Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Generalitati tuning

Generalitati tuning Tuning, Sfaturi utile, Trend-uri, Noutati, Discutii, Generalitati

Reply
 
Thread Tools
Old 26-11-04, 07:59   #1
cr0n0s

Stage 3
 
cr0n0s's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 151
Default Cuplu maxim

Salut... probabil o sa ma fac de cu intrebarea asta... dar poate sa imi explice si mie cineva ce este acela \"cuplu maxim\"?
merci
cr0n0s is offline   Reply With Quote
Old 26-11-04, 10:32   #2
Murarashu

Stage 3
 
Murarashu's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 138
Default

In momentul in care strangi piulitele unei roti de Dacie cu manivela specifica din dotare aplici un cuplu asupra acelei piulite, adica in termeni intuitivi aplici `o forta de rotatie` asupra partii cotite a manivelei. Pistoanele motorului rotesc arborele cotit (care mai departe `intra` in cutia de viteze) intr`un mod absolut similar; deci executa un cuplu. Acest cuplu nu este constant, ci variaza dupa forma unei curbe (creste, atinge un maxim si apoi scade), datorita varierii tuturor fortelor care apar in cadrul functionarii.

Adevarata potentza a motorului (am vrut sa folosesc un alt termen decat putere) e data de cuplu, in timp ce puterea sa (in cai-putere, kilowati sau alte unitati de masura) este doar o marime rezultata din calcule:

puterea = cuplul x turatia curenta / 5252, ceea ce inseamna ca la turatia de 5252 rpm cuplul e egal cu puterea.

In grafic ai variatia cuplului si a puterii motorului, la variatia turatiei motorului (date pur fictive / doar orientative);
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	curve.jpg
Views:	1216
Size:	48.8 KB
ID:	13429  
Murarashu is offline   Reply With Quote
Old 26-11-04, 12:09   #3
cr0n0s

Stage 3
 
cr0n0s's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 151
Default

wow. frumos post. merci mult de tot.
cr0n0s is offline   Reply With Quote
Old 26-09-05, 22:33   #4
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Nu mai aberati!

E putin hilar ce vad mai sus.
Sigur exista formula de calcul a puterii cuplului de fapt intre ele exista o stransa legatura, dar explicatia de mai sus pur teoretica e destul de departe de adevar.
Ambele sunt masurabile si nu rezulta din ccalcule perfect insa exista aproximari teoretice ce simplifica de multe ori unele discutii teoretice.
Cuplu la masini inseamna in fizica momentul fortei : M=F x d F=Valoarea Fortei, d=distanta dintre bratul fortei (tangent la roata) si axul de rotatie.
E greu sa desenez dar se intelege.

M=955*10000*Puterea/Turatie
Asta e formula momentului care dupa cum vedeti depinde si de putere si de turatie
daca puterea creste,creste si cuplul,iar daca turatia creste momentul(cuplul)scade.

cuplu, forta aplicata unei parghii

calul putere, lucru mecanic efectuat intr-o durata de timp



Fratilor asta e teorie corecta in schimb din accesorii si electronica in functie de regimul de turatie pot tine cuplul constant la unele modele pana laturatia de putere maxima. Pot controla avansuri, presiune turbo, cantitate de combustibil, detonatii, cu injectie de alcool.
Faceti bani sa puneti experti sa va lucreze masinile ca altfel sunt extrem de sensibile o detonatie la un reglaj prost egal cu un motor distrus.

Bai da voi subiecte mai usoare nu aeti ca la asta trebuie tinut seminar doua luni.








__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731

SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 26-09-05, 22:36   #5
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default

pe inteles suna cam asa:

cuplul reprezinta capacitatea unui motor de a trece de la un regim mai jos la altul mai inalt, capacitatea de a depasi anumite inertii in maxim de randament, sau chiar posibilitatea de a-si pastra regimul constant la sarcini variate
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 27-09-05, 23:19   #6
baghy83

Stage 5
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 364
Default

imi place mai mult al doilea post al domnului Sebastian.alta clasa fata de primul
baghy83 is offline   Reply With Quote
Old 29-09-05, 00:01   #7
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default

SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 21-02-07, 11:20   #8
k1araev

Stock
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 4
Default Re: Cuplu maxim

o intrebare La o liniuta plecarea ar trebui facuta la cuplu maxim, nu??
k1araev is offline   Reply With Quote
Old 28-03-07, 16:42   #9
bogdanmaestro

Stage 1
 
bogdanmaestro's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 20
Default Re: Cuplu maxim

...sau, mai plastic (pe intelesul tuturor, lasand la o parte orice teorie din inginerie), scria cineva acum ceva timp pe un alt forum: dak motorul ar fi un elastic, cuplul ar insemna cat de repede se intinde, iar puterea ar insemna cat de lung e intins la maximum.

Sau, lasand la o parte exprimarile alambicate si simplificand la maximum toate explicatiile, puterea maxima "da" viteza maxima, iar cuplul maxim indica cat de repede ajunge masina la aceasta viteza...

Sper sa nu-mi sara nimeni in cap, dar asa am vazut eu explicatia pe intelesul tuturor...
bogdanmaestro is offline   Reply With Quote
Old 02-04-07, 20:23   #10
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default Re: Cuplu maxim

Paragraful al doilea e mai de folos.
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 02-04-07, 21:34   #11
Doctorul

Stage 5
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 311
Default Re: Cuplu maxim

Quote:
Originally Posted by k1araev View Post
o intrebare La o liniuta plecarea ar trebui facuta la cuplu maxim, nu??
asta si am vazut ca la liniutze masina nu se prea tine in turatie constanta ,asta pt. ca turatia sa fie in crestere atunci cand se pleaca?
Doctorul is offline   Reply With Quote
Old 03-04-07, 10:06   #12
VS-99-BYE

Stage 4
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 207
Default Re: Cuplu maxim

Se pleca din turatie joasa pentru ca la o tinere constanta a turatiei destul de sus, rotile tind sa piarda aderenta si asta afecteaza plecarea de pe loc. Daca nu am dreptate sa ma corecteze cineva. Bye.
VS-99-BYE is offline   Reply With Quote
Old 03-04-07, 16:23   #13
markizu

Stage 5
 
markizu's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 2,151
Member of:
[VW]
[Honda]
Default Re: Cuplu maxim

pt vs 99 bye
ai cumva un 206 tunat ?
nu mai stiu culoarea ca era noapte
merci
markizu is offline   Reply With Quote
Old 04-04-07, 11:13   #14
VS-99-BYE

Stage 4
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 207
Default Re: Cuplu maxim

Quote:
Originally Posted by markizu View Post
pt vs 99 bye
ai cumva un 206 tunat ?
nu mai stiu culoarea ca era noapte
merci
Nu. Am un mondeo under-construction.
VS-99-BYE is offline   Reply With Quote
Old 05-04-08, 22:52   #15
keeekeeess

Stage 1
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 19
Default Re: Cuplu maxim

Are dreptate Sebastian cu formula, am facut si eu asta pe la facultate.

Uitati un link aici care explica http://www.mirabo.ro/Putere-si-cuplu.html
keeekeeess is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -