Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 01-02-06, 17:37   #1
Ciro_zel

Stage 5
 
Ciro_zel's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 515
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Supape inteligente ??!?

Ideea asta mi-a venit de mai mult timp, nu stiu daca a fost implementata in vre-un motor sau daca a gandit-o vre-un inginer pe undeva sau daca e vre-un proiec de care inca nu stim .
Ideea suna cam asa:
Cum ar fi daca fiecare supapa ar fi actionata independent de un ansamblu cu electromagnet care sa fie comandat de ECU. S-ar putea stabili cat de mult se deschide supapa, la ce turatii, si ECU sa comande cate din cele 2/4/5 supape/cil sa se deschida.Parerea mea e ca ar da motorului eficienta maxima la orice turatie, s-ar putea seta usor pt strada/ pista , si in general ar oferi o eficienta maxima + ca s-ar elimina axele cu came ( castig in greutate, minor, dar conteaza ) .

Va intreb pe voi..aberez sau nu?
Exista siteme de genu' asta in plan?
__________________
Ciro_zel is offline   Reply With Quote
Old 01-02-06, 18:17   #2
sefo

Stage 5
 
sefo's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 500
Default

daca nu ma insel, mercedes a implementat cam asa ceva numite valve variabile, parca pe noile smart.
sefo is offline   Reply With Quote
Old 01-02-06, 18:22   #3
sevi

Stage 4
 
sevi's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 185
Default

Ce spui tu este extrem de complicat. Ai nevoie de o cursa si forta imensa pt a fi actionate de altceva decat mecanic. BMW, Honda, si alte masini au sisteme durabile la ceea ce spui tu. Oricum nu se stie de unde sare o inventie.
__________________
Sevi
sevi is offline   Reply With Quote
Old 01-02-06, 18:37   #4
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default

BRAVO DOMNULE, FELICITARI ESTI VIZIONAR. ASA ESTE, PESTE CATIVA ANI ASA O SA FIE MOTOARELE, ACUM SE TESTEAZA EXPERIMENTAL. TREABA ASTA S-A FACUT PNEUMATIC LA F1 DE CEVA TIMP.

PS MAI TINETI MINTE DE TEOREMELE MATEMATICE CARE AVEAU DOUA NUME? SE PARE CA ISTORIA SE REPETA, OMUL NOSTRU SI CU ASTIA DIN INDUSTRIE AU ACEEASI IDEE. NU TE SUPARA, CA E NEVINOVATA.
__________________
TUNING TO PERFECTION
www.mastertuner.ro
Bucuresti, Teiul Doamnei 92
Tel.:0722275522/021 242 42 81
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 01-02-06, 22:22   #5
SpeedFreak

Stage 4
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 299
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default

Honda are VVT - variable valve timing, dar nu stiu cum functioneaza.

Sistemul de care zici tu in masinile de serie cred ca deocamdata e SF. Circuitul de comanda e banal si cred ca s-ar descurca orice ecu deja montat pe masina, dar implementarea in sine a acelui sistem care sa-ti actioneze fiecare supapa in parte cred ca ar fi enorm de scump si nu foarte fiabil. Nu mi se pare o idee foarte buna cu electromagnetii cand ma gandesc ce curenti trebuie sa bagi prin ei si frecventa de comutatie, mai degraba pneumatic, dar s-ar putea sa vorbesc prostii.

Ideea e buna, mai documenteaza-te pe implementare si s-ar putea sa ai ceva cu care sa te prezinti pentru un brevet de inventator or smth.
__________________
Ford Focus TDDi 80CP/tona, Peugeot 205 Rallye Mi16 - 200CP/tona
SpeedFreak is offline   Reply With Quote
Old 01-02-06, 23:47   #6
Ciro_zel

Stage 5
 
Ciro_zel's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 515
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"SpeedFreak\"
Honda are VVT - variable valve timing, dar nu stiu cum functioneaza.

Sistemul de care zici tu in masinile de serie cred ca deocamdata e SF. Circuitul de comanda e banal si cred ca s-ar descurca orice ecu deja montat pe masina, dar implementarea in sine a acelui sistem care sa-ti actioneze fiecare supapa in parte cred ca ar fi enorm de scump si nu foarte fiabil. Nu mi se pare o idee foarte buna cu electromagnetii cand ma gandesc ce curenti trebuie sa bagi prin ei si frecventa de comutatie, mai degraba pneumatic, dar s-ar putea sa vorbesc prostii.

Ideea e buna, mai documenteaza-te pe implementare si s-ar putea sa ai ceva cu care sa te prezinti pentru un brevet de inventator or smth.
Stiam ca exista in niste suspensii foarte scumpe o substanta care trece de la solid la lichid dupa cum este magnetizata.. si prin diferite stagii de vascozitate, ma gandesc ca s-ar putea implementa un sistem electro-hidraulic sau asa ceva, in care magnetul sa modifice lichidul si acesta sa actioneze supapa, avand in vedere ca am avzut o demontratile la tv si isi schimba starea f repede in functie de magnetizare , zic eu destul de repede pt o supapa
Ciro_zel is offline   Reply With Quote
Old 02-02-06, 09:07   #7
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default

mai tre sa reziste si la temperaturile care sunt generate de motor
200SX is offline   Reply With Quote
Old 02-02-06, 09:12   #8
the_mav

Stage 5
 
the_mav's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 599
Default

cert e ca daca s-ar folosi acea substanta care isi schimba starea la magnetizare, ar trebui sa isi schimbe vascozitatea instant...


daca punem o fiabilitate minima a unui motor de strada de 100mii mile, cam de cate ori se misca o supapa in acest interval?
__________________
www.mavturism.ro
STEP ON IT & FLY TO HEAVEN...
Proud owner of SAAB...car for the moment, planning for a plane...
the_mav is offline   Reply With Quote
Old 04-02-06, 16:15   #9
pdw

Stage 3
 
Join Date: May 2005
Posts: 125
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"SpeedFreak\"
Honda are VVT - variable valve timing, dar nu stiu cum functioneaza. ....
Vezi aici cum functioneaza http://auto.howstuffworks.com/camshaft6.htm
pdw is offline   Reply With Quote
Old 04-02-06, 22:47   #10
andreitentean

Stage 5
 
andreitentean's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 732
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
Default

bravo tata!
se spune ca merc va lansa curand un motor cu supape piezoelectrice sau electropneumatice. nu se stie,avand in vedere caracterul nesportiv a lui merc, daca in numele performantei sau al consumului!
oricum, in acel moment va fi o explozie a performantelor atinse pana in momentul asta (cupleaza asta si cu injectia de benzina directa).
__________________
SKN ROMANIA
www.skn-tuning.ro
andreitentean is offline   Reply With Quote
Old 07-02-06, 10:58   #11
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default

In primul rand ca un motor cu actionare hidraulica a supapelor e facut de Lotus ca prototip, si vand acest motor unor companii interesate de tehnologie (Ford, GM, BMW, Merc etc.).
In al doilea rand, o chiulasa cu distributie hidraulica este in stadiul de dezvoltare la Universitatea Politehnica din Bucuresti de catre domnul profesor Nicolae Vasiliu. Chiulasa e de la un motor Maibach (diesel de locomotiva, nu de la masina lui Gigi).
Problema aia grava e ca la 6000 de rpm , supapa aia se misca ca un glont, sunt acceleratii foarte mari (10 000 de g). La un diesel cu 750 rpm, problema asta e ceva mai usor de rezolvat.
Numai bine!
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 07-02-06, 13:23   #12
SpeedFreak

Stage 4
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 299
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default

la 6000 rpm supapa aia face 50 de miscari up down pe secunda. (cred, cel putin asa am calculat eu) nu cred ca exista lichid care sa-si schimbe starea de agregare la frecventa aia (dar trebuie sa marturisesc ca nu-mi dau seama cum o substanta care-si schimba starea de agregare poate actiona o supapa).

Ca sa concluzionez cred ca axele cu came mai au viata multa, deoarece prima grija a fabricantilor de motoare e costul si fiabilitatea si nu vad cum un astfel de sistem poate fi ieftin si/sau fiabil.
SpeedFreak is offline   Reply With Quote
Old 08-02-06, 02:13   #13
sevi

Stage 4
 
sevi's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 185
Default

Ceva interesant au facut cei de la Ducatti, supapele nu mai sunt actionate de came si nu au arcuri, se numesc supape cu inchidere fortata si turatia motorului este aprox. dubla.
sevi is offline   Reply With Quote
Old 09-02-06, 12:26   #14
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default

Actionarea desmodromica a supapelor de la Ducatti e veche de vreo 80 de ani. Pe atunci, arcurile de supapaperau foarte proaste si oboseau repede.
Ce se schimba la fluidul ala cand punea magnetul pe el era vascozitatea, nu starea de agregare. Era tot lichid, numai ca mai \"gros\". Se numeste lichid magnetoreologic si e folosit la amortizoare de Corvette si Cadillac. Cum a spus si antevorbitorul meu, chiar daca i-si schimba starea de agregare, nu putea sa miste supapa.
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 09-02-06, 18:48   #15
UniculSGM
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
UniculSGM's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 2,551
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"sevi\"
Ceva interesant au facut cei de la Ducatti, supapele nu mai sunt actionate de came si nu au arcuri, se numesc supape cu inchidere fortata si turatia motorului este aprox. dubla.
Nu sunt singurul care ma uit pe Discovery
UniculSGM is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -