Forum 4Tuning

Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 17-01-11, 00:09   #1
Mario_rw

Stage 4
 
Mario_rw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Oras: Focsani
Posts: 245
Member of:
[FORD]
Question Instalatie GPL

Detin o Mazda Xedos 6 si as vreaa sa ii montez o instalatie GPL. Ce instalatii merg puse pe ea? Merge cea de carburatie(ca la Dacie)?

Motorizare: 1.6 16v, injectie multi-punct, euro 2 cu sonda lambda

Multumesc!


__________________
Bicicleta!!!
Mario_rw is offline   Reply With Quote
Old 17-01-11, 09:07   #2
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Oras: Cluj
Age: 47
Posts: 2,766
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Instalatie GPL

Monteaza una secventiala ,daca vrei calitate (2500-2900 ron)
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 17-01-11, 10:43   #3
andreiand1
VW Driver

Stage 4
 
andreiand1's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Oras: Cluj Napoca; Baia Mare
Posts: 265
Member of:
[VW]
Default Re: Instalatie GPL

In primul rand nu e vorba de calitate, dar e imposibil de montat o pe un motor cu injectie multipunct, o instalatie gpl pentru sistem cu carburatie...sunt complet diferite. Pentru sisteme de injectie multipunct se pot monta doar instalatii secventiale, care da, sunt mai complexe si eventual si mai de calitate, dar depinde din ce punct de vedere se proveste.
__________________
"Remember to keep yourself alive, there is nothing more important than that"
andreiand1 is offline   Reply With Quote
Old 18-01-11, 00:45   #4
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Oras: Cluj
Age: 47
Posts: 2,766
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Instalatie GPL

Gresit.Se poate monta un singur injector de gaz pe tunelul de admisie al unui motor cu injectie multipunt,dar nu este suficient de performant cum este unul secvential.
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 18-01-11, 01:37   #5
Mario_rw

Stage 4
 
Mario_rw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Oras: Focsani
Posts: 245
Member of:
[FORD]
Default Re: Instalatie GPL

Asa stiam si eu. Ca si turbojack, atat timp cat merge pe Cielo, Espero, Logan etc. merge si la mine.

Ceva preturi, aveti idee?
Mario_rw is offline   Reply With Quote
Old 18-01-11, 07:05   #6
andreiand1
VW Driver

Stage 4
 
andreiand1's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Oras: Cluj Napoca; Baia Mare
Posts: 265
Member of:
[VW]
Default Re: Instalatie GPL

Se poate asta nu stiam am mai invatat ceva dar la fel nu stiu cat de mult merita facut artificiul asta dat fiind ca Xedos totusi e o masina mare iar in varianta asta de instalatie de gaz nu cred ca va avea un randament tare ok. Mai mult ma gandesc la functionarea sondei lambda avand in vedere ca o instalatie pt carburatie nu are sistemul de control al sondei.
Ca si preturi, depinde de orasul in care cauti...sunt multe firme care se ocupa cu instalatii de gpl si multe branduri de instalatii...incearca prima data pe google si vezi ce oferte gasesti.
Sa ne anunti dupa ce pui instalatia cum se comporta motorul pt ca sunt chiar curios de cum va functiona instalatia si motorul cu artificiul acesta.
Numai bine!
andreiand1 is offline   Reply With Quote
Old 18-01-11, 09:17   #7
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Oras: Bucuresti
Age: 31
Posts: 8,619
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default Re: Instalatie GPL

Nu prea mai sunt diferente intre cele secventiale si cele normale. Doar montajul e mult mai scump la secventiale. Si cele normale au acum comutatoare automate si nu iti bati capul. Alege varianta cea mai ieftina.

Cica aia secventiala e mai economica, dar e doar teorie. Am avut eu secventiala si consuma mai mult ca una normala la acelasi motor.
__________________
Anti USL!
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 19-01-11, 01:58   #8
Ford_V6

Stage 5
 
Ford_V6's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Oras: Bucuresti
Age: 31
Posts: 2,104
Member of:
[MERCEDES]
[FORD]
Default Re: Instalatie GPL

Merge si cu mixer ca la carburatie pe multipunct ... practic daca ai scanteie si ii dai gaz in bot porneste si merge ... ca nu merge chiar cum trebuie e alta discutie.

Eu am avut pe o Lancia Thema 16V gaz cu mixer si pornea pe benzina, dupa incalzire trecand automat pe gaz. Se poate monta si sistem closed loop cu sonda lambda pe aceste instalatii. Evident ca nu o sa lucre ca una secventiala dar e la sub juma de pret.
__________________
punktsidelacapat.ro
Ford_V6 is offline   Reply With Quote
Old 22-01-12, 00:56   #9
graifer

Stage 1
 
Join Date: Jan 2012
Oras: timisoara
Age: 24
Posts: 12
Wink Re: Instalatie GPL

si eu am fost interesat daca se poate monta o instalatie clasica(carburatie) pe multipunct si peste tot am auzit aceiasi poveste ca trebuie secventiala ca trebuie una ca trebuie alta astea sunt povesti doar pt a da un ban in plus
precizez ca am montata pe masina cu injectie multi punct instalatie clasica si merge fara probleme singurul artificiu fiind un buton care opreste pompa de benzina si un furtun prin care este trimis gpl in admisia de aer in rest nimic(masina trebuie tinuta in 3-4000 de ture la trecerea pe gaz) nu cred ca deranjeaza pe nimeni un buton amplasat pe bord si accelerarea masini 2-3 sec pana comuta pe gpl o sa auziti povesti precum ca pot avea loc detonati in admisie ca masina va da rateuri toate sunt povesti
nu merita sa platesti bani in plus pt nimica instaltie gpl clasica 200 euro cu montaj instaltie secventiala 500-1000 euro depinde de masina ramane la alegerea fiecaruia
graifer is offline   Reply With Quote
Old 22-01-12, 02:49   #10
cheluakame

Stage 5
 
cheluakame's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Oras: Alexandria
Age: 24
Posts: 367
Default Re: Instalatie GPL

Quote:
Originally Posted by graifer View Post
si eu am fost interesat daca se poate monta o instalatie clasica(carburatie) pe multipunct si peste tot am auzit aceiasi poveste ca trebuie secventiala ca trebuie una ca trebuie alta astea sunt povesti doar pt a da un ban in plus
precizez ca am montata pe masina cu injectie multi punct instalatie clasica si merge fara probleme singurul artificiu fiind un buton care opreste pompa de benzina si un furtun prin care este trimis gpl in admisia de aer in rest nimic(masina trebuie tinuta in 3-4000 de ture la trecerea pe gaz) nu cred ca deranjeaza pe nimeni un buton amplasat pe bord si accelerarea masini 2-3 sec pana comuta pe gpl o sa auziti povesti precum ca pot avea loc detonati in admisie ca masina va da rateuri toate sunt povesti
nu merita sa platesti bani in plus pt nimica instaltie gpl clasica 200 euro cu montaj instaltie secventiala 500-1000 euro depinde de masina ramane la alegerea fiecaruia

Nu sunt povesti, iar butonul de oprit pompa de injectie ...
In primul rand detonatiile in admisie au loc, dar au loc doar in anumite conditii. Daca folosesti mixer sau daca furtunul de gpl este pozitionat departe de clapeta de aceeleratie. Se acumuleaza gaze pe traseu (cand clapeta este inchisa, la schimbare trepte, decelerare) + avans marit cand calci acceleratie brusc + clapeta mult deschisa (la accelerare) => detonatii in galerie.
Ca sa scapi de asta, furtunul de alimentare GPL trebuie montat cat mai aproape de clapeta de acceleratie + reglaj corespunzator.
Si tu ai oprit pompa de benzina, dar injectoarele? Freaca in gol de capul lor? In caz de accident alimentarea GPL cine o opreste?
Ce-i drept se pot rezolva si problemele astea cu un comutator pe 2 pozitii si 3 relee

Stii, poti sa dormi si pe rogojina, dar parca mai bine e pe o saltea gonflabila.
Diferenta intre o instalatie pentru carburator si una dedicata (monopunct/multipunct cu si fara sonda lambda) este 2-4 milioane, dar nu se compara si isi merita banii.
Ca iei tu o instalatie pe 2 milioane si o montezi e altceva, cat dai atat primesti
__________________
A four dimension person trapped in a three dimension world

Last edited by cheluakame; 22-01-12 at 02:55.
cheluakame is offline   Reply With Quote
Old 22-01-12, 14:29   #11
graifer

Stage 1
 
Join Date: Jan 2012
Oras: timisoara
Age: 24
Posts: 12
Talking Re: Instalatie GPL

Quote:
Originally Posted by cheluakame View Post
Nu sunt povesti, iar butonul de oprit pompa de injectie ...
In primul rand detonatiile in admisie au loc, dar au loc doar in anumite conditii. Daca folosesti mixer sau daca furtunul de gpl este pozitionat departe de clapeta de aceeleratie. Se acumuleaza gaze pe traseu (cand clapeta este inchisa, la schimbare trepte, decelerare) + avans marit cand calci acceleratie brusc + clapeta mult deschisa (la accelerare) => detonatii in galerie.
Ca sa scapi de asta, furtunul de alimentare GPL trebuie montat cat mai aproape de clapeta de acceleratie + reglaj corespunzator.
Si tu ai oprit pompa de benzina, dar injectoarele? Freaca in gol de capul lor? In caz de accident alimentarea GPL cine o opreste?
Ce-i drept se pot rezolva si problemele astea cu un comutator pe 2 pozitii si 3 relee

Stii, poti sa dormi si pe rogojina, dar parca mai bine e pe o saltea gonflabila.
Diferenta intre o instalatie pentru carburator si una dedicata (monopunct/multipunct cu si fara sonda lambda) este 2-4 milioane, dar nu se compara si isi merita banii.
Ca iei tu o instalatie pe 2 milioane si o montezi e altceva, cat dai atat primesti
da greseala mea am uitat sa precizez de injectoare si diferenta nu e de doar de 2-3 milioane dar oameni sunt frustrati si prefera sa isi arate nemultumirile gasind tot felu de explicati daca se gaseste cineva care poate sa posteze un filmulet sau poze cu efectele detonatiilor aparute sau defecte aici ar fi ceva asa multa teorie mult bla bla dar practica zero sau va e frica sa nu stricati ceva la motor din cauza arderilor uscate? vreau sa imi arate si mie cineva sau sa imi explice mai pe larg ardere uda multumesc dupa cum spuneam mult bla bla teorie cat cuprinde dar practica zero astept comentari o zi buna
graifer is offline   Reply With Quote
Old 22-01-12, 15:34   #12
cheluakame

Stage 5
 
cheluakame's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Oras: Alexandria
Age: 24
Posts: 367
Default Re: Instalatie GPL

Quote:
Originally Posted by graifer View Post
da greseala mea am uitat sa precizez de injectoare si diferenta nu e de doar de 2-3 milioane dar oameni sunt frustrati si prefera sa isi arate nemultumirile gasind tot felu de explicati daca se gaseste cineva care poate sa posteze un filmulet sau poze cu efectele detonatiilor aparute sau defecte aici ar fi ceva asa multa teorie mult bla bla dar practica zero sau va e frica sa nu stricati ceva la motor din cauza arderilor uscate? vreau sa imi arate si mie cineva sau sa imi explice mai pe larg ardere uda multumesc dupa cum spuneam mult bla bla teorie cat cuprinde dar practica zero astept comentari o zi buna
Partea cu frustrat o sar pentru ca nu ma simt. La o simpla cautare pe guagal o sa gasesti n siteuri care confirma diferenta de pret. Ce se intampla in urma detonatiilor? Prima oara ti se topeste injectorul si daca o ti tot asa, ti se fisureaza clapeta de acceleratie. Dar am mentionat in ce conditii.
Ca sa intelegi mai bine, aprinde o bricheta. Se aprinde fara nicio problema.
Acum baga bricheta intr-un balon, lasa gazul sa iasa putin si aprinde-o. Diferenta? Asta se intampla si la masinile care nu au montat mixerul/furtunul de alimentare corect.

Poate nu ai inteles, nu sunt nemultumit de GPL, sunt nemultumit de felul in care oameni fara experienta sau cu experienta minima monteaza astfel de instalatii pe masinile lor, unii, transformandu-le in bombe pe roti. Si apoi apar vorbe "vezi gpl-ul e periculos".
Sau cand mai gasesti destepti care isi fac masinile sa mearga si pe benzina si pe GPL ca "fuge mai tare frate".
O zi buna si tie.
cheluakame is offline   Reply With Quote
Old 22-01-12, 15:56   #13
fastbiker

Stage 5
 
fastbiker's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Oras: bucuresti
Age: 32
Posts: 1,156
Default Re: Instalatie GPL

Daca ai galeria de admisie din plastic trebuie obligatoriu secventiala.
fastbiker is online now   Reply With Quote
Old 22-01-12, 19:54   #14
graifer

Stage 1
 
Join Date: Jan 2012
Oras: timisoara
Age: 24
Posts: 12
Thumbs up Re: Instalatie GPL

acuma oricine a fost interesat de montarea unei instalti gpl clasica pe multipunct nu cred ca nu a aruncat macar o privere pe goguoole astfel incat sa monteze furtunu ce vine de la vaporizator departe de clapeta are si un pic de logica acuma daca a facuto omu de capu lui in garaj ca pasiune in timpul liber sa fie sanatos dar cand faci o operatiune care implica gpl dupa cum suneai si tu ca ai putea transforma masina intr-o bomba pe roti te duci macar la un mecanic care cat de cat idee . despre partea cu frustratu imi cer scuze faceam referire la toti care se arunca aiurea cu capu inainte si zice sti am auzit ca un verisor de a lu unchiu care a postat o poza cu madona pe youtube a sarit in aer ca avea pus de la vaporizator la admisia masini furtun de gradina ) imi cer scz dar fiind vorba de siguranta ta ne mai punando pe a celor din jur te uiti si tu pe 2 site si faci o treaba sa zicem macar in proportie de 75 la suta sa fie sigura restu dumnezeu cu mila numai bine
graifer is offline   Reply With Quote
Old 22-01-12, 19:57   #15
graifer

Stage 1
 
Join Date: Jan 2012
Oras: timisoara
Age: 24
Posts: 12
Smile Re: Instalatie GPL

Quote:
Originally Posted by fastbiker View Post
Daca ai galeria de admisie din plastic trebuie obligatoriu secventiala.
daca esti roman adevarat cum se stie se poate inlocui cu o teava din inox cu diametru potrivit ca si pt filtru de aer tot ce trebuie facut e amplsarea unui ventil prin care se introduce gpl chiar deasupra clapetei de acceleratie si prinderea pe corpul clapetei ca sa iti faci o idee mai buna vezi chiturile de admisie+filtru sport numai bine
graifer is offline   Reply With Quote
Old 2010  

Stage 5
Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.3.2 - Copyright 2012 4Tuning