Quote:
Originally Posted by B53UMI
Cielo are robinet pe circuitul radiatorului de climatizare ? Unde se afla ? Stiam ca radiatorul de climatizare este permanent cuplat in circuitul de racire, cantitatea de aer cald fiind dozata de volet si "incropita" cu aerul rece (provenit din mediu sau de la AC) pentru a obtine temperatura dorita a fluxului de aer.
|
Sa stii ca neavand probleme nu am cautat robinetul, dar ma duc in garaj sa ma uit si iti scriu la o vreme. Cu maxima probabilitate e in prelungirea rozetei de reglaj caldura (aia cu sesctoare verzi-rece si rosii-cald) sau oricum cuplat cu butonul in cauza printr-o timonerie oarecare. Oricum el exista precis: -) .
Am identificat furtunele de antigel care insa dispar in consola bord. Ai dreptate, masina asta nu are robinet de calorifer. Dozajul aer cald se regleaza prin voleti care variaza cantitatea de aer rece care intra in radiatorul calorifer precum si distributia ulterioara a aerului cald. Voletii sunt comandati prin cabluri si probabil ca acolo o fi problema, cel mai probabil o fi gripat sau desprins de volet cel care comanda admisia aerului rece in calorifer. Sistemul respectiv e complicat deoarece e combinat cu cel de aer conditionat, in plus greu accesibil. Va trebui sa te duci la un specialist in materie . Din pacate remedii radicale si simple nu exista
Extras din manualul de reparatii:
1-1. SISTEMELE DE ÎNCĂLZIRE ȘI
VENTILAȚIE
Sistemul de încălzire de bază este proiectat să asigure,
încălzirea, ventilarea, dezghețarea parbrizului și la unele
modele dezaburirea geamurilor laterale.
1) Ansamblul ventilator ( suflantă ) climatizare
Asigură și controlează curgerea aerului de la priza
de aer pentru o prelucrare ulterioară și/sau distribuire.
2) Radiatorul de încălzire
Transferă căldura de la lichidul de răcire al motorului
la aerul admis prin priza de aer, încălzindu-l.
3) Volet de aer.
Reglează cantitatea de aer ce trece prin radiatorul
de încălzire, controlând temperatura și amestecul de
aer încălzit și neîncălzit.
4) Voletul de mod de lucru.(dezghețare)
Reglează curgerea și distribuirea aerului prelucrat
către conductele de distribuire (de încălzire sau
dezghețare)
Acest panou (fig1) montat în consolă conține trei
butoane de control rotative, și două acționate prin
împingere: un buton de control temperatură (5), rotativ,
acționat prin cablu, care variază cantitatea de aer exterior
amestecat cu aerul încălzit; un buton rotativ de
control al modului de lucru (4), care controlează
distribuirea aerului între parbriz, tabloul de bord și podea
și acționează prin vacuum; și un comutator de control
rotativ (3) a celor patru viteze ale suflantei;un buton
acționat prin împingere (1) întrerupe aerul exterior, când
acest întreruptor este apăsat aerul exterior nu intră către
habitaclu; celălalt buton acționat prin împingere (2) este
comutatorul A/C, când acest comutator este apăsat
sistemul de aer condiționat este pornit. Dacă
comutatorul rotativ de control (3) al suflantei cu patru
viteze este pe poziția OFF, sistemul de aer condiționat
este pe OFF indiferent de poziția comutatorului A/C
Pentru a varia temperatura aerului ce intră în vehicul
se rotește butonul de control temperatură spre stânga
sau pe porțiunea albastră pentru aer rece și spre dreapta
sau pe porțiunea roșie pentru aer cald. Poziționând
acest buton între aceste două extreme conducătorul va
putea ajusta temperatura aerului după dorință.
Suflanta are patru viteze și lucrează complet independent
de amândouă butoanele de control al temperaturii
și al modului de lucru. Viteza suflantei poate fi modificată
în orice mod, indiferent de temperatură.