Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > VOLKSWAGEN > Zona tehnica VW

Zona tehnica VW Zona tehnica, secrete, tips&tricks VW

Reply
 
Thread Tools
Old 06-11-08, 01:07   #1
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Statistica: schimbarea treptelor de viteza la Golf 4 TDI si benzinar

Salut!

Pentru proprietarii de Golf 4 TDI si benzina

Deschid acest thread pentru a afla unii de la altii modul cum schimba proprietarii de Golf 4 treptele de viteza, la ce rotatii pe minut si/sau la ce viteza. Interesant este sa stim si daca unii dintre noi pornesc direct cu a II-a, sau sar peste urmatoarea treapta de viteza. Se stie ca se economiseste combustibil la terecerea peste urmatoarea treapta. Este interesant sa aflam si cum procedeaza cei care solicita masina din greu: cu plecari in troba, drifturi si accelerari pana la zona rosie.

Prezentati-va stilul vostru si la cate rot/min efectuati schimbarea fiecarei trepte, sau la ce viteza si atat. Nu filozofii, sau teorie multa, pentru ca depinde si de codul motorului acest lucru, de temperamentul soferului, varsta, cunostintele tehnice ale fiecaruia, incarcatura masinii, cum a invatat fiecare, etc. Deci fara replay-uri "off topic".

Golf 4 2003 101 PS TDI PD AXR 5+1

In functie de viteza schimb in felul urmator:

dintr-a I-a intr-a II-a: la 5-10 km/h;
dintr-a II-a intr-a III-a la aproximativ 23-25-(max 30) km/h
dintr-a III-a intr-a IV-a la 36-40 (max 45) km/h
dintr-a IV-a intr-a V-a la peste 55 km/h (de obicei 60 km/h)

In functie de turatii:

I-a - II-a: aproximativ 1700 rot/min-1800 rot/min
II-a - III-a: la fel pentru toate
III-a - IV-a: 1700-1800 rot/min
IV-a - V-a: tot in jur de 1700-1800

foarte rar pe la 2000 si peste
Schimb intr-o treapta inferiora de indata ce ajung la 1300-1200 rot/min.
Nu sar urmatoarea treapta, ci schimb doar in urmatoarea, si rar plec de pe loc intr-a II-a, foarte incet (e diesel) si fara demaraj (ASR activ). Ma orientez pentru schimbarea intr-o treapta superioara dupa viteza si mai rar dupa numerul de turatii.

Am rugamintea la cei care stiu ca trebuie altfel schimbate vitezele in functie de numarul de turatii sa se abtina in a da lectii celorlalti. Am spus doar cum fac eu si nu ma intereseaza sa ii copiez pe altii; treaba lor cum procedeaza la masinile lor, sau cum au auzit, pentru ca nu e o regula, ci depinde de motor. Schimbatul treptelor s-a discutat pe zeci de topicuri, si nu am postat aici ca sa ne dam lectii unii altora, ci doar sa aflam cum schimba si ceilalti vitezele, sau la ce viteza schimba in treapta urmatoare.

Dedicat posesorilor de Golf 4 indiferent de motorizare
(asteptam parerile si experienta voastra, a comunitatii Golf 4)
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Golf 4 101 PS TDI PD schimbarea vitezelor conform manualului.jpg
Views:	1734
Size:	729.4 KB
ID:	692220  

Last edited by iulian2476; 24-11-08 at 00:22.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 06-11-08, 16:58   #2
sebyan23

Stage 2
 
sebyan23's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 59
Default Re: Statistica: schimbarea treptelor de viteza la Golf 4 TDI si benzinar

Salut buna idee iulian sa deschizi acest subiect.....sa incep.....am un golf 4 1.4 16v Incepand de la prima treapta pana in treapta 5 numai la 2000 de ture schimb rar de tot in a 4 si a 5-a schimb la 2.500.
sebyan23 is offline   Reply With Quote
Old 06-11-08, 18:01   #3
Smenarul

Stage 5
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 657
Member of:
[VW]
Default Re: Statistica: schimbarea treptelor de viteza la Golf 4 TDI si benzinar

Salutare. Golf 4 1.6 16V tip motor AUS, An 2001
tinand cont ca imi place viteza
Rar incerc sa schimb cum ar fi normal si asta se intampla cand sunt obosit sau incerc sa ajung undeva si imi dau seama ca ajung mai devreme decat trebuie
I -II 20 km/h
II -III 30 Km/h
III -IV 40 Km/h
IV -V 65 Km/h
Iar dupa turatii dupa cum am zis mai sus imi place viteza iar ca masina sa aibe un demaraj mai bun duc acul turometrului undeva in jurul valorii de 3500 ture adica:
I -II 2000 - 2500 ture
II -III 3000 ture
III - IV - V ajung in 3500 uneori in 4000
De pe loc plec cu I mai plec si cu II atunci cand masina e aproape oprita sa ii zic asa ptk nu o inghite deloc pe I daca se invart putin rotile chiar daca nu am viteza sau turatii de treapta II... bafta!
Smenarul is offline   Reply With Quote
Old 10-11-08, 12:28   #4
kir0087

Stage 3
 
kir0087's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 137
Default Re: Statistica: schimbarea treptelor de viteza la Golf 4 TDI si benzinar

Eu in afara de 1-2-a schimb toate in 2800-3000 in regim de mers normal.
Cand ma dau la ea...3500-4000.

1.9 TDI stock 116 cp
dupa resoftare vreo 140 cp

Last edited by kir0087; 10-11-08 at 12:33.
kir0087 is offline   Reply With Quote
Old 21-11-08, 18:24   #5
KTA87
BMW Driver

Stage 5
 
KTA87's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,331
Member of:
[VW]
[Opel]
[BMW]
Default Re: Statistica: schimbarea treptelor de viteza la Golf 4 TDI si benzinar

Felicitari ptr thread!Este interesanta ideea si poate fi o sursa de informatii pentru multi.

@Smenarul - Am inteles eu bine? Cand ajungi la 65km/h scumbi cu treapta5? Ai noroc ca detii benzinara si nu TDI!

Golf 2001 AGR TDI 66kw 4Motion, 5rapoarte + chip tuning (~125CP)
Cand e motorul rece schimb toate treptele cam la 1800-2000rpm
Cand am motorul incalzit, dupa 2200-2400 rpm schimb treapta de viteza.
In mod sporiv, cam pe la 2800 - 3000rpm. Nu intrec masuara, iar treapta 1 si 2 sunt cele mai menajate!
Nu am stat sa analizez exact vitezele la care schimb in treapta superioara, dar pot face o scurta schitza.
I-II ~15km/h
II-III ~30km/h
III-IV ~65km/h
IV-V ~85km/h
Cam asta ar fi modul zilnic de mers al meu...
__________________
By the way are you watching, how the world says goodbye?
KTA87 is offline   Reply With Quote
Old 21-11-08, 23:00   #6
Smenarul

Stage 5
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 657
Member of:
[VW]
Default Re: Statistica: schimbarea treptelor de viteza la Golf 4 TDI si benzinar

Quote:
Originally Posted by KTA87 View Post

@Smenarul - Am inteles eu bine? Cand ajungi la 65km/h scumbi cu treapta5? Ai noroc ca detii benzinara si nu TDI!
[/I]
acum nu stiu la ce te`ai referit cand ai spus asta, te refereai ca schimb la turatie mica? sau mare?
daca te referi ca e mare ar trebuii sa stii ca uneori ajung cu a- IV-a aproape de 100 si abia atunci o dau pe a-V-a
Smenarul is offline   Reply With Quote
Old 21-11-08, 23:45   #7
KTA87
BMW Driver

Stage 5
 
KTA87's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,331
Member of:
[VW]
[Opel]
[BMW]
Default Re: Statistica: schimbarea treptelor de viteza la Golf 4 TDI si benzinar

Pai ai zis ca la 65km/h schimbi cu treapta 5. Din punctul meu de vedere motorul este subturata. De ce am amintit de TDI? Pentru ca acest fenomen de "mers subturat" afecteaza cel mai mult turbina unui diesel. Mi-e greu sa cred ca in treapta 5 ai DOAR 65km/h, cred k ai scris eronat!Oricum, nu am vrut sa jignesc in niciun fel.Fiecare cu obiceiurile lui! Bafta maxima tuturor!
KTA87 is offline   Reply With Quote
Old 23-11-08, 20:46   #8
Ady_R_001

Stage 3
 
Ady_R_001's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 112
Thumbs up Re: Statistica: schimbarea treptelor de viteza la Golf 4 TDI si benzinar

Golf 4 1.4 16v....
1-2 10 -20 km/h
2-3 35 -40 (cateodata 50..)
3-4 50-60 (70 daca schimb la 3000)
4-5 80-90-100 depinde f mult de cheful meu de condus.... nu sunt adeptul subturarii motorului...imi place sa mearga intins.. Cat despre baietii cu diesel, nu vreau sa critic sau sa invat pe nimeni pentru ca nu sunt in masura, dar...daca ai turbina..foloseste o... la 65 a 5 a..frate..chiar asa cred ca ai 1200 de ture....eu cred ca ce e intre 2500 si 3000 la diesel e cel mai bine. bafta ..astept alte pareri
Ady_R_001 is offline   Reply With Quote
Old 12-01-09, 10:16   #9
Alyi

Stage 1
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 21
Default Re: Statistica: schimbarea treptelor de viteza la Golf 4 TDI si benzinar

Golf 4 1.6 16v 2003 105cp

dintr-a I-a intr-a II-a: la 10-15 km/h;
dintr-a II-a intr-a III-a la aproximativ 20-35 km/h
dintr-a III-a intr-a IV-a la 40-50 km/h
dintr-a IV-a intr-a V-a la peste 60-70 km/h

I-a - II-a: 1800
II-a - III-a: 2000
III-a - IV-a: 2000
IV-a - V-a: 2500-3000

am si eu o intrebare
Ce turatie ii normal sa ai la viteza de 140 km/h? mie imi ajunge la 4000 rpm la 140 km/h si un prieten cu opel astra 1.7 tdci cica ar fi mers cu 190 km/h cu 3000 rpm din ce a zis el, ori minte el ori are ceva golful meu va rog care va pricepeti lamuritima si pe mine eu am trecut de la dacie 1310 la golf 4 si ma depasesc f multe chestii
multumesc
Alyi is offline   Reply With Quote
Old 12-01-09, 10:29   #10
KTA87
BMW Driver

Stage 5
 
KTA87's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,331
Member of:
[VW]
[Opel]
[BMW]
Default Re: Statistica: schimbarea treptelor de viteza la Golf 4 TDI si benzinar

In primul rand eu cred ca schimbi cam repede vitezele, dar asta nu e o problema mare la benzinare. Dar, normal, motoarele pe benzina se conduc mai turat. Este normal sa ai 4000rpm la 140km/h.
Cat despre prietenul tau cu Diesel... Exagereaza: 3000rpm in treapta 5 ar trebui sa aiba undeva la 140-160km/h, nicidecum la 190. Eu spre exemplu, am 3000rpm la viteza de 140km/h, treapta 5 de viteza
KTA87 is offline   Reply With Quote
Old 23-01-09, 13:28   #11
Lik_focus

Stage 4
 
Lik_focus's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 200
Member of:
[VW]
Default Re: Statistica: schimbarea treptelor de viteza la Golf 4 TDI si benzinar

Golf 3 TDI 90 cp motor 1z 5 rapoarte

Cand motorul este rece pana in 2000 rpm.
Cand este cald 1-1800 2-2200 3-2200 4-2200--2400 5--
Lik_focus is offline   Reply With Quote
Old 19-02-09, 22:59   #12
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Statistica: schimbarea treptelor de viteza la Golf 4 TDI si benzinar

Quote:
Originally Posted by Alyi View Post

am si eu o intrebare
Ce turatie ii normal sa ai la viteza de 140 km/h? mie imi ajunge la 4000 rpm la 140 km/h si un prieten cu opel astra 1.7 tdci cica ar fi mers cu 190 km/h cu 3000 rpm din ce a zis el, ori minte el ori are ceva golful meu va rog care va pricepeti lamuritima si pe mine eu am trecut de la dacie 1310 la golf 4 si ma depasesc f multe chestii
multumesc
Pai poti sa ai si 4000 daca mergi intr-a 4-a. Depinde pentru ce treapta de viteza vrei sa afli. Intr-a 2-a in nici un caz nu ajungi la 140 km/h indiferent cat accelerezi.
Sincer sa fiu nu imi mai amintesc si nu am retinut ce tutartie am la 140 km/h intr-a V-a, pentru ca merg rar cu viteza asta si in plus la mine e motor diesel (5500 rotatii maxim). Vezi ca exista grafice care reprezinta combinat curbele nanometrilor si a numarul turatiilor pe minut. Poti compara cu ajutorul acestora care viteza trebuie avuta la 140 km/h, dar asta depinde mult si de codul motorului si daca e TDI, benzina sau cati CP are masina. Pentru ca in functie de motor ai si o viteza constructiva diferita. Daca masina ta are vitezometrul cu 220 km/h (dar cred ca ai 260 km/h) eu sunt de parere ca este normal ca la 4000 rotatii/min sa ai 140 km/h. Si chiar si asa, al tau fiind pe benzina, din cele 7500 rotatii/min mi se pare normal sa ai 140 km/h la 4000 roatii. Eu am diesel si e putin diferit fata de motoarele pe benzina. In nci un caz nu fa comparatie cum e la Opel sau la alta masina pentru ca atat treptele de viteza sunt traduse diferit (alta cutie de viteze) cat si motorul e diferit (alti CP, anvelope diferite ca marime de exemplu pe 14" si la tine pe 16", cate rotatii/min are in bord, etc). Daca faci comparatie fa-o tot cu un Golf 4 cu acelasi cod la motor sau cutie de viteze (cu 5 trepte sau cu 6, dupa caz).

Last edited by iulian2476; 20-02-09 at 07:49.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 20-02-09, 06:30   #13
Smenarul

Stage 5
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 657
Member of:
[VW]
Default Re: Statistica: schimbarea treptelor de viteza la Golf 4 TDI si benzinar

ca tot e vorba de turatii, cum este mai bine eu am 7000 chiar 8000 de turatii in turometru si mai ma uit la alte golfuri si vad ca in bord au tot pana la 260 km/h dar au vre`o 6000 de ture? e mai bine cu mai putine ture? sper k intelegeti la ce m`am referit, ma c`am grabesc sa ajung la munk...
Smenarul is offline   Reply With Quote
Old 20-02-09, 07:26   #14
iulian2476

Stage 5
 
iulian2476's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,667
Default Re: Statistica: schimbarea treptelor de viteza la Golf 4 TDI si benzinar

Cred ca depinde cate trepte de viteza ai si de performantele masinii: sunt cutii cu 5+1 si cutii cu 6+1.
La masina mea care e TDI cutie 5+1 sunt 5500 rotatii/min maxim, cu zona rosie cu tot. Deci 5000 efective. Am vazut ca nu conteaza la TDI daca are 220 km/h sau 260 km/h in bord in ceea ce priveste numarul de rotatii: tot 5500 sunt.
Eu nu am vazut pana acuma la Golf 4 8000 de rotatii in turometru. Ai cutie cu 6 viteze?
Daca e mai bine sa fie mai multe rotatii sau mai putine nu stiu, dar pot sa iti spun ca la motociclete sunt cu mii de turatii in plus fata de cum e la masini, si ma gandesc aici ca e vorba de marimea volantelor care pun in miscare motorul. Ma gandesc ca daca la motocicleta volantele sunt mai mici, numarul de turatii in tachometru este mai mare, vitezele schimbanduse si la 7000-8000 rotatii. La masina fiind volantele mai mari pot fi schimbate vitezele si la un numar mai mic de rotatii. Asta e explicatia mea dar nu stiu sa iti spun efectiv de ce e asa.

Last edited by iulian2476; 20-02-09 at 07:45.
iulian2476 is offline   Reply With Quote
Old 20-02-09, 13:16   #15
Swat-Cat

Stage 5
 
Swat-Cat's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 2,501
Member of:
[SEAT]
Default Re: Statistica: schimbarea treptelor de viteza la Golf 4 TDI si benzinar

un document pt motor alh: consumul vs turatie vs sarcina



TDI: ca principiu pt un mers econimic e bine sa schimbi pana in 2000 dar cu condtia sa nu tragi de ea...adica nu mai mult de 1/4 din pedala.... pt toate treptele

daca stai la 1500 ture si vrei sa tragi de ea nu e economic si garantat o sa ai probleme la turbina.... (asta in caz ca nu e SDI)


macar odata pe saptamana sa o alergati rau.....



la benzina cam pe la 3000 merge schimbat dar cu aceasi conditie
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	ALH_TDI_engine_map[1].jpg
Views:	787
Size:	35.2 KB
ID:	801684  
__________________
Chip tuning si Diagnoza Auto pt Wv,Audi,Seat si Skoda.....0745188592

Last edited by Swat-Cat; 20-02-09 at 13:19.
Swat-Cat is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -