Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci. |
24-11-04, 01:43
|
#1
|
4 Speed Squad Member
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad] [PARTICIPANT CURSE]
|
Bujii - cea mai buna alegere
Care vi se par cele mai bune marci de bujii?
pareri despre cum influenteaza bujiile \"mersul\" unui motor
Platina sau Iridiu?
1,2,3,...,7,9 electrozi?
eu m-am orientat spre:
NGK Iridium IX
Bosch Platinum+4
sunteti de parere ca: ?
trebuie sa alegi bujiile pe spraceana
nu conteaza, orice ai pune tot merge motorul
|
|
|
27-11-04, 18:29
|
#2
|
No Speed Limit
Stage 5
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,245
Member of: [Moderators] [NoSpeedLimit Romania Club]
|
Bujiile trebuiesc sa fie cele recomandate de constructor. Daca exista echivalente la acele bujii care sunt din cele mentionate de tine Iridium sau Platinium sunt recomandate. Numaru electrizilor putin conteaza . NGK sunt bujiile ci randamentul cel mai bun!
__________________
NO SPEED LIMIT ROMANIA
|
|
|
27-11-04, 18:59
|
#3
|
4 Speed Squad Member
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad] [PARTICIPANT CURSE]
|
si am mai observat ca distanta intre elemente este foarte importanta
in manual am specificat 0.6 mm
actualmente am 1mm si masina merge excelent in plaja de turatii 800rpm-5000rpm dupa care se cam plafoneaza
am redus distanta la 0.9 mm si masina mai ca nu mergea pana in 4000rpm tragea mult mai prost mai ales pana in 3000rpm abea accelera, dar in schimb pe plaja 5000rpm-7000rpm tragea de rupea
Normal ca alegerea indicativului bujiilor se face in functie de motor ca nu toate NGK-urile sa zicem merg ok la mine.
Dar eu vroiam aici sa pornesc o discutie pe cazul general ( particularizat pe tipuri de motoare, carburator/injectie, benzina/motorina, normal aspirate/turbo) despre ce bujii sunt mai bune, si cum influenteaza bujiile mersul/performata unui motor,
pentru ca poate unii o considera o banalitate
dar niste bujii calumea sau reglate intr-un anumit fel pot face un motor sa dea tot ce e mai bun din el
pt ca la urma urmei cand vrei performanta trebuie sa cauti sa o scoti din orice maruntis
|
|
|
28-11-04, 21:38
|
#4
|
Stage 5
Join Date: Mar 2004
Posts: 510
|
egat de buji mi-a recomandat cineva sa cumpar buji bosch cu 4 craci sau 4 picioruse cum vretzi sa le spunetzi ... ai am observat k sunt mai lungi decat cele pe care le am eu pe o dacie (break da asta nu conteaza) deic motor de 1.4
am intzeles ca se pot pune nijte saibe bla bla si k va merge mai bine cu acele buji
pana atunci stau cu buji de 600 de mii pe birou si nujtiu ce sa fac
vreo idee?
|
|
|
28-11-04, 21:56
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Nov 2003
Posts: 1,482
Member of: [Moderators] [RR]
|
poi daca vrei asa ceva poti sa iti comanzi din state (ca acolo is mai eftine) sistem deaprindere fara bujii...adica naa...in loc de bujii is nijte fire...is destul de eftine
|
|
|
28-11-04, 22:56
|
#6
|
4 Speed Squad Member
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re:
Quote:
Originally Posted by \"steph\"
egat de buji mi-a recomandat cineva sa cumpar buji bosch cu 4 craci sau 4 picioruse cum vretzi sa le spunetzi ... ai am observat k sunt mai lungi decat cele pe care le am eu pe o dacie (break da asta nu conteaza) deic motor de 1.4
am intzeles ca se pot pune nijte saibe bla bla si k va merge mai bine cu acele buji
pana atunci stau cu buji de 600 de mii pe birou si nujtiu ce sa fac
vreo idee?
|
da cica bujiile astea sunt destul de bune pt motoare \"casnice\" dar ca in cazul turatiilor/presiuni mari se cam limiteaza si nu mai sunt performante, (deci bune pt masina de zii cu zi de mers la servici, in nici un caz pt curse)
da cred ca o solutie e faza cu saibele, dar si fara ele nu cred ca loveste capul pistonului in bujie, doar ca find mai aproape de el vor exista depuneri mai multe pe bujie intr-un timp mai scurt
600.000 lei pe bucata? ai dat
|
|
|
30-11-04, 14:53
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Mar 2004
Posts: 510
|
600 pe set de 4 bucatzi sunt bosch si sunt luate de la o benzinarie mol
dak le pun le pun pe dacia break cu care merg la scoala si care nu are ce cauta la curse ... k o fugaresc eu prin oras e partea a 2-a da foarte rar peste 5000 de ture k imi e un pic mila de ea...
si nijte mecanici k io nu ma pricepi mi-ai zis k fara saibele alea lovesc in capu pistonului ... altzi k nu
|
|
|
30-11-04, 17:39
|
#8
|
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 2,212
Member of: [4Tuning International]
|
NGK clar
Iridium se pare ca sunt foarte bune dar, nu-s neaparat ideala pt orice motor/modificari. Cateodata cele normale, clasice pot da randament mai bun
|
|
|
30-11-04, 17:59
|
#9
|
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 841
|
eu am avut originale motorcraft si acum am pus denso iridium si merge mai rotund masina
|
|
|
05-12-04, 11:36
|
#10
|
AfterDark Racing Member
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 381
Member of: [AfterDark Racing]
|
Bun ...hai ca m-ati cam pierdut ... deci care buji sunt bune pt. curse shi care pt orash
Eu am niste bujii cu un singur scaunel shi pana in 2500 RPM mi se balbaie mashina...dar dupa aia pana in 6000 rupe... Ce e de facut?
__________________
Honda CBR 900 RR Fireblade 140 Cp
|
|
|
05-12-04, 11:48
|
#11
|
4 Speed Squad Member
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad] [PARTICIPANT CURSE]
|
eu din ce am citit pe net am gasit ca NGK Iridium IX sunt bune si pt mers normal dar ca dau randament foarte bun si pe turatii mari, din pacate o sa mai trebuiasca sa astept pt ca prin state o bujie dasta costa 7$ iar la noi am obtinut un pret de 960.000 lei bujia (si cum nu sunt intr-o bujie sa dau atata pe o bucata mai astept nitel si mi le aduce cineva de acolo)
Acuma exemplu ma iconteaza si grosimea elementului de exemplu astea cu 0.6mm sunt garantate 100.000km dar au performante mai bune decat alea cu 0.8mm (grosime) care sunt garantate 160.000km
atentie la codul bujiilor pt ca difera in functie de motor, daca luati un cod care nu e pt masina voastra riscati sa va mearga mai prost chiar daca ati cumparat super bujii si vau costat o caruta de bani
eu cu balbaitul pe turatii mici si rupere pe turatii mari si invers am observat asta la modificarea distantei intre anod si catod.
|
|
|
23-01-05, 09:41
|
#12
|
AfterDark Racing Member
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 381
Member of: [AfterDark Racing]
|
|
|
|
03-04-05, 11:18
|
#13
|
Stage 5
Join Date: Jul 2004
Posts: 2,485
Member of: [VW]
|
PTR un motor c20xe(masina participa din cand in cand la curse) care sunt cele mai potrivite bujii, caci sincer nu am prea inteles nimic de aici
Multumesc anticipat
|
|
|
05-04-05, 22:01
|
#14
|
Stage 3
Join Date: Oct 2004
Posts: 87
|
In primul rand trebuie sa alegi tipul potrivit de bujii.
Asta inseamna nici prea calde nici prea reci...exista cataloage de bujii in care poti vedea cum sa-ti alegi bujiile in functie de culoarea electrodului (a partii superioare a bujiei). Dupa ce gasesti bujiile potrivite(care bineinteles trebuie sa fie alese si in functie de anotimp) abia apoi poti alege o marca preferata. Standardele sunt echivalate (adik intr-un catalog de la Bosch poate sa scrie si echivalentul pt bujiile Champion).
Sper ca te-am ajutat.
|
|
|
10-04-05, 22:17
|
#15
|
Stage 5
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,103
Member of: [MERCEDES] [FORD]
|
Florica fiind un cunoscator . . . . evident foloseste NGK
Cele mai bune
|
|
|
|
|