Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Generalitati tuning

Generalitati tuning Tuning, Sfaturi utile, Trend-uri, Noutati, Discutii, Generalitati

Reply
 
Thread Tools
Old 09-03-08, 23:20   #1
Nemes Ion

Stage 5
 
Nemes Ion's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 388
Member of:
[Toyota]
Question Diferenta dinte cutia cu trepte ''lungi''si cea cu tr.scurte

Haideti sa luam un ex.chiar masina mea TOYOTA CELICA 4WD TURBO CARLOS SAINZ 208 CP STOK.Stie cineva cu cat s ar imbunatati demarajul de ex 0-100km/ora???Oricum vreau sa ridic puterea dar cat as castga doar din cutie ca demaraj???Gasesc cutie cu totul sau se schimba doar pinioanele???E posibil ca o masina de 100 cp cu ''cutie scurta'' sa bata o masina de 200 de cp cu ''trepte lungi''[stok]??? CU RESPECT
Nemes Ion is offline   Reply With Quote
Old 10-03-08, 11:13   #2
DannyMineru
Dacia Driver

Stage 2
 
DannyMineru's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 60
Member of:
[DACIA]
Default Re: Diferenta dinte cutia cu trepte ''lungi''si cea cu tr.scurte

din cate stiu cele cu trepte scurte sunt bune doar daca vrei sa te dai pe distante scurte mai mult de atat nu stiu , astept si eu parerile unor specialisti , nu novice cum sunt si eu
__________________
Inceputul soselei , sfarsitul gropilor !
DannyMineru is offline   Reply With Quote
Old 14-03-08, 19:50   #3
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Diferenta dinte cutia cu trepte ''lungi''si cea cu tr.scurte

cred ca un timp bun 0-100 scoti daca reusesti sa treci de 100 cu treapta a doua chiar in momentul in care lovesti limitarea de turatie,

daca ai treptele mai scurte, o sa fi nevoit sa schimbi si trepta 3 si pierzi timp la schimbarea treptei , daca le ai mai lungi nu o sa te ajute.
200SX is offline   Reply With Quote
Old 16-03-08, 02:08   #4
Nemes Ion

Stage 5
 
Nemes Ion's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 388
Member of:
[Toyota]
Default Re: Diferenta dinte cutia cu trepte ''lungi''si cea cu tr.scurte

hmm,pai atunci de ce in VTM si rally pun cuti cu trepte scurte??? pt ca treptele lungi ai viteza max mare dar penalizeaza demarajul,pe cand la trepte scurte este invers adik ai demaraj mult mai bun dar penalizeaza viteza max,este exact ca principiul pinioanelor de la muntain-baike
Nemes Ion is offline   Reply With Quote
Old 16-03-08, 02:43   #5
Bryan

Stage 5
 
Bryan's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,159
Default Re: Diferenta dinte cutia cu trepte ''lungi''si cea cu tr.scurte

pentru ca acolo nu ii intereseaza viteza maxima,ci demarajul
raport mai mare (cutie mai scurta)= forta mai mare la roti=demaraj mai rapid
in anumite cazuri o cutie prea scurta te poate trage in jos (pirezi mult timp schimband,patinezi mult la start etc)
__________________
Leon 2004 1.6 16V

Ex Ford Focus 2001 1.4 16V

Ex BMW e36 1994 316i Compact
Bryan is offline   Reply With Quote
Old 21-03-08, 20:29   #6
Nemes Ion

Stage 5
 
Nemes Ion's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 388
Member of:
[Toyota]
Default Re: Diferenta dinte cutia cu trepte ''lungi''si cea cu tr.scurte

pe mine nu ma intereseaza viteza max. ci demarajul.daca masina acum ''prinde'' undeva 240-250 km/ora,mie imi ajunge 180km/ora dar vreau ca demarajul sa fie cat mai bun.cu patinatul la plecarea de la start se pierde f putin masina mea fiind 4wd [deaceea am luat 4x4 ca sa pot sa pun mai usor ''caii jos''] si are din fabrica[stok] : 3 diferentiale LSD-Limited Slipery Diferential/pinioanele la treapta 1 si 2 intarite si dedublate[pt.forza]/racire la uleiul din cutie[radiator special].eu consider ca pierzi mult mai mult timp cu trepte lungi ca paina urca n ture te apuca somnu[vorba vine] iar cu trepte scurte up-upp-uppp-upppp-uppppp si ai 180km/ora nu???si bineanteles sa si schimbi repede si sa tina ambreiajul [deaceea acum mi am luat un ambreiaj ceramic,placa usurata si otelita STAGE 3]abia astept sa l pun ''sus''!!!!!!!
Nemes Ion is offline   Reply With Quote
Old 21-03-08, 20:45   #7
Nemes Ion

Stage 5
 
Nemes Ion's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 388
Member of:
[Toyota]
Default Re: Diferenta dinte cutia cu trepte ''lungi''si cea cu tr.scurte

+ ca e greu sa faci drift.ex ''ac de par''-nu pot sa o duc ''de a latu'' pt ca nu am puterea suficienta la roata [pe zapada e superrrrrrr pt ca aderenta e mult mai mica] dar pe asfalt curat...nu ma ajuta deloc pt ca e mult mai greu sa rupi aderenta cu un 4x4 ca cu un rwd[tractine spate].pot sa rup aderenta cu frana de mana dar dupa aceea nu ma mai ajuta puterea.si e mult mai frumos ''sa o pui de a latu'' din balans.eu vreau bineinteles sa ridic si puterea dar oricum la noi in tara deocamdata sa prinzi top speed hmm nu prea ai unde. si nu vreau sa ridic puterea motorului exagarat[pistoane forjate/bolturi etc]pt ca am un tov care are un sti de aprox.575 de cai [la roata] adik.aprox.700 de cai la volanta si nu vreau sa fac motorul la fiecare 15 mi de km
Nemes Ion is offline   Reply With Quote
Old 21-03-08, 20:49   #8
Nemes Ion

Stage 5
 
Nemes Ion's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 388
Member of:
[Toyota]
Default Re: Diferenta dinte cutia cu trepte ''lungi''si cea cu tr.scurte

oricum targhet-ul meu este undeva la aprox 400 de cai [pt.ca suporta internele motorului si transmisia stok] pistoanele stok sunt YAMAHA
Nemes Ion is offline   Reply With Quote
Old 21-03-08, 20:59   #9
Nemes Ion

Stage 5
 
Nemes Ion's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 388
Member of:
[Toyota]
Default Re: Diferenta dinte cutia cu trepte ''lungi''si cea cu tr.scurte

mai multe detali despre ce are masina stok si ceea ce vreau sa fac la'' masina mea TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ''
Nemes Ion is offline   Reply With Quote
Old 21-03-08, 22:08   #10
bobby_gsi2
Opel Driver

Stage 5
 
bobby_gsi2's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Diferenta dinte cutia cu trepte ''lungi''si cea cu tr.scurte

Este o mare diferenta intre cutia "lunga" si cea "scurta"...o sa simti diferenta daca faci schimbarea, ai zis tu up upp uppp.....dar asta inseamna ca la fiecare schimbare de treapta turatia sa scada cu 200 de ture....exista multe masini de curse cu asemenea rapoarte. Cat despre pusu` de-a latu`.......nu oricine le pune de-a latu`......indiferent de tractiune...daca era asa....vedeai pe toata lumea in curbe asa.......iar acel ceva se numeste talent. Da masina unui pilot si ai sa fi uimit. Cat despre 400 de cai......iti urez succes. Intrebarea mea e........esti sigur ca ii stapanesti bine pe cei 204? ......sau o faci de 400 numai pt liniute? Bafta
__________________

2,0 MPI.......109 iepe si shase cai frumosi
bobby_gsi2 is offline   Reply With Quote
Old 22-03-08, 02:34   #11
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Diferenta dinte cutia cu trepte ''lungi''si cea cu tr.scurte

te-o interesa demarajul, dar daca ai prea multa putere si treapta(ele) prea scurta(e), in loc sa demarezi dai burn, si inaintezi cu viteza melcului.

treptele se coreleaza si cu puterea motorului si cu scopul in care e folosita masina.
200SX is offline   Reply With Quote
Old 22-03-08, 15:18   #12
BAMBAKE

Stage 4
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 251
Default Re: Diferenta dinte cutia cu trepte ''lungi''si cea cu tr.scurte

la masinile noi, treptele lungi sunt pt miscorarea consumului, o fct mai lejera a mot/tur.

cutia "scurta" face sa ai putere mai mare, cuplu mai mare si cum se spunea mai sus, in loc sa inaintezi dai burn/polizezi cauciucurile si faci doar show
__________________
cuplul castiga curse, iar caii putere vand masini
BAMBAKE is offline   Reply With Quote
Old 25-03-08, 17:41   #13
Nemes Ion

Stage 5
 
Nemes Ion's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 388
Member of:
[Toyota]
Default Re: Diferenta dinte cutia cu trepte ''lungi''si cea cu tr.scurte

hmm ca sa dai burn la un 4x4 e mai greu ca la o tract. fata sau spate!!!mentionez inca o data ca masina e 4x4 [40%fata-60%spate]si deeacea am si luat 4x4 pt.a putea pune mai usor ''caii jos'' si mai mentionez ca masina are 3 diferentiale LSD!!! [Limited Slipery Diferential] si raspuns pt bobby gsi2-man 1)am facut karting 8ani de la varsta de 7 ani si crede-ma ca stapanesc cei 208 cai[care din pacate deocamdata sunt la volanta] si daca nu aveam nevoie de mai mult o lasam asa cum e [nu ma dau banii afara din casa] 2)nu o sa ma vezi niciodata la liniute [acolo o trimit pe bunica mea pt ca i prea simplu] 3)ca sa poti sa duci o masine de a latu sunt f multe de spus conteaza f multe lucruri mecanice cum ar fi unghiurile care de obicei trebuie sa fie asa / \ nu asa| | si nici asa \ / asta mecanic vorbind.ca stil de pilotaj ce pot sa ti spun hmm a,imi aduc aminte de 2 lucruri pe care mi le a zis Titi Aur 1) ''masina se conduce cu capu' si se simte cu fundu' '' si 2) ''daca nu simti ''acolo'' intre asfalt[macadam/zapada/etc.] si cauciuc,lasa-o incet !!!'' k oricum u poate crezi ca vb aiurea dar daca vrei iti dau filmulete sa vezi.oricum sa o duci dealatu' sau drift cum se zice acum e o arta!!!pacat ca multi din CNR si VTM se dau cam degeaba,pacat de masini,pt.ca au masini cu mare potential.hmmmm mi as fi dorit ENORMMMMMMM sa pot si eu sa ma dau [la CNR sau VTM] dar in sporturile cu motor daca nu ai bani esti ''fiul ploii'' nu e ca in fotbal[sport ce l urasc] iti iei o minge cu 2 lei si te apuci ca sa te antrenezi.oricum ca sa mergi ''de a latu'' sau la limita aderentei in trafic e sinucidere curata!!!+ca atunci cand mergi ''la limita'' e riscul enorm ''sa o dai de gard''ex. ''au pus-o'' marii piloti M.Sumaher/Senna+/sa nu mai vb de Colin Mc ''Crash''+/Leob/Carlos Sainz/Juha Kankunen/ Henri Toivonen+ si multi alti sau aproape toti!!!
Nemes Ion is offline   Reply With Quote
Old 25-03-08, 18:13   #14
Nemes Ion

Stage 5
 
Nemes Ion's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 388
Member of:
[Toyota]
Default Re: Diferenta dinte cutia cu trepte ''lungi''si cea cu tr.scurte

drift cu o masina cu tractiune integrala se poate face in 3 feluri [atata stiu eu,daca mai stie cineva ceva,as fi f bucuros sa aflu si eu] ex.pe un ac de par[viraj 360 de grade] 1)cu frana de mana cat sa ''plece'' spatele si dupa aceea continuat driftul din puterea motorului [daca acesta permite si ideeal ar fi ca frana de mana sa fie hidraulica] 2)din balans ex ac de par dreapta faci st-dr-st si ''arunci spatele'' din volan dar iara ai nevoie de putere ca a continui driftul 3)pur si simplu din puterea motorului [la inceput ''pleaca fata'' dupa aceea ''vine si spatele'' si urmeaza spatele sa ''plece'' mai mult din raportul greutati fata-spate,spatele fiind mai usor
Nemes Ion is offline   Reply With Quote
Old 25-03-08, 21:13   #15
bobby_gsi2
Opel Driver

Stage 5
 
bobby_gsi2's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Diferenta dinte cutia cu trepte ''lungi''si cea cu tr.scurte

Cu frana de mana nu se poate vb in cazul tau....tu avand 4x4, varianta castigatoare e 2......din balans....dar dupa cum am zis.....trebuie talent si sa "simti" masina. Faptul ca imi spui ca ai facut carting......nu are relevanta....chiar si asa.....trebuie mult lucrat....ex: Jean Tatu, care pana acum nu impresiona cu nimic.....ramane de vazut cu subaru. Sfatul meu e sa faci o scoala de pilotaj, dar sa revii de fiecare data cand se fac cursuri cu masina ta. Daca spui ca ai vb cu Titi aur....sunt sigur ca dupa discutia cu el ti-ai schimbat total viziunea asupra pilotajului. Sau daca nu exista parte materiala pt scoala....nu ai decat sa iti iei jaloane....si sa gasesti un camp sau un macadam si sa exersezi singur.
Oricum ...aici e topic pentru cutii lungi sau scurte.....exemplu clar de demaraj....saxo de curse a lui daurette ia la plafonare 180 intr-a 5-a, iar la o mica "joaca a "intrecut" un clio care avea destui cai peste el.
bobby_gsi2 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -