Zona tehnica Audi Zona tehnica, secrete, tips&tricks Audi |
18-01-10, 11:54
|
#1
|
Super Moderator
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad]
|
Quattro - dimensiuni diferite de anvelope, fata/spate
Hello!
Intrebarea mea este daca se pot folosi anvelope de dimensiuni diferite pe puntea fata/spate. E vorba aici de diferente de sub un inch, la diametrul total al rotii, adica vreo 2 cm.
Stiu ca diferentialele sunt deschise, insa nu stiu daca o asemenea diferenta influenteaza mersul, viteza, sau uzeaza diferentialul central.
Stie cineva ceva despre asta?
Masina in sine e un A8 4.2 benzina, automat, din 96. Stiu ca are Torsen, de care, habar nu am. Multumesc.
|
|
|
19-01-10, 07:21
|
#2
|
Audi Driver
Stage 5
Join Date: May 2006
Posts: 5,152
Member of: [AUDI]
|
Re: Quattro - dimensiuni diferite de anvelope, fata/spate
evita sa pui anvelope diferite. diferentialul va avea de suferit daca exista diferente intre gume.
ei recomanda pana si acelasi profil la gume.
|
|
|
19-01-10, 09:02
|
#3
|
Stage 5
Join Date: May 2006
Posts: 1,919
Member of: [DAEWOO] [AUDI] [4Tuning International] [Fanatik MotorSport]
|
Re: Quattro - dimensiuni diferite de anvelope, fata/spate
diametre diferite = pa pa torsen.
|
|
|
19-01-10, 10:32
|
#4
|
Super Moderator
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad]
|
Re: Quattro - dimensiuni diferite de anvelope, fata/spate
Pai teoretic, stiu si eu asta - PA PA Torsen...
Dar cum se intampla asta? Ca asa, si atunci cand pui frana sa zicem, rotile din spate se invart mai mult ca cele din fata, sau pe zapada, cand demarezi, nu se invart toate la fel.
Oricum, voi pune la fel rotile, dar nu imi explic de ce s-ar strica, din moment ce diferentialul este deschis. Sau cel putin asa cred.
|
|
|
19-01-10, 11:01
|
#5
|
Super Moderator
Stage 5
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,330
Member of: [Super Moderators] [Moderators] [Observator 4tuning] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Quattro - dimensiuni diferite de anvelope, fata/spate
Diferentialele fata/spate sunt deschise, centralul torsen NU !..este autoblocant prin definitie ..in orice conditii ,trage o roata de pe fata si una de pe spate,chiar cu sistemul electronic antipatinaj decuplat
__________________
...
un cumul de idei si de concepte, menite sa ne confere identitate, inglobate intr-un pachet avand capacitatea de a le perpetua...
*Ma destind jongland cu propriile-mi ganduri in vasta cultura de amintiri trecute si viitoare*
Gold_Fm - purest form of entertainment music; Romānia Muzical - only music.
|
|
|
20-01-10, 08:21
|
#6
|
Super Moderator
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad]
|
Re: Quattro - dimensiuni diferite de anvelope, fata/spate
La mine nu se decupleaza... Sau nu am descoperit eu. Cert este ca atunci cand derapez, se aude un zumzait electric
Deci bag gume identice, sau de dimensiuni identice.
|
|
|
20-01-10, 10:14
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Dec 2004
Posts: 2,501
Member of: [SEAT]
|
Re: Quattro - dimensiuni diferite de anvelope, fata/spate
baga cauciucuri de care vrei dar cu perimetru indentic pe toate cauciucurile
bazaitul ala este de la abs.. (EDL) care blocheaza rotile care aluneca
|
|
|
26-01-10, 03:44
|
#8
|
Stage 3
Join Date: Feb 2006
Posts: 138
|
Re: Quattro - dimensiuni diferite de anvelope, fata/spate
Diferentialele fata si spate sunt ambele deschise.
Diferentialul central este torsen. Probabil t2. Datorita faptului ca diferentialul central torsen este un diferential care modifica distributia de cuplu in functie de cuplul pe care il poate suporta fiecare roata nu vei avea probleme cu anvelope de circumferinta diferita. Intr-o anumita masura poti pune anvelope cu circumferinta diferita.
Diferentialele de tip ambreiaj tin cont de diferenta intre turatiile rotilor pe care le administreaza si in momentul in care diferenta de turatie creste peste o limita prestabilita se blocheaza.
Diferentialele ATB (automatic torque biasing) functioneaza cu totul si cu totul altfel si nu tin cont absolut deloc de turatiile rotilor pe care le administreaza, nu tin cont decat de diferenta de cuplu (pe care il pot pune la pamant) dintre rotile pe care le administreaza.
Deci da poti pune roti cu circumferinta diferita (diferenta sa nu fie mare) fara nici o problema. Singura ta grija este esp-ul , edl blocheaza numai rotile de pe aceeasi osie.
__________________
Audi RS4 : built by craftsmen, tuned by professionals , driven by a twat!
Audi Q5 : my other, my daily, my mobile point of service.
RBN powered and proud of it!
|
|
|
26-01-10, 07:09
|
#9
|
Stage 5
Join Date: Dec 2004
Posts: 2,501
Member of: [SEAT]
|
Re: Quattro - dimensiuni diferite de anvelope, fata/spate
da... daca tu o sa faci o diferenta de turatia intre puntea fata si spate.. torsenul o sa munceasca non stop si o sa se uzeze prematur
|
|
|
26-01-10, 10:08
|
#10
|
Stage 3
Join Date: Feb 2006
Posts: 138
|
Re: Quattro - dimensiuni diferite de anvelope, fata/spate
http://members.rennlist.org/951_racerx/PS84Gleason.html
Citeste ultimul paragraf.
E cam acelasi lucru.
Daca diferenta intre circumferinta rotilor pe fata si circumferinta rotilor de pe spate nu este mare (sa zicem mai mica de 5 % ) nu va avea nici o problema. Nu se uzeaza prematur pt ca nu are piese de uzura. Singurele piese din diferential care se schimba la masini cu sute de mii de km sau masini cu puteri extreme sunt rulmentii.
|
|
|
27-01-10, 17:01
|
#11
|
Super Moderator
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad]
|
Re: Quattro - dimensiuni diferite de anvelope, fata/spate
Eu la ITP, pe standul de frane, cu motorul pornit, am urcat pe rand, cu puntea fata si cu puntea spate. Si masina nu a sarit de pe stand, s-au invartit separat puntile. Deci centralul nu este blocat, asta e clar. Oricum, cert e ca tractiunea integrala merge perfect, asta simt mai ales pe zapada sau alunecus, dar si la demaraj de pe loc. In plus, cu anvelopele de iarna, unde e zapada mai mare, nu simt nicio ezitare. O sa mai recitesc ce a postat duud40, sper ca are dreptate.
|
|
|
27-01-10, 17:11
|
#12
|
Stage 3
Join Date: Feb 2006
Posts: 138
|
Re: Quattro - dimensiuni diferite de anvelope, fata/spate
Cred ca nu am citit bine dar din ce ai scris inteleg ca ai testat puntea fata si puntea spate separat?
Imi da cu virgula ....
|
|
|
28-01-10, 10:46
|
#13
|
Super Moderator
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad]
|
Re: Quattro - dimensiuni diferite de anvelope, fata/spate
Franele... LA ITP exista niste role, stand de frana. Nu aveau pentru ambele punti. Am urcat pe role cu puntea fata, le-a invartit, a franat. Dupa care cu puntea spate, la fel, pentru a testa franele. Deci da, separat. Evident, masina era in N, nu in Drive.
Last edited by Hondarul; 28-01-10 at 10:49.
|
|
|
28-01-10, 23:11
|
#14
|
Stage 5
Join Date: Dec 2004
Posts: 2,501
Member of: [SEAT]
|
Re: Quattro - dimensiuni diferite de anvelope, fata/spate
https://www.youtube.com/watch?v=Oo9GV4mSnRQ
torsenul..nu se blocheaza... el creaza o sarcina care tinde sa egaleze turatile dintre puntea fata si spate .... forta e in functie de diferenta de turatie
__________________
Chip tuning si Diagnoza Auto pt Wv,Audi,Seat si Skoda.....0745188592
|
|
|
07-12-17, 06:13
|
#15
|
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 482
|
Re: Quattro - dimensiuni diferite de anvelope, fata/spate
Salutare tuturor! Resuscitez putin acest topic. Recent am achizitionat un a4 1.9tdi quattro din 2002. Intrebarea mea ar fi: daca am anvelope identice ca diametru/model etc dar uzura sifera intre cele fata si cele spate cu aproximativ 2mm dauneaza masinii cu ceva? La vulcanizare mi s.a spus ca da. Multumesc!
__________________
Audi a4, 1.9tdi (avf) quattro
|
|
|
|
|