Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DAEWOO > Zona tehnica Daewoo

Zona tehnica Daewoo Zona tehnica, secrete, tips&tricks Daewoo

Reply
 
Thread Tools
Old 21-02-10, 12:55   #46
laurentiu NT

Stage 4
 
laurentiu NT's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 248
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Nu baga caldura

Quote:
Originally Posted by rrazwy View Post
da merg si cu ala pornit,aia sa fie cauza?
Recircularea aerului din interior se foloseste in general cand se merge cu masina pe drumuri pline cu praf, sau in spatele unui camion care care scoate mult fum pt. a impiedica intrarea acestuia in interiorul masinii.
Cel mai bine ar fi sa verifici lucrul asta si sa vezi ce se intampla, ca daca nu s-ar putea sa fie alta cauza.Trebuie luate prin eliminare
laurentiu NT is offline   Reply With Quote
Old 03-12-12, 17:44   #47
alecsutzutm

Stage 4
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 174
Default Re: Nu baga caldura

In primavara am schimbat radiatorul de caldura, iar acuma, baga un aer mai mult rece decat cald.Apa sta la mijloc(90 de grade unde statea si in vara). Cand apas butonul de recirculare sufla putin mai tare si parca putin mai cald.
Care poate fi cauza ?
alecsutzutm is offline   Reply With Quote
Old 03-12-12, 19:29   #48
linke

Stage 2
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 47
Member of:
[Mitsubishi]
Default Re: Nu baga caldura

Pai daca e frig afara mi se pare normal sa bage mai putina caldura pentru ca trage aer din exterior, recomand sa pui o bucata de carton in fata radiatorului iarna. Oricum trebuie sa bage destul de multa caldura pentru ca n-am avut temperaturi cu mult pe minus..

Daca dai pe recirculare sufla mai tare pentru ca recircula aerul din masina, nu baga din exterior si automat e mai cald pentru ca il preia deja cald. Verifica si comutatorul cald/rece sa nu fie vreo problema la el, sa fie reglat pe cald si de fapt sufa de comutare sa fie intre alb si rosu..

aa.. ai mai putea verifica si daca ai antigel .. fara antigel nu baga nimic )
linke is offline   Reply With Quote
Old 04-12-12, 07:38   #49
galen

Stage 3
 
galen's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 85
Default Re: Nu baga caldura

Quote:
Originally Posted by alecsutzutm View Post
In primavara am schimbat radiatorul de caldura, iar acuma, baga un aer mai mult rece decat cald.Apa sta la mijloc(90 de grade unde statea si in vara). Cand apas butonul de recirculare sufla putin mai tare si parca putin mai cald.
Care poate fi cauza ?
Daca "apa" sta la 90 de grade pe frig, termostatul e clar bun. Presupun ca si nivelul antigelului in vasul de expansiune e ok si nu ai bule in vas cand merge motorul. Schimba robinetul de la calorifer,nu vad altceva ce ar mai putea fi.
galen is offline   Reply With Quote
Old 04-12-12, 10:11   #50
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Nu baga caldura

Conteaza si concentratia de antigel. Daca nu ai de la cine sa imprumuti, cumpara o pipeta de test (nu stiu denumirea "inginereasca") dintr-un magazin de piese auto, sau chiar din Carrefour, Brico etc. si testeaza antigelul. Atentie, lichidul de racire sa nu fie fierbinte, risti sa spargi testerul. Trebuie sa ai o concentratie de apa-antigel care sa reziste la -27, - 30 grade. Teoretic, la umplere completa se pune 50%-50% apa-antigel concentrat.
In functie de rezultatul testului, mai scoti din lichid si mai pui apa (nu apa de la robinet, formeaza depuneri) sau antigel. Verifici iar si repeti daca e cazul pana ajungi la concentratia indicata.
Ai schimbat radiatorul din interior? Ce radiator ai pus, de aluminiu? Mai bun e cel din cupru/alama.
__________________
"Stiu ca sunt prost...dar cand ma uit in jurul meu, ma simt mult mai bine" (Ion Creanga)
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 04-12-12, 16:46   #51
galen

Stage 3
 
galen's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 85
Default Re: Nu baga caldura

Quote:
Originally Posted by Geo_ZGA View Post
Conteaza si concentratia de antigel. Daca nu ai de la cine sa imprumuti, cumpara o pipeta de test (nu stiu denumirea "inginereasca") dintr-un magazin de piese auto, sau chiar din Carrefour, Brico etc. si testeaza antigelul. Atentie, lichidul de racire sa nu fie fierbinte, risti sa spargi testerul. Trebuie sa ai o concentratie de apa-antigel care sa reziste la -27, - 30 grade. Teoretic, la umplere completa se pune 50%-50% apa-antigel concentrat.
In functie de rezultatul testului, mai scoti din lichid si mai pui apa (nu apa de la robinet, formeaza depuneri) sau antigel. Verifici iar si repeti daca e cazul pana ajungi la concentratia indicata.
Ai schimbat radiatorul din interior? Ce radiator ai pus, de aluminiu? Mai bun e cel din cupru/alama.
E vorba de capacitatea calorica "c". Q inmagazinat/transmis prin calorifer=mc*delta t. Unde m= cantitatea de apa si delta t diferenta de temperatura intre mediu si temperatura apei, in acest caz cam 90 grade daca afara e 0 grade. Dupa cum se vede masa (cam 4-5 litri) si delta t sunt relativ constante si singurul parametru care poate influenta cantitatea de caldura transferata in habitaclu de catre calorifer este capacitatea calorica a antigelului "C". c-apa =4200. Capacitatea calorica a antigelului (amestec de glicoli) nu o cunosc dar sigur este cam 1/4 din cea a apei. Asa dar conteaza ca amestecul antigel pur-apa sa fie in proportii de cam 50%. Daca e mult prea mult antigel motorul se va raci mai greu, iar caloriferul nu va incalzi ca lumea interiorul masinii. Mi-e greu insa sa cred ca problema e antigel pur in radiator, oricum merita verificat.Piesa aia de test se cheama densimetru antigel sau glicomat, e bun la casa omului ca sa stii cum intri in iarna cu amestecul antigel din motor. Aproape sigur insa in cazul prezentat e defect robinetul de incalzire sau stangulata/infundata o conducta din circuitul caloriferului. Ar mai fi posibil sa fie si garnitura de chiulasa dusa si sa intre pe acolo gaze in apa, dar atunci simptomul e simplu de detectat: bulbuci in vasul de expansiune.Cielo incalzeste bine iarna si destul de rapid dupa pornire daca termostatul e bun si mai pui si un carton pe jumate din radiator. Totusi robinetul o fi de vina! Mai ales ca omul a schimbat caloriferul parca.
galen is offline   Reply With Quote
Old 04-12-12, 17:13   #52
B53UMI

Stage 3
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 145
Default Re: Nu baga caldura

Cielo are robinet pe circuitul radiatorului de climatizare ? Unde se afla ? Stiam ca radiatorul de climatizare este permanent cuplat in circuitul de racire, cantitatea de aer cald fiind dozata de volet si "incropita" cu aerul rece (provenit din mediu sau de la AC) pentru a obtine temperatura dorita a fluxului de aer.
B53UMI is offline   Reply With Quote
Old 04-12-12, 17:18   #53
galen

Stage 3
 
galen's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 85
Default Re: Nu baga caldura

Quote:
Originally Posted by B53UMI View Post
Cielo are robinet pe circuitul radiatorului de climatizare ? Unde se afla ? Stiam ca radiatorul de climatizare este permanent cuplat in circuitul de racire, cantitatea de aer cald fiind dozata de volet si "incropita" cu aerul rece (provenit din mediu sau de la AC) pentru a obtine temperatura dorita a fluxului de aer.
Sa stii ca neavand probleme nu am cautat robinetul, dar ma duc in garaj sa ma uit si iti scriu la o vreme. Cu maxima probabilitate e in prelungirea rozetei de reglaj caldura (aia cu sesctoare verzi-rece si rosii-cald) sau oricum cuplat cu butonul in cauza printr-o timonerie oarecare. Oricum el exista precis: -) .

Am identificat furtunele de antigel care insa dispar in consola bord. Ai dreptate, masina asta nu are robinet de calorifer. Dozajul aer cald se regleaza prin voleti care variaza cantitatea de aer rece care intra in radiatorul calorifer precum si distributia ulterioara a aerului cald. Voletii sunt comandati prin cabluri si probabil ca acolo o fi problema, cel mai probabil o fi gripat sau desprins de volet cel care comanda admisia aerului rece in calorifer. Sistemul respectiv e complicat deoarece e combinat cu cel de aer conditionat, in plus greu accesibil. Va trebui sa te duci la un specialist in materie . Din pacate remedii radicale si simple nu exista
Extras din manualul de reparatii:

1-1. SISTEMELE DE ÎNCĂLZIRE ȘI
VENTILAȚIE
Sistemul de încălzire de bază este proiectat să asigure,
încălzirea, ventilarea, dezghețarea parbrizului și la unele
modele dezaburirea geamurilor laterale.
1) Ansamblul ventilator ( suflantă ) climatizare
Asigură și controlează curgerea aerului de la priza
de aer pentru o prelucrare ulterioară și/sau distribuire.
2) Radiatorul de încălzire
Transferă căldura de la lichidul de răcire al motorului
la aerul admis prin priza de aer, încălzindu-l.
3) Volet de aer.
Reglează cantitatea de aer ce trece prin radiatorul
de încălzire, controlând temperatura și amestecul de
aer încălzit și neîncălzit.
4) Voletul de mod de lucru.(dezghețare)
Reglează curgerea și distribuirea aerului prelucrat
către conductele de distribuire (de încălzire sau
dezghețare)
Acest panou (fig1) montat în consolă conține trei
butoane de control rotative, și două acționate prin
împingere: un buton de control temperatură (5), rotativ,
acționat prin cablu, care variază cantitatea de aer exterior
amestecat cu aerul încălzit; un buton rotativ de
control al modului de lucru (4), care controlează
distribuirea aerului între parbriz, tabloul de bord și podea
și acționează prin vacuum; și un comutator de control
rotativ (3) a celor patru viteze ale suflantei;un buton
acționat prin împingere (1) întrerupe aerul exterior, când
acest întreruptor este apăsat aerul exterior nu intră către
habitaclu; celălalt buton acționat prin împingere (2) este
comutatorul A/C, când acest comutator este apăsat
sistemul de aer condiționat este pornit. Dacă
comutatorul rotativ de control (3) al suflantei cu patru
viteze este pe poziția „OFF”, sistemul de aer condiționat
este pe „OFF” indiferent de poziția comutatorului A/C
Pentru a varia temperatura aerului ce intră în vehicul
se rotește butonul de control temperatură spre stânga
sau pe porțiunea albastră pentru aer rece și spre dreapta
sau pe porțiunea roșie pentru aer cald. Poziționând
acest buton între aceste două extreme conducătorul va
putea ajusta temperatura aerului după dorință.
Suflanta are patru viteze și lucrează complet independent
de amândouă butoanele de control al temperaturii
și al modului de lucru. Viteza suflantei poate fi modificată
în orice mod, indiferent de temperatură.

Last edited by galen; 04-12-12 at 17:45.
galen is offline   Reply With Quote
Old 04-12-12, 18:03   #54
galen

Stage 3
 
galen's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 85
Default Re: Nu baga caldura

Quote:
Originally Posted by galen View Post
Sa stii ca neavand probleme nu am cautat robinetul, dar ma duc in garaj sa ma uit si iti scriu la o vreme. Cu maxima probabilitate e in prelungirea rozetei de reglaj caldura (aia cu sesctoare verzi-rece si rosii-cald) sau oricum cuplat cu butonul in cauza printr-o timonerie oarecare. Oricum el exista precis: -) .

Am identificat furtunele de antigel care insa dispar in consola bord. Ai dreptate, masina asta nu are robinet de calorifer. Dozajul aer cald se regleaza prin voleti care variaza cantitatea de aer rece care intra in radiatorul calorifer precum si distributia ulterioara a aerului cald. Voletii sunt comandati prin cabluri si probabil ca acolo o fi problema, cel mai probabil o fi gripat sau desprins de volet cel care comanda admisia aerului rece in calorifer. Sistemul respectiv e complicat deoarece e combinat cu cel de aer conditionat, in plus greu accesibil. Va trebui sa te duci la un specialist in materie . Din pacate remedii radicale si simple nu exista
Extras din manualul de reparatii:

1-1. SISTEMELE DE ÎNCĂLZIRE ȘI
VENTILAȚIE
Sistemul de încălzire de bază este proiectat să asigure,
încălzirea, ventilarea, dezghețarea parbrizului și la unele
modele dezaburirea geamurilor laterale.
1) Ansamblul ventilator ( suflantă ) climatizare
Asigură și controlează curgerea aerului de la priza
de aer pentru o prelucrare ulterioară și/sau distribuire.
2) Radiatorul de încălzire
Transferă căldura de la lichidul de răcire al motorului
la aerul admis prin priza de aer, încălzindu-l.
3) Volet de aer.
Reglează cantitatea de aer ce trece prin radiatorul
de încălzire, controlând temperatura și amestecul de
aer încălzit și neîncălzit.
4) Voletul de mod de lucru.(dezghețare)
Reglează curgerea și distribuirea aerului prelucrat
către conductele de distribuire (de încălzire sau
dezghețare)
Acest panou (fig1) montat în consolă conține trei
butoane de control rotative, și două acționate prin
împingere: un buton de control temperatură (5), rotativ,
acționat prin cablu, care variază cantitatea de aer exterior
amestecat cu aerul încălzit; un buton rotativ de
control al modului de lucru (4), care controlează
distribuirea aerului între parbriz, tabloul de bord și podea
și acționează prin vacuum; și un comutator de control
rotativ (3) a celor patru viteze ale suflantei;un buton
acționat prin împingere (1) întrerupe aerul exterior, când
acest întreruptor este apăsat aerul exterior nu intră către
habitaclu; celălalt buton acționat prin împingere (2) este
comutatorul A/C, când acest comutator este apăsat
sistemul de aer condiționat este pornit. Dacă
comutatorul rotativ de control (3) al suflantei cu patru
viteze este pe poziția „OFF”, sistemul de aer condiționat
este pe „OFF” indiferent de poziția comutatorului A/C
Pentru a varia temperatura aerului ce intră în vehicul
se rotește butonul de control temperatură spre stânga
sau pe porțiunea albastră pentru aer rece și spre dreapta
sau pe porțiunea roșie pentru aer cald. Poziționând
acest buton între aceste două extreme conducătorul va
putea ajusta temperatura aerului după dorință.
Suflanta are patru viteze și lucrează complet independent
de amândouă butoanele de control al temperaturii
și al modului de lucru. Viteza suflantei poate fi modificată
în orice mod, indiferent de temperatură.
Se vede in poza "timonerie voleti" functionarea principiala a voletilor. daca voletul C nu functioneaza (e blocat spre inchis) caloriferul nu incalzeste pentru ca nu intra aer rece in el.
Attached Files
File Type: doc climatizare Cielo.doc (170.5 KB, 132 views)
File Type: doc timonerie voleti.doc (178.5 KB, 92 views)
galen is offline   Reply With Quote
Old 04-12-12, 23:10   #55
alecsutzutm

Stage 4
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 174
Default Re: Nu baga caldura

Caloriferul am pus de cupru, nou parca a fost 80 de lei la magazin.Sa vad concentratia de antigel.Iar cum a spus cineva ca cielo incalzeste bine, sper sa reusesc sa il fac sa incalzeasca bine. Multumesc deocamdata.
alecsutzutm is offline   Reply With Quote
Old 08-12-12, 12:45   #56
nt98adu

Stage 5
 
nt98adu's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,820
Default Re: Nu baga caldura

Ai si GPL pe masina? Daca raspunsul este pozitiv, obisnuieste-te cu ideea ca atat baga caldura.
nt98adu is offline   Reply With Quote
Old 08-12-12, 12:55   #57
alecsutzutm

Stage 4
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 174
Default Re: Nu baga caldura

Este si gpl...dar cand e pe benzina e tot asa
alecsutzutm is offline   Reply With Quote
Old 08-12-12, 17:33   #58
Dedebz

Stage 2
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 25
Default Re: Nu baga caldura

Salut baieti ..
Sa numai deschid alt topic...dati-mi o idee ce sa ii fac la cielo al meu sa bage caldura ca nu ii dau de cap baga caldutz sa zik asea dupa ce i-am schimbat termostatu caloriferul i-am verificat si jos in partea dreapta la sufa aia daca trage clapeta si e totul ok si pe langa astea i-am facut si aerisirea.nush ce sa ii mai fac X(
Tin sa precizez urmatoarele lucruri :
- pierd foarte putina apa sa zic intr-o luna cam 200 ml
- acul de la caldura nu imi sta intotdeauna la jumate asta in conditiile ca merg pe gaz si sa zic ca se ridica pana la jumate apoi scade...
Ce e de facut ...
Dedebz is offline   Reply With Quote
Old 08-12-12, 21:05   #59
nt98adu

Stage 5
 
nt98adu's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,820
Default Re: Nu baga caldura

Trebuie sa intelegeti ca o data cu montarea instalatiei de GPL se modifica circuitul de incalzire, diminuandu-se si caldura ce ajunge in interior. Un prieten a incercat sa monteze vaporizatorul cat mai jos sperand sa rezolve problema, insa nu s-a miscat nimic semnificativ in intensitatea caldurii. Explicatia ar fi ca vaporizatorul montat sus ia din debitul circuitului mic si scade temperatura lichidului de racire in urma transferului din vaporizator.

Daca anulati GPL-ul si implicit traseul de apa si reveniti pe original, veti avea caldura maxima in masina.

Toate acestea nu sunt din auzite ci constatate de mine cat am avut Cielo pe GPL.

In celelalte cazuri, verificati termostatul si curatati caloriferul din interior.
__________________
Chevrolet V210
nt98adu is offline   Reply With Quote
Old 09-12-12, 16:44   #60
B53UMI

Stage 3
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 145
Default Re: Nu baga caldura

Se poate face un artificiu (util pana la urma si la functionarea pe GPL): montarea unei duze de cca. 3 mm pe traseul de incalzire a reductor-vaporizatorului. Traseul fara un drosel prin aceasta piesa realizeaza mai mult un nedorit scurt-circuit fiindca nevoia de aport caloric pt. vaporizare este mult mai mica. Debitul exagerat este inutil si, pana la urma, chiar daunator in anumite situatii. Ideea nu imi apartine ci este implementata cu succes de posesorii de Dacii pt. functionarea mai buna a motorului alimentat cu GPL furnizat de instalatiile clasice cu reglaj fix. Am adoptat-o si eu.
B53UMI is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -