Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Consiliere achizitie auto

Consiliere achizitie auto Ai o suma fixa de bani si nu stii ce masina ti s-ar potrivi perfect ? Aici afli Raspunsul. Ai prins un pont despre o masina si nu stii daca merita ? Tot aici afli raspunsul. Ai orice intrebare legata de achizitionarea unei masini ? Aici e locul unde o pui

Reply
 
Thread Tools
Old 25-06-14, 10:25   #1
Renzor

Stage 4
 
Renzor's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 186
Default Sfat achizitie BMW e46 diesel

Salutare, sunt in cautare de un BMW e46 diesel, facelift neaparat, iar suma pe care sunt dispus s-o dau este undeva intre 5.500 si 6.000 asta incluzand toate taxele. Am cateva intrebari pentru dumneavoastra.. se renteaza un 318d e46, care ar fi consumul lui urban/extraurban? care este diferenta de consum intre 320d cu 5 trepte si cel cu 6? Mentionez ca merg mult si tare cu masina, de aceea m-ar interesa cea mai economica varianta. Masina va merge undeva intre 70% urban restu' autostrada (iar aici ma cam sperie 318d si 320d in 5 trepte). Va rog sa-mi spuneti ce ati alege dintre aceste 3 variante, si de ce. Va multumesc frumos.
__________________
33 tks
Renzor is offline   Reply With Quote
Old 29-06-14, 02:47   #2
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Sfat achizitie BMW e46 diesel

Posesor de e46 320/6tr

Iti recomand aceasta versiune dar nu prin prisma nr de trepte, cel in 5 trepte are a 5-a undeva intre a 5-a si a 6-a celui cu 6 trepte.

Diferenta de consum la viteze mari este nesemnificativa, de fapt e foarte mica si daca mergi cu a 5-a in loc de a 6-a (ambele la modeluil cu 6 trepte), undeva sub 0.5l/100 la 160 de exemplu. Eu chiar merg fecvent cu a 5-a pe autostrada cand ma grabesc dar nu intentionez sa depasesc o anumita limita de viteza

Iti recomand cel cu 6 trepte pentru ca vine implicit cu niste up-date-uri cum ar fi: functii suplimentare ale DSC-ului (cum ar fi cornering breaking control care face o treaba excelenta) , este euro 4, turbina are actuator electric (mie nu mi-a facut nici o figura), axele cu came nu mai sunt antrenate ambele de lant ci doar unul dintre ele (asta facand imposibil sa sa lantul un dinte si daca se rup patinele), faimosii clapeti upgradati (dar nu scuti total de probleme)
Si mai saunt dar nu imi vin in cap.

La 318d sunt decalate upgradurile in timp (fata de 320d) si nu stiu cum si ce fel.
Dar nu mi-as lua 318d, nu i vad rostul, inafara de pretul de achizitie , nu are nici un argument, poate un consum nesminficativ mai mic la mers tiptil, altfel aceeasi capacitate (motoarele sunt IDENTICE afar de turbina.
Daca tin minte bine, 318d nu vine cu contra greutatile de pe pompa de ulei care anuleaza armonica a doua a vibratiilor ceea ce l-ar face ceva mai "tractor" decat 320d .

Singurul fel in care vad sa-mi iau 318d ar fi ca sa profit de pretul mai mic si/sau dotarile mai bune si sa-l chipuiesc imediat dupa achizitie. Dar daca tu mergi tare posibil ca in scurt timp nici 150 Cp sa nu-ti ajunga. Eu am noroc ca iau pauza regulata de la condus si de fiecare data cand revin mi se pare racheta, altfel era dusa de mult pe la 180Cp macar.


Consumurile mele 8-11 urban - Constanta (n-am mai trecut de mult de 10 dar in primi doi ani nici nu prea scadea sub 9.5)
Extra-urban :
autostrada media 200 REAL ~10-11
160 pe pilot - 7 - de foarte multe ori am obtinut rezultatul asta.
130 pe pilot o singura data fix 5, depinde mult de trafic - 5.5 chiar si 6 si de combustibil am impresia, de asemenea depinde pe care autostrada esti, pe A1 intotdeauna imi consuma mai putin ca pe A2 la acelasi stil. La viteze mari nu prea mai sunt variatii decat in functie de combustibil si de vant.
La topspeed real 217-218 (pe ceas sub 225) -15-16, de fapt intr-a 6-a instantul nu trece de 16 orice i-ai face.
Mers absolut legal CT-Alba - 5.4, la sfarsit aveam km parcursi deja mai putin range-ul.
Minim posibil- 4 la 70km/h cu a 4-a (sub 2000rpm) eu mai rau nu vreau sa o chinui desi merge saraca si la 1100rpm cu a 6-a dar tin la ea si la buzunarul meu si nu fac asta.

Valorile consumului sunt apropiate pentru orice diesel de putere/capacitate/dimensiuni apropiate indiferent de marca, nici unul nu exceleaza la capitolul asta, daca vezi o masina echivalenta care indica 5 la 160, desconsidera nu are cum sa fie real.

Contrar mentalitatii generale masinii asteia nu ii face rau sa mergi relativ tare cu ea dimpotriva. Zic "relativ" pentru ca din punctul de vedere al motorului la 160 de exemplu sarcina e destul de mica ~50-55% din max.

Mai citeste si celelate topicuri de aici, in cateva am spus de ce sa NU-ti iei e46 (desi mie imi place si nu intentionez sa o schimba foarte curand)
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 02-07-14, 17:15   #3
Renzor

Stage 4
 
Renzor's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 186
Default Re: Sfat achizitie BMW e46 diesel

Iti multumesc foarte mult pentru raspuns. Catre un e46 320d in 6 trepte am decis sa ma indrept.
Renzor is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -