Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 28-06-09, 14:55   #1
bwsmihai

Stage 3
 
bwsmihai's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 101
Member of:
[VW]
Question How To: cum faci "liniuta" cu un motor TDi?

Este cunoscut faptul ca benzinarele fac legea cand vine vorba de liniute.

Insa am inteles de la cineva ca motoarele diesel ar avea un avantaj : ajung la cuplu maxim mai prepede decat un motor benzina. As dori mai multe explicatii in acest sens : Cum sa folosesti acest avantaj ? Cand schimbi viteza ? cum accelerezi (treptat sau brusc) ? etc.

Am mai auzit si din alte parti ca de obicei masinile diesel pornesc mai greu de pe loc ca benzinarele de aceea raman in urma la inceputul cursei dar revin pe parcurs. Care este distanta favorabila pe care sa faci liniuta cu TDi-ul? - ma gandesc ca in 100m nu ai sanse sa faci benzinarul ... dar in 200,300 sau 400m ?

Ai sanse cu un golf 4 1.9TDi de 90CP sa intreci un golf 3 1.6i 75CP sau alte masini benzinare cu motor asemanator ?

Ce masini poti intrece cu dieselu' de 90CP ?

Va astept cu sfaturi. Orice tehnici de liniuta sunt bine venite !
__________________
<- i love my car :X
bwsmihai is offline   Reply With Quote
Old 28-06-09, 14:58   #2
Bryan

Stage 5
 
Bryan's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,159
Default Re: How To: cum faci "liniuta" cu un motor TDi?

cred ca il faci pe ala de 75cp

vezi pe net la ce turatie are masina ta puterea maxima si acolo schimbi viteza (probabil in jur de 4000 rpm)
sau schimbi direct inainte de linia rosie
Bryan is offline   Reply With Quote
Old 28-06-09, 15:02   #3
bwsmihai

Stage 3
 
bwsmihai's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 101
Member of:
[VW]
Default Re: How To: cum faci "liniuta" cu un motor TDi?

mersi de incurajare

asta e o tehnica pentru benzinare ... sa schimbi inainte de zona rosie ...
cu dieselu' nu poti face asa ceva ... ba mai mult, pierzi ... pentru ca benzinaru ajunge mult mai repede la 6000 ca dieselu ...
eu cred ca undeva pe la 3000 - 3500 trebuie schimbata viteza -> insa nu sun t sigur
eu dupa 2000 de ture simt ca trag cel mai bine mai precis dupa 1900 ... acolo cred ca mi-e cuplul maxim ...
bwsmihai is offline   Reply With Quote
Old 28-06-09, 15:06   #4
Bryan

Stage 5
 
Bryan's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,159
Default Re: How To: cum faci "liniuta" cu un motor TDi?

am dat pe google, masina ta are pmax la 3750 rpm
acolo schimbi pentru performante maxime
trage bine la 2000 rpm intradevar, dar ca sa traga bine si in treapta urmatoare trebuie schimbat sus
Bryan is offline   Reply With Quote
Old 28-06-09, 15:11   #5
bwsmihai

Stage 3
 
bwsmihai's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 101
Member of:
[VW]
Default Re: How To: cum faci "liniuta" cu un motor TDi?

aha ... deci in jur de 3500 schimb

bun ... si daca fac treaba asta (schimg la 3700) si tot pierd ... situatia e clara -> nu am cum sa castig ? ... sau mai sunt si alte tehnici pe care leas putea folosi?

As mai dori sfaturi in legatura cu un moment important dintro cursa - startul
Cum sa pornesc de pe loc ?
Pot porni mai repede de pe loc ca un benzinar ?
bwsmihai is offline   Reply With Quote
Old 28-06-09, 15:15   #6
bwsmihai

Stage 3
 
bwsmihai's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 101
Member of:
[VW]
Default Re: How To: cum faci "liniuta" cu un motor TDi?

mai exact ... cum pornesc asa : https://www.youtube.com/watch?v=FIokX...eature=related ?

alt video interesant (acest jetta are acelasi motor ca mine : 1.9 90hp) : https://www.youtube.com/watch?v=l7nE4zZgc4c !
cum a reusit ?
bwsmihai is offline   Reply With Quote
Old 28-06-09, 17:06   #7
DarkJEDI

Stage 5
 
DarkJEDI's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 897
Member of:
[FORD]
Default Re: How To: cum faci "liniuta" cu un motor TDi?

vitezele le schimbi la 4200. ca sa pleci de pe loc tii motoru la 2000 si inainte de start apesi la maxim , astfel incat sa pleci cu 3000 de pe loc si cu turbina in turatie. oricum un diesel cu putere mica nu se compara cu un diesel de putere mare. alfel merge ala de 130 cp de exemplu.
DarkJEDI is offline   Reply With Quote
Old 28-06-09, 17:12   #8
bwsmihai

Stage 3
 
bwsmihai's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 101
Member of:
[VW]
Default Re: How To: cum faci "liniuta" cu un motor TDi?

mersi de sfaturi ... o sa le incerc deseara pe un drum mai necirculat

... sunt constient ca am un motor cu putini cai ... insa in viitotul cat de apropiat vreau sami pun un chip tuning lejer "stage 1"; si cum "crapa" ambreaju' pun sport. Am auzit ca ambreajul sport ajuta foarte (foarte foarte) mult la demarajul de pe loc.
bwsmihai is offline   Reply With Quote
Old 28-06-09, 19:22   #9
Swat-Cat

Stage 5
 
Swat-Cat's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 2,501
Member of:
[SEAT]
Default Re: How To: cum faci "liniuta" cu un motor TDi?

uite aici cum se schimba cat de cat.......


ps. puterea e la 4150 rpm


daca la tine e la 3700 schimba si tu la 3800rpm
Attached Files
File Type: avi turoo2.avi (6.26 MB, 647 views)
Swat-Cat is offline   Reply With Quote
Old 28-06-09, 20:05   #10
bwsmihai

Stage 3
 
bwsmihai's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 101
Member of:
[VW]
Default Re: How To: cum faci "liniuta" cu un motor TDi?

frumos clip ...
am sa incerc sa vad in cat fac suta asa

acuma trebuie sa intreb si asta : este daunator pentru motor asa ceva ? ... banuiesc ca daca faci inainte sa ajunga apa la 90grade (chiar cum pornesti de pe loc) da ... dar daca sa incalzit motorul banuiesc ca nu mai sunt probleme ... nu ?
bwsmihai is offline   Reply With Quote
Old 28-06-09, 20:56   #11
DarkJEDI

Stage 5
 
DarkJEDI's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 897
Member of:
[FORD]
Default Re: How To: cum faci "liniuta" cu un motor TDi?

daca forjezi orice fel si neam de motor cand e rece il faci praf. daca il forjezi la temperatura tinde sa se uzeze mai repede decat daca il folosesti normal. motoarele diesel incep sa zdrangane (dupa un timp relativ scurt) daca le dai blana mereu. asa ca iti zic sa nu mai incerci asa des 0-100. oricum iti zic eu un golf dala ia 100 in 13.7-14 secunde.
DarkJEDI is offline   Reply With Quote
Old 28-06-09, 22:42   #12
Swat-Cat

Stage 5
 
Swat-Cat's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 2,501
Member of:
[SEAT]
Default Re: How To: cum faci "liniuta" cu un motor TDi?

ii dai blana dupa ce ajunge temperatura peste 80 grade... si poti sa il alergi cat vrei.... singura chestie naspa e atunci cand il ti pe autostrada in 4500 ture... atunci il obosesti... in rest uzura este foarte mica
__________________
Chip tuning si Diagnoza Auto pt Wv,Audi,Seat si Skoda.....0745188592
Swat-Cat is offline   Reply With Quote
Old 29-06-09, 01:15   #13
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: How To: cum faci "liniuta" cu un motor TDi?

pe mine ma distreaza de fiecare data cand "ma dau" cu un diesel ca in momentul in care schimba treapta pierde mult teren si dupa ce schimba il vad un timp scurt inaintand brusc si ajungand langa maine, ca apoi sa piarda iar teren. dieselul pierde foarte mult cand schimbi, dar recupereaza in momentul in care intra turbo cum trebuie.
oricum, dupa ce o "coxezi" bine, sa nu opresti imediat motorul daca ai ajuns in parcare. il lasi putin pornit, ca sa se raceasca turbina. daca il opresti, se va raci prea repede (prin aer), ceea ce ii va dauna in timp.
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 29-06-09, 04:53   #14
Alejandro
Ford Driver

Stage 5
 
Alejandro's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,522
Member of:
[DACIA]
[FORD]
Default Re: How To: cum faci "liniuta" cu un motor TDi?

hmmm, putin gelos ca topicu tau inca n-a prins flame; ma bucura totusi chestia asta.
eu cand am inceput un topic asemanator pe un forum apropiat, acum 2 ani toti mi-au sarit in cap ca ei nu fac liniute, etc; nu e totul in liniute, niste trepte schimbate corect iti pot salva viata intr-o depasire facuta la limita, sau te pot omora din cauza unei gafe monumentale.
1 si cu 1 fac tot 1 )
vei obtine cel mai bun timp daca schimbi vitezele intre urmatoarele zone:
- zona minima de (forta maxima) cuplu maxim (la diesel incepe de la 1850, sau de cand intra turbina)
- zona maxima de putere maxima (la diesel se taie alimentarea pe la 4800-5000 RPM) deci ideal sa schimbi pana in 4500 RPM.

plecarea de pe loc:
a) daca ai tractiune fata grija sa nu rupi prea mult aderenta - desi o plecare de la 3500 RPM e mai favorabila deoarece vei schimba mai repede in tr2, vei pierde pe portiunea ca ai ars mai multa guma la start decat sa inaintezi; o plecare in 3000 RPM e cea mai potrivita si pt benzina si pt diesel.
b) Americanii la dieselarele lor, precum si la turbo-benzinare foloseau la DRAG RACING pleacarea de pe loc la vreo 4000 RPM, dar direct din treapta a 2-a, astfel beneficiind de putere maxima si forta minima - adica nu rupeau atat de mult aderenta si nu pierdeau timpu acela foarte pretios de la schimbarea din 1-2. Astfel facilitand o plecare mai lansata.

Plecarea aceea de pe loc e tot ceea ce conteaza, exerseaza cat poti de mult, dar daca nu te tine buzunaru pentru un disc de ambreiaj nou nu incerca de prea multe ori.
Grija daca pica ambreiaju s-ar putea sa afecteze si altele pe langa el - de la placa de presiune, la pinion de atac, poti in timp sa zici tai tai la cutie.

Dupa cum stim varsta de 18-20 de ani e cea mai DULCE, asa ca ai grija la repercursiuni. Ti-as recomanda cu prietenie sa te axezi pe un stil de condus mai sofisticat, invata sa ataci curbe, invata sa iesi din curbe, etc e mai putin nociv decat 0-100.
Bafta.

P.S. da-ne de veste care tehnica e cea mai buna; daca am gresit ceva rog colegii cu experienta sa ma corecteze.
Alejandro is offline   Reply With Quote
Old 29-06-09, 13:06   #15
myk-e

Stage 5
 
myk-e's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 408
Default Re: How To: cum faci "liniuta" cu un motor TDi?

Preferabil ar fi să pleci de pe loc la turaţia de cuplu maxim, ca să nu pierzi aderenţă. Pentru benzinare e OK turaţia de 3000 rpm, dar nu şi pentru diesel, unde e de ajuns 2000 rpm (minim).

Orice-ai face, nu-i da blană SUB turaţia de cuplu (aka 1900+ rpm)! Ori retragradezi, ori o calci uşor pānă la 1900, apoi cox.

Īncearcă să patinezi ambreiajul cāt mai puţin la schimbarea treptelor (de la I-II īncolo). La plecarea de pe loc e OK, dar să nu abuzezi de el.
myk-e is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -