE DE LA BOBINA LA DELCOU. AM INCERCAT SI CU ALTA BOBINA NOUA SI TOT NU MERGE PARCA NU II VINE CURENT LA BOBINA DACA AM MAI TRECUT CINEVA PRIN ASA CEVA VA ROG SA MA AJUTAI SI PE MINE CU UN SFAT VA MULTUMESC.
tm08hea is offline   Reply With Quote
Old 15-02-09, 00:59   #2
luckylove

Stage 2
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 56
Default Re: Problema pornire FORD Sierra aparuta dupa un schimb de motor

salutare
vezi ca de la calculator pleaca un fir care tre legat la masa pe carosetrie
daca e legat verifica l sa nu fie carbonizat
asa pateam si eu de mi se oprea motorul cand imi era lumea mai draga
daca in momentul in care pui contactul se aude un tziuit inseamna ca masa e ok si problema e din alta parte
bafta
luckylove is offline   Reply With Quote
Old 14-03-09, 16:53   #3
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default Re: Problema pornire FORD Sierra aparuta dupa un schimb de motor

Salut'
cel mai bine cauta un electrician BUN care cunoaste Ford-urile. Stiu cazul unui amic, cu un Escort, care si-a pus 1,6 16v, si electricianu' care i-a legat instalatia l-a trimis inapoi la mecanic pt ca nu pornea motoru'. Mecanicul insa l-a trimis la alt electrician (pe care i l-a indicat de la inceput), care a depistat ca primu' electrician n-a legat bine ceva fire, a corectat conexiunile si motoru' a pornit la sfert. Daca mergea de prima data la electriceanu ala economisea si timp (cam 3 saptamani) si banii pe care i-a dat aiurea -vreo 50 euro !!!
Eu am un Ford Capri mk3 (vezi in semnatura "capricosti" clik album foto) care avea motor V6 2,3L obosit si cu performante deja depasite si am pus tot DOHC efi 2.0, 8v din 1991 si cutia in 5 trepte. A fost mult de lucru cu modificarile si cu adaptatarile la Capri, dar s-a facut treaba FOARTE buna motorul e inca "tare" consuma cam 10,3-10,5/100 in oras si cam 8-8,7/100 mers in forta cam la 120-130 km/ora . Am avut un Audi 80, 1,6 ,80cp din 1981 care mergea foarte bine, dar nu ca Ford-u' Capri cu DOHC, si ala avea consum mai mare afara si tot cam 10,5-11 in oras. Daca poti merge "cuminte" cu masina o sa scoti consum mai mic-dar pt economia de 1-1,5 l/100 nu cred ca merita sa mergi cuminte ! In sfarsit, eu am mers la electicianu "ala" bun si n-am avut probleme.
capricosti is offline   Reply With Quote
Old 15-03-09, 09:11   #4
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default Re: Problema pornire FORD Sierra aparuta dupa un schimb de motor

ATENTIE! Pe timp de iarna, pe drumuri scurte (2-3 km) deoarece motorul lucreaza la rece, consumul creste la 13-14l/100 in oras. Daca se merge mai mult si motorul functioneaza si la cald media scade cam la 12l/100. Vara insa motorul se incalzeste mai repede si eu n-am trecut de 11l/100 in oras...
capricosti is offline   Reply With Quote
Old 15-03-09, 18:36   #5
tm08hea

Stage 2
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 40
Default Re: Problema pornire FORD Sierra aparuta dupa un schimb de motor

a pornit motorul electricianul a uitat sa puna firul la senzorul de pe volanta. dar acum o alta problema tot de ordin electric masina porneste numai cand are ea chef ii da scanteie numai cand vrea ea o pornesc merg cu ea cat merg si mai porneste de vreo 6 ori dupa care nimic o las vrea zi jumate dupe care iara porneste de la ce i se trage?
tm08hea is offline   Reply With Quote
Old 16-03-09, 20:53   #6
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default Re: Problema pornire FORD Sierra aparuta dupa un schimb de motor

E greu de diagnosticat defectiunea doar din ce zici tu mai sus. Dupa ce porneste cum merge ? Se tureaza bine sau merge chinuit, scoate fum mult, cand franezi motoru' are tendinta sa se opreasca ? Ai injectie sau carburator ? Ai schimbat fisele de la bujii? (pot fi intrerupte sau "coapte" !) Pune-i bujii noi, dar vezi la magazin sa-ti dea modelul indicat in catalog pt motorul tau (mergi cu talonul masinii sa vada vanzatorul puterea,an fabricatie,cilindree); al meu este 88kw (120 cp),1998 cc, fabr '91. Eventual incearca sa pui o bobina de la un motor care merge bine (imprumuta de la cineva dar sa fie motor identic cu al tau), la tipul asta de motor bobina e diferita, sper ca nu ai bobina de la motoru' vechi. Daca "da" schimb-o cu una pt DOHC. Ai verificat capacul de la delco sa nu fie fisurat ? Pompa de benzina e buna ? Poate are "toane" si nu baga presiune destula sau poate e mizerie la sorb sau in rezervor ...Poate fi de vina si calculatorul -desi asa ceva se intampla extrem de rar. Verifica si daca nu cumva se face vid in rezervor . Esti sigur ca motoru' ala a functionat inainte sa-l pui la tine ?
capricosti is offline   Reply With Quote
Old 21-03-09, 10:35   #7
tm08hea

Stage 2
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 40
Default Re: Problema pornire FORD Sierra aparuta dupa un schimb de motor

fisele sunt bune da nu ii vine masa la bobine ii vine numai plusul nu stiu ce sa ii mai fac cand vrea porneste cand nu vre nu porneste o las o zi si dupa aia porneste este vorba de un motor de 2.0 dohc efi e de scorpio mi-am dat seama dupa calculator(cod) e identic cu cel de sierra. am nevoie de un electrician foarte bun am fost la doi cu ea pana acum si nimic doar mi-au uat banii
tm08hea is offline   Reply With Quote
Old 21-03-09, 14:23   #8
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default Re: Problema pornire FORD Sierra aparuta dupa un schimb de motor

Te-am intrebat si data trecuta daca odata cu motorul ai schimbat si bobina de inductie ? Ai grija ca e diferita fata de alte motoare, stiu de la cine mi-a pus mie motoru' pe Capri,mecanicul respectiv (de fapt e fratele meu) a montat inca 6-7 DOHC pe Sirrera care avusesera OHC 2,0 sau 1,6 inainte si stie ce spune.Incearca sa imprumuti de la cineva daca e posibil, o bobina de DOHC, eventual verifica la asta pe care o ai daca nu sunt legaturile slabe sau oxidate, si vezi si la baterie daca papuci sunt stransi bine. Acum 5-6ani am patit cu un Audi ce-l aveam atunci o chestie asmanatoare; pornea greu ,era cu toane, si impins pornea in mai putin de un metru...Dupa 10-15 zile fratele meu a pus mana pe baterie si a vazut ca avea joc la borne, pierdea curent pe la contactele alea slabite si nu avea energie suficienta instalatia electrica. Dupa ce a strans bine bornele, nu am mai avut necazuri cu Audi ala. Si eu umblasem atunci pe la vreo 2 electricieni auto dar ei nu gasisera defectiunea.
capricosti is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -