Forum 4Tuning

Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 31-05-07, 19:46   #1
Trai

Stage 3
 
Trai's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Oras: Zaragoza, Spania, brasovean
Age: 37
Posts: 75
Default reconditionare chiulasa

stie cineva, scaunul la supape merge facut cu metoda cu bormasina in care prinzi tija supapei si o invarti pe scaun cu ceva pasta abraziva fina? eu lucrez la ceva de genul, si pana acum am facut 4 supape si pare ok. oare tine? suprafata de contact intre supapa si scaun are gam 1,5- 2 mm latime...


__________________
T29
Trai is offline   Reply With Quote
Old 31-05-07, 22:57   #2
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Oras: Cluj
Age: 47
Posts: 2,766
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: reconditionare chiulasa

Quote:
Originally Posted by Trai View Post
stie cineva, scaunul la supape merge facut cu metoda cu bormasina in care prinzi tija supapei si o invarti pe scaun cu ceva pasta abraziva fina? eu lucrez la ceva de genul, si pana acum am facut 4 supape si pare ok. oare tine? suprafata de contact intre supapa si scaun are gam 1,5- 2 mm latime...

Se arde suprafata slefuita la viteze mari.
Slefuirea se face prin rotiri succesive scurte stinga-dreapta si nu intr-un singur sens,si cit mai lent posibil.
Cind este gata,rastoarna chiulasa cu supapele in sus,le ciocanesti usor si torni diluant pe ele dupa ce in prealabil ai curatat bine pasta de slefuit (care atentie,este speciala pentru asa ceva) ,care nu trebuie sa se scurga pe galerii.Fiecare supapa ramine pe scaunul cu care s-a slefuit impreuna.Schimba obligatoriu simeringurile de supapa.
Bafta!
__________________
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 01-06-07, 02:39   #3
Trai

Stage 3
 
Trai's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Oras: Zaragoza, Spania, brasovean
Age: 37
Posts: 75
Default Re: reconditionare chiulasa

simeringurile le luasem deja, supapele le-am numerotat inainte sa incep lucrul, ca sa ramana imperecheate cu scaunele, pasta abraziva de polishat vopseaua am folosit (ups !), viteza mare nu am folosit (minimul la bormashina mea bosh- 1/2 rot/sec), nu am schimbat sensul (ups2 !), si destul de important cred eu, am verificat periodic (la fiecare aprox 30 sec) daca s-a modificat culoarea suprafetei slefuite atat pe supapa cat si pe scaun: singura modificare notabila e ca suprafetele de contact sunt oglinda (presupun ca e bine). am facut acum verificarea cu diluant fara arcuri puse si nu trece dedesubt (iiihaaa!). eu am verificat altfel: am bagat in galerii pe rand un bec halogen de 60 W, am izolat cu banda neagra, m-am dus la intuneric si am aprins becul; si lumina nu a trecut; si am stat si 15 min ca sa mi se obisnuiasca ochii cu intunericul. acum urmeaza a 2-a jumatate de chiulasa pe care o voi face tinand cont de sfaturile tale (ma pui la cheltuieli suplimentare neprevazute) si revin cu detalii daca mai intereseaza pe cineva vreodata
Multumesc frumos...
Trai is offline   Reply With Quote
Old 01-06-07, 13:55   #4
markizu

Stage 5
 
markizu's Avatar
 
Join Date: May 2005
Oras: bacau
Age: 34
Posts: 2,146
Member of:
[VW]
[Honda]
Default Re: reconditionare chiulasa

sal
pasta aia de polisat vopsea nu e buna
se foloseste bloc de pasta abraziva unipol se cheama si e folosita de bijutieri in fluxul tehnologic si de mecanici
costa in jur de 40 ron
daca ai nevoie de manualul pt dieselul tau intra pe mess si ti-l dau
lucica_markiz
__________________
Fiat tempra 1.6 ien aprox 110 cai (gone)
Lancia Delta II 1.8 132 hp ..(gone)
Alfa 156 1.8 ts 150 hp (great feeling, gone)
Golf III Rabbit 1.4 mic si rau..(gone )
Honda del Sol 1,6 soch vtec turbo on !!
markizu is offline   Reply With Quote
Old 17-06-07, 00:07   #5
DARK-RIDER-82

Stage 1
 
Join Date: Nov 2005
Oras: rm.sarat
Age: 32
Posts: 13
Default Re: reconditionare chiulasa

salut! am si eu o nelamurire: spuneai ca au iesit oglinda scaunele dupa ce le-ai mai slefuit! dar din ce sunt facute scunele de supapa? si din ce material este recomandat sa se faca?te intreb deoarece am o motocicleta cu motor boxer racit cu aer si mi-am distrus complet chiulasa stanga ... si nu se baga nici un meserias la ea deoarece , citez: " asta-i de BMW...nuuu nu merge refacuta scaunul de supapa, pasuit supapa pe el si ghidul de supapa... n-am scule imi pare rau..." si uite asa mi-am cam bagat ceva in ea ca m-am enervat cu toti mesterii aastia si figurile lor... mentionez ca am scos scaunele de supapa vechi(am 2 supape pe chiulasa , 1 admisie , 1 evacuare) si pe cuvantul meu ca sunt din bronz...il zgarii cu cutitul... ar mai fi si faptul ca de-abia acum dupa 5-6000km ... ca motorul asta ar fi trebuit sa functioneze cu benzina cu cifra octanica de 75 si cu plumb... eu i-am bagat de 98 fara plumb... banuiesc ca s-a stricat si din cauza asta... dar AM ZIS SA VA INTREB SI PE VOI , CA DEH , POATE STITI MAI BINE! MERCY MULT!
ciao!
DARK-RIDER-82 is offline   Reply With Quote
Old 17-06-07, 11:56   #6
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Oras: Cluj
Age: 47
Posts: 2,766
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: reconditionare chiulasa

Quote:
Originally Posted by DARK-RIDER-82 View Post
... din ce sunt facute scunele de supapa? si din ce material este recomandat sa se faca?te intreb deoarece am o motocicleta cu motor boxer racit cu aer si mi-am distrus complet chiulasa stanga ... !
Scaunele supapelor se fac de obicei din fonta,sint practic niste inele care se asambleaza prin fretaj la cald.
Detaliaza "distrus complet chiulasa".
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 17-06-07, 20:41   #7
DARK-RIDER-82

Stage 1
 
Join Date: Nov 2005
Oras: rm.sarat
Age: 32
Posts: 13
Default Re: reconditionare chiulasa

Dupa cum ti-am si spus: e distrusa complet chiulasa... nu isi mai face treaba..nici macar supapele nu mai calcau "aproximativ" bine...aveau un joc in scaunul de supapa de 2-3mm..asta la ochi... este si vina ghidurilor de supapa(de fapt de acolo cred eu ca a inceput totul...) iar scaunuele de supapa erau complet distruse , deoarece supapele au tot "lucrat" asa in ele , avand deja jocul in ghid de care ti-am spus... m-am mai interesat in stanga-in dreapta si mi s-a spus ca ghidurile de supapa se pot prelucra dintr-o axa cu came de dacie sau de la orice alta masina... iarasi , dupa ce am facut rost de axa cu came, si m-am prezentat la un strungar PRICEPUT, ca la rm sarat e plin de "mesteri " care ...iti pot face muuuulte belele, ACESTA mi-a spus ca nu poate fi prelucrata deoarece este tratata special cu curenti de inalta frecventa(mai ales camele....) si ca trebuie sa o , citez: "decalesc..." ei bine , atunci mi-am cam pierdut rabdarea , cheful de plimbari aproximativ inutile pe la mesteri si am zis sa discut treaba asta pe vreun forum! m-am interesat si pe internet de "valve guides , valve rings, si nu in ultimul rand de valve" si am ramas putin traznit cand am facut "o mica lista" cu tipurile de otel si aliaje de otel din care se poate confectiona un ghid de supapa o supapa sau un SCAUN DE SUPAPA(dupa mine asta-i cel mai important...apoi ghidul de supapa)! ca sa nu mai zic de aliaje si materiale "exotice" gen titan si inconel.... FERREA mi-au placut cel mai mult..dar nu cred ca "pup"eu asa ceva... OK , sa revin cu picioarele pe pamant! deci tu zici ca un material accesibil si mai rezistent este fonta? eu ma gandeam la otel inoxidabil... cu continut mare de nichel.... sau ceva otel mai durabil...avand in vedere ca motorul e racit cu aer... oricum nu stiu cand o sa ma mai ocup de chiulasa asta... sau de motor... mi-a lasat un gust amar ...mai ales ca l-am reconditionat "ca la carte" pacat ca nu l-am exploatat "ca la carte"... benzina aia de 98 cred ca e de vina...!
daca mai stie cineva cate ceva despre reconditionat chiulase , va astept cu unele sugestii!
CIAO!
DARK-RIDER-82 is offline   Reply With Quote
Old 17-06-07, 22:13   #8
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Oras: Cluj
Age: 47
Posts: 2,766
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: reconditionare chiulasa

Quote:
Originally Posted by DARK-RIDER-82 View Post
Dupa cum ti-am si spus: e distrusa complet chiulasa... nu isi mai face treaba..nici macar supapele nu mai calcau "aproximativ" bine...aveau un joc in scaunul de supapa de 2-3mm..asta la ochi... !


Pentru mine,chiulasa complet distrusa este cea rupta in bucati,prin care au iesit bucati de pistoane sau supape ce au ciuperca infipta de-a latul in camera de ardere.
Ghiduri si scaune se prelucreaza relativ usor daca ai la indemina sculele de precizia necesara.
La ora actuala,exista scule aschietoare care pot prelucra orice otel,chiar inalt aliat sau tratat,deci dupa cum spuneam este doar o chestie de tehnologie.Masoara ghidurile tale si cauta ceva echivalent de la alte marci.Este de preferat ca interiorul sa fie identic cu ce ai tu nevoie,ramanind de prelucrat doar exteriorul si lungimea.Asamblarea se face la cald.
Scaune de supapa se fabrica cel mai la indemina din fonta,nici nu este nevoie de mare precizie de prelucrare ,deoarece se rectifica ulterior direct pe chiulasa.
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 19-06-07, 01:10   #9
Trai

Stage 3
 
Trai's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Oras: Zaragoza, Spania, brasovean
Age: 37
Posts: 75
Default Re: reconditionare chiulasa

ale mele sunt din otel si supapele si scaunele. nu din fonta... si la motociclete nu cred ca merge din fonta pt ca e foarte casanta si la turatiile alea crapa cand se inchide supapa. iar daca o tratezi se face otel...iar de supape din bronz nu am auzit niciodata...daca ar fi fost din bronz inseamna ca si ghidurile sunt tot din bronz...poate a reconditionat-o un "meserias" odata in tineretile ei (motocicleta) iar problemele au aparut intr-adevar de la ghiduri... ca material iti recomand un otel special de scule (e mai elastic decat celelalte tipuri de otel iar coef de dilatre e mai mic decat la fonta) sau otel de teava de sonda iar dupa prelucrare ii faci un tratament de imbogatire cu carbon pt durizare... trimit reteta ca nu e f complicat si se poate face rel ushor acasa. supapele bineinteles tot din otel. o sa pun poze cu "procesul tehnologic". motorul normal ca s-a bulit de la benzina de 98 ca arde mai repede si mai intens decat 75. pariu ca alerga de nu se poate... iar cu meseriasii... mai bine tac. nu stii ca cel mai bun lucru e ala care iese din mana ta cu pasiune nu pt bani? multa bafta...
Trai is offline   Reply With Quote
Old 19-06-07, 22:00   #10
alexalfa

Stage 5
 
alexalfa's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Oras: bucuresti
Age: 48
Posts: 338
Default Re: reconditionare chiulasa

Salut ! Adevarat ! Atat timp cat chiuloasa este inca intr-o singura bucata poate fi reconditionata dar la un atelier adevarat si nu la "mesteri". "turbojack" a spus tot ce tehnic se putea spune.De regula (dar nu obligatoriu) ghidurile de supapa sunt din bronz. Fontele (si folosesc pluralul deoarece sunt o multime de tipuri cu tot atatea comportamente) se uziteaza datorita indicelui redus de dilatare. Ceea ce nu am inteles de la "Trai" este cum se poate transforma prin tratament fonta in otel. Teava de sonda este dura, motiv pentru care se foloseste la camasuirea cilindrilor si nu prea mai necesita tratamente (decat cel mult termo-chimice)," iar tratarea de imbogatire cu carbon pentru durizare" este cel putin curioasa. Si asta deoarece orice otel ce suporta "imbogatiri cu carbon" se transforma in ........fonta. Nu o spun eu , se poate verifica pe orice diagrama Fe-C. De obicei se folosesc tratamentele de "cementare" adica de durificare superficiala. Prima manifestare la folosirea unei benzine cu alta cifra octanica (mai mare) decat aceea recomandata de constructor este arderea supapelor. Ghidurile se uzeaza prematur (la motoarele non euro) cand se foloseste benzina fara plumb care schimba dinamica arderii. "DARK-RIDER-82" sa-i spui "mesterului strungar" ca exista si "kriptonitul" adus de unul' SUPERMAN. Daca tot nu gasesti unde sa o repari, i-ti fac rost de numarul de telefon al unui atelier de specialitate din Bucuresti. Te astept cu vesti bune!
alexalfa is offline   Reply With Quote
Old 19-06-07, 23:08   #11
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Oras: Bucuresti
Age: 30
Posts: 998
Default Re: reconditionare chiulasa

iar "tratarea de imbogatire cu carbon pentru durizare"
Asta e cementare, incalzire si racire in ulei. Otel din fonta se obtine in cuptor, invers nu!
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 20-06-07, 09:59   #12
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Oras: Bucuresti
Age: 30
Posts: 998
Default Re: reconditionare chiulasa

Scaunele de supapa nu sunt din fonta (nu de alta dar nu prea se pot asambla prin fretare ) ci sin stelit, care e un aliaj de cobalt, crom, wolfram, molibden şi fier, dur şi inoxidabil.
Cementarea actioneaza doar in stratul superficial al piesei, nu transforma otelul in fonta (nimeni nu poate face asta, insa fonta se poate decarbura la otel in cuptor cu arc electric).

Last edited by einstein1984; 20-06-07 at 10:01.
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 21-06-07, 08:08   #13
by_alex2003

Stage 3
 
by_alex2003's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Oras: brasov
Age: 37
Posts: 152
Default Re: reconditionare chiulasa

pentru cei interesati:in OZUN,jud COVASNA,sau in GHIMBAV,jud BRASOV sunt ateliere de reconditionat arbori,chiuloase,supape si tot felul de alte reparatii.daca nu conoasteti,cand ajungeti in orasul respectiv intrebati pe ori cine ca stie unde sa va indrume.sunt cunoscuti.succes si facetzi-va motoarele,trebuie
TURATE.
by_alex2003 is offline   Reply With Quote
Old 21-06-07, 12:29   #14
DARK-RIDER-82

Stage 1
 
Join Date: Nov 2005
Oras: rm.sarat
Age: 32
Posts: 13
Default Re: reconditionare chiulasa

da TRAI fugea de nu-mi venea nici mie sa cred... da sa mergi numai 5-6000km dupa care te apuci de facut chiulase?! nu vreau sa-ti spun cat m-a costat reocnditionatul lor(ca sunt doua ...deh... motor boxer!) cand am luat-o , TOT asta avea...exact aceeasi problema... ma jur ca daca mai bag benzina in rezervorul ala ,arunc si vreo 2ml de ulei de motor in 2timpi in el(de preferat MOTUL 2 stroke)deja stau si ma gandesc de ce oare nu mi-am luat motor in 2 timpi.......ca la ala sigur nu ma doare capu de chiulase...supape si aalte rah..turi de genu'!
ALEXALFA-ma bucur ca se mai baga cineva la capitolul reconditionat chiulasa de motor Dnepr sau(sau un soi de XEROX nereusit de motocicleta Bmw... ) momentan sunt aprox. lefter dar sa stii ca o sa tin legatura cu tine, deoarece in Rm. sarat NU AM CU CINE SA FAC TREABA ASTA... SI NICI IN BZ NU E NICI UN MESTER CARE SA SE BAGE la chiulasa asta...spun ca am umblat si pe acolo cu chiulasa in plasa...aici in rm. a zis unu' ca citez: " ti-o fac eu , mah , da vino cu ea mai pe la iarna ca acum n-am timp" numai ca ieri cand am trecut pe la atelierul respectiv , m-a luat si la mistouri: "merge motoreta?" asta ma seaca cel mai mult!sa-i spui motoreta de parca-i minimobra ... daca si asta la 650cmc e motoreta... eu ma duc si ma-mpusc... ASA CA: alexalfa, o sa-ti trimit ceva poze cu respectiva chiulasa, sa-ti faci o idee despre ce-i vb si sper sa fac rost de ceva bani sa o aranjez la cineva mai cu experienta!mentionez ca nu ma grabesc deloc...dupa ultima factura de "reconditionare chiulase" mi-a cam trecut cheful de orice... nu ca ar fi fost extraordinar de scump, dar cand am vazut cat a tinut am ramas masca... o sa ma plimb cu amicii mei care mai au si MOTOARE in adevaratul sens al cuvantului !p-asta boxer o tin de piesa de muzeu sa am ce "partzai" in weekend, prin jurul ramnicului (nu prea departe ca nu se stie ce-i mai trece prin "cap") Si oricum nu ma deranjeaza sa conduc motorul unui amic care nu reuseste sa-si ia permisul si are o yamaha FZR in stare boboc(si mai si fuge "un pic") plus ca mai sunt cativa ... unu cu suzuki gsxf de 750 din 2004 , unu cu vfr-750 din '94, inca unu cu kawasaki zx-9r in stare super! p-asta o sa o fac sa functioneze mai "incolo" .... cand o da frigul ca n-am acuma timp si chef sa transpir cu jegul ala de chiulasa in mana pe la mesteri constipati si cu aere prin capatzana aia goala a lor! o sa vin direct la tine (ALEXALFA) sau la atelierul de care ai spus ca stii tu ca fac treaba buna si asta e...! apropo: m-am interesat de OTEL REFRACTAR pe la firma ARVA din bucuresti si iar m-am "dezumflat" ,15 euro pe kg si nu au decat la bucati de minimum 40kg... adica ... ceva mai putin decat cat as putea sa sper sa iau pe motocicleta DACA as vrea sa o vand vreodata...(vreo 7-800euroi) da' asta-i alta problema si deja sunt "off-topic" ! ciao!
DARK-RIDER-82 is offline   Reply With Quote
Old 21-06-07, 12:59   #15
by_alex2003

Stage 3
 
by_alex2003's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Oras: brasov
Age: 37
Posts: 152
Default Re: reconditionare chiulasa

si eu am motor boxer la Alfa si ma costat reconditionarea +rectif. scaune sup+semeringuri la supape noi=170 lei amandoua chiuloase.si merg OK.Am 2300km facuti si e bine pana acum si sper sa ajung la muuuuuultiiiiii km cu ele.
by_alex2003 is offline   Reply With Quote
Old 2010  

Stage 5
Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.3.2 - Copyright 2012 4Tuning