Quote:
Originally Posted by matz111
nu stiu ce sa ma mai fac cu frantele astea...am o dacie 1310 din 97...si nimeni nu reuseste sa-mi faca franele...de exemplu aveam pompa de frana cu dublu circuit...si frana deloc...aveam pedala la fund si parca masina fugea mai tare...apoi mi-am cumaprat pompa la fel noua si frane tot nu aveam...si acum am dat de un mecanic care avea o pompa de frana simpla...am montat-o...toate bune ...acum mi se inmoaie pedala..sa nu mai zic ca am schimabt si vreo 3 tulumbe dalea de servo....si in momentul cand franez...am impresia ca imi tine mai mult roata pe dreapta fata si imi trage masina in dreapta...drept pentru care mi-am cumparat etrier nou pe stanga...si nimic...ma poate ajuta cineva ?? multumesc anticipat
|
Ce model de pompa i-ai pus ( nu cea de la mecani ),dublu circuit cu 3 conducte,sau cu 5 ?,dupa anul de fabricatie ar trebui sa fie cu 5,iar alea chiar nu au fost reusite deloc,de preferat cea cu 3.Acum ai sigur tot una cu 3,dar cu simplu circuit (cele mai sigure din gama,dar probleme,daca-ti ridica R.A.R-ul mobil.capota)faptul ca pedala se inmoaie=prezenta aerului in instalatie.
Problema posibila:repartitor fisurat.aerisitoare ce nu inchid bine.
remediere: ia fiecare piesa in parte (fara sa cumperi inainte,ca vei constata ca dai banii degeaba,reconditionatul,fiind mai ieftin ),la verificat,curatat si inlocuit seturile de garnituri aferente ;mare atentie cand desfaci aerisitoarele,datorita diferentei de compozitie,se gripeaza ( aerisitoare-otel;etrier-aluminiu;cilindru receptor-fonta ) si risti sa le rupi,sau sa le strici "hexagonul",daca nu folosesti cheie inelara,sau rozeta.
Tulumba,dupa sintomele pe care le ai,nu are niciun amestec,dimpotriva,daca nu e buna,ai pedala tare (ca nu-si face treaba de "servo"),sau daca supapa din ea ar fi defecta,motorul,merge groaznic,ca si cum ai avea supapa "ciupita"
sper ca-ti vor folosi sfaturile.
Multa bafta si rabdare,ca nu-i de glumit cu FRANELE !