hmmm, putin gelos ca topicu tau inca n-a prins flame; ma bucura totusi chestia asta.
eu cand am inceput un topic asemanator pe un forum apropiat, acum 2 ani toti mi-au sarit in cap ca ei nu fac liniute, etc; nu e totul in liniute, niste trepte schimbate corect iti pot salva viata intr-o depasire facuta la limita, sau te pot omora din cauza unei gafe monumentale.
1 si cu 1 fac tot 1
)
vei obtine cel mai bun timp daca schimbi vitezele intre urmatoarele zone:
- zona minima de (forta maxima) cuplu maxim (la diesel incepe de la 1850, sau de cand intra turbina)
- zona maxima de putere maxima (la diesel se taie alimentarea pe la 4800-5000 RPM) deci ideal sa schimbi pana in 4500 RPM.
plecarea de pe loc:
a) daca ai tractiune fata grija sa nu rupi prea mult aderenta - desi o plecare de la 3500 RPM e mai favorabila deoarece vei schimba mai repede in tr2, vei pierde pe portiunea ca ai ars mai multa guma la start decat sa inaintezi; o plecare in 3000 RPM e cea mai potrivita si pt benzina si pt diesel.
b) Americanii la dieselarele lor, precum si la turbo-benzinare foloseau la DRAG RACING pleacarea de pe loc la vreo 4000 RPM, dar direct din treapta a 2-a, astfel beneficiind de putere maxima si forta minima - adica nu rupeau atat de mult aderenta si nu pierdeau timpu acela foarte pretios de la schimbarea din 1-2. Astfel facilitand o plecare mai lansata.
Plecarea aceea de pe loc e tot ceea ce conteaza, exerseaza cat poti de mult, dar daca nu te tine buzunaru pentru un disc de ambreiaj nou nu incerca de prea multe ori.
Grija daca pica ambreiaju s-ar putea sa afecteze si altele pe langa el - de la placa de presiune, la pinion de atac, poti in timp sa zici tai tai la cutie.
Dupa cum stim varsta de 18-20 de ani e cea mai DULCE, asa ca ai grija la repercursiuni. Ti-as recomanda cu prietenie sa te axezi pe un stil de condus mai sofisticat, invata sa ataci curbe, invata sa iesi din curbe, etc e mai putin nociv decat 0-100.
Bafta.
P.S. da-ne de veste care tehnica e cea mai buna; daca am gresit ceva rog colegii cu experienta sa ma corecteze.