Quote:
Originally Posted by rrazwy
nu e cureaua rupta,ca m-am uitat..
|
Atunci ai urmatoarele lucruri de facut:
1.- Te uiti sa se invirta cureaua (sa nu patineze) in mod normal daca nu e strinsa ca lumea se aude si un suierat (frictiunea ei pe role) la pornire mai ales. Dar e posibil sa fie atit de largita incit sa nu se mai invirta. Din pacate cureaua aia transmite rotatia si la compresorul de la aerul conditionat si am si eu mereu probleme cu ea. Daca totul e ok, adica se invirte alternatorul normal (inclusiv cind cuplezi aerul conditionat) atunci:
2.- In mod evident nu incarca alternatorul, asta presupunind ca bateria e buna (porneste la automat) . Indiferent de cauza, in primul rind dai jos alternatorul. Apoi verifici in primul rind periile de la rotor si continuitatea bobinajelor de stator si rotor. Apoi demontezi ansamblul diode-regulator (inclus in alternator) si il duci la un electronist bun sa-l verifice.
3.- Daca nu se poate remedia, un electronist bun iti poate adapta un releu electronic de dacie.
4. Sau cumperi un alternator similar de la dezmembrari sau daca esti in bani, chiar nou.
Bafta!