Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Zona tehnica BMW

Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW

Reply
 
Thread Tools
Old 02-08-09, 19:44   #1
MaZaN

Stage 4
 
MaZaN's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 207
Default Mici probleme 320i e36

Salut!

Tocmai am achizitionat un BMW 320i e36 (Vanos, 11.1994, 146k km) si, dupa cum ma asteptam, am cateva probleme. Pe rand:

1. Bendix-ul de la electromotor nu functioneaza tot timpul. Intrebare: se poate repara? Poate fi cumparat separat sau se vinde electromotorul complet?

2. Turatia la ralanti sta cateodata prea jos, iar motorul trepideaza. De asemenea, cand se intampla asta, masina nu trage grozav sub 3000 de ture (pedala la podea si tot urca greu). Mi s-a intamplat sa si oscileze putin turatia pana la 1000 de ture si inapoi. Eu banuiesc ca ar fi valva de ralanti murdara sau dusa, asociata cu bujii care nu functioneaza corespunzator. La drum pe autostrada, in accelerare am observat ca intra un puternic miros de benzina in habitaclu (avand geamul deschis) - deci ma gandesc (sper) ca bujiile nu mai lucreaza cum trebuie. Orice sfat in ceea ce priveste problema asta, de unde sa incep, ce sa fac, e binevenit.

3. Frana de mana nu tinea si m-am apucat eu sa o reglez din interior (m-am gandit ca e o solutie mai rapida si aproape la fel de eficienta decat cea clasica pe sub masina ), numai ca imi atingea cand mergeam si am slabit-o de tot din interior, iar acum tot imi atinge putin. Aici ma gandesc ca solutia e evidenta, sa o ridic si sa o repara, insa intrebarea mea e: daca am slabit de tot din interior, de ce inca atinge?

Astept raspunsuri, mai ales pentru punctul 2 . Multumesc anticipat!

LE: acum am vazut, trebuie sa schimb poza de la avatar
__________________
Distribuitor LOGtuning in Bucuresti elemente tuning: suspensii, jante, esapamente, aerodinamica, sisteme de franare, filtre, accesorii. Detalii -> PM
MaZaN is offline   Reply With Quote
Old 04-08-09, 22:19   #2
MaZaN

Stage 4
 
MaZaN's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 207
Default Re: Mici probleme 320i e36

Nimeni dornic sa ajute un co-forumist aflat la ananghie ?
MaZaN is offline   Reply With Quote
Old 05-08-09, 04:49   #3
sharpe

Purtator cuvant MR Craiova

Stage 5
 
sharpe's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 397
Member of:
[Midnight Racers]
[BMW]
Default Re: Mici probleme 320i e36

1.La orice electromotor din generatia lui se pot schimba componentele,deci poti schimba bendixul dar cred ca doar un electrician bun o sa ti-l puna la loc pe treaba lor.ti-as recomanda sa iei un electromotor second,e ieftin si in functie de noroc si bun.foarte rar aud de electromotoare de e36 care sa fi picat
2.Schimba bujiile.Pune "pe original".Adica EXACT codul care-ti apare la modelul tau de motor.Tremuratul la relanti si urcarea grea in turatie le-am patit si eu si din fericire la mine s-a rezolvat cu bujiile.Alte posibile cauze ar putea fi : o bobina care nu mai da bine,o fisa care a imbatranit,regulatorul de aer care prinde mizerie si nu mai functioneaza cum tre',sonda lambda
iti recomand sa te duci la un mecanic de bmw-uri cand faci schimbari sau umblaturi pe la motor fiindca mai sunt tips&tricks pe care doar un mecanic al marcii le stie
3.frana de mana ...aici e mai nasol
fiindca s-ar putea sa patesti ca mine,adica sa se "duca" sabotii (care sunt in interiorul discurilor de frana de pe spate,doar daca n-ai 316 cu punte de-aia naspa)
iti recomand sa te duci la un mecanic care sa-ti dea jos discurile de frana si sa-ti regleze sabotii calumea...probabil i-ai descentrat si avand in vedere localizarea si varsta masinii nu mai raspund cum ar trebui la "comenzi" (ruginesc bolturile care ii tin la locu' lor si-i trag inapoi cand eliberezi cablurile)
__________________
muČ
sharpe is offline   Reply With Quote
Old 05-08-09, 18:59   #4
MaZaN

Stage 4
 
MaZaN's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 207
Default Re: Mici probleme 320i e36

Merci mult pentru raspunsuri!

Punctul 2: am observat ca scaderea de turatie in ralanti apare (si) atunci cand folosesc mai mult pompele hidraulice de pe masina (frana, ambreiaj, directie). Spre exemplu cand ajung la stop si am si frana si ambreiajul apasat. Deci ar fi posibil sa existe vreo legatura? Nu pot confirma deocamdata daca asta este cauza, dar o sa fac cateva teste legate de acest aspect. Insa, chiar daca ar fi vreo problema pe partea aceasta, tot nu s-ar explica mirosul de benzina care ajunge in masina.

Punctul 3: voi urma sfatul primit.

Nu vreau sa merg la mecanic deocamdata pentru punctul 2 pentru ca e posibil sa ma puna sa schimb mai multe decat e cazul, dupa metoda "poate e de la aia". Intai voi incerca sa gasesc conditiile in care apar "bug-ul" , ca doar am fost si eu software tester si stiu sa caut "motivul" problemei
MaZaN is offline   Reply With Quote
Old 06-08-09, 09:34   #5
dice36

Stage 4
 
dice36's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 293
Default Re: Mici probleme 320i e36

la punctul doi ai mai putea sa te uiti sa vezi daca ai vre-un furtun spart pe unde sa traga aer fals si inca ceva ce la mine a fost destul de ciudat, incearca alta benzina, alt producator, eu mergeam cu petrom 95 si imi facea figuri de genu, pedala la fund si... atat, oscilatii, etc, acum merg cu mol 95 si motorul merge rotund frumos nu mai am rateruile alea, oscilatii sau alte nebunii.
dice36 is offline   Reply With Quote
Old 06-08-09, 14:29   #6
MaZaN

Stage 4
 
MaZaN's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 207
Default Re: Mici probleme 320i e36

Intamplator, pana acum, vreo 50 de litri, am alimentat de la PetromV, care, din cate stiu eu, are acelasi combustibil cu Petrom-ul normal, deci o sa urmez si acest sfat.
MaZaN is offline   Reply With Quote
Old 07-08-09, 11:50   #7
sharpe

Purtator cuvant MR Craiova

Stage 5
 
sharpe's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 397
Member of:
[Midnight Racers]
[BMW]
Default Re: Mici probleme 320i e36

Quote:
Originally Posted by dice36 View Post
la punctul doi ai mai putea sa te uiti sa vezi daca ai vre-un furtun spart pe unde sa traga aer fals si inca ceva ce la mine a fost destul de ciudat, incearca alta benzina, alt producator, eu mergeam cu petrom 95 si imi facea figuri de genu, pedala la fund si... atat, oscilatii, etc, acum merg cu mol 95 si motorul merge rotund frumos nu mai am rateruile alea, oscilatii sau alte nebunii.
mare dreptate ai,ce tont sunt,am pierdut furtunele din vedere
luand in considerare ca bmw-urile sunt motoare cu vacumuri (si se bazeaza serios pe ele) ar fi bine sa faci si o revizie la furtune
de schimbat sunt destul de scumpe dar se merita
exemplu : am schimbat furtunul de la epuratorul de gaze (gazele care vin din capacul de la chiuloasa si se baga inapoi in admisie) a fost 80 de lei (la reducere,pe original) dar altceva nu puteam sa pun acolo si nu e recomandat
la unele chestii mai merge sa faci carpeala cu ceva second,de la dezmembrari,etc dar piesele esentiale...e bine sa le pui noi
sharpe is offline   Reply With Quote
Old 11-08-09, 11:15   #8
Maroo

Stage 5
 
Maroo's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 915
Default Re: Mici probleme 320i e36

1. bendixul te costa 90ron si il schimba orice electrician

2. ti s-au enumerat deja cam tot ce ar trebui sa verifici parerea mea incepi cu bujiile si cauta furtunele deteriorate prima oara ....bafta
__________________
cucu!!!
Maroo is offline   Reply With Quote
Old 11-08-09, 21:09   #9
MaZaN

Stage 4
 
MaZaN's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 207
Default Re: Mici probleme 320i e36

Multumesc pentru raspunsuri, voi urma sfaturile: bujii, furtune.
MaZaN is offline   Reply With Quote
Old 11-08-09, 21:37   #10
claudiu29

Stage 5
 
claudiu29's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 453
Default Re: Mici probleme 320i e36

[QUOTE=MaZaN;2529487]Salut!

Tocmai am achizitionat un BMW 320i e36 (Vanos, 11.1994, 146k km) si, dupa cum ma asteptam, am cateva probleme. Pe rand:

1. Bendix-ul de la electromotor nu functioneaza tot timpul. Intrebare: se poate repara? Poate fi cumparat separat sau se vinde electromotorul complet?

2. Turatia la ralanti sta cateodata prea jos, iar motorul trepideaza. De asemenea, cand se intampla asta, masina nu trage grozav sub 3000 de ture (pedala la podea si tot urca greu). Mi s-a intamplat sa si oscileze putin turatia pana la 1000 de ture si inapoi. Eu banuiesc ca ar fi valva de ralanti murdara sau dusa, asociata cu bujii care nu functioneaza corespunzator. La drum pe autostrada, in accelerare am observat ca intra un puternic miros de benzina in habitaclu (avand geamul deschis) - deci ma gandesc (sper) ca bujiile nu mai lucreaza cum trebuie. Orice sfat in ceea ce priveste problema asta, de unde sa incep, ce sa fac, e binevenit.



Astept raspunsuri, mai ales pentru punctul 2 . Multumesc anticipat!


Prietene iti zice fratele tau daca la turatii pese 4000 ture iti intra miros insuportabil in masina este toba sparta (am patit lafel) intra mirosul in portbagaj si peurma pe la boxele spate iti zic sigur ca asta e ca am patit lafel la a mea. bafta in continuare
claudiu29 is offline   Reply With Quote
Old 29-05-15, 22:17   #11
Petru88

Stock
 
Join Date: May 2015
Posts: 8
Default Re: Mici probleme 320i e36

Am un 320 i din '92 24 valve nu trage imi vine sa plang...nu stiu ce sa ii mai fac
Petru88 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -