Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Colt Legislativ

Reply
 
Thread Tools
Old 21-02-11, 15:16   #31
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
Default Re: Indicatoare - semafoare, in plin soare

Da asta cam asai cu luatul de fraier dar cel ce spune asta nu vede si..... replica:
- Mai bine sa fiu luat de fraier decīt sa fiu luat de salvare
Asta poti sa spui celora de prin forumuri ce te considera fraier daca le spui ca conduci defensiv

Sa sti ca cu vatmania am īnceput īn Romānia nu aici. Īn Romānia am īnceput pe tramvai īn Arad, ulterior īn Resita.
Dupa plecare īn Duisburg si Düsseldorf. 13 ani de "joystik" pe tram am īn DE dar mai pune vreo 4 de "mestecator de oala si pedala" īn RO pe TM2 si Tatra.

Locul meu de munca principal e asta (mai e si alt ceva pe līnga asta) :



īn exterior



Crede-ma ca dupa ce stai ani de zile 8 - 10 ore la "joystik" si raspunzi pt. mii de oameni īn trafic, vezi circulatia rutiera cu alti ochi si cīnd esti la volanul proprii masini, te doare fix īn cur si nici acolo de tot prostul stresat ce trece pe līnga tine.

Īn ceea ce priveste cei 5 metri īnainte si dupa trecerea de pietoni, asta mi s-a spus la scoala de soferi īn Resita acum 30 de ani. Sīntem apropiati de vīrsta si cred ca tu ai uitat.

Last edited by CyberCSX; 21-02-11 at 15:18.
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 22-02-11, 16:48   #32
flow87

Stage 5
 
flow87's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 376
Default Re: Indicatoare - semafoare, in plin soare

Quote:
Originally Posted by CyberCSX View Post
La ultima mea vizita īn Romānia am fost si eu confruntat cu problema asta.
Primele probleme pe care le-am avut, au fost īn Arad une a fost necesar sa trag pe dreapta, sa pun avaria, sa-i las pe ceilalti sa riste pīna am reusit sa disting ce dracu se īntīmpla īn intersectiile respective.
La intrarea īn Timisoara dinspre Arad, aceasi poveste moment cīnd m-am enervat, tras pe dreapta la un motel, cīteva ore de somn ulterior circulat noaptea.
OK. Voi nu puteti face asta deoarece locuiti acolo si trebuie cautate caile posibile de a obliga pe cei dce se ocupa de semafoare sa reemedieze chiestiile astea.

Cred ca ar trebui facute sesizari la organele īn drept ce se ocupa de īntretinerea semafoarelor. Nu numai ca unele sīnt din evul mediu cu o intensitate luminoasa extrem de slaba dar mai ales vara multe sīnt acoperite de pomi ne-īntretinuti (ne-tunsi), crengi si nu le vezi decīt īn ultima clipa si asta prost de tot.

Daca eu de ex. asi avea un accident datorita unui semafor de acest gen, a-si cere despagubiri prin hotarīre judecatoreasca de la cei ce administreaza aceste semafoare.

De unde vin banii pt. īntretinerea / īnoirea semafoarelor nu conteaza. Aici este vorba de siguranta traficului rutier care lasa de dorit din acest punct de vedere, problema ce trebuie reemediata la nivel national.

Cu banii investiti īn fel de fel de contoare count-down de rosu / verde INUTILE prin intersectii, s-ar putea schimba vechiturile comiuniste invizibile din punct de vedere al intensitatii luminoase.

@ flow87

Treaba ca nu se disting corect culorile nu-i mare problema.
Poate sa fie si albe fara culori ca doar se stie ca rosu e sus, galben la mijloc si verde jos. Problema este INTENSITATEA LUMINII care trebuie sa poata fi distinsa pe zi indiferent cīt de intensa este lumina solara si aici e problema.
Multe semafoare vechi de 30 - 40 de ani au oglinzile ruginite si becuri de 40 wati ce pui acasa īn candelabru. Asa ceva este pur si simplu pericol public.
eu ma refeream ca nu se pot distige,adica nu iti dai seama ce e aprins rosu galben sau verde din cauza lumini slabe si a plasticului matuit
flow87 is offline   Reply With Quote
Old 22-02-11, 18:55   #33
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
Default Re: Indicatoare - semafoare, in plin soare

Quote:
Originally Posted by flow87 View Post
eu ma refeream ca nu se pot distige,adica nu iti dai seama ce e aprins rosu galben sau verde din cauza lumini slabe si a plasticului matuit
La asta se mai adauga oglinzile īn interior ce numai oglinzi nu sīnt ca nu mai reflecta nimic si becurile slabe de 40 wati īn loc de 110 wati ce se monteaza acolo. Becurile, sīnt becuri mici tip "pruna" si asa ceva nu se pune acolo. Sīnt egale cu zero.
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 23-02-11, 16:59   #34
rpopescu

Stage 4
 
rpopescu's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 241
Default Re: Indicatoare - semafoare, in plin soare

Indicatorul de circulatie, parte din amenajarile pentru protectia participantilor la trafic arata grija pentru securitatea cetateanului, contribuabil la randul lui...
Felicitari, CyberCSX, foarte frumos postul si exteriorul postului, la metrou, in Germania.

Dar ca o paranteza la tema topicului, CyberCSX : Cand intra metroul in statie, in postul de conducator al metroului nu sta un om care urmareste ca banda de securitate a peronului sa fie libera dar acest conducator nu poate face nimic daca din multime un om se dezechilibreaza brusc si cade sau se arunca, sinucigas, brusc in fata trenului ?
rpopescu is offline   Reply With Quote
Old 23-02-11, 23:20   #35
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
Default Re: Indicatoare - semafoare, in plin soare

Quote:
Originally Posted by rpopescu View Post
Dar ca o paranteza la tema topicului, CyberCSX : Cand intra metroul in statie, in postul de conducator al metroului nu sta un om care urmareste ca banda de securitate a peronului sa fie libera dar acest conducator nu poate face nimic daca din multime un om se dezechilibreaza brusc si cade sau se arunca, sinucigas, brusc in fata trenului ?
Īn afara de a pune frīna de urgenta sa opreasca instant, nu deoarece sistemul īn metrou merge automat īn sistem computerizat LZB.
Tradus asta īnseamna Tractiune liniar influentata. Mai pe romāneste, metroul merge singur iar eu pot sa-mi beau cafeaua si sa-mi citesc ziarul la 80 km/h.
Un fel de KNIGHT RIDER - KITT pe sine.
Daca te uiti īn prima poza, īn dreapta e un mic display care are niste tastaturi numerice īn dreapta lui. Acolo introduc ruta ( traseul) si restul face singur.
fiecare tren are 3 computere. La fiecare cap de conducere are un computer de traseu + un al treilea de control. schimbul de date se face printr-un cablu coaxial (W-LAN) ce se afla montat pe traverse īn cale cu centrala (serverele) de la dispecerat de unde se controleaza sistemul. Eu preiau si conduc manual numai cīnd iese la suprafata din acel joystik ce se afla īn stīnga pe mīnerul prelungit al scaunului.
Īn statiile de metrou, singurul lucru ce fac este la plecarea din statie sa apas butonul START dupa ce au urcat calatorii. Īn momentul asta se īnchid usile si....... "cox" pīna la 120 km/h unde permite traseul, respectiv distanta īntr-e statii.

Uite AICI poti veda cam pe la minutul 1:53 cum se conduce la suprafata. E o miscare īn depoul Grünewald.
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 24-02-11, 11:16   #36
rpopescu

Stage 4
 
rpopescu's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 241
Default Re: Indicatoare - semafoare, in plin soare

La noi din cand in cand cineva se sinucide aruncandu-se de pe peron in fata metroului. Din multimea adunata , trece brusc linia de demarcatie de pe peron si sare brusc in fata. Conducatorul actioneaza frana instant dar garnitura se opreste, in cati cm ?
O balustrada capitonata care sa intarzie viteza cu care sinucigasul se arunca (trebuie sa sara mai intai balustrada ceea ce il face si vizibil, evidentiat - din masa multimii) este un mijloc de protectie ca sa nu se poata intampla la metrou, mereu la sigur, asemenea accidente de la peron venite ? Se pot comanda barele din dreptul usilor, sa se deschida automat prin oprirea la semn a trenului la un reper de pe peron.
rpopescu is offline   Reply With Quote
Old 25-02-11, 13:48   #37
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
Default Re: Indicatoare - semafoare, in plin soare

Īn toti anii am avut un singur sinucigas. A scapat dar am dat calatorii gramada īn tramvai, avīnd o bunicuta cu mīna rupta care cazuse. Din cauza asta, luase imbecilul de la mine si niste pumni īn gura īn fata politiei.

La suprafata am avut 3 accidente cu masini, neacordare de prioritate la tramvai si unul care intrase īn intersectie pe rosu. N-a fost nimic grav, n-am avut raniti, tram-ul doar cīteva mici zgīrieturi dar masinile zob.

La unul din ele era un Renault 19 cu o femeie care pur si simplu a dat īn mine pe undeva pe la mijlocul tramvaiului. Bleaga a vrut sa treaca pe banda a 2-a dar n-a vazut ca sīnt līnga ea
Asta a trebuit sa coboare prin dreapta ca masina dupa impact era "modelata" īn forma de potcoava
Bleaga a spus politiei ca n-a vazut tramvaiul
Pai...... tramvaiul cu ale lui 30 de metri e asa mic ca un scateboard de nu trebuie sa-l bagi īn seama

Cel mai grav a fost cu boul care se bagase pe rosu.
Un tīmpit de proxenet turc din Essen care detine cīteva bordele cu un mertzan umflat (tuning).
I-am palit una de zburase motorul din merzan la 20 metri de intersectie de ziceai ca-i minge.
El n-a avut nimic. Doar cīteva zgīrieturi dar masina......... SCHROTT / REMAT garantat fara posibilitati de recuperare.

A 3-a trozneala, un Opel Kadett cu o pustoaica cu permis de 3 saptamīni, ma depaseste, schimba banda la 5 metri īn fata mea si opreste ca sa faca la stīnga, fara sa se asigure, fara sa tina cont de distanta legala de siguranta īn situatia asta.
Cu tram-ul la 40 km/h .......... un drum de frīnare de 60 metri (cu frīna instant 10 metri), i-am palit una-n cur de ziceai ca-i bila de biliard. Vina iei. Unde nu-i cap, vai de picioare
Daca bleaga frīna putin sa intre īn spatele meu si sa faca la stīnga, n-avea probleme.

Amuzant e ca desteptii astia cu masinile cred ca un vehicol pe sine pate sa-i evite prin ocolire , ignora greutatea si distanta de frīnare care pe sine nu e ca la cauciuc pe asfalt chit ca pulverizezi nisip de aderenta īn fata rotilor si actionezi electromagnetii frīnei de urgenta.
Ei cred ca daca iei pot opri īn 5 metri la 50 km/h, poate si un vehicol pe sine si prostia asta e de regula fatala.
Īn afara de asta eu nu pot..... "deraia voit" sa sar de pe sine sa-l ocolesc sau sa-l evit
Eu, indiferent cīt de īncet si prevazator merg, cu cea mai mare bunavointa nu pot ignora sau anula cele mai elementare legi ale fizicii, sa anulez inertia unui obiect īn miscare.

Last edited by CyberCSX; 25-02-11 at 13:53.
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 25-02-11, 13:49   #38
rpopescu

Stage 4
 
rpopescu's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 241
Default Re: Indicatoare - semafoare, in plin soare

Acum va amintiti balustradele de pe trotuarele din fata scolilor ? Dar gardurile de protectie spre zebra traversarii sa nu erupa pietonii prea mult pe de laturi ?

Eu am aplicat sugestia de a marca cu vopsea - doua dungi - unde trebuie sa opreasca masinile la o trecere pentru pietoni marcata doar cu indicator. In dreptul indicatorului, 5 m inainte sau dupa pot avea forme ciudate, imprecise si pentru pieton si pentru cine mai trece pe strada aceia - nu neaparat autovehicul ci sa zicem un tragator din greu la un carucior de salubritate... Ce mai dau peste el pietonii si il incurca de nu mai poate sa ridice lopata faras... Desi omul pune caruciorul dincolo de stalpul trecerii...

Eu am mai zis ca vopsea avem destula si dungile simple de oprire clarifica totul, nu se mai ,,intersecteaza" trasee pieton masini... in dezordine. Simplu.

Quote:
Originally Posted by CyberCSX View Post
Īn afara de asta eu nu pot..... "deraia voit" sa sar de pe sine sa-l ocolesc sau sa-l evit
Tramvaiul are prioritate de multe ori pentru ca merge pe sine si se opreste ceva mai greu... Foarte interesanta meserie ,,ai impletit" prin traficul german, CyberCSX !

Last edited by rpopescu; 25-02-11 at 13:56.
rpopescu is offline   Reply With Quote
Old 25-02-11, 13:55   #39
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
Default Re: Indicatoare - semafoare, in plin soare

Da. Stiu acele balustrade. Sīnt si aici, chiar si īn sensurile giratorii. Aici mai e nasolia cu benzile speciale pt. biciclisti pe trotoare si desteptii astia tot schimba instant si fara sa se asigure de pe banda lor pe sosea si retur. Cīnd ti lumea mai draga ai cīte un descreierat din asta īn fata masinii.

Īn peroanele de metrou, se evita accidentele la aglomeratie si eventualii sinucigasi prin personal de supraveghiere de peron. Alt fel nu merge.
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 25-02-11, 13:59   #40
rpopescu

Stage 4
 
rpopescu's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 241
Default Re: Indicatoare - semafoare, in plin soare

Ma gandesc ca balustrada il intarzie pe sinucigas, trebuie sa se ridice peste, conductorul trenului il vede, are o secunda in plus la actionarea franei, el - conducatorul pe sine este ca un ... pilot de razboi... expus unui sinucigas care il poate teroriza oricand !

Last edited by rpopescu; 25-02-11 at 14:02.
rpopescu is offline   Reply With Quote
Old 25-02-11, 15:24   #41
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
Default Re: Indicatoare - semafoare, in plin soare

Bun si cum dai balustradele la o parte cīnd intra tram-ul īn statie?
Astea trebuie sa dispara instant pt. a face loc la usi. Dependent de tip de tram, nu la toate sīnt aceleasi distante īntr-e usi si usile au aceasi latime.

Sīnt niste chiestii tehnice extrem de costisitoare īn creare si īntretinere si asta pt. ce? Pt. cītiva tīmpiti carora li s-o urīt cu viata? Oare se renteaza?

Acolo īn bucuresti. exista o statistica ceva unde se poate citi cīti tīmpiti īsi pun capat īn metrou pe decursul unui an de zile?

Aici cel putin, īn Duisburg, de la īnfiintarea sectorului metrou īn anul 1992 pīna azi, au fost doar doua cazuri. Unul a scapat (cazul meu) si un altul (la un coleg) a ajuns..... pasta de mici.

Deci, DOUA CAZURI īn 19 ANI īntr-un oras ce are o raza de peste 50 km de la un capat la celalalt, cuprinde mai multe mini-orase satelit ca suburbie si are ceva cam peste jumate de milion de locuitori (fara navetisti, turisti, azilanti, ilegali etc.)
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 25-02-11, 15:53   #42
rpopescu

Stage 4
 
rpopescu's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 241
Default Re: Indicatoare - semafoare, in plin soare

La metrou ? Comanda optica de la vagon si actionare electrica de sub peron.
Cand se intampla un sinucigas o data, este intamplare, cand se intampla a doua oara este fatalitate, a treia oara devine clar ca ceva este de facut pe peronul acela liber la gol... Stiti, grija pentru pasagerul cetatean platitor de impozite...

Sa zicem ca intr-o zi se intampla o alta nenorocire, unul il impinge fara sa vrea pe altul, in golul dintre sine...
Ceva trebuie altfel amenajat, acolo... Chiar si glaswand cu usi automate...

Pe mine m-a interesat amenajarea simpla cu 2 dungi de vopsea la indicatorul de trecere pentru pieton, trecere fara zebra...
Zebra aceea aratand unde poate sta maxim botul masinii... Totul pentru viata, nu ?
rpopescu is offline   Reply With Quote
Old 25-02-11, 20:21   #43
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
Default Re: Indicatoare - semafoare, in plin soare

Mda............. platitorul de impozite.
asta iar e asa o treaba cu impozitele astea. crezi ca cuiva īi pasa? La vreun politician sau firma? NU ! Nu l-e pasa. īti ia banu, īti promite luna de pe cer ca sa-i alegi, te demonteaza de bani, te tine de prost si dupa 4 ani de legislatie se sau la fund cu o pensie de 15.000 EURO si īsi scriu memoriile (Cum īmi bat joc mai bine de impozabil).
Cam astia sīnt politicienii peste tot nu numai īn Romānia.
firmele particulare de transport īn comun n-au nici un fel de interes de protectie. Pe astia īi intereseaza sa-ti ia banu pt. faptul ca te cara de la A la B si cam atīt. Un sinucigas este pt. iei..............un eveniment tolerabil, un caz si nimic mai mult.
Īn ceea ce-i priveste pe sinucigasii astia, astia sīnt de regula drogati, betivi, depresivi, someri care nu platesc nici un fel de impozite.
atīta timp cīt nu implica alti nevinovati, nu plīnge nimeni dupa iei.

Tragic devine la criminalii care din exces de zel īming pe careva īn calea de rulare si la dementii care nu realizeaza ce fac. Acum vreo 6 luni a fost un caz unde un turc care se certa cu un prieten a īmpins o trecatoare īn fata unui tren ce intra īn gara numai pt faptul ca l-a acrosat usor la umar cīnd a trecut pe līnga el.
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 26-02-11, 10:38   #44
rpopescu

Stage 4
 
rpopescu's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 241
Default Re: Indicatoare - semafoare, in plin soare

Conducatorii de autovehicule implicati alaturi de toti acesti oameni dezordonati si plini de pericole (dintre care ai definit mai sus ca un atent observator al circulatiei secolului XXI )... Acesti conducatori, ce risc au ? Sa fie nenorociti de acesti oameni prin intermediul unor lipsuri in indicatie si reglementari stradale.

Amintesc propunerea ca fiecare intersectie cu sens giratoriu sa aibe configuratia desenata pe un panou alb suplimentar la fiecare cale de intrare intr-o astfel de intersectie de o complexitate sporita de movila de pamant plantata acolo !

Este drept toti sunt atenti, respecta sau nu, exista neatentie, nu respecta

dar aceasta informatie ca este acolo - cand executi girarea - cedeaza trecerea sau drum prioritar sau acordarea prioritatii de dreapta:
Aceasta informatie lipseste !

Se apreciaza ,,din mers"... Intr-o intersectie ? Pai acolo trebuie sa stii ,,varianta" inainte de a intra... Este vorba de presemnalizare completa a unei intersectii.
rpopescu is offline   Reply With Quote
Old 27-02-11, 19:01   #45
rpopescu

Stage 4
 
rpopescu's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 241
Default Re: Indicatoare - semafoare, in plin soare

Si hai sa ne intoarcem la semafoare, la semafoarele pentru pieton !

Conducatorul auto nu are cum sa vada inauntru ce culoare are semaforul, el venind pe drumul public dinspre lateral. Semafoarele acestea pentru pietoni sunt unidirectionale sa le poate vedea numai pietonul...

Daca semaforul pentru pietoni este sincronizat cu un semafor auto, nu prea sunt probleme dar daca trecerea de pietoni are doar semafor pentru pietoni, conducatorul se ia practic dupa pietoni, daca incep dau nu deplasarea, lucru periculos de inselator pentru conducatorul auto...

Deobicei la astfel de treceri pentru pietoni sta politia dupa ele, sa sanctioneze pana si ,,stangacia" eventuala a soferului, indus in eroare de lipsa de informatie din cutia neagra cu margini adanci a semaforului pietonal.

S-ar putea gandi o lumina suplimentara pusa in varful stalpului de semafor pentru pietoni, sincrona cu semaforul verde pentru pietoni... de dinauntru.
rpopescu is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -