Atentie ! Nu e totuna unde este priza de vacuum pentru distribuitor (daca ai asa ceva)! La Dacia 1300, priza de vacuum e dupa clapete, deci in regim de ralantiu, vacuumul e maxim ! Treaba asta poate sa dea peste cap buna functionare a motorului la unele regimuri de turatie.
Citez: "Curba caracteristica de avans pneumatic (vacuumatic), Betavid= f ( Pv) pentru motorul actoturismului Dacia 1300, este redata in figura 9. La mersul in gol, clapeta obturatoare (de accelerare), fiind inchisa, asupra membranei actioneaza depresiunea Pv maxima, avansul avand valoarea maxima. La sarcini medii, clapeta obturatoare este partial deschisa, depresiunea Pv asupra membranei se reduce, ca urmare scade si avansul vacuumatic. Cind motorul functioneaza la sarcina plina, depresiunea Pv este aproape nula, iar avansul vacuumatic nu intra in functiune."
In cazul in care pui priza inainte de clapeta, e fix invers. La perechea mea de DCOE 40, exista cate o priza pe cil 1 si 3, inainte de clapeta, iar dupa vin unite cu un teu.