Zona tehnica Dacia Zona tehnica, secrete, tips&tricks Dacia |
12-12-08, 19:07
|
#1
|
Stage 3
Join Date: Jul 2008
Posts: 107
Member of: [DACIA]
|
Sa mor daca mai stiu ce sa fac,ajutor
am mai avut un topic deschis pe aceasta tema,initial rezolvasem dar vad ca iar nu mai vrea masina mea sa mearga...deci e vorba de o dacie din 99 si nu sta la renlanti de data asta,merge cat merge si hopa mooare motoru...benzina ii vine,ca am dat la cama...bujiile merg toate,am verificat filtre pe acolo nush ce sa fac,jeglorul de relanti si pe ala l-am suflat...data trecuta se plimbaacul de la turometru intruna..si acum se plimba dar in final moare dati-mi sfaturi ce sa mai fac
|
|
|
12-12-08, 20:44
|
#2
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,604
Member of: [DACIA]
|
Re: sa mor daca mai stiu ce sa fac,ajutor
platina,fise,verifica distanta la bujii,desfa carburatorul si curatal bine,fai si un regglaj la culbutori si vezi dupa aia...
app uitate si la bobina si condensatorul de pe delco asta daca iti da rateuri cand porneste....
|
|
|
12-12-08, 21:32
|
#3
|
Stage 3
Join Date: Jul 2008
Posts: 107
Member of: [DACIA]
|
Re: sa mor daca mai stiu ce sa fac,ajutor
paiii platina cik e buna ca a verificato acu 2 saptamani si o schimbase,bujiile is noi,fisele dau scanteie deci e verificata tot...faza e ca am mers asa cu ea si imi mergea in suturi...si mi-am dat eu seama ca poate are vreo gunoaie pe traseu ca am mers am mers(asta dupa ce am postat topicu) si dupa ce am mers isi revenise,eu dadusem de la relanti de la carburator la maxim si nu imi statea turata dar dupa ce am mers sarea de 2000 si statea ... acum nu mai stiu ce sa inteleg...poate sa fie din cauza gunoaielor?ca eu alaltaieri cand am mers cu ea nu prea mai avea benzina si azi cand am pornit prima data la peco ma duceam..dar cum nu statea m-am enervat un pic..si apoi am pus bezina
|
|
|
12-12-08, 22:20
|
#4
|
Stage 5
Join Date: Oct 2006
Posts: 2,372
|
Re: sa mor daca mai stiu ce sa fac,ajutor
totul e din avans si carburator(asta daca zici ca ai bujii noi,platina buna...etc).asa am patit si eu la a mea si pana nu mi-a reglat-o un mecanic bun nu a mers.
|
|
|
12-12-08, 22:22
|
#5
|
Stage 3
Join Date: Apr 2008
Posts: 153
|
Re: sa mor daca mai stiu ce sa fac,ajutor
Cum sa mai zis verifica condesatorul de pe delco si mai verifica garniturile de etansare a carburatorului cu galeria,curata carburatorul cum scrie la carte si dupa aceea fai un reglaj
|
|
|
14-12-08, 19:44
|
#6
|
Stage 5
Join Date: Feb 2006
Posts: 2,622
Member of: [Moderators] [Midnight Racers] [Oltcit] [DACIA] [Echipa de sprijin] [Dacia Rally Team] [VW]
|
Re: sa mor daca mai stiu ce sa fac,ajutor
si nu uita de nivelul benzinei din carburator
|
|
|
14-12-08, 21:21
|
#7
|
Stage 3
Join Date: Jul 2008
Posts: 107
Member of: [DACIA]
|
Re: sa mor daca mai stiu ce sa fac,ajutor
Quote:
Originally Posted by Ja_Rule
si nu uita de nivelul benzinei din carburator
|
nah acuma ce sa mai zic,am fost la un mecanic si mia rezolvat-o pt ceva timp,acum merge dar mai e ceva de care nus multumit...deci cand plec de pe loc chiar daca e cald motorul...se inneaca adic eu accelerez,face un soc dupa care merge bine,la fel si in treapta a doua iar de la a 3a la a 5a nu se mai simte ca nah viteza si alea...mi-ar fi zis cineva ca e avansul mare si poate sa mai fie si de la aer...acuma eu m-am uitat la delcou si vacuumul ce e drept nu e mai intr-o parte cum stiu eu ca ar trebui..e cam la mijloc,aproape.....acuma ce sa fac ....si chiar de e avansul mare stiu ca ar trebui sa consume mai mult,nu?eu nu vad ca ar consuma mai mult.....ps si parca trage din greu
|
|
|
15-12-08, 13:40
|
#8
|
Stage 3
Join Date: Apr 2008
Posts: 153
|
Re: sa mor daca mai stiu ce sa fac,ajutor
Quote:
Originally Posted by adrianbar
nah acuma ce sa mai zic,am fost la un mecanic si mia rezolvat-o pt ceva timp,acum merge dar mai e ceva de care nus multumit...deci cand plec de pe loc chiar daca e cald motorul...se inneaca adic eu accelerez,face un soc dupa care merge bine,la fel si in treapta a doua iar de la a 3a la a 5a nu se mai simte ca nah viteza si alea...mi-ar fi zis cineva ca e avansul mare si poate sa mai fie si de la aer...acuma eu m-am uitat la delcou si vacuumul ce e drept nu e mai intr-o parte cum stiu eu ca ar trebui..e cam la mijloc,aproape.....acuma ce sa fac ....si chiar de e avansul mare stiu ca ar trebui sa consume mai mult,nu?eu nu vad ca ar consuma mai mult.....ps si parca trage din greu
|
Un reglaj corect: Dai avansu umpic mai mare nu prea mult ,strange aeru la maxim si dupaia desfal 2-3 ture,la fel si cu surubul de la relanti.porneste motorul si desfa aerul pana in pozitia unde motorul merge cel mai turat si mai rotund,dupa regleaza relantiul pana la 900-1000 ture(asta e alegerea ta),dak totul functioneaza cum trebuie o sa iti mearga....
|
|
|
15-12-08, 15:25
|
#9
|
Stage 3
Join Date: Jul 2008
Posts: 107
Member of: [DACIA]
|
Re: sa mor daca mai stiu ce sa fac,ajutor
Quote:
Originally Posted by HD02JBK
Un reglaj corect: Dai avansu umpic mai mare nu prea mult ,strange aeru la maxim si dupaia desfal 2-3 ture,la fel si cu surubul de la relanti.porneste motorul si desfa aerul pana in pozitia unde motorul merge cel mai turat si mai rotund,dupa regleaza relantiul pana la 900-1000 ture(asta e alegerea ta),dak totul functioneaza cum trebuie o sa iti mearga....
|
am reglat-o ... acuma mai e o treaba si ma gandesc ca e de pe la ambreaj...deci daca plec mai intepat merge bine...daca plec mai greu adik fara nerv o ia oleaca in suturi..adik un sut... ... ce sa fac sa mai strang ambreaju un pic?...de ce zic ca poate fi de la ambreaj pt ca daca sunt in mers si o calc tare nu se inneaca...o ia din loc bine
|
|
|
15-12-08, 18:48
|
#10
|
Stage 5
Join Date: Feb 2006
Posts: 2,622
Member of: [Moderators] [Midnight Racers] [Oltcit] [DACIA] [Echipa de sprijin] [Dacia Rally Team] [VW]
|
Re: sa mor daca mai stiu ce sa fac,ajutor
mai desfă aerul o juma` de tură
|
|
|
15-12-08, 18:52
|
#11
|
Stage 3
Join Date: Jul 2008
Posts: 107
Member of: [DACIA]
|
Re: sa mor daca mai stiu ce sa fac,ajutor
Quote:
Originally Posted by Ja_Rule
mai desfă aerul o juma` de tură
|
aha,asa am sa fac,multumesc tuturor pt sfaturi....ar mai fi ceva ce vreau sa intreb:eu am pornire electronica si mai este un fir pe acolo care vine de la condensatoru de pe delcou,ala nu e legat nucaieri sta asa in voie...trebuie pus acolo unde e dus si firu de la electronica?
|
|
|
15-12-08, 19:28
|
#12
|
Stage 3
Join Date: Apr 2008
Posts: 153
|
Re: sa mor daca mai stiu ce sa fac,ajutor
Quote:
Originally Posted by adrianbar
aha,asa am sa fac,multumesc tuturor pt sfaturi....ar mai fi ceva ce vreau sa intreb:eu am pornire electronica si mai este un fir pe acolo care vine de la condensatoru de pe delcou,ala nu e legat nucaieri sta asa in voie...trebuie pus acolo unde e dus si firu de la electronica?
|
INSTRUCtIUNI DE UTILIZARE : (vezi desenul si caracteristicile tehnice)
-Aprinderea tranzistorizată AT011 se va monta direct pe borna 1 (-) a bobinei de inductie, în locul conductorului ce vine de la ruptor, cu borna marcată B.I. pe cutia montajului. (de preferat cu bornele in jos, pentru a nu se acumula apă între borne si a se putea vizualiza LED CONTROL-ul.).
Conductorul ce vine de la ruptor se conectează la borna marcată R.U.P. pe cutia montajului.
Conductorul de culoare rosie în dreptul căruia este marcat +12V se conectează la borna 15 (+) a bobinei de inductie (+acumulator prin cheia de contact), iar conductorul de culoare neagră la sasiul masinii (-)
- Senzorul 012 se montează în locul platinii la o distantă de cca 0,5...0,7 mm fată de vârful camei axului delcou.
Se roteste delcoul si se reglează avansul cu LED CONTROL-ul sau oricare altă metodă.! (Până când turatia de relanti este maximă cu motorul încălzit) .
ATENTIE !!! :
Se scoate obligatoriu din circuit condensatorul de la platină, lăsându-se în aer conductorul acestuia împreună cu papucul si NU se vor folosi bobine de inductie cu rezistenta aditională scurtcircuitată (lipsă) sau cu valoarea rezistentei ohmice totală mai mică de 3 ohmi.
Se verifică fisele de la delcou (max. 4 Kohmi), curătenia si integritatea capacului de delcou, distribuitorul (pipa) si bujiile.
Conductorul de la turometru ramâne pe borna 1 (-) a bobinei de inductie.
Pentru performanțe optime, se poate mări distanta la bujii până la cca 1mm .
Este posibil ca motorul să nu functioneze, sau să functioneze defectuos dacă instalatia electrică pe autoturism nu este în parametri normali.
Poate te ajuta cu cva
Last edited by HD02JBK; 15-12-08 at 19:34.
|
|
|
17-12-08, 22:05
|
#13
|
Stage 2
Join Date: May 2006
Posts: 49
|
Re: sa mor daca mai stiu ce sa fac,ajutor
Si mie mi-a facut la fel dacia cum a venit frigu... . I-am demontat carb. l-am tinut o zi la inmuiat in carburol, apoi spalat bn, suflat q aer. I-am facut reglaju la carburator, la aprindere (avans bujii platina) si nu am mai avut probleme.I-am facut relantiu la 700-800 RPM (la consum ). Toarce motoru fara probleme. Si daca iti mai face figuri dastea nasoale sa iti mai zic o chestie : punei o duza cu gaura mai mica.
|
|
|
22-12-08, 12:29
|
#14
|
Stock
Join Date: Jun 2008
Posts: 4
|
Re: Sa mor daca mai stiu ce sa fac,ajutor
Quote:
Originally Posted by adrianbar
am mai avut un topic deschis pe aceasta tema,initial rezolvasem dar vad ca iar nu mai vrea masina mea sa mearga...deci e vorba de o dacie din 99 si nu sta la renlanti de data asta,merge cat merge si hopa mooare motoru...benzina ii vine,ca am dat la cama...bujiile merg toate,am verificat filtre pe acolo nush ce sa fac,jeglorul de relanti si pe ala l-am suflat...data trecuta se plimbaacul de la turometru intruna..si acum se plimba dar in final moare dati-mi sfaturi ce sa mai fac
|
Eu am cam avut aceeasi problema !! am depistat ca mi se intampla cand puneam benzina de la Petrom . Am schimbat statia peco "alta decat petrom" si nu am mai avut probleme !!! bafta
|
|
|
|
|