@eugen - "nu vreau sa te contrazic..dar eu vorbesc din ce stiu sigur! almera e anu asta cumparata de noua si are momente f rar cand scartzaie roata la o franare(depinde de mai multe cum am zis mai sus)
iar la faza ca trebuie apasata frana treptat...stiu pe cineva care a fost nevoit sa bage o frana brusca si a apasat ca tolomacu si masina nu a franat,aruncandu-i piciorul inapoi si astfel intrand cu botu in cel din fata! [... ]necontrolat!"
bai omule tu ori postezi de dragu de a aduna posturi ori nu ai nici cea mai vaga idee legata de ABS. Anti Blocking Sistem nu face altceva decat sa franeze la limita, adica nu freaca guma de asfalt. in general, la fanarea de urgentza, rotile se pot bloca pentru o fractiune de secunda, dar nu toate odata ci pe rand pentru a evita "tararea" masinii, implicit scaparea de sub control.
treaba cu franatul apoi eliberarea si virarea se aplica, cel putin ca teorie, la masinile care NU au ABS. daca ai abs, roata se invarte la franare automat are efect rotirea volanului...
e adevarat, cum zicea cineva mai sus, la primele modele de ABS exista "tremurul" pedalei si chiar o impingere a pedalei inapoi, da' chiar sa iti arunce piciorul... m'ar mira.
gata, am aberat destul.
on-topic.
spate - punte de renaul 19 sau de fuego cu tot cu discurile aferente. frana de mana tot de pe renault pentru ca e un pic diferita de cea de pe dacia (actioneaza disc, nu saboti)
fata - fuzete complete renault 5, dupa vin fanteziile gen discuri Brembo de +22 inch:P (renault 5 pentru sunt discuri "sport" facute de producatori consacrati)