Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 26-10-09, 01:35   #1
buggerface

Stock
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 6
Default Formula Student

Nu stiu daca acesta este locul potrivit sa postez , dar sa va spun despre ce este vorba:


impreuna cu echipa de la facultate , lucram la o masina cu care sa participam la formula student ( www.formulastudent.com )

in privinta motorului , regulamentul prevede o cilindree de 600 cmc cu restrictor de 20 mm , care cam omoara motorul. pentru motoarele supraalimentate , turbina trebuie pusa dupa restrictor , deci cam iese din discutie , mai ales ca bugetul echipei este de 5000 de lire + ce mai dau sponsorii


motorul masinii de anul trecut a fost unul de yamaha r6 , motor pe care baietii nu prea il cunosteau , pana acum folosindu-se motoare cbr 600. mentionez ca acesta este primul meu an in echipa.

anul acesta vom folosi tot un motor de r6 deoarece avem o galerie de admisie proiectata de o studenta care a terminat si fabricata pentru noi de mclaren. din pacate motorul de anul trecut dezvolta aproape 90 de cai , dar vrem sa il imbunatatim semnficativ anul acesta asa ca suntem deschisi la orice sugestii si idei si eventual voi deschide un topicul in care sa puteti urmari evolutia masinii , dar momentan se proiecteaza sasiul si abia in decembrie va incepe asamblarea.


site-ul echipei este http://www.ubracing.co.uk/ , dar sectiunea pentru 2010 este in lucru.
buggerface is offline   Reply With Quote
Old 30-10-09, 19:32   #2
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: Formula Student

mult succes cu proiectul....
Daniel_DRV is offline   Reply With Quote
Old 31-10-09, 20:23   #3
mistreku

Stage 5
 
mistreku's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
Default Re: Formula Student

foarte precoce.. la 17 ani, student deja!
mistreku is offline   Reply With Quote
Old 05-11-09, 16:37   #4
buggerface

Stock
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 6
Default Re: Formula Student

nu studiez in tara
buggerface is offline   Reply With Quote
Old 06-11-09, 00:00   #5
mistreku

Stage 5
 
mistreku's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
Default Re: Formula Student

nici eu, da' nu vad relevanta. ai facut 3 in 1 de ai terminat lic la 16 ani?
mistreku is offline   Reply With Quote
Old 06-11-09, 16:57   #6
liwiu_evo

Stage 4
 
liwiu_evo's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 291
Default Re: Formula Student

la ce facultate esti tu?
liwiu_evo is offline   Reply With Quote
Old 12-12-09, 21:49   #7
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default Re: Formula Student

On topic, baieti, ca nu e forumul de aritmetica...

90 cp Cu restricorul de 20 mm e foarte tare. Insa indiferent de buget varianta turbo e mai ieftina decat majoritatea modificarilor NA. Adica daca se vrea o crestere de 50% a puterii unui motor banal aspirat, pretul variantei aspirate fata de cea turbo poate fi de 4 ori mai mare. E adevarat ca e greu de crezut ca aspirat ai cum sa obtii mai mult de 30 % la un motor modern de motocicleta. Daca motorul e stock si puteti sa folositi benzina de curse puteti sa-i cresteti raportul de compresie, asta ar fi ceva ieftin. Nu stiu cum e distributia la R6, dar daca puteti sa-i faceti pinioane reglabile, prin simplul tuning perfect al distributiei pe dyno in intervalul de uratie care va intereseaza (de genul 9 000 - 12 000) lucru ce trebuie facut pe dyno, se pot scoate 5-10%. Mai trebuie adaugat evident reglajul amestecului si avansului. Ce calculator are motorul?
__________________
TUNING TO PERFECTION
www.mastertuner.ro
Bucuresti, Teiul Doamnei 92
Tel.:0722275522/021 242 42 81

Last edited by MasterTuner; 12-12-09 at 21:53.
MasterTuner is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -