Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DAEWOO > Zona tehnica Daewoo

Zona tehnica Daewoo Zona tehnica, secrete, tips&tricks Daewoo

Reply
 
Thread Tools
Old 07-01-09, 09:20   #31
galen

Stage 3
 
galen's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 85
Default Re: Bec baterie....lamuriti-ma va rog frumos....

Quote:
Originally Posted by Siconi View Post
De ce neaparat voltmetru termic? Unul simplu, electric cu ac nu ar fi suficient? Alea termice au prostul obicei de a nu indica precis, iar cand vrei sa verifici incarcarea ai nevoie sa stii la ce limita superioara se mentine tensiunea de incarcare.

Bun! Ce e de facut daca becul martor NU se aprinde deloc?
Becul e bun (verificat si masurat). Conexiunile in bord sunt bune. Imi poate da cineva o schema a releului de incarcare electronic, acela care se monteaza direct pe alternator?
De ce volmetru termic? pentru ca datorita inertiei mari (zeci de secunde) integreaza valorile instantanee ale tensiunii care variaza continuu intr-o plaja de 3 volti cind mergi cu masina si care te-ar zapaci daca le-ai citi pe un volmetru digital de exemplu. E foarte comod de urmarit in schimb un ac care trebuie sa se mentina intr-un sector verde. Nu te deranjeaza in trafic, cu o privire te lamuresti instantaneu daca totul e ok sau daca trebuie sa schimbi releul de incarcare sau chiar alternatorul.

Precizia acestor aparate e buna mai ales daca e cumparat nou. Daca totusi ai ce ai cu ele, mai e o varianta imediata si foarte comoda. Exista la orice en-gros un triplu stecher pentru priza de bricheta. Costa cam 50 lei si e foarte util avind in vedere cite trebuie conectate in ziua de azi la priza ( det. radar, gps, etc). Si mai ales triplul incape perfect in locasul de casete al radiocasetofonului original. In plus triplul are si un voltmetru optic cu LED-uri (vreo 6 parca) care indica tot asa destul de exact incarcarea in fiecare moment si iti poti da seama daca sint probleme sau nu. Pina nu actionezi pe o cale sau alta ca sa vezi cum stai de fapt cu incarcarea alte speculatii sint inutile.
galen is offline   Reply With Quote
Old 13-12-09, 11:55   #32
rrazwy

Stage 3
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 81
Default Re: Bec baterie....lamuriti-ma va rog frumos....

Am si eu o problemaMai demult aveam foarte slab aprins becul acela al bateriei in bord si nu i-am dat importanta iar aseara s-a aprins de tot semnalizare nu mai aveam luminile foarte slabe.(aveam caldura,muzica pornita).Am scos detectorul de radar si si-a revenit cam 20 km apoi iar faruri slabe fara semnalizare pana nu mai putea motoru sa traga dadea in gat si s-a oprit culmea la 15km de casa(A venit un prieten cu clesti mi-a dat curent si am mai mers asa 3km apoi iar s-a oprit si s-a aprins in bord si becul de la aeroterma acela galben ducand-o acasa trasa.Intrebarea mea este:este de vina alternatorul sa fie ars?sau sa se fi rupt cureaua?sau sa am vre-o problema pe la instalatia electrica?ma intereseaza si un pret la alternator
__________________
Cand ai masina bucurii doar doua ai cand o cumperi si o dai...
Ai masina ai necaz nu ai masina iti este necaz...

https://bemarkt.ro/bricolaj - Scule si unelte pentru profesionisti si pasionati de DIY si bricolaj!
rrazwy is offline   Reply With Quote
Old 13-12-09, 12:24   #33
D o n n

Stage 5
 
D o n n's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 2,971
Default Re: Bec baterie....lamuriti-ma va rog frumos....

pai poti verifica daca e cureau rupta ca nu mai e...si o gasesti acolo langa cutia de la filtru de aer...daca mai e...daca nu vezi doar rolele...iar alternatorul e in jur de 3 mil si ceva...
__________________
All the way up..
D o n n is offline   Reply With Quote
Old 13-12-09, 12:54   #34
rrazwy

Stage 3
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 81
Default Re: Bec baterie....lamuriti-ma va rog frumos....

nu e cureaua rupta,ca m-am uitat..
rrazwy is offline   Reply With Quote
Old 13-12-09, 14:35   #35
galen

Stage 3
 
galen's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 85
Default Re: Bec baterie....lamuriti-ma va rog frumos....

Quote:
Originally Posted by rrazwy View Post
nu e cureaua rupta,ca m-am uitat..
Atunci ai urmatoarele lucruri de facut:
1.- Te uiti sa se invirta cureaua (sa nu patineze) in mod normal daca nu e strinsa ca lumea se aude si un suierat (frictiunea ei pe role) la pornire mai ales. Dar e posibil sa fie atit de largita incit sa nu se mai invirta. Din pacate cureaua aia transmite rotatia si la compresorul de la aerul conditionat si am si eu mereu probleme cu ea. Daca totul e ok, adica se invirte alternatorul normal (inclusiv cind cuplezi aerul conditionat) atunci:
2.- In mod evident nu incarca alternatorul, asta presupunind ca bateria e buna (porneste la automat) . Indiferent de cauza, in primul rind dai jos alternatorul. Apoi verifici in primul rind periile de la rotor si continuitatea bobinajelor de stator si rotor. Apoi demontezi ansamblul diode-regulator (inclus in alternator) si il duci la un electronist bun sa-l verifice.
3.- Daca nu se poate remedia, un electronist bun iti poate adapta un releu electronic de dacie.
4. Sau cumperi un alternator similar de la dezmembrari sau daca esti in bani, chiar nou.
Bafta!
galen is offline   Reply With Quote
Old 30-12-09, 10:43   #36
rrazwy

Stage 3
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 81
Default Re: Bec baterie....lamuriti-ma va rog frumos....

Tin sa va spun ca e tara plina de asa zisi"mecanici"la care am fost si m-au pus fiecare sa cumpar cate o piesa si pana la urma am cumparat puntea de diode care nu era aia si am cumparat si alternator nou si intr-un final mi-am prins si eu urehile acolo si am gasit firul care duce de la alternator la baterie oxidat l-am curatat si acum merge fara probleme
rrazwy is offline   Reply With Quote
Old 30-12-09, 17:46   #37
symplu

Stage 2
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 61
Default Re: Bec baterie....lamuriti-ma va rog frumos....

Ce faci cu mana ta, e sfant
symplu is offline   Reply With Quote
Old 07-01-10, 08:20   #38
galen

Stage 3
 
galen's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 85
Default Re: Bec baterie....lamuriti-ma va rog frumos....

Quote:
Originally Posted by rrazwy View Post
Tin sa va spun ca e tara plina de asa zisi"mecanici"la care am fost si m-au pus fiecare sa cumpar cate o piesa si pana la urma am cumparat puntea de diode care nu era aia si am cumparat si alternator nou si intr-un final mi-am prins si eu urehile acolo si am gasit firul care duce de la alternator la baterie oxidat l-am curatat si acum merge fara probleme
Electricianul la care ai dus masina e penibil, merita sa-i imputi pagubele. Un fir intrerupt era usor de diagnosticat si ne scutea pe noi de speculatii mai complexe. Dar nu e de mirare, serviceurile sint pline de semidocti care schimba si ...schimba la piese aiurea, normal pe socoteala clientului
galen is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -