De cand e explodat pretul petrolului toata lumea o tine sus si tare cu teoria conspiratiei, cu "complotul industriei petroliere" etc etc
Inca dinainte de al doilea razboi mondial circula povestea masinii care mergea 200 de mile cu un galon de benzina, din motive care nu se cunosteau, iar fabricantul a rascumparat-o de la client si a dezmembrat-o ca sa nu se afle - se pare ca nu suntem cu nimic mai destepti decat bunicii nostri
Interesul oricarui producator de autovehicule ar fi sa produca masina cea mai putin consumatoare, fiindca lumea ar da navala s-o cumpere - cel putin in aparenta. Realitatea e ceva mai complexa si tine de multi factori
Sa presupunem ca ai fabrica un vehicul care sa consume 1 litru la 100 km, ca un celebru concept de la VW (si care prinde 120 km/h, dar sa zicem ca il poti face mult mai rapid
) si il poti vinde la un pret competitiv. Sutele de mii de clienti l-ar folosi chiar si pentru a merge pana la colt sa ia un suc, numarul de kilometri facuti in fiecare luna ar creste de zece ori, blocajele de trafic ar fi moneda curenta, iar consumul de combustibil intr-o luna ar ajunge la aceeasi cota ca pentru o masina obisnuita - chiar daca ar consuma de 10 ori mai putin, odata ce face de 10 ori mai multi kilometri nu esti avantajat. (Cam asa ceva ar rezulta si daca ai cumpara un bec economic, ce consuma de 5 ori mai putin curent ca unul cu filament, dar il lasi aprins un timp de 5 ori mai lung). Si in timpul asta se uzeaza cauciucurile, piesele componente in miscare etc si se consuma energie si materiale in uzine pentru a fabrica altele noi, asfaltul trebuie reparat (si aici e nevoie de produse petroliere), parcarile devin neincapatoare... iar aceia care nu si-l pot permite ies in strada sa faca mitinguri anti-globalizare sau se imbolnavesc de ficat si umplu spitalele
Ideea de a economisi cu orice pret are sens pana la un punct anume, dupa ce ai trecut de el devii Hagi Tudose, care rabda de foame fiindca nu se indura sa scoata un galben de la saltea sa-si ia ceva de mancare
~Nautilus