Iti afuma bujiile? Daca da, atunci avem aceeasi problema. Si vei obtine putere doar daca inchizi un pic clapeta de aer tragand un pic de shock. Dar atentie mare, se afuma bujiile rau de tot! Sunt curios de la ce poate sa apara acest fenomen. Eu am schimbat tot, inclusiv galeria care acuma nu are modificari cum avea cealalta. (era usor deformata, cred ca fostul proprietar si-a cam batut joc de masina...)
Descriu si eu fenomenul: pornirea la rece impecabila, motorul functioneaza ireprosabil in relanti, are putere la turatii de peste 1800 rpm, dar in sarcina, adica atunci cand se apasa acceleratia mai tare la schimbarea de viteze si motorul intra in sarcina de pe la 1000 rpm, masina pare ca vrea sa se "puna in bot", sunetul specific de absorbtie si explozie dispare aproape complet de parca ar ramane motorul "vidat" in pistoane, lipsa putere, etc... Dar cu clapeta de aer inchisa un pic fenomenul dispare, dar sigur se afuma bujiile, adica in loc de stratul rosiatic de calamina se depune inclusiv pe filetele bujiilor un strat gros de cenusa neagra. Asa este?
Am scris despre asta si pe topicul "dedicat" daciei mele, si n-am primit niciun raspuns de la cineva care sa fie in tema. (Si fiind doar un incepator in ale carburatiei, ma astept la sfaturi de la cineva care stie exact ce este de facut!)
Si culmea este ca daca pun carburatorul pe un alt motor, nu prezinta simptomele acestea. Ba inca parca vrea sa-mi faca in ciuda si merge de rupe, si daca pun orice alt carburator de pe orice motor functional pe motorul meu, fenomenul este acelasi.... lipsa putere la acceleratie in turatii mici.
Am auzit si vorbe cum ca ar fi de vina cutia de viteze (renault in 5 trepte) care cere de fapt o putere mai mare a motorului... este fals, nu ar trebui sa afume bujiile, motorul intreg fiind totusi proaspat, este nou, este perfect reglat in linie si la distributie, toate piesele sunt abia scoase din rodaj.
Scuze pentru postul kilometric, dar vreau si eu sa aflu raspunsul la aceasta problema....
EDIT: Am studiat un pic mai altfel problema, si se pare ca este vorba de fapt de necalibrarea jicloarelor, cel principal in functie de cel de aer la putul emulsor. Voi incerca, chiar cu riscul de a-mi ineca motorul, sa maresc jiclorul principal pana cand voi avea raportul de absorbtie constant care sa dea un amestec optim de 1/15. Sa vedem, se rezolva astfel problema cu "botul pe asfalt" sau nu?
(sa nu uit sa spun, difuzorul in carburator este de 27, si nu de 25,5, deci viteza de absorbtie este scazuta)